EHE en zij(n)spannen; deel 2

Maar een naald heeft toch niet veel zijdelingse ruimte in zijn buisje?

Naar t schijnt hoort die juist wel iets speling te hebben in de gasschuuf zodat die niet zo snel gaat schranken...

Voorlopig loopt die er prima op, dus ik laat t even zo en geniet van het soepele op pakken *D
 
Hij hoeft toch niet te bewegen ten opzichte van de gasschuif? Volgens mij mag hij gewoon vast zitten.

Ik begrijp niet zo goed waarom de speling minder wordt als je de naald axiaal verschuift. Dat kan alleen als de naald op het cilindrische stuk niet overal even dik is en dus versleten. Is hij dan op het conische stuk nog goed?
Misschien brengen nieuwe naalden nog meer verbetering.
Maar op Lpg hebben ze toch geen functie meer...
 
De naald moet ten opzichte van de gasschuif kunnen bewegen, opdat je gas niet blijft hangen bij het gashandle dichtdraaien.
 
de gasnaald zit in een pocket van de schuif.
Om te voorkomen dat de naald omhoog kan in de schuif zit er niet een circlipje boven of aan de naald, maar maar een stelschroefje die de naald opsluit.
Normaal raakt dat stelschroefje de bovenkant van de naald net niet, maar nu er een ringetje onder ligt dus wel.
Daardoor kan de naald niet meer bewegen en is eigenlijk de hele constructie overbepaald...

de gasschuif in de carb en de naald in het buisje.
Door de naald heel iets speling te geven kan die het buisje volgen. nu zou zie in principe kunnen gaan schranken in het buisje.

voor het mooie zou ik dus de dikte van het ringetje van de onderkant van de stelschroef af moeten draaien. Dan is het weer terug in de staat zoals Keihin het bedacht heeft
 
hier is niet zo heel erg veel gesleuteld de laatste tijd, maar wel een beetje gereden.

Heb nu wel eindelijk de gordels in de bak gezet en ook een setje duo voetsteunen zodat de drie oudsten nu mee kunnen
full
 
en zo konden we al mooi met zijn vieren naar het NVZ kids weekend een paar weken terug.

Helaas had ik niet het hele weekend tijd en dus konden we alleen maar vrijdag op zaterdag, maar voor herhaling vatbaar was het zeker!
full
 
het is dan wel geen zijspan...maar veruit de moooooiste Gold Wing die ik ooit gezien heb :}

[afbeelding]
Helaas voor jou kan je hem alleen in pixels en vectoren bewonderen. Barbara is een Photoshop artiest.
https://www.facebook.com/barbara.motorcycles/
Ik vind dat Barbara erg veel van hezelfde maakt. Deze Goldwing vind ik nog niet zo mooi als de originele 1000 uit '73 toen Honda nog dacht dat het een superbike was.
Barbara zou zich moeten concentreren op E-bikes.
 
Helaas voor jou kan je hem alleen in pixels en vectoren bewonderen. Barbara is een Photoshop artiest.
https://www.facebook.com/barbara.motorcycles/
Ik vind dat Barbara erg veel van hezelfde maakt. Deze Goldwing vind ik nog niet zo mooi als de originele 1000 uit '73 toen Honda nog dacht dat het een superbike was.
Barbara zou zich moeten concentreren op E-bikes.

Mooi
Dan zal een Triumph blokske erin hangen geen probleem zijn
 
Dat lelijke blok nog omruilen voor iets fraaiers en dan is het helemaal mooi :X


Hohoho, wat is er met de kerstgedachte gebeurt?
Beetje lief zijn voor elkaar kan toch geen kwaad tijdens deze zonnige en warme kerstdagen?
 
Helaas voor jou kan je hem alleen in pixels en vectoren bewonderen. Barbara is een Photoshop artiest.
https://www.facebook.com/barbara.motorcycles/
Ik vind dat Barbara erg veel van hezelfde maakt. Deze Goldwing vind ik nog niet zo mooi als de originele 1000 uit '73 toen Honda nog dacht dat het een superbike was.
Barbara zou zich moeten concentreren op E-bikes.

Correct. Maar dat is helemaal niet zo erg, deze photoshop "klopt" aan alle kanten...@EHE: there's your new challenge! :+
 
Hohoho, wat is er met de kerstgedachte gebeurt?
Beetje lief zijn voor elkaar kan toch geen kwaad tijdens deze zonnige en warme kerstdagen?
We zitten niet allemaal onder een palmboom! Sommige mensen moeten gewoon werken tijdens dit druilerige weer.
PFF, vakantiegangert.
 
kwam er net achter dat ik mijn topic niet voldoende heb bijgehouden, want ik was de LPG update nog vergeten toe te voegen.

eind vorig jaar heb ik er toch maar een LPG tank in gelegd, want er is immers toch plek zat in die reuze kofferbak en ik had de lpg spullen toch nog allemaal liggen van het voorgaande span.

Had nog een grotere platte tank liggen, dus die kon er mooi in
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan