motor valt uit tijdens rijden, start niet meer

XJR0416

Rookie
9 jul 2017
5
0
Hi mensen,

gisteren is mijn motor een Yamaha XJR1200 1998 spontaan uitgevallen tijdens het rijden.
Eerst was er sprake van stotteren, bij lage snelheden had de motor de neiging om uit te vallen en bij het nemen van een bocht of bij het remmen, viel de motor uit. In de eerste paar keren kreeg ik de motor nog gestart, echter nu doet het helemaal niks meer.
Oliedruk lampje brand op moment dat ik de motor wil starten, echter zit er meer dan voldoende motor olie in.

De lampen (koplamp etc) branden nog wel, alleen start niet.
Wat kan het zijn?
Baal nu enorm, nu het erg mooi weer is.
 
Laatst bewerkt:
Olielampje brandt toch altijd bij niet lopend blok en tijdens starten? Gaat uit indien blok aanslaat.

Heb je een beandstofprobleem? Is het ineens gekomen, of na wassen, tanken, winterstop?
 
Ff accu goed opladen, beetje startpilot of remreiniger in luchtinlaat, en starten.

Indien geen reactie: ontsteking
Indien wel reactie: carburatie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de elektrische kabels gecheckt (niks gezien), tank is vol, komt benzine uit de benzineslang, carburateurs gecheckt (niks bijzonder gezien), wel vind ik de motor naar benzine ruiken. Iemand een idee?
 
Ik had ooit iets soortgelijks en het bleek uiteindelijk een defecte dynamo te zijn. Kom je alleen achter door systematisch een diagnose te stellen. Probeer hem eerst maar eens te starten met startkabels.
 
Het kan zo simpel zijn als een losse accupool. De motor gaat wel op contact,lampjes branden, maar bij het starten (grooooote stroom) dan valt alles weg. Dan sta je ook ff achter je oren te krabben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan