't Honda Ses 150 Dylan Topic

Heb nagelnieuwe bubbyseat gevonden die niet meer origineel leverbaar zijn, ben een vreselijke kniesoor heb dus over een paar dagen ook een heel nette buddyseat te koop als ik de nieuwe binnen heb, foto's zoveel je wil van iedere hoek op aanvraag, en zeer lief prijsje. ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ja ben ik ook wel...moet eigenlijk nieuw voorbandje en dat zal wel liefst Bridgestone of Michelin worden..
Eerst nieuw remblokjes en schoentjes
 
Nog een tevreden Dylan 150 (2006, 12,5k op de teller) rijder. Eén jaar in bezit en 2500km gereden. Vooral snelweg, gaat prima!
full
 
Laatst bewerkt:
Toch handig zo'n Dylan..afgelopen woensdag concert Guns n Roses... de Combo geparkeerd in buitenwijk met Dylan achterin en die verder gebruik voor vervoer naar stad en concert..was ook weer snel weg na afloop dus preof geslaagd :]
 
Wie heeft er nog een zij-standaard liggen.
Ik heb de mijne gekocht zonder zo'n ding. De vorige twee hadden er wel een en ze zijn toch wel handig.
Ik heb ze op ebay wel gevonden, maar misschien ligt er gewoon ergens een in een Hollandse schuur te verstoffen.

gr
 
Ik gebruik mijn motor niet zoveel.
En de scooter ook niet maar ik het lijkt mij wel geinig om er eens een paar dagen mee op pad tegaan.
Met de motor gaat alles te snel en te hard ,terwijl ik op de scooter veel relaxter kan toeren.
 
Ik gebruik mijn motor niet zoveel.
En de scooter ook niet maar ik het lijkt mij wel geinig om er eens een paar dagen mee op pad tegaan.
Met de motor gaat alles te snel en te hard ,terwijl ik op de scooter veel relaxter kan toeren.

Laat van je horen als je op pad bent geweest. Ik zit er ook wel eens aan te denken. Lekker simpel en goedkoop relaxed touren. Wat wil je eigenlijk nog meer ;)
 
Ik heb uiteindelijk voor deze oplossing gekozen, zit werkelijk als een huis! Trillingsvrij en precies zo te stellen als je hem wil hebben.
Voor de voeding gebruik ik de 12V plug in het kleine opbergvakje, daar een USB adapter in en je hebt maar kort stukje kabel naar de telefoon nodig, rest prop je in het vakje en klepje kan nog dicht met kabel ertussen.

Ben er echt blij mee, had eerst een Chinees prul over laten komen, trilde als een gek en ik vertrouwde er mijn dure telefoon ook niet aan toe.
Heb inmiddels ook zelfde soort set op de motor, alleen met andere bevestiging, ik gebruik zelf Maps voor de navigatie, heb een grote bundel, maar zoek nog wel iets om routes mee te laden en rijden.

RAM Mount Spiegelmontage met X-Grip Set
 
Als ik dit jaar nog een paar dagen weg kan,wil ik nog wel richting Oostenrijk.
Maar ik 2019 willen we weer naar de noordkaap!

Geweldig avontuur op een Dylan, die van mij was van een meneer in de 70 die is er twee keer op naar Portugal geweest, lijkt mij op mijn BMW GS al een hele uitdaging haha, en dan ook zonder navigatie.
En inderdaad op de motor gaat alles te snel, op de Dylan voeg ik me op de buitenwegen ook wel tussen het langzaam verkeer om eens even lekker over de weilanden te turen etc, bij mijn motor gaan ze dan achter me hangen terwijl ze me op de Dylan meteen voor een bromscoot aankijken en passeren.
 
Lijkt me inderdaad heel relaxed, vakantie-trip op de Dylan ! Maar: hoe krijg je de bagage mee, ik heb een topbox van Givi van zo'n 30 liter. Passen de kampeerspullen niet in.

Iemand een idee ?
 
Lijkt me inderdaad heel relaxed, vakantie-trip op de Dylan ! Maar: hoe krijg je de bagage mee, ik heb een topbox van Givi van zo'n 30 liter. Passen de kampeerspullen niet in.

Iemand een idee ?
Grotere topkoffer?
Maar een grote bagagerol past tussen je rug en de koffer.
Klein tasje tussen de benen en knallen maar!
Een maat van mij wil met de zijspan naar de noordkaap met max 110kmpu kan ik wel mee op de dylan.
Maar de banden redden geen 9000km denk ik.
 
Laatst bewerkt:
9000km bij rustig rijden, ik denk dat het lukt (ik na 2500km en rustig rijden nauwelijks slijtage van mijn Michelin City Grip). En vermoedelijk hebben ze ergens op de terugweg vast wel een plek waar er nieuwe banden banden onder kunnen. Op de heenweg bestellen en dan op de terugweg laten monteren.
 
Ligt eraan wat je mee wilt nemen.

Tent en stoeltje kan best links en rechts naast het zadel hangen (event. met handdoek/deken erom) zoals een zadeltas zeg maar, met een spanband vast knopen.

Kleding moet in de koffer en/of rugzak passen.
Mafzak tussen de benen of in je rug eventueel bagagerol, moet lukken.

Hoeveel hebben je banden er al op zitten? Met nieuwe is 9K geen probleem Met de xcity heb ik de achterband er al zo'n 25K opzitten, en die is nog lang niet weg.
 
Oh, heb nog een voor en achterwiel met redelijk goede banden, als je die meeneemt, scheelt dat een banden wissel (moet je wel ff de wielen omzetten )






en nog meer meenemen ;-)
 
Wat zijn het toch lekkere goedkope simpele vervoersmiddelen, gisteren de melding "Oil Change" litertje opgehaald, er kwam zonder bijvullen ook weer ongeveer een litertje uit, en dat na dus een 5000KM rijden en 45.000 op de klok. ik had de laatste keer ook cardan gedaan, (was in april en dus 5000km terug) is de olie van het cardan dan ook meteen weer aan de beurt? Of kan dat wat langer mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan