Yamaha YZ490 2takt

ik denk zal nog eens een foto plaatsen
full
 
Laatst bewerkt:
Hey Christiaan, hoe is ie.....
De rest ligt open in de garage, carter gesplitst allemaal nieuwe lagers krukas helemaal gedaan. Wacht nu op de andere helft om die in orde te krijgen.
Rij jij nog ooit???
 
Hey Christiaan, hoe is ie.....
De rest ligt open in de garage, carter gesplitst allemaal nieuwe lagers krukas helemaal gedaan. Wacht nu op de andere helft om die in orde te krijgen.
Rij jij nog ooit???

Driek,

Ik had Mn heup gebroken waardoor ik er een hele tijd uit heb gelegen. Ook druk met verbouwen. Dit jaar wil ik het crossen weer op gaan pakken. Wil eigenlijk de rbko weer mee rijden dus zal weer even aan de bak moeten qua training.
 
wow, heup gebroken, dat is niet niks. Mooi dat je het crossen weer gaat oppakken. Verbouwen is ook mooi, zeker als het om een garage gaat.....;-)
Ik blijf ook wel bezig, ook vanwege mijn rug ga ik niet meer crossen, maar wel verder met opknappen en wat off-road rijden of met de oldtimers toerritten maken. Ik heb ook nog een DT 250 uit 1978 waar ik wat op rond rij.
full
 
heren kenners ,

Wat zou een 490 van 88 op moeten brengen , redelijke staat , ohlings achter en bakken onderdelen erbij...

Wil graag iets hebben voor restauratie en classic cross te rijden.

grt John
 
Hoi John,

een YZ 490 redelijke staat ben je al gauw 1500 euro kwijt, extra onderdelen zijn ook wat waard, want die zie je hier niet veel, dus zijn zeldzaam..classic cross kom je in de pre 90/95 te rijden bij de vmcn, ben daar ook lid van. Rijden weinig YZ 490 mee in de classic cross, wel eens een belg, wel een 465 die rijdt ook altijd...laat maar weten als je hem gekocht hebt, ben nog bezig met en reserve blok samenstellen, als je dan wat over hebt....succes
Henri
 
Dag Henri ,
Bedankt voor de info , de vraagprijs ligt aardig hoger als wat je vermeld , wel zit er een bak onderdelen bij , cilinders , carters enz enz...
De yz moet ook zeker nog onder handen genomen worden , zit aardig in twijfel.
We gaan snelnop vakantie naar Spanje en heb daar ook een aantal Montesa's zien staan , ook deze zijn niet gratis maar wel apart , alleen onderdelen zijn hier lastig te krijgen.
Moet nog even goed lezen wbt de classic cross , lijkt me iig erg leuk.
Jaren geleden altijd wedstrijden gereden en nu druk met enduro.
Dus dit lijkt me een leuke aanvulling , maar eerst maar eens wat knaps zien te vinden.
Hoop iig dat de yz nog wat gaat worden...
 
John,

Ik zie regelmatig yz 490 onderdelen, maar die zijn zo slecht en ze vragen toch de hoofdprijs, het is vaak allemaal rommel. staat ook weer een cilinder op mp vragen ze 250 euro voor, dat vind ik ook niet normaal, ik heb gevraagd naar de overmaat, ben benieuwd.
Als ik voor mijn cilinders ook 250 euro vraag heb ik al gauw 2000euro in de pocket..haha
in duitsland staan er ook wel eens, maar is de prijs ook hoog..succes en prettige vakantie
Ik hoor wel wat het is geworden..
Gr.
Henri
 
Nou Henri het is totaal wat anders geworden maar zeker niet minder leuk.
Een RM250 van 1983 is het voorlopig geworden , word ook een aardige restauratie maar de basis is prima.
Komt ook nog wel eens een YZ maar eerst deze maar eens gaan bouwen na de vakantie.
Grt John
 
Zijn er nog liefhebbers van de yz 490 ?
Heb er 2 weken geleden opgehaald in Belgie is een complete motor die 7 jaar heeft stilgestaan. Vorige eigenaar heeft er een backflip mee gemaakt en niet meer aangeraakt. Spatbord gebroken demper krom .
Ga haar weer in nette staat opbouwen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan