Triumph Tiger 1200 Explorer

Hey mensen.
Ik heb een tiger 1050 uit 2007.
Zit eroverna te denken om eens te gaan kijken voor een tiger 800 of een tiger 1200.
Zijn er mensen die toevallig deze overstap hebben gemaakt zoja wat zijn jullie ervaringen ten opzichte van de tiger 80o tiger 1050 en tiger 1200?
Alvast bedankt
 
Iedereen in de winterslaap of gewoon probleemloos onderweg?

Voor mij geldt het laatste.
Het blijft een feestje om die 3 cilinders flink aan te werk te zetten.

Wat hebben we toch eigenlijk een fijne motor uitgekozen!
 
misschien beter maar stoppen met dit forum, gebeurt niets in 2 maanden.

Ik lees wel mee, maar heb een Tiger 800 en kijk met een schuin oog naar jullie ervaringen met de Explorer. Weinig zinnigs dus te melden over de Explorer anders dan dat ik het een prachtige machine vind en een mogelijke opvolger van mijn XRx
 
Ik denk dat iedereen tevreden is. :Y Komt misschien ook omdat er een eigen forum is voor de Explorer. Hier wordt wel frequent gebruik van gemaakt. Zelf ben ik erg tevreden over de Explorer. Ik heb nog het vorige model (2013). Wel heb ik de vering laten aanpassen door voor en achter hyperpro te laten monteren. Het zadel heb ik aan laten passen omdat dit voor mij op langere ritten niet lekker was. Is echter heel persoonlijk. Wel zou ik graag zien dat de explorer een afslank kuur krijgt. Het gewicht mag wat mij betreft met zo'n 20 kilo verminderen. Overigens merk je van het gewicht niets als je er mee rijdt. Want wat rijdt het heerlijk. :]
 
Heeft iemand ervaring met de Michelin Anakee 3 banden?

Ben van plan deze eronder te laten leggen.

Alvast bedankt

Ik heb de Anakee 3 gehad onder de Super Teneree 1200.
Band met lange levensduur, zingt wel een beetje...
Heb Dunlop Roadsmart 3 onder de TEX.
Absolute aanrader!
 
Nette prijs, is zelfs €50,00 korting!

Veel veilige kilometers ermee.

Wij gaan eind juni kilometers maken.
Week passen vreten, totaal kleine 4000 km en daarin verwerkt 30 passen van boven de 2000 meter en uiteraard een hele zwik die wat minder hoog zijn *O* *O* *O*
 
In juni een weekje met mijn dochter weg naar Frankrijk of Duitsland. Dit zal ook een beetje afhankelijk zijn van het weer.
In juli/augustus met het gezin naar Spanje. Vrouw en kids met de auto en paps op de TEX, zodat er in Catalonië ook nog wat leuke weggetjes gereden kunnen gaan worden.
 
Bij de 32.000km beurt willen ze de bougies vervangen.
Schijnt een hele klus (duur) te zijn.

Is dit wel noodzakelijk?
Bij mijn vorige motor, Suzuki GSX14000, zijn ze tot 50.000km helemaal niet vervangen.

Alvast bedankt voor de reactie.
 
Hebben jullie ook zo'n last van dove vingers na een lange snelwegrit?

Op motorvakantie in Frankrijk maakten we de 1e dag flink kilometers over de snelweg.
Einde dag dove duim en wijsvinger rechts.

Trillingen komen vanuit de motor/aandrijving, als ik de koppeling intrek zijn ze weg.
Het is dus geen bandendingetje.

Graag jullie reacties en als je mijn probleem herkent en een oplossing weet dan hoor ik het heel graag.
 
Komt mij totaal niet bekend voor.

Gebruik jij de cruise control veel?
 
Hebben jullie ook zo'n last van dove vingers na een lange snelwegrit?

Op motorvakantie in Frankrijk maakten we de 1e dag flink kilometers over de snelweg.
Einde dag dove duim en wijsvinger rechts.

Trillingen komen vanuit de motor/aandrijving, als ik de koppeling intrek zijn ze weg.
Het is dus geen bandendingetje.

Graag jullie reacties en als je mijn probleem herkent en een oplossing weet dan hoor ik het heel graag.
Ik had op mijn 800 eerst normale rox risers... en ook inderdaad trillingen, vervolgens rox anti vibe risers gemonteerd en heb nooit meer achterom gekeken, wat een geweldige dingen!
 
Ik had op mijn 800 eerst normale rox risers... en ook inderdaad trillingen, vervolgens rox anti vibe risers gemonteerd en heb nooit meer achterom gekeken, wat een geweldige dingen!

Ik heb er ook Rox Risers opzitten, zaten er op toen ik de motor kocht, volgens mij de normale.
Zal dit eens even goed uitzoeken en als het inderdaad de normale risers zijn, deze vervangen voor de anti-vibe risers.

Dank je voor de tip.
 
Ik heb er ook Rox Risers opzitten, zaten er op toen ik de motor kocht, volgens mij de normale.
Zal dit eens even goed uitzoeken en als het inderdaad de normale risers zijn, deze vervangen voor de anti-vibe risers.

Dank je voor de tip.
Anti vibe zitten rubbers tussen, dat zie je gelijk. Post anders eens een foto
 
Goedemiddag,

Zijn er nog punten waarop ik speciaal op zou moeten letten, voor aanschaf van een Explorer ?
Het betreft er een van het bj 2012 met ongeveer 35000 km.
Alvast bedankt voor het meedenken !

Groeten , Bert.
 
Laatst bewerkt:
Vooral kijken of de recalls uitgevoerd zijn.
Kan Triumph NL je vertellen bij twijfel.

Als dan ook nog de 32.000 beurt is uitgevoerd, dan kan je de motor gewoon kopen en ga je vast geen spijt van krijgen want het is een heerlijke motor!

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan