Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien mijn xenon ermee opgehouden is en ik ook xenon als grootlicht wil hebben wil ik weten welke lampen ik moet hebben.
Normaal licht is toch H7? En wat is grootlicht?

Thx
 
Aangezien mijn xenon ermee opgehouden is en ik ook xenon als grootlicht wil hebben wil ik weten welke lampen ik moet hebben.
Normaal licht is toch H7? En wat is grootlicht?

Thx

Dimlicht is H7, grootlicht is H1
Hou er wel rekening mee dat xenon een opwarmtijd heeft van enkele seconden.
Seinen met grootlicht werkt dan niet goed omdat er bijna geen licht uit komt.
Om die reden wordt grootlicht xenon altijd gebruikt als bi-xenon. Dim en grootlicht in 1 lamp waarbij het brandpunt verplaatst word zodat je het lichtbeeld krijgt van grootlicht maar de lamp zelf al reeds op volle sterkte brand.

Kijk eens op de site van Hilox. Die produceren kwaliteit leds welke 1 op 1 in een normale reflectorkoplamp geplaatst kunnen worden zonder dat er een lens ingebouwd hoeft te worden.

(blijf weg van chinese leds, die hebben een totaal verkeerd lichtbeeld en vaak ook te weinig lichtopbrengst. Ze zetten graag een extra 0 achter het aantal lumen)
 
Dimlicht is H7, grootlicht is H1
Hou er wel rekening mee dat xenon een opwarmtijd heeft van enkele seconden.
Seinen met grootlicht werkt dan niet goed omdat er bijna geen licht uit komt.
Om die reden wordt grootlicht xenon altijd gebruikt als bi-xenon. Dim en grootlicht in 1 lamp waarbij het brandpunt verplaatst word zodat je het lichtbeeld krijgt van grootlicht maar de lamp zelf al reeds op volle sterkte brand.
Grotendeels mee eens.
Alleen ... in een H7 (of een H1) fitting kan je geen bi-xenon bulb plaatsen. Bi-xenon is doorgaans een H4, die hebben in originele H lampen twee gloeidraden. Dus twee brandpunten. Bij een Bi-xenon H4 word de bulb elektromagnetisch ingetrokken waardoor het brandpunt van "dimlichtpositie" naar de "grootlichtpositie" wordt verplaatst.

In een singel-brandpunt reflector kan je wel een projector monteren die wél van bi-functie voorzien is. Zoals ik dat dus gedaan heb. Daar is het echter niet de bulb, maar een elektromagnetisch klepje die zorgt dat het grootlicht beeld benut wordt.

Het inbouwen van een (of twee projectors) vraagt uiteraard wel veel en delicaat werk ...

Als je je grootlicht enkel gebruikt om te flashen is bij een bulb die enkel voor grootlicht dient xenon idd wel af te raden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grotendeels mee eens.
Alleen ... in een H7 (of een H1) fitting kan je geen bi-xenon bulb plaatsen. Bi-xenon is doorgaans een H4, die hebben in originele H lampen twee gloeidraden. Dus twee brandpunten. Bij een Bi-xenon H4 word de bulb elektromagnetisch ingetrokken waardoor het brandpunt van "dimlichtpositie" naar de "grootlichtpositie" wordt verplaatst.

In een singel-brandpunt reflector kan je wel een projector monteren die wél van bi-functie voorzien is. Zoals ik dat dus gedaan heb. Daar is het echter niet de bulb, maar een elektromagnetisch klepje die zorgt dat het grootlicht beeld benut wordt.

Het inbouwen van een (of twee projectors) vraagt uiteraard wel veel en delicaat werk ...

Als je je grootlicht enkel gebruikt om te flashen is bij een bulb die enkel voor grootlicht dient xenon idd wel af te raden.
Ik denk dat je de scheiding mist in de post.
Xenon grootlicht wordt alleen toegepast in bi-xenon om eerder vermelde reden.
En dat dat eigenlijk de enige juiste manier is ook xenon grootlicht te gebruiken.
Ga ervan uit dat men wel snapt dat indien een koplamp een aparte reflector heeft voor dim en grootlicht dat daar niet zonder aanpassing een lamp in gezet kan worden die zowel dim als grootlicht levert
Ik adviseer nergens om een bi-xenon lamp in een reflector te plaatsen welke ontworpen is voor een enkel brandpunt.
 
Ik denk dat je de scheiding mist in de post.
Xenon grootlicht wordt alleen toegepast in bi-xenon om eerder vermelde reden.
En dat dat eigenlijk de enige juiste manier is ook xenon grootlicht te gebruiken.
Ga ervan uit dat men wel snapt dat indien een koplamp een aparte reflector heeft voor dim en grootlicht dat daar niet zonder aanpassing een lamp in gezet kan worden die zowel dim als grootlicht levert
Ik adviseer nergens om een bi-xenon lamp in een reflector te plaatsen welke ontworpen is voor een enkel brandpunt.
Dat is idd wat ik bedoel ;)

Maar iemand die een leek is in al deze theorie zou wel eens een bulb met H4 fitting kunnen bestellen met het gedacht "die heb ik nodig want is een Bi-xenon" zonder te weten dat die niet in een H7 fitting past.

Maar in dit topic denk ik wel dat iedereen dat wel weet idd ;)

Edit: toen ik nog leercontract automechanica volgde wel eens een klant gehad die erin was geslaagd een verkeerde bulb (gewoon halogeen wel) in een bepaalde fitting te krijgen. Weet niet meer welk type bulb in welke fitting.
Buiten dat naar zijn eigen zeggen de aansluitfiche er niet meer op ging, waarvoor hij dus naar de garage kwam, hebben we op een autoafbraak een andere koplamp voor een van de kanten moeten gaan scoren _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is idd wat ik bedoel ;)

Maar iemand die een leek is in al deze theorie zou wel eens een bulb met H4 fitting kunnen bestellen met het gedacht "die heb ik nodig want is een Bi-xenon" zonder te weten dat die niet in een H7 fitting past.

Maar in dit topic denk ik wel dat iedereen dat wel weet idd ;)

Edit: toen ik nog leercontract automechanica volgde wel eens een klant gehad die erin was geslaagd een verkeerde bulb (gewoon halogeen wel) in een bepaalde fitting te krijgen. Weet niet meer welk type bulb in welke fitting.
Buiten dat naar zijn eigen zeggen de aansluitfiche er niet meer op ging, waarvoor hij dus naar de garage kwam, hebben we op een autoafbraak een andere koplamp voor een van de kanten moeten gaan scoren _O-

Ben ik met je eens, ben alleen ook van mening dat de simpelere dingen niet altijd volledig uitgekauwd hoeven te worden voor iemand. Soms moet je tegen de lamp lopen, door schade en schande wordt men wijs zeggen ze. (als je iemand zegt bandenspanning te controleren vermeld je er ook niet bij dat die eerst zn ventieldopje eraf moet draaien)
Dat bedoel ik in zn algemeen en niet specifiek voor dit onderwerp, en zal de reden zijn dat ik de basis vaak weglaat in sommige posts. (misschien een manco van mijn kant)

Sommige fittingen lijken wel erg op elkaar en lijken te passen, en als je er dan geen kennis van hebt willen mensen nog wel eens de boel forceren en denken dan dat het zit zoals bedoeld. De schade mag de garagist dan vaak oplossen ja _O- .

Bij het kopen van mijn eerste F wilde ik er gelijk xenon in hebben. Bij de F zit de lamp in een adapter, dealer had dus de verkeerde lamp besteld _O-
 
Ik heb heb onder mijn buddy nog een slot wat houd dat ing

GSX 600 F 1999
Allereerst: Welkom in het GSX F topic! *O* *O*

En idd, dat is er je helm in vast te meken met dat metalen oog dat je aan veel helmbandjes hebt.
al heb ik er nog niet op gelet of mijn helm dat heeft ...
 
Gisteren op mijn verjaardag een set zadeltassen van vrouw-lief gekregen. Ik vind ze prima op de motor staan!

full

full

full


Blij mee. Nu binnenkort maar eens een weekendje weg plannen! :]
 
Gisteren op mijn verjaardag een set zadeltassen van vrouw-lief gekregen. Ik vind ze prima op de motor staan!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Blij mee. Nu binnenkort maar eens een weekendje weg plannen! :]
:t 8-)

Ik heb ook leuke gifts gekregen, wel niet voor de motor, maar ben ook super blij met mijn kadootjes 8-)
bij mij was het wel niet voor een verjaardag of zo, maar gewoon een zomaartje. Wij vieren immers niet zulke feestdagen.

Btw: is de binnenkant van die tassen met een zacht materiaal bezet? Zoniet zou ik op een of andere manier een zachte doek of zo op een of andere manier over de zijflankjes hangen om tegen schuursporen te beschermen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Man man man ... net iemand gehad die mijn Givi Wingrack eventueel wilde opkopen* ...

... nu een foto van iemand met zadeltassen ...



... ik moet er toch echt eens werk van maken om mijn kofferrek terug te plaatsen :$

* maar ik heb die persoon eerlijk moeten zeggen dat ik ze niet van plan ben weg te doen om enerzijds de waardeloosheid ervan, maar anderzijds dat ik ze zelf op mijn motor wil zetteen ... maar wanneer kan ik dat eens doen ...
 
heb je er al mee gereden, ik heb ook zo'n set en daar zit ook een Toprol bij. alleen als de tassen leeg zijn dan fladderen ze er een beetje achteraan :/
Zitten er geen riempjes aan om die aan tevtrekken aan bijvoorbeeld die twee baren met bagagehaakjes onder de budy?
 
Ik mag me hier ook melden :) Sinds afgelopen weekend eigenaar van een GSX750F :)

Hoeft niets aan te gebeuren voor nu. Ga er woon werk mee rijden en ben nog wel op zoek naar een baggae oplossing. Iemand een goed adresje voor topkoffers misschien?
 
Ik mag me hier ook melden :) Sinds afgelopen weekend eigenaar van een GSX750F :)

Hoeft niets aan te gebeuren voor nu. Ga er woon werk mee rijden en ben nog wel op zoek naar een baggae oplossing. Iemand een goed adresje voor topkoffers misschien?
Welkom in het GSX F topic *O* *O*

Van welk jaar is jou GSX F?
 
Zitten er geen riempjes aan om die aan tevtrekken aan bijvoorbeeld die twee baren met bagagehaakjes onder de budy?

pas 1x mee gereden toen ik ze opgehaald heb, volgens mij niet maar dat kan ik eventueel zelf wel fabrieken natuurlijk :)

systeem werkt met een foedraal om het zadel waaraan je vervolgns de tassen vast kan zetten
 
Ik stond vandaag op mijn werk naast een andere GSX F geparkeerd ...

nou, de mijne ziet er dan niet proper uit, ze is wel in goede staat, wat niet echt te zeggen viel van die 600 naast mij -O-

full

full

full

Blijkbaar eens een goede schuiver gemaakt ...
Geen onderkuip meer, Einddemper beschadigd, de beugel ervan is lelijk verwrongen geweest, geen rubbertje op het rempedaal meer, stepje scheef, zijkuip zwaar beschadigd, spiegel ook, linker handvat krom (waarom de rechter niet vraag ik mij af, of reeds vervangen ...)

maar wat mij bij deze opviel, is het camera steuntje op het voorspatbord:
full

Dat moet toch véél trillingen in het beeld geven?
 
Zitten er geen riempjes aan om die aan tevtrekken aan bijvoorbeeld die twee baren met bagagehaakjes onder de budy?
Klopt, zowel aan de achterkant als aan de voorkant zitten er bandjes waarmee je de tassen kunt fixeren. Aan de achterkant zie je op de foto wel het bandje lopen onder het knipperlicht door en achter de kentenkenplaat langs. Zat naar mijn idee wel stevig.
 
Dimlicht is H7, grootlicht is H1
Hou er wel rekening mee dat xenon een opwarmtijd heeft van enkele seconden.
Seinen met grootlicht werkt dan niet goed omdat er bijna geen licht uit komt.
Om die reden wordt grootlicht xenon altijd gebruikt als bi-xenon. Dim en grootlicht in 1 lamp waarbij het brandpunt verplaatst word zodat je het lichtbeeld krijgt van grootlicht maar de lamp zelf al reeds op volle sterkte brand.

Kijk eens op de site van Hilox. Die produceren kwaliteit leds welke 1 op 1 in een normale reflectorkoplamp geplaatst kunnen worden zonder dat er een lens ingebouwd hoeft te worden.

(blijf weg van chinese leds, die hebben een totaal verkeerd lichtbeeld en vaak ook te weinig lichtopbrengst. Ze zetten graag een extra 0 achter het aantal lumen)

Besloten om grootlicht gewoon geel te houden.
Xenon voor normaal licht is inmiddels binnen. als het mee zit in de loop van de week installeren en anders volgende week. NU nog maar hopen dat ik er uit kom :$
Sinds een maand of twee zit er een spijker in mijn band en deze gaat steeds verder het rubber in, inmiddels is de kop dieper dan het rubber zelf, misschien toch maar weer de band vervangen?
en mijn achterrem piept bij gebruik, nu zie ik dat mijn remschijf wat groeven heeft ik zal een foto maken en hoor graag wat jullie ervan vinden. Foto komt dus zo. :t
Spijker in de band
full

remschijf met groeven zoals te zien is, zou het blokje dan op zijn :$ :$ ook bij de rondjes zie je dat er een stukje afgesleten is
full

in het midden van de band zit alleen op deze plek soort haartjes?? is die op of gewoon slijtage
full
 
Laatst bewerkt:
Besloten om grootlicht gewoon geel te houden.
Xenon voor normaal licht is inmiddels binnen. als het mee zit in de loop van de week installeren en anders volgende week. NU nog maar hopen dat ik er uit kom :$
Sinds een maand of twee zit er een spijker in mijn band en deze gaat steeds verder het rubber in, inmiddels is de kop dieper dan het rubber zelf, misschien toch maar weer de band vervangen?
en mijn achterrem piept bij gebruik, nu zie ik dat mijn remschijf wat groeven heeft ik zal een foto maken en hoor graag wat jullie ervan vinden. Foto komt dus zo. :t
Spijker in de band
[afbeelding]
remschijf met groeven zoals te zien is, zou het blokje dan op zijn :$ :$ ook bij de rondjes zie je dat er een stukje afgesleten is
[afbeelding]
in het midden van de band zit alleen op deze plek soort haartjes?? is die op of gewoon slijtage
[afbeelding]

De meeste xenon sets zijn zo ontworpen dat alle stekkers maar op 1 manier aan te sluiten zijn, en niet onderling verwisselbaar. Beetje vertrouwen in je zelf :Y

Bandje bestellen en wanneer deze binnen is de spijker eruit halen? Mocht die lek zijn kun je m gelijk wisselen. Of even met zeepsop over de spijker, als die bellen blaast hoe klein ook is die lek. Geen bellen is die waarschijnlijk niet lek, maar helemaal zeker kun je daar ook niet van zijn. Dat blijft dan een risico. Maar als je m laat zitten gaat die binnenkort zeker lek.
Als er nog voldoende profiel op zit kun de band ook laten repareren, deze wordt dan van binnenuit gedicht zodat je karkas geen verdere schade krijgt. Kost een paar tientjes, dus afweging kosten en restant levensduur zul je zelf moeten inschatten.

Van wat ik zo op de foto zie zijn het geen diepe groeven. Een schijf blijft nooit helemaal glad, lijkt me dus gewone slijtage. Dun is die ook niet dus daar zou ik me druk over maken.
Wat je bij de rondjes ziet is hoogstwaarschijnlijk geen slijtage maar remstof welke zich in de gaatje ophoopt. Met een klein schroevendraaiertje of een boortje in dezelfde maat als het gat makkelijk weg te halen (boortje uiteraard niet in een boormachine doen maar met de hand). Gaatjes open houden is niet onbelangrijk voor koeling.
Sommige remklauwen hebben plaatjes tussen de zuiger en de blokken om piepen tegen te gaan. Werkt vaker niet als wel.
Normaal worden blokken geplaatst met wat copaslip op de remblokken op de plekken waar de contact maakt met de klauw (zuigers en randen). Na verloop van tijd en afhankelijk hoeveel water de klauw te verduren krijgt verdwijnt dit en dan gaan ze piepen.
Even tussen de klauw kijken hoeveel remvoering er nog op zit.
Als er genoeg op zit even de blokken voorzien van wat nieuwe copaslip en je bent weer piepvrij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan