Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

De K1300 gaat weer plaats maken voor een andere motor.. dus wie snel beslist.. anders ruil ik em in

Binnenkort ook een paar losse onderdelen te koop:

Standaard demper
Originele spiegels
Olie gril cover wunderlich(niet geinstalleerd geweest)
Ram mount (ipv bmw logo)
Touring ruit
Donkere smoke ruit

Je hebt hem maar een goede maand gehad.Niet meegevallen?Waar ruil je hem op in?
 
Je hebt hem maar een goede maand gehad.Niet meegevallen?Waar ruil je hem op in?

Inderdaad tegen gevallen de motor, de looks zijn gaaf, stuurt ook goed maar het gestuiterd van het ESA systeem is echt vreselijk. Heb nog nooit last van mijn rug gehad bij het motorrijden maar deze motor krijgt dat dus wel voor elkaar. Achter werkt redelijk maar voor is het echt bagger.

Ook naar laten kijken door hyperpro maar ze kunnen er helemaal niks mee.

Ik ga overstappen naar een S1000RR, ook niet vervelend toch.
 
Zonder esa is juist beter, kun je voor een paar honderd euro de hele zooi aanpassen naar je smaak.


Maar ik ga me prima vermaken op de S
 
Lijkt me idd ook een super fijne motor die s1000rr.
Heel veel plezier ermee 😃 (hopelijk wat langer dan met je K)
 
Hmm, "gestuiterd van het ESA systeem" lijkt me vreemd. ESA laat je alleen je vering/demper verstellen, maar het is geen actief systeem. Dus of de schokbrekers passen gewoon echt niet bij je, of het is de rest van het systeem waar ze in zitten (duolever, paralever),

Overigens zijn ze gewoon te reviseren, en een google op "suspension esa" levert me meteen een link op naar een bedrijf (in Nederland) dat de zaak kan tunen.
 
De K1300 gaat weer plaats maken voor een andere motor.. dus wie snel beslist.. anders ruil ik em in

Binnenkort ook een paar losse onderdelen te koop:

Standaard demper
Originele spiegels
Olie gril cover wunderlich(niet geinstalleerd geweest)
Ram mount (ipv bmw logo)
Touring ruit
Donkere smoke ruit

Wat wilt u voor de mount hebben?
 
Goedendag allen,
Ik wil me ook graag even voorstellen. Mijn naam is Duncan en ben sinds week 16 dit jaar in bezit van een K1200S uit 2008. Ik ben er helemaal vergyld mee. Er zat een K1300S demper onder. Deze heb ik intussen vervangen door een SR Racing slip on. Voor de ergonomie heb ik het stuur van een K1200R geplaatst. En ik heb een MRA tourruitje geplaatst. Hij rijdt als een dolle en kan veel meer dan ik😉. Wensen? Tja zou wel mbv een raid bike oid het rijgedrag van de motor willen optimaliseren, een compleet uitlaat systeem monteren voor vermogen en sound. Ander zadel, origineel krijg ik een houten komt van. Verder ben ik benieuwd hoe een verhoogde kont/ achterkant rijdt. Dus die moet er ook komen.
Ik hoop leuk ervaringen uit te wisselen en te leren over het rijden en sleutelen aan de K.
 
Foto
full
 
Als jullie nog tips en tricks hebben, dan hoor ik het graag. Commentaar altijd welkom. Grtz Duncan
 
Aan de linkerzijde van de motor onderaan bevindt er zich ook en kunststof schroefdop. Waarvoor dient deze eigenlijk?
 
volgens mij... als je esa systeem hebt zit hier een lucht/gaskamer. als je geen esa hebt kan je hiermee de vering stellen.
 
te koop:

*bar end mirrors wunderlich (nieuw in verpakking)

bevestiging aan de originele stuurgewichten.

RidersviewofWunderlichBarEndMirrors.jpg


*Originele spiegels li/re

*ram mount (op de plek van t bmw logo)

xfbcrmjalikbr.jpg


*Wunderlich oil cover (nieuw niet gemonteerd geweest)

wunderlich-oil-radiator-grill-bmw-k1300r.jpg


*Tour ruitje

f15jncdymjihv.jpg


*Standaard smoke ruitje

61F9cw0ZS1L._SX425_.jpg
 
Laatst bewerkt:
BMW-K1200R-studio-1-590x438.jpg


Denk niet dat dit iets met ESA te maken heeft.
Is de schroefdop die zich juist onder het kader bevindt aan een soort reservoir zie midden op de foto
 
Goedendag allen,
Ik wil me ook graag even voorstellen. Mijn naam is Duncan en ben sinds week 16 dit jaar in bezit van een K1200S uit 2008. Ik ben er helemaal vergyld mee. Er zat een K1300S demper onder. Deze heb ik intussen vervangen door een SR Racing slip on. Voor de ergonomie heb ik het stuur van een K1200R geplaatst. En ik heb een MRA tourruitje geplaatst. Hij rijdt als een dolle en kan veel meer dan ik😉. Wensen? Tja zou wel mbv een raid bike oid het rijgedrag van de motor willen optimaliseren, een compleet uitlaat systeem monteren voor vermogen en sound. Ander zadel, origineel krijg ik een houten komt van. Verder ben ik benieuwd hoe een verhoogde kont/ achterkant rijdt. Dus die moet er ook komen.
Ik hoop leuk ervaringen uit te wisselen en te leren over het rijden en sleutelen aan de K.

Welkom, mooie fiets heb je!!!
 
[afbeelding]

Denk niet dat dit iets met ESA te maken heeft.
Is de schroefdop die zich juist onder het kader bevindt aan een soort reservoir zie midden op de foto
dacht dat je die ter hoogte van het zadel bedoelde.. die is wel om je veervoorspanning te stellen, hetgeen niet mogelijk is handmatig als je ESA hebt.

welke knop je dan bedoeld is mij onduidelijk :)
 
In het midden van de motor onder het kader is er een +/- driehoekig reservoir met een soort vuldop
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan