Honda cb400f project

tip

MF'er
10 apr 2012
138
7
Afgelopen zaterdag heb ik een Honda cb400f opgehaald.

Nu is het de bedoeling dat ik deze ga ombouwen naar een street tracker.

De Honda heeft, volgens de vorige eigenaar, in 2009 voor het laatst gelopen, dus ik ga alles af.

25fj2pu.jpg


Zoals zichtbaar op de foto is het een beste opknapper. Geen probleem opzich, ik heb ze erger gehad.

6t1xyq.jpg


Deze motor wil ik een beetje als inspiratie houden, echter zijn er wel zaken die ik anders wil doen.

De huidige stand van zaken:

szev14.jpg


Zaterdagmiddag gekeken of ik de motor nog aan de praat kreeg. Vanzelfsprekend niet.
De carburateurs zijn volledig vergomd.

Vonken deed hij ook niet. Waarschijnlijk omdat de kabelboom een chaos is.
Omdat ik toch een vereenvoudigde versie wil, heb ik besloten dat ik er zelf één ga maken.

Vandaag heb ik het trackerzitje en onderdelen voor de grote beurt ontvangen.
Eind vd week hoop ik de nieuwe banden te ontvangen.

zknasg.jpg


Let niet op de bende achter de motor. (we zijn de zolder aan het leegpakken)

Qua kleur twijfel ik nog tussen RAL 5024

2yxqe1l.jpg


Of atomic orange

29vbexs.jpg


Het blokje, velgen, naven, frame en tig onderdelen worden zwart.
Ik denk dat ik ongeveer dezelfde stickertjes na ga maken als in de eerder geposte CB.

Gr Stijn
 
Deze ga ik volgen, ik had hem te koop zien staan op Speurders en er zelf aan getwijfeld om hem aan te schaffen voor onderdelen, gezien het chronische ruimtegebrek toch maar niet gedaan..
 
Ik zou voor atomic orange gaan :Y ,maar ben dan ook een Corvette man 8-) ;)
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe nog niet veel meer kunnen doen behalve demonteren.
Man wat is alles vies aan deze motor.

Kan niet wachten om alles terug te krijgen van de coater :}

2nu3wo6.jpg


2a5hogx.jpg


20j6808.jpg


1pceax.jpg


En even gekeken hoe ik de stickers en de lijn van de tank en het zitje wil hebben.

2j0zc4o.jpg



Gebaseerd op de hoogte van het zitje op de laatste foto, heb ik een drietal beugeltjes en een elektronica bakje getekend.
Gelijk opgestuurd en met een beetje geluk heb ik ze volgende week binnen.

De planning is om alles uiterlijk volgend weekend gestraald te hebben zodat ik het (hopelijk) nog voor het begin van de bouwvak gecoat terug kan hebben.
 
Spaken en lagers. De naven en velgranden worden zwart gecoat.
 
Ik volg ook (zelf ook bezig met een CB400F, geen ombouw)...

Blijft de elektrische start? De CB400F kickstarter staat erom bekend te scheuren bij gebruik :/ Hij zat er bij de jouwe nog wel aan zie ik.

En hierbij een nadrukkelijke stem op blauw :Y, of eigenlijk vooral een tegenstem op dat oranje :N

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Die blijft gewoon, er komt een kleine accu met hogere start capaciteit onder het kontje:)
 
Afgelopen week genoeg kunnen doen, echter niet echt fotowaardig.


Tevens nog een mooi vies einddempertje besteld.

jhge84.png


En de keuze voor de kleur is wel definitief geworden.

f4o70i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel klein beetje verder kunnen komen.

Afgelopen week heb ik de carburateurs gereinigd en wel terug gekregen.
Alle vier gelijk voorzien van een revisiekitje.

full


qnl45u.jpg


En kloaar!

osxrpe.jpg


Verder gelijk de dubbele webers van mijn autootje maar even meegepakt.

2a824hl.jpg


Als het allemaal goed gaat, kan ik vrijdag a.s. alle gepoedercoate onderdelen ophalen!
Kan stiekem niet wachten.

Verder krijg ik deze week ook het tankje en zitje terug van de spuiter.
Komt goed uit, want het zadel is ook al klaar! HawkGT, super bedankt!

59tveu.jpg


De stickers heb ik vandaag ook op kunnen halen. Die komen onder de blanke lak.

full


En als laatste heb ik het blokje nagelopen. Beetje de standaard dingen; olie aftappen, kleppen stellen, contactpuntjes stellen e.d. Ofja stellen, op twee uitlaatklepjes na, had alles de juiste speling.

Als het meezit, heb ik voor september de eerste proefrit gehad.
 
Laatst bewerkt:
Spuitwerk binnen!

Helaas gaat het poedercoaten nog 3-4 weken duren:( gaat m'n planning :(

full
 
Thanks! Ik vind het ook een super mooie kleur.

full
 
Leuk project en mooie kleur.
Heeft de motor nog gelopen na de schoonmaak en revisie van de carburateurs ?
Gaat het blok nog open of gok je er op dat alles nog binnen de slijtage limieten zit.
Straks heb je uiterlijk een mooie motor maar misschien wel een heel slecht lopende oliezuipende miskleun.
Ik zie zo vaak op allerlei forums en FB dat van alles aan het uiterlijk wordt gedaan maar niets aan het inwendige van het blok.
Ik hoop voor je dat het goed loopt.
 
Nee, de motor heeft nog niet gelopen,maar ik heb er wel vertrouwen in. Compressie heeft hij, op gevoel, genoeg. Zodra het blok in het frame hangt, gooi ik de tester erachter.

Mocht het alsnog zo zijn dat het blok gaar is, dan gaat hij na de tijd wel open.
 
Laatst bewerkt:
Mooi project man, ik zit een paar topics bij je vandaan met een XS400, zelfde zitje, iets andere look.

Die uitlaat heb ik ook op het oog, onze chinese vrienden staan voor niets. Is het wat ?

Grtz
John
 
Nee, de motor heeft nog niet gelopen,maar ik heb er wel vertrouwen in. Compressie heeft hij, op gevoel, genoeg. Zodra het blok in het frame hangt, gooi ik de tester erachter.

Mocht het alsnog zo zijn dat het blok gaar is, dan gaat hij na de tijd wel open.

Compressie moet je meten en is geen gevoelszaak,meten is weten ook inzake de inwendige delen in het blok.
Ik maak altijd op voorhand de blokken open en meet alles na , wat versleten is wordt vervangen.
Ik hoop dat je geluk hebt.
 
Compressie moet je meten en is geen gevoelszaak,meten is weten ook inzake de inwendige delen in het blok.
Ik maak altijd op voorhand de blokken open en meet alles na , wat versleten is wordt vervangen.
Ik hoop dat je geluk hebt.

Ga ik ook meten, zodra het blok in het frame hangt. Mocht er alsnog wat schelen aan het blok, dan is ie er binnen een uur weer onderuit gehaald dus t lup wa los.

Mooi project man, ik zit een paar topics bij je vandaan met een XS400, zelfde zitje, iets andere look.

Die uitlaat heb ik ook op het oog, onze chinese vrienden staan voor niets. Is het wat ?

Grtz
John

Moet zeggen dat de kwaliteit me zo niet tegen valt. Zeker voor dat bedrag.

Als je wil, kan ik betere foto's sturen?
 
~
Ga ik ook meten, zodra het blok in het frame hangt. Mocht er alsnog wat schelen aan het blok, dan is ie er binnen een uur weer onderuit gehaald dus t lup wa los.


Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten, maar ik begon te testen met het blok náást het frame. Je kan overal veel beter bij en minder kans op beschadiging van je poedercoating bij het in, uit en weer inbouwen van het blok. Zou toch zonde zijn van je mooie frame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan