Bluetooth Headsets

Je zal boven de 100 nog wel wat horen denk ik. Of het verstaanbaar is is de vraag. Muziek is ook constant, en je kent het liedje vaak, dus als je een liedje luistert wat je niet 100% hoort, is het niet heel storend. Als je aan het praten bent met iemand anders, of je navi geeft ineens een instructie, dan zou het goed kunnen dat je dat niet helemaal goed verstaat.

1 ding scheelt en dat is dat ik vaak muziek luister die je toch al nauwelijks verstaat :+
Wederom thanks voor je toelichting, ik ga het gewoon eens proberen, is het niet naar mijn zin gaat het weer weg!
 
1 ding scheelt en dat is dat ik vaak muziek luister die je toch al nauwelijks verstaat :+
Wederom thanks voor je toelichting, ik ga het gewoon eens proberen, is het niet naar mijn zin gaat het weer weg!

Geen probleem, blij om te helpen :t Mijn setje heeft 3 jaar garantie. Als je ook zoiets zoekt kun je hem altijd retourneren onder het mom van "niet tevreden" :Y
 
Na alle lovende reacties hier zojuist ook maar een duoset BT-S2 gekocht. Ben benieuwd of de douane er ook een aandeel van wilt...

Wat zijn de ervaringen met die plastic bevestiginsclips? Zit dat goed en stevig, of kan je beter plakken?
 
Ik ben opzoek naar een BT headset die het volgende kan:

- Verbinden met mijn navigatie (TomTom 450)
- Verbinden met mijn telefoon (iPhone) voor muziek
- Verbinden met een bijrijder of een groep

Hebben jullie tips wat ik wel of vooral niet moet kiezen of waar ik op moet letten? :)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar een BT headset die het volgende kan:

- Verbinden met mijn navigatie (TomTom 450)
- Verbinden met mijn telefoon (iPhone) voor muziek
- Verbinden met een bijrijder of een groep

Hebben jullie tips wat ik wel of vooral niet moet kiezen of waar ik op moet letten? :)

Alvast bedankt!
In ieder geval niet de cardo freecom4, belooft van alles maar maakt het niet waar.
 
Ik ben opzoek naar een BT headset die het volgende kan:

- Verbinden met mijn navigatie (TomTom 450)
- Verbinden met mijn telefoon (iPhone) voor muziek
- Verbinden met een bijrijder of een groep

Hebben jullie tips wat ik wel of vooral niet moet kiezen of waar ik op moet letten? :)

Alvast bedankt!

Cardo packtalk kan ik je wel adviseren!
Heb hiervoor sena 20s, smh10 en smh5 en heb van al die toestellen spijt gehad dus die zou ik je ook niet kunnen aanraden!

De Cardo Packtalk is enorm uitgebreid dus de eerste paar keren is een handleiding volgen om je telefoon en navigatie te koppelen enz wel handig hahaha. Maar als je er aan gewend bent fiets je er daarna zo doorheen.

Echter wat jij wilt heeft wel haken en ogen.... Je tomtom rider 450 heeft namelijk ook verbinding met het mobiel nodig om zo verkeers info, flitsers en routes binnen te halen. En je mobiel tegelijkertijd met je navigatie en je headset koppelen is vragen om ellende (storingen/haperingen)! Je kunt de keus maken om de data voor je navigatie te laten vervallen om zo muziek te kunnen luisteren.

Dus het is of je mobiel met je navigatie koppelen of met je headset. Beide is echt een no go!

Het is eventueel wel mogelijk om gewoon radio te luisteren als je wilt via fm!

Hopelijk heb ik je zo wat geholpen! Succes met je zoektocht en eventuele aankoop!
 
Zonder direct de mankementen van de freecom4 te weten: Die Packtalk is nu eindelijk, na een software upgrade of 5 fatsoenlijk. Maar daar mankeerde de eerste 2 jaar dat ie uit was ook het nodige aan.
(crashes, onbedienbaar worden, en vooral: veel te zacht geluid van de microfoon)
 
Zonder direct de mankementen van de freecom4 te weten: Die Packtalk is nu eindelijk, na een software upgrade of 5 fatsoenlijk. Maar daar mankeerde de eerste 2 jaar dat ie uit was ook het nodige aan.
(crashes, onbedienbaar worden, en vooral: veel te zacht geluid van de microfoon)


Ik en een groot deel van de mensen waar ik mee rij hebben hem gelijk gekocht nadat hij uit kwam. We hadden veel problemen met de sena 20s gehad vandaar de overstap. Aangezien hij erg geschikt is voor groeps verbinding door de dmc.

Maar alles wat jij omschrijft hebben wij nooit gehad of heb ik nooit iemand over gehoord. Ik ben bang dat je een klein beetje verkeerde informatie hebt gekregen!
 
Maar alles wat jij omschrijft hebben wij nooit gehad of heb ik nooit iemand over gehoord. Ik ben bang dat je een klein beetje verkeerde informatie hebt gekregen!
Gewoon eigen ervaring. Ik heb jaren met een Cardo Scala Rider Q2 gereden. Toen daarvan de batterijen wat minder begonnen te worden voor vervanging gaan kijken. Altijd goede ervaring gehad met die Cardo's, dus daarom het nieuwste modelletje van Cardo gekocht. (Veel meer functies, beter user interface, grotere range en grotere batterij)

De Packtalk was toen net geïntroduceert, en daar dus volop problemen mee gehad. Bugs die in de ene software versie werden opgelost, kwamen in de volgende versie weer terug, dat soort grappen. Heb op het punt gestaan de oude Q2 weer in te bouwen.

Ondertussen zijn we 2 jaar verder, en lijken de kinderziektes eindelijk verholpen te zijn. Heb nu alleen nog een heel enkele hickup tijdens het afspelen van muziek.
 
Gewoon eigen ervaring. Ik heb jaren met een Cardo Scala Rider Q2 gereden. Toen daarvan de batterijen wat minder begonnen te worden voor vervanging gaan kijken. Altijd goede ervaring gehad met die Cardo's, dus daarom het nieuwste modelletje van Cardo gekocht. (Veel meer functies, beter user interface, grotere range en grotere batterij)

De Packtalk was toen net geïntroduceert, en daar dus volop problemen mee gehad. Bugs die in de ene software versie werden opgelost, kwamen in de volgende versie weer terug, dat soort grappen. Heb op het punt gestaan de oude Q2 weer in te bouwen.

Ondertussen zijn we 2 jaar verder, en lijken de kinderziektes eindelijk verholpen te zijn. Heb nu alleen nog een heel enkele hickup tijdens het afspelen van muziek.

Oké erg apart dan maar als je het zelf meegemaakt hebt geloof ik je gelijk! Zoals ik al zei ken heel wat mensen die er mee rijden en iedereen is vol lof. En ik zelf eigenlijk ook!
 
Het was ook nogal onverwacht, gezien de goede reviews. Heb eerst nog gedacht dat ie misschien kapot was, maar het was een duo-pack, en ze hadden alletwee precies hetzelfde. En zoals gezegd, het probleem lijkt nu opgelost met de huidige software versie. Het kan natuurlijk zijn dat er een bepaalde serie hardware was die problemen had met iets in de software, maar dat is pure speculatie. Ik zou em eigenlijk nog eens met een totaal andere module moeten proberen, kijken of ik verschil hoor.
 
Ik vond het zo op papier wel een gaaf ding! Wat is er zoal mis mee als ik vragen mag?... Ben even nieuwsgierig! O-)
Hier mijn recensie die niet meer op de site kon terugvinden. Waarschijnlijk verwijderd.

Freecom4

Na jaren een goedkoop Chinees setje gehad te hebben besloten we de eens te kijken naar een setje dat 'meer' kon en na diverse omschrijvingen gelezen te hebben kozen we voor de freecom4 en dat was niet alleen vanwege gelikte uiterlijk maar ook het kunnen gebruiken van de telefoonapplicatie en het tegelijkertijd kunnen streamen van muziek en praten waren de factoren dat wij voor dit setje hebben gekozen.
Al met al ging het inbouwen lekker soepel en na het duo setje opgeladen en geregistreerd te hebben konden we eindelijk aan de slag, pairen met elkaar en de telefoons. De duoset vond elkaar al snel, ook te telefoons waren tot onze vreugde in een oogwenk gekoppeld. Maar daar bleef het wel bij, het streamen van de op de telefoon aanwezige muziek lukte wel maar dan kon je niet met elkaar praten, kon je weer praten dan was de muziek weer weg. Dat viel dus best tegen. Om de bedienbaarheid onderweg te vergemakkelijken kun je gebruikmaken van de telefoonapplicatie, nou,, dat kun je dan wel denken maar dat is mooi niet zo. Dus maar contact opgenomen met customer support om te vragen waarom het niet lukte. Na enkele WEKEN wachten kreeg ik AL antwoord. Het antwoord was dat het slechts ENKELE WEKEN ging duren maar dan konden we de app zeker gaan gebruiken. Weken werden maanden en nog steeds helemaal niks geen verandering. Ontzettend triest allemaal en als ik helemaal eerlijk ben dan heb ik spijt van de aankoop van de freecom.
Inmiddels is het met een rare omweg van op knoppen drukken, anders dan de handleiding aangeeft, gelukt om muziek te streamen en praten met de andere set. Daarbij is die verbinding erg slecht en niet zomaar te maken, en het communiceren met de ander is dan ineens alsof je naar een radio luisterde waarvan de verbinding steeds wegvalt en dus gesprekken voeren is onmogelijk. Ook hierom, weer een verkoopargument dat gewoon niet waargemaakt word.

Had ik dit geweten dan had ik de freecom niet gekocht maar de packtalk aangeschaft.
 
Goedemorgen,

Ik rij een VTX1300 en ga regelmatig met duopassagier 1-2 dagen op pad. Nu willen we graag beter communiceren met elkaar en niet meer dat geschreeuw iedere keer als je ergens stilstaat of onderweg bent.(Je kent het wel)

Wij hebben allebei een jethelm zonder vizier, en ik zie door de bomen het bos niet meer welke ik nu moet nemen en welke het beste op een jethelm past. het moet ook wel een set zijn die "handig" zit.

Het gaat bij ons er alleen om zodat we duidelijk zonde geruis goed met elkaar kunnen praten onderweg, dit zou dan samen moeten gaan met en set die mooi in 2 jethelmen past zonder vizier. Met de snelheid rij ik bijna nooit harder dan 100-120 met duo.

hebben jullie tips naar welke modellen ik wel moet kijken en welke ik absoluut links moet laten liggen?

Alvast enorm bedankt!

Met vriendelijke groet,
Thomas.
 
Cardo packtalk kan ik je wel adviseren!
Heb hiervoor sena 20s, smh10 en smh5 en heb van al die toestellen spijt gehad dus die zou ik je ook niet kunnen aanraden!

De Cardo Packtalk is enorm uitgebreid dus de eerste paar keren is een handleiding volgen om je telefoon en navigatie te koppelen enz wel handig hahaha. Maar als je er aan gewend bent fiets je er daarna zo doorheen.

Echter wat jij wilt heeft wel haken en ogen.... Je tomtom rider 450 heeft namelijk ook verbinding met het mobiel nodig om zo verkeers info, flitsers en routes binnen te halen. En je mobiel tegelijkertijd met je navigatie en je headset koppelen is vragen om ellende (storingen/haperingen)! Je kunt de keus maken om de data voor je navigatie te laten vervallen om zo muziek te kunnen luisteren.

Dus het is of je mobiel met je navigatie koppelen of met je headset. Beide is echt een no go!

Het is eventueel wel mogelijk om gewoon radio te luisteren als je wilt via fm!

Hopelijk heb ik je zo wat geholpen! Succes met je zoektocht en eventuele aankoop!

Kan je aangeven waarom je spijt hebt van de Sena? Ik hoor er veel goede ervaringen over, en qua prijs geeft het mij ook geen verkeerde indruk.
Wel vervelend dat beiden een no-go is, want ik wil toch wel muziek luisteren onderweg.
 
Kan je aangeven waarom je spijt hebt van de Sena? Ik hoor er veel goede ervaringen over, en qua prijs geeft het mij ook geen verkeerde indruk.
Wel vervelend dat beiden een no-go is, want ik wil toch wel muziek luisteren onderweg.

Smh5 was mijn eerste sena en wel de beste van alle sena toestellen die ik heb gehad. Technisch gezien een topper echter kwa specificaties niet super. Wat er in mijn ogen niet super aan is: Het bereik is niet ver als je ergens eerder dan een andere rijder de hoek om rijd verbreekt de verbinding. Ook kan het toestel maar met 1 andere headset tegelijkertijd koppelen, dus met grotere groepen is het niet handig. Het toestel heeft geen audio overlay dus je kunt maar 1 bron tegelijkertijd horen.

Smh10 kwa toestel al een stuk gammelere toestand dan de Smh5. Dit toestel heeft al de functie voor meerdere headsets tegelijkertijd te koppelen. Echter zit hier de bleutooth chip in die de bekende sena roffel geeft... Stel je hierbij voor dat het lijkt of iemand een drum solo in je helm geeft! Dit komt niet constant voor maar treed op de meest ongewilde momenten op.

De 20s is het grootste drama verhaal van allemaal. Ook deze heeft de roffel, ook laatste series nog steeds! Heb er vorige week nog 1 getest en het is nog niets verbeterd. Ook hebben deze toestellen kunstof problemen waardoor ze op onverklaarbare wijze uit elkaar vallen... Dit valt wel onder garantie in de garantie periode maar daarna ben je waarschijnlijk het haasje! Ook zijn deze toestellen enorm gevoelig voor vocht! Overigens is het een soort van roulette of je wel of niet vocht problemen krijg en wanneer je ze krijg. Mijn vrouw en een aantal kennissen kregen pas na een jaar problemen dat hij begon uit te vallen na een miezer bui. Ook ken ik 1 voorbeeld die nooit vocht problemen heeft. Echter ken ik er tientallen die het wel hebben.
Dit toestel heeft overigens al wel audio overlay waardoor je navigatie en intercom tegelijkertijd kunt horen!

Grootste nadelen van alle sena modellen blijf ik vinden de continu geopende verbinding. Je hoort dus alle motor en wind geluiden van degene met wie je gekoppeld bent. Bij cardo packtalk toestellen gaat de verbinding automatisch open als je gaat praten en sluit af als je niets zegt. Je kunt dit bij de Sena ook wel handmatig doen maar dat is geen doen natuurlijk je blijft timmeren op je unit dan!
Ook de dmc intercom functie is echt een gemis bij sena je dient erg dicht bij elkaar te blijven rijden als je met grotere groepen rijd.

Daarom dus! O-)
 
Hier mijn recensie die niet meer op de site kon terugvinden. Waarschijnlijk verwijderd.


Poe wat een verhaal joh!
Inderdaad klote dat ze je zo in de kou hebben laten staan! Misschien even terug gaan naar de retailer en hem of haar vragen naar een oplossing of eventueel alsnog een ruil naar de packtalk?

Stuur mij anders even een pb misschien heb ik nog wel een optie om je te helpen!
 
Na 3 versies N-com ben ik er nu klaar mee. De B3 heeft mij nooit in gelaten gedurende 3 jaar weer en wind het hele jaar door rijden a 30.000km p/j.

De B4 en B5 daarentegen..... kom één stevige regenbui tegen en de knoppen raken helemaal in de stress.
Wat dus tot gevolg kan hebben dat je 1 moment lekker naar muziek aan het luisteren was, en het volgende moment je aan het file rijden bent maar de muziek op max volume door speelt en dus afleid omdat je het niet uit kan zetten omdat elke knop plots denkt dat het de Vol+ knop is.

Nadat me dat gebeurde met de B4 (1 jaar oud), ik het niet kon oplosson en ik kon fluiten naar garantie omdat ik in nieuw zeeland zat. Uiteindelijk maar de B5 aangeschaft. (nu dus 1 1/2 jaar terug)

De B5..... heeft nu een paar stevige regenbuien meegemaakt, kreeg bovenstaand probleem maar telkens wanneer ik in de buurt kwam van een dealer met Nolan ging het weg. Ik zit nu in Australië.... afgelopen week weer een lekker buitje, hoppaaa knoppen helemaal in de stress. En garantie??? vekeerd land...

N-com... dolblij dat andere merken tegenwoordig ook wat meer gestroomlijnde bluetooth kitjes hebben in plaats van die enorme koelkasten op de zijkant van een helm. Tijd om eens te kijken naar een nieuwe helm en bluetooth setje.
 
Poe wat een verhaal joh!
Inderdaad klote dat ze je zo in de kou hebben laten staan! Misschien even terug gaan naar de retailer en hem of haar vragen naar een oplossing of eventueel alsnog een ruil naar de packtalk?

Stuur mij anders even een pb misschien heb ik nog wel een optie om je te helpen!
Wat ik jammer vind is dat waar ik de set gekocht heb naar mijn mening een zeer gerespecteerd bedrijf is en juist meer waardering zou moeten hebben wanneer er een eerlijk geschreven recensie geplaatst word. Dat valt me zo tegen dat ik denk als ik er terug zou gaan ik mezelf op kosten jaag door brandstofkosten en ik hoe dan ook niet geholpen ga worden. Uiteindelijk maak ik me alleen maar kwaad. De retailer kan naar mijn mening ook helemaal niks doen aan de fouten in het product. Die PB komt eraan.
 
Iemand een linkje (ebay,aliexpress?) naar een headset voor de BT-S2 met microfoon op een zachte kabel (ipv steel)?

Vandaag een setje binnen gekregen waarvan de oortjes het prima doen, maar de microfoon niet :N
 
De B4 en B5 daarentegen..... kom één stevige regenbui tegen en de knoppen raken helemaal in de stress.
Ik kan je uit ervaring mededelen dat de Cardo Q2 en de Packtalk zowel Nieuw-Zeeland, Australië als Japan waterbestendig zijn :)

Waarbij die Q2 ook een tyfoon heeft meegemaakt. Dat gaf een nieuwe dimensie aan het woord "nat".
 
Het lukt ons helaas nog niet om onderstaande toestellen met elkaar te koppelen. Wij gingen er van uit dat dit eigenlijk wel zou moeten kunnen.

Ik heb onderstaande:
201367153825V2-800_1a(new%20logo).jpg


De andere heeft:
2x-bt-s2-bluetooth-1000m-intercom-motorcycle.jpg


Weet iemand of dit toch mogelijk is?
 
Laatst bewerkt:
Met cheapy spullen is het volgende altijd van toepassing:
Of het werkt in één keer goed, of het werk nooit...
 
Het lukt ons helaas nog niet om onderstaande toestellen met elkaar te koppelen. Wij gingen er van uit dat dit eigenlijk wel zou moeten kunnen.

Ik heb onderstaande:
[afbeelding]

De andere heeft:
[afbeelding]

Weet iemand of dit toch mogelijk is?


Probeer het eens om 1 naar een telefoon te laten paren en de ander als intercom. Vaak krijg je dan verbinding.
 
Smh5 was mijn eerste sena en wel de beste van alle sena toestellen die ik heb gehad. Technisch gezien een topper echter kwa specificaties niet super. Wat er in mijn ogen niet super aan is: Het bereik is niet ver als je ergens eerder dan een andere rijder de hoek om rijd verbreekt de verbinding. Ook kan het toestel maar met 1 andere headset tegelijkertijd koppelen, dus met grotere groepen is het niet handig. Het toestel heeft geen audio overlay dus je kunt maar 1 bron tegelijkertijd horen.

Smh10 kwa toestel al een stuk gammelere toestand dan de Smh5. Dit toestel heeft al de functie voor meerdere headsets tegelijkertijd te koppelen. Echter zit hier de bleutooth chip in die de bekende sena roffel geeft... Stel je hierbij voor dat het lijkt of iemand een drum solo in je helm geeft! Dit komt niet constant voor maar treed op de meest ongewilde momenten op.

De 20s is het grootste drama verhaal van allemaal. Ook deze heeft de roffel, ook laatste series nog steeds! Heb er vorige week nog 1 getest en het is nog niets verbeterd. Ook hebben deze toestellen kunstof problemen waardoor ze op onverklaarbare wijze uit elkaar vallen... Dit valt wel onder garantie in de garantie periode maar daarna ben je waarschijnlijk het haasje! Ook zijn deze toestellen enorm gevoelig voor vocht! Overigens is het een soort van roulette of je wel of niet vocht problemen krijg en wanneer je ze krijg. Mijn vrouw en een aantal kennissen kregen pas na een jaar problemen dat hij begon uit te vallen na een miezer bui. Ook ken ik 1 voorbeeld die nooit vocht problemen heeft. Echter ken ik er tientallen die het wel hebben.
Dit toestel heeft overigens al wel audio overlay waardoor je navigatie en intercom tegelijkertijd kunt horen!

Grootste nadelen van alle sena modellen blijf ik vinden de continu geopende verbinding. Je hoort dus alle motor en wind geluiden van degene met wie je gekoppeld bent. Bij cardo packtalk toestellen gaat de verbinding automatisch open als je gaat praten en sluit af als je niets zegt. Je kunt dit bij de Sena ook wel handmatig doen maar dat is geen doen natuurlijk je blijft timmeren op je unit dan!
Ook de dmc intercom functie is echt een gemis bij sena je dient erg dicht bij elkaar te blijven rijden als je met grotere groepen rijd.

Daarom dus! O-)

Ik was juist van plan een SMH20s te kopen, maar jouw recensie weerhoudt me een beetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan