Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Ik rijd ook al paar setjes met de road pilot 4. Prima band.

Maar... Vandaag de Shiver ingeruild voor een Kawasaki. Dus ik ga de groep hier verlaten.. Zal vast nog wel eens meelezen...

Zozo, dat zagen we niet aankomen haha.
Nu zijn we allemaal benieuwd wat het geworden is :)
 
Ik ben ook wel fanatiek Aprilia. Maar ze hebben nu geen leuke modellen.

Ik wil ff wat anders dat de Shiver, en een Tuono is meteen een te grote stap.

Daarbij, ik wilde wat comfortabelers, windschermpje, koffers...

Het is een Z1000SX 2016 geworden.

Nieuw overjarig model, dus leuke korting gekregen.
 
Ben erg benieuwd naar ervaringen nadat je een tijdje een Japanner gereden heb.

De Shiver heeft mij nooit laten staan. Maar nu ik 15.000 kilometer met de Honda gereden heb merk ik heel goed dat een Italiaans product (heb ook een Fiat gereden) geen zorgeloos product is. Er zijn regelmatig hele kleine dingetjes. Zoals niet 1 keer willen starten nadat ik de motor gewassen heb.
De Shiver is wel een motor met een karakter en dat is iets wat ik bij Honda niet echt terug vind.
 
Ik ben ook wel fanatiek Aprilia. Maar ze hebben nu geen leuke modellen.

Ik wil ff wat anders dat de Shiver, en een Tuono is meteen een te grote stap.

Daarbij, ik wilde wat comfortabelers, windschermpje, koffers...

Het is een Z1000SX 2016 geworden.

Nieuw overjarig model, dus leuke korting gekregen.

Haha, super vet!
Deze staat bij mij ook op het lijstje van eventuele opvolger, dus ben erg benieuwd naar je ervaring ermee :D.
Veel plezier in ieder geval met je nieuwe aankoop!
 
Helaas is mijn remschijf achter krom. Ik ben langs de zaak gegaan waar ik altijd kom, maar via het chassisnr kunnen ze niet op de juiste schijf komen. Het gaat om het 2009 abs model, ik was benieuwd dus was zelf even op internet aan het kijken. Ik zelf kan ook niet echt de juiste vinden, zijn er mensen hiermee bekend? Ik heb foto's naar ze toe gestuurd en ze gingen het uitzoeken, maar ik wol zelf even weten wat de prijs is van de juiste schijf zodat ik een bedrag in mijn hoofd heb.
 
Ik ben ook wel fanatiek Aprilia. Maar ze hebben nu geen leuke modellen.

Ik wil ff wat anders dat de Shiver, en een Tuono is meteen een te grote stap.

Daarbij, ik wilde wat comfortabelers, windschermpje, koffers...

Het is een Z1000SX 2016 geworden.

Nieuw overjarig model, dus leuke korting gekregen.

Kon je niet beter op de Shiver 900 wachten ;)
 
Die is in Oktober voorgesteld en is er nog steeds NIET!!!

ik heb lang genoeg gewacht, en als Aprilia zo laks is met de levering.. Laat dan maar.
 
Aah, dat is wel balen.
zag dat ze bij Roke wel al de Dorsoduro 900 hebben staan
 
Volgende week voor onderhoud bij Roke, dus dan maar even optijd komen en kijken of ik een proefritje kan maken :+
 
Welke banden hebben jullie onder de Shiver?
De mijne heeft nu Pirelli Diablo Rosso er onder. Met droog weer gaat het prima, maar met nat zoals afgelopen weekend Sauerland, totaal geen grip. En klein beetje schuin en je glijd al onderuit, gelukkig niet gebeurt hoor. Maar fijn is het niet.

Op mijn vorige motoren had ik meestal Michelin Pilot roads. Daar had ik ten minste grip mee in de regen. Ik ben aan het twijfelen tussen pilot power en pilot road.. Ik hoor ook wel eens voor pilot power en achter pilot road.

Ik ben benieuwd wat jullie er onder hebben en jullie ervaringen zijn.

Ik heb gister mijn derde nieuwe setje Pilot Roads 4 laten monteren. Erg tevreden over het aantal KM's en de grip in mindere omstandigheden. Hiervoor had ik Pilot Powers onder de Shiver en die werden veel sneller vierkant.
Verder de laatste jaren alleen maar Michelin gereden in het verleden wel Bridgestone en vond toen het vergelijk met de Michelin prettiger. Geen idee hoe dat nu zou zijn bij een nieuw vergelijk maar een tip zou wel zijn kies de band die past bij je rijstijl en neem absoluut een nieuwe generatie band. De laatste 3 jaar zijn er veel nieuwe type banden op de markt gekomen die een heel stuk beter presteren in de regen en in de gebruiksduur dan de banden van, zeg 10 jaar geleden.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, mijn lesmotor kwam regelmatig met de stepjes aan de grond en niet omdat ik onderuit ging, alleen bij de shiver nog nooit gehad. Ik heb het >2010 model waarbij de stepjes wat verhoogd zijn naar mijn weten maar komen ze bij anderen aan de grond of juist nooit?
 
Hm, nog nooit aan de grond gehad volgens mij, of een enkele keer.
Bij mijn vorige motor (Ducati Monster 620ie) lukte het inderdaad veel makkelijker

Shiver is ook wel redelijk hoog, ga maar eens met een chopper een beetje schuin de bocht door
 
Op Lelystad vaak stepje aan de grond gehad. Lag met name aan mijn zitpositie. Dus daar nu mee bezig.
Op straat alleen linkerkant op de rotonde. Heb wel model met de lagere stepje.
 
Iemand toevallig nog een tanktas over die ik kan lenen voor twee weken?

Ga (als het goed is) aantal dagen in de Alpen rondrijden en mijn zijkoffer zijn niet zo heel erg groot, als ze überhaupt nog passen, heb namelijk andere uitlaten en dan passen ze misschien niet...
 
Heb mijn Shiver een kleine make-over gegeven. Van rood/zwart naar black on black

12440296_1116395848371638_4279930792350770789_o.jpg

Zoals hierboven WAS zij, zoals hieronder is ze nu :}
19657010_1547345415276677_7369959419495590831_n.jpg


19424189_1536893436321875_7488017267347512092_n.jpg


Ikzelf ben zeer tevreden :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat rode frame met rode wheelstriping juist iets vets hebben !

Alleen nog andere spiegeltjes, denk dat ik voor sidebar mirrors ga & een ander stuur. Dan ben ik wel beetje klaar met pimpen naar eigen smaak })
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Mike!

Ik heb wat doffe plekjes op mijn tank, weet iemand of ik dit gewoon kan polijsten of eruit kan waxen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan