Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Tekoop

Zie advertentie voor meer info. Gaat weg ivm opbouw ander RS/KR/TZ250 project.

[afbeelding]

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/motoren/supersport/9146670-Aprilia_RS_250.html
Dit dingetje is sinds vandaag in mijn bezit! Had al wat rond zitten kijken voor een 2-takt voor erbij (andere speeltje is een 2007 zx10r) maar dat liep op niks uit dus toen deze RS voorbij kwam op nog geen 30km van mn deur ben ik toch maar even gaan kijken..
Ja kleur is niet origineel I know, maar tis netjes gedaan en zeg zelf, is toch een mooie match met de Cagiva Mito SP van mn vriendin...? 8-)


315lwnk.jpg


Grtz,fRank
 
[b
om eerlijk te zijn de 250's zijn gewoon goed om iemand eruit te remmen en het bochtenwerk ( zeer licht en zeer goede remmen)..maar zodra de motor rechstaat is het weer vechten met de tegenstanders tot de volgende bocht.

Even de laatste 3 blz herlezen over circuit en vermogen.
Dat opdrijven en dan afstellen tijdens wedstrijden zou mogelijk zijn, maar voor mij geen optie.
Ik babbel graag en kan dit op wedstrijden moeiteloos heel de dag volhouden. Het aantal mensen die ik ontmoet op zo'n dagen zorgt ervoor dat ik ternauwernood toekom aan een algehele checkup van de motor voor de volgende wedstrijd 4 h later. (ik doe niets anders dan pinten e.d afslaan om toch nuchter en op tijd in de parc fermé te geraken)

Deze bovenstaande citaat is naar mijn mening 102% correct.
Zo voel ik het ook met mijn race-capaciteiten.


Ik heb me net ingeschreven voor Gedinne.
Dit is meer een ballen-straten-circuit en kom er al 10jaar. Er zijn snelle stukken waar je moet durven openhouden. Ik hoop daar een betere prestatie (op het droge) neer te zetten met de goede wegligging en snelle, maar niet ervaren straat circuit rijders achter me te houden. (helaas leren die jochies supersnel en kopieren ze je lijnen en zondag namiddag sta je dan toch weer achteraan, miljaar)
Toch zie ik nu al 3-4 punten op circuit waar ik tussen eerste en tweede versnelling ga sukkelen en tijd verliezen.

Mijn doel is om m'n persoonlijk record te verbeteren de rest zien we wel.
 
Zo dan, rempedaal weer recht:
rempookie.JPG


Clipon ook:
clipon.JPG


Stickerset binnen:
decalrs250.JPG


Schade stickers:
letterspot.JPG


Nu nog even tijd om de boel weer te fixen en dan kan ik dat ook weer afsluiten. :)
 
Recentelijk een paar mooie RGV's voorbij zien komen. Maar helaas voor te hoge bedragen. Indien er hier iemand is die zijn RGV250 voor een normale prijs wil verkopen, dan houd ik me aanbevolen. Begrijp best dat ze in waarde stijgen en heb er zeker wel wat voor over. Maar geen exorbitante bedragen.
 
Vanmiddag na een ritje gezien dat de verbindingsbeugels voor de beide achterdempers bij de RS doorgescheurd zijn (beide beugels dóór)
Iemand die daar een knappe (evt aftermarket) oplossing voor weet?

Alvast bedankt, grtz,fRank
 
Nu dat mijn doos Castrol Power Rs op is sta ik op het punt wat nieuws aan te schaffen.
Is er iemand bekend met de A747 van Castrol? Weliswaar wat duurder en minder lang houdbaar, maar aan de specs te zien zeer geschikt voor circuitgebruik.
Ervaringen? Ik hoor het graag
 
Op straat zou ik er niet direct mee rijden, op circuit zou ik niets anders willen dan A747. Zolang je de olie gewoon op kamertemperatuur bewaard is er niets aan de hand betreffende houdbaarheid.
 
Heb meerdere jaren geraced met 2taktjes, 50cc, 70cc, 85cc en voor de grap nog wat circuit gereden met een RS125 en RGV250, die laatste heb ik nu ook nog. In de winter rij ik indoor met een Polini pantera'tje, luchtkoeling, dus een goede smering is wel heel belangrijk. Na iedere race, vroeger, trok ik de cilinder eraf om de zuiger op te meten en en altijd merkelijk minder slijtage gemeten toen ik met A747 reed. Mij een aantal keer laten overhalen om met wat anders te gaan rijden, en toch dikwijls spijt gehad achteraf. De Pantera heeft de winter echter wel zonder problemen met Motul 800 overleefd maar nu die bussen leeg zijn ga ik gewoon weer de A747 gebruiken, de reden is ook psychologish, ik heb gewoon nog altijd meer trouw in een ricinus olie. Wat betreft dat je hem niet lang kan laten staan éénmaal gemengd, ooit de test gedaan met benzine die ik 1 jaar ervoor had gemengd, dit gewoon zuiver opgestookt, en geen noemenswaardige problemen gehad, toch zou ik dit niet direct meer doen maar ik wou het gewoon weten. Waarom niet op straat, omdat ik geen A747 door een oliepomp vertrouw.
 
Ik gebruik al lang geen pomp meer,dus dikte is minder van belang, maar bedankt voor je input. Hier heb ik wat aan
 
als op de bus staat dat ze niet voor een pomp is moet je ze daar ook niet mee gebruiken uiteraard.
zelf gebruik ik al jaren enkel nog Putoline RS959 in de KR1S, is zowel voor pomp als mengsmering geschikt en een héél goede olie. maar zo heeft iedereen wel zijn voorkeuren ;)
 
Zeker, sinds vorige week nieuw binnen bij mij.

RGV 250 VJ22B, laatste generatie, loopt en rijd als nieuw en ziet er als nieuw uit, volledig
origineel en slechts 10000km gelopen.

Ondergaat momenteel technische en optische inspectie, gaat net door de €5000 als ik hem klaar heb, komt met Duitse papieren, kenteken kan geregeld worden.

$_85.JPG


19894737_1854763114550245_8384765030032460435_n.jpg


19961497_1854763117883578_2716752187120718514_n.jpg


19989443_1854763121216911_2010967178702940007_n.jpg


Recentelijk een paar mooie RGV's voorbij zien komen. Maar helaas voor te hoge bedragen. Indien er hier iemand is die zijn RGV250 voor een normale prijs wil verkopen, dan houd ik me aanbevolen. Begrijp best dat ze in waarde stijgen en heb er zeker wel wat voor over. Maar geen exorbitante bedragen.
 
Binnenkort verwacht, RGV 250 VJ22A Lucky Strike Replica met volledig gereviseerd motorblok en nieuwe 270cc Bigbore kit, aangepaste koppen en airbox en met nieuwe Jolly Moto's, goed voor 76Pk aan het wiel.

full
 
Laatst bewerkt:
Gezien jou MF naam ga je deze toch gewoon halen?

19424288_1835319183161305_1100864590565245904_n.jpg


Recentelijk een paar mooie RGV's voorbij zien komen. Maar helaas voor te hoge bedragen. Indien er hier iemand is die zijn RGV250 voor een normale prijs wil verkopen, dan houd ik me aanbevolen. Begrijp best dat ze in waarde stijgen en heb er zeker wel wat voor over. Maar geen exorbitante bedragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan