Suzuki GS550 restauratie

Alleen had hij geen goede bochten meer. De bochten die hij dacht te hebben waren wat te kort... -O- (2 maal) Dus ik moet de 2 oude pijpen gaan poetsen en hergebruiken. Gelukkig zijn die niet lek of zo.

De header pijpen die ik dus noodgedwongen moest gebruiken hebben hun beste tijd gehad. Chroom zat er niet meer op en de binnenpijp zat los. Het geheel rammelde dus als de ziekte, ondanks de mooie nieuwe dempers. :(

Maar wat schetst mijn verbazing. Eerst in Duitsland op ebay NOS linker pijp. Dag later in Nederland rechter pijp NOS. *O*

Binnen gekomen.

001_zpsvzygnamg.jpg


Verschil tussen oud en nieuw

004_zpssmbd5nfh.jpg


Montage ging gelukkig probleemloos.

005_zpsid8lxwdq.jpg


Van het weekend eens kijken. Eindelijk geen gerammel meer *O*
 
Kleine update.

van
20150908_2025531_zpsitqq7he7.jpg


Naar
IMG_20170531_154952_zpsxhbrrf76.jpg


Ook meteen alle lampjes vervangen door:
IMG_20170531_155031_zpskqhb0vkt.jpg


Meters geopend door een slijpschijfje van een dremel aan de kolomboormachine gekopped en zo de meters halverwege door te slijpen. Leuk werkje B|

Daarna die irritante vuilsluier weghaald. De blikken afscherming van de lampjes terug vast gelijmd. Zaten allemaal los te rammelen in de meter :N
Daarna alle gloeilampjes (waarvan alweer enkele zwart waren) vervangen door LED (warm wit).
Gaat (hopelijk) nooit meer kapot.

Lichtverdeling is nu weer keurig.

IMG_20170531_154910_zpsvwgl2yyd.jpg
IMG_20170531_154855_zps2hkjsuap.jpg
 
Zit dit topic nog eens door te lezen. Zie dat je een aantal jaren geleden op het kontje en tank nieuwe striping hebt aangebracht. Ben zelf nog op zoek naar de juiste striping voor mijn gs550 (er zit nu striping op van een gs750). Tips waar dit te krijgen is?
full
 
Hoi Marc,

Dank je wel voor de snelle reactie. Ga er een mailtje naar toe sturen. Ik heb namelijk alleen striping voor de kont nodig die dus past bij de tank.

Groeten Wijnand
 
Hoi Marc,

Dank je wel voor de snelle reactie. Ga er een mailtje naar toe sturen. Ik heb namelijk alleen striping voor de kont nodig die dus past bij de tank.

Groeten Wijnand

Graag gedaan, succes met klussen en laat wat weten hoe ie is geworden!

Groetjes Marc
 
Heeft even geduurd, maar geen reactie gehad op mails die ik gestuurd heb naar de ebay-decal verkoper. Uiteindelijk tegen een goede spuiter aangelopen die de klus geklaard heeft. Ben er tevreden over.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan