Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Hoe meer er tussen hoe minder het wordt. Zou ik zeker niet doen. Wat gaat het relais schakelen dan? En wanneer? Waarom zou je de regelaar met een relais willen in en uitschakelen? Lost niets op volgens mij, voegt alleen maar meer weerstand en contactovergangen toe.

Spanningsregelaar van een RSV mille? Die dynamo heeft veel minder opbrengst dan van een Futura, dus nu krijgt hij nog meer stroom voor zijn kiezen dan op een RSV. Is het ook een ander type dan en zo ja wat is dan het type nummer? En dan niet het Aprilia part nummer maar het typenummer van de fabrikant van de regelaar. Vraag het me af of die verschillend zijn.

Vind het een vaag verhaal bij een vage "reparatie". Volgens mij rommelen ze wat op een gebied waar ze niet thuis zijn en jij betaald hun leergeld.
 
Laatst bewerkt:
Dit is het schema van de wiring modificatie zoals die door StanleyBobly werd geadviseerd,
Voor jou is eigenlijk alleen het gedeelte bij de dynamo/spanningsregelaar van toepassing.
Artikelomschrijving van de benodigde onderdelen staat er zelf bij. Pagina terug bied MF-er Ronny Rabbelaar nog een geschikte spanningsregelaar aan.


full
 
Laatst bewerkt:
Dit is het schema van de wiring modificatie zoals die door StanleyBobly werd geadviseerd,
Voor jou is eigenlijk alleen het gedeelte bij de dynamo/spanningsregelaar van toepassing.
Artikelomschrijving van de benodigde onderdelen staat er zelf bij. Pagina terug bied MF-er Ronny Rabbelaar nog een geschikte spanningsregelaar aan.


[afbeelding]


Oh euh, ik ben niet de aanbieder, louter de tipgever. Daar ik uit eigen ervaring de lasten en lusten van de Futura heb mogen meemaken dacht ik; laat ik ze maar even tippen. Had ook in het ETV1000 draadje de tip kunnen geven maar daar bood Stanleybobly zijn laatste omvormer al aan.

even opgezocht:
StanleyBobly in "Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)"
 
Koffers zijn binnen! Ze zijn behoorlijk gehavend, dus er zit wat meer werk aan dan alleen even een ander kleurtje geven. Maar goed, daar was in mijn ogen de prijs ook naar. Toch beter dan de softcases die ik al had besteld voor de Fuut.

full
 
Heeft er iemand toevallig een benzine leiding over, of weet je een goede plek waar ik er één kan kopen? Ze zijn OEM nieuw wel te krijgen, maar 130 euro + verzendkosten is best veel voor zoiets...
Het gaat om de benzineleiding vanaf de brandstofpomp. In al mijn enthousiasme om er een andere tank op te zetten heb ik niet zo goed gelet op hoe de slang liep, en nu is ie beschadigd.
 
Heeft er iemand toevallig een benzine leiding over, of weet je een goede plek waar ik er één kan kopen? Ze zijn OEM nieuw wel te krijgen, maar 130 euro + verzendkosten is best veel voor zoiets...
Het gaat om de benzineleiding vanaf de brandstofpomp. In al mijn enthousiasme om er een andere tank op te zetten heb ik niet zo goed gelet op hoe de slang liep, en nu is ie beschadigd.

Volgens mij heb ik er nog 1, waarvan de buitenmantel beschadigd is. Kost je niks alleen verzendkosten

Edit:
Bij nader inzien blijkt toch dat de stalen mantel een draadje los te hebben....

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Edit:
Bij nader inzien blijkt toch dat de stalen mantel een draadje los te hebben....~[/url]]
Maakt niet uit. Ga naar´n Pirtek vestiging en vraag of ze de originele Aprilia aansluitingen over willen zetten op´n nieuwe slang. Je krijgt de keuze tussen twee type slangen. Let goed op de lengte van de slang en de hoek waarop de aansluitingen geperst zijn op de nieuwe slang! Is bij de montage erg belangrijk! Het kost je ongeveer €35,- afhankelijk van welk type slang je kiest. Een nieuwe, originele benzineleiding kost bij de Aprilia dealer €147,-. Veel succes. :t
 
Maakt niet uit. Ga naar´n Pirtek vestiging en vraag of ze de originele Aprilia aansluitingen over willen zetten op´n nieuwe slang. Je krijgt de keuze tussen twee type slangen. Let goed op de lengte van de slang en de hoek waarop de aansluitingen geperst zijn op de nieuwe slang! Is bij de montage erg belangrijk! Het kost je ongeveer €35,- afhankelijk van welk type slang je kiest. Een nieuwe, originele benzineleiding kost bij de Aprilia dealer €147,-. Veel succes. :t


Maar dat kan Levoi ook met zijn eigen beschadigde slang doen....
 
Was ook voor Levoi bedoeld, ik ging er vanuit dat je dat wel begreep. :)

@Ronny, heb je nog andere spullen liggen van je Futura?
 
Thanks luitjes,

Kan je bij die Pirtek zo naar binnen wandelen als particulier? Ze lijken me nogal business to business?
 
Thanks luitjes,

Kan je bij die Pirtek zo naar binnen wandelen als particulier? Ze lijken me nogal business to business?

@ Ronnie, zou ik toch die van jou kunnen gebruiken? Dan kan ik daarmee naar de Pirtek en kan ik in één keer de oude verwijderen en de nieuwe monteren.
 
@ Ronnie, zou ik toch die van jou kunnen gebruiken? Dan kan ik daarmee naar de Pirtek en kan ik in één keer de oude verwijderen en de nieuwe monteren.

Levoi, zou ik de oude van Ronnie kunnen overnemen van je als jij een nieuwe hebt? :)
Ik wilde vd week onderhoud gaan doen en kwam erachter dat de slang een tijd langs de achterste klepdeksel heeft geschuurd..
 
Dat zou dan de oude van mij worden. Het duurt wel even, want ik moet eerst die van Ronnie gerepareerd hebben, dan de oude van mij eruit en opsturen. Is dat oké?
 
Dan moet ik even kijken wat er ligt, kom er op terug

Hmmm, de buit valt tegen....

Heb 2 setjes handvaten (zonder throttle sleeve) 1 gebruikt setje en 1 ongebruikt
(Heb met installeren HVV de throttle sleeve vernield, vandaar het tweede setje)

540.jpg


Een zijstander met gerepareerde schakelaar (printje kwam bloot te liggen hier soort kit/pakking spul overgesmeerd , flexibel en waterdicht) maar heb uiteindelijk toch een vervanger bij de sloop gehaald

540.jpg


540.jpg


Meest interessante is denk ik de standaard kuipruit. Deze is toegezegd aan Blasco
 
Laatst bewerkt:
Koffers zijn binnen! Ze zijn behoorlijk gehavend, dus er zit wat meer werk aan dan alleen even een ander kleurtje geven. Maar goed, daar was in mijn ogen de prijs ook naar. Toch beter dan de softcases die ik al had besteld voor de Fuut.

[afbeelding]

dus ook eindelijk koffers gevonden? netjes

weet iemand trouwens waar ik zulke rode aprilia stickers naamplaatjes kan bestellen die op de koffer staan??

anders ga ik denk ik een paar geinige stickers erop plakken.
 
Laatst bewerkt:
dus ook eindelijk koffers gevonden? netjes

weet iemand trouwens waar ik zulke rode aprilia stickers naamplaatjes kan bestellen die op de koffer staan??

anders ga ik denk ik een paar geinige stickers erop plakken.

Te bestellen via AF1 racing in de VS. Alle NL-opties die ik heb geprobeerd leveren op de een of andere manier reflectoren ipv de stickers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan