Dynojet O2 optimizer

MotoRosso

Die hard MF'er
3 jun 2013
370
1
Beverwijk
Goedenavond!

Ik heb een MV Agusta Brutale 1078RR. Die is een tijdje geleden op de testbank geweest waarbij een milieudip te zien was. Hij liep daar erg schraal en je zag de koppelgrafiek daar ook duidelijk een dip vertoont. Waar de mengselverhouding stabiliseert trekt de vermogenscurve ook weer strak.

Nou heeft iemand dus een O2 optimizer te koop staan. Is het mogelijk enkel de O2 optimizer te gebruiken zonder powercommander? Volgens de beschrijving moet je als je de powercommander gebruikt in closed loop - dus waar de lambdasonde actief is - ook niks invoeren voor de powercommander.

Ik hoop dat iemand het weet!

Groeten,
Kjeld
 
Zo wat een verhalen :o

Daar gaat mijn (naieve) visie van : suck,bang,blow -O-

:+

Ik vind het erg interessant, maar heb alleen een beetje ervaring met mijn alfa 156 diesel. Van alles aangepast behalve de injectie timing en hoeveelheid. (Kans op motorschade bij fout).

Heb verder te weinig specifieke kennis. Nooit een opleiding gedaan o.i.d. alles zelf aangeleerd.
 
Waarom wordt anders geadviseerd om je motor af te laten stellen per versnelling, en een aangepaste AFR in 5e en 6e versnelling in bepaald gebied?

Als autotune te traag is om te meten tijdens accelereren, uit laten lopen (pair valve open), dan zou je originele sonde zeker wel snel genoeg zijn om dit op te pakken?

Zo werkt het niet.., lees nogmaals aandachtig de tekst.
En nee, er staat niet in hoe het exact gaat, maar een goede richting ervan staat beschreven, ik voel me niet echt geroepen om hier alles exact uit de doeken te doen hoe het werkt, voor een groot deel van de lezers hier is dat ook niet zo erg zinvol, en de ander lezers moeten ook nog wat hebben om wakker van te liggen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan