Het MT-07 Tracer topic - deel I

Net een Tracer'tje 700 bijgekocht. Bedoeld als woon-werk verkeer moto'ke en sporadische vlotte roerritjes door berg en dal. Tis nen zwarte met een hoop gratis extra dankzij de Yamaha Mei-promo actie. Had al eens eentje getest en dat MT-07 blokje reed best vlot.
Ik reken op lage gebruikskosten en een behoorlijke actieradius.
Zodat ik alvast niet om de 160km moet gaan tanken zoals met de huidige moto die ik nog in gebruik heb.
Ik floep nog wel eens langs in dit forum gedeelte voor wat vragen en updates ivm upgrades.
 
Update, Order gewijzigd voor een rode. Madam ook content

Had alle plannen om fluo groene striping op die zwarte aan te brengen en er een Zarco Tech3 tribute van te maken :-)

Nu maar een gewoon doorsnee woon-werk motortje int rood, maar dat geeft niet.
Er komt wel een Xenon light in, ik vond lichtopbrengst standaard maar gewoontjes.

Heeft iemand al de lichten van de Tracer700 herbedraad zodat bij grootlicht beide units branden, ipv switch van rechts naar links?
 
Hoe zit het met de trillingen van de tweecilinder?
Ik heb nu, met ontzettend veel plezier, een tenere 660 van 2010 maar die eencilinder heeft wel veel trillingen.
Heb onlangs een Tracer 900 mogen proberen en die reed als een naaimachientje zo mooi!
 
Zijn er al doorrijders die een achterband versleten hebben ? En zo ja, hoeveel kilometer ging die mee ?

Nee nog niet, hij heeft nu zo'n 16000 km gelopen en de achterband heeft nog 40% profiel. het merk is IRC
 
Laatst bewerkt:
Heb net de connector besteld om de ECU uit te lezen en te modificeren.
Als je de prijzen bekijkt wat ze daar voor durven vragen en wat het werkelijk kost, heb ik duidelijk het foute beroep gekozen,haha

Enfin, het software pakket zal nog het duurste van het experiment worden schijnbaar.

Reden ik ben niet happy met de gasrepons van de Tracer700, dit kan mogelijk nog met een R6 throttle cam verholpen worden.

Dat de fan maar op 109°C aanslaat en het blokje dan wat in ademnood komt zou niet mogen. Dit is mede door de 270° Crossplane layout en te arm afgestelde injectie.
Dit kan door ingreep op de ECU gewijzigd worden.
en tal van andere dingen....


The Flash-Tune Remap Interface allows you to easily adjust the following
Remove Top Speed Limiters
Reduce Engine Braking (smoother deceleration)
Remove Ycc-t Throttle Restrictions
Adjust Fuel Map Bias
Set High Load Fuel Maps (with PC3 and PC5 / PCV map importing)
Set Low Load (cruising) Fuel Maps for economy and Smoothness
Set Closed loop on O2 sensor (for more accurate tuning on a dyno)
Fuel Injector Proportioning
Modify Ignition Timing
Remove Immobilizer Function
Adjust Cooling Fan Temps
Adjust Rev-Limiter
Remove Top Speed Limiter
YCC-I RPM Control
Adjust Idle Speed Adjustment
ECU Based Quick-shifting (requires a QS kit)
Turn off AIS Pump
SpeedoHealer features – adjust the speedo to suit your fitted font and rear sprockets (due soon)
plus new features added with regular updates.
 
Mijn achterband is bijna op, na 10500km. Maar ik rij stevig. trillingen vallen reuze mee, de 900 loopt trillingsarmer. Die ecu kit is dat voor 1 motor, of kan je die op verschillende aankoppelen. Dan wil ik best betalen voor een keer eraan hangen. 400 euro is mij laatst verteld om het te laten doen door de mensen in Poeldijk. mijn fan komt aan bij de 104.

Mijn dealer vertelde mij dat er te weinig ruimte is voor een xenon of led kit, dus ook ik ben benieuwt naar creatieve oplossingen.
 
Mijn achterband is bijna op, na 10500km. Maar ik rij stevig. trillingen vallen reuze mee, de 900 loopt trillingsarmer. Die ecu kit is dat voor 1 motor, of kan je die op verschillende aankoppelen. Dan wil ik best betalen voor een keer eraan hangen. 400 euro is mij laatst verteld om het te laten doen door de mensen in Poeldijk. mijn fan komt aan bij de 104.

Mijn dealer vertelde mij dat er te weinig ruimte is voor een xenon of led kit, dus ook ik ben benieuwt naar creatieve oplossingen.

Normaal gesproken zou je met die software alle Yamaha modellen moeten kunnen uitlezen en aanpassen.
Heb zelf 2 HiD LED H7 lampen besteld. Zowiezo heb je met Xenon een hoop extra cables nodig van en naar de H7 fitting en die krijg je nooit netjes weggewerkt.

Heb eens gemeten het zou theoretisch moeten passen in de behuizing omdat achteraan de aflsuitdop nog 4.5cm open space beschikbaar is.
Enkel moet ik nog afwachten of de hitte niet te hoog oploopt.
Als het experimentje gelukt is laat ik het wel weten samen met paar fotos.
 
Mijn achterband is bijna op, na 10500km. Maar ik rij stevig.
10.500 km vind ik al erg goed, zeker als stevig mee wordt doorgereden. Ik ben hele andere kilometrages gewend. Meestal halen mijn achterbanden krap 7000 km, maar ik ben ook wel lang blijven hangen aan de Bridgestone BT023, aangezien ik de T30 bijzonder slecht vond onder een TDM 900.
 
tsja 75 pk en weinig gewicht zijn de hoofdredenen denk ik, en de band is erg goed qua grip, hoe lang hij meegaat is alleen maar meegenomen. Graag wat foto's als de lampen erin zitten.
 
tsja 75 pk en weinig gewicht zijn de hoofdredenen denk ik, en de band is erg goed qua grip, hoe lang hij meegaat is alleen maar meegenomen. Graag wat foto's als de lampen erin zitten.

Het licht is zeer fel, de lamp past maar net in de behuizing maar alles is goed bereikbaar zodat dit zonder veel moeite kan gemonteerd worden. De ledhouder zelf kan iets langer of korter worden gemaakt. Door de dubbele led heb je nu een mooie beam onder en bovenaan.
Heb voorlopig enkel het gewoon licht vervangen deze is op zich al feller dan het dimlicht, 8000lumen 6500K tov 3000lumen en 3500K
Even nagezocht ik kan ook aan kortere versies geraken, met kleinere koelunit, er is geen aparte balast nodig zoals je met Xenon nodig hebt. De stekkers waren plug en play en blijven in de behuizing.

8Nfmq83lsewdU78Ra-Zwr0wkQgv3qr4HYeWvuibf7Jkzuym9H3XwhI_lJKWneI6iP5Ivwze4i908RijL5vulGxpCJQPc3S7qrxODDsIHDKXtjh71rFNgRSo7Y0ABz822ZZSb31d4kEDrC425McSz_Lq91hh44Q0MIRztYVlnVA4hX23qf2BGpB5sh2DMFnIyutxhzlZkmyJn4pkiQSTKqhxgdnKhRJb8ACMxSHlrGZKtS6eQvLCjIzkHMNot0aXtPKfXo4qBcLqh6h4Of_rjFgh-mcqKRXvZ3D2nbcyKu5OcPRP_mWhjjbbL8HubJ3xkNbV8xmR_X-5JiWM0UYRipkgswGfSD-sDmLOse_xPZUCnlJ7qZ6yNG4VBy5YT_aR62mzXqtZwbRVFkF81wqbJaO3OkWgBPRtx2BxaoAEVt198Oupx02JRR9_XR1rmBnqW6TTNBD_EGCIkr06-kZHCmXjDMuTVRR9pdz7zHPYYkokhRhBLeVWYAC1IE7wJBXJIRVX9G-29fXNDbBA6MSlA1o4MMSnT3LDNMoa0a45lE3j2sqJ_Tg_GPrSdDZ5xhUKAp_YwWuOYNXtjES5ByHkdbRyJqMHJfL-y9oIucNdkEvSgFLnjcyNNcg=w368-h654-no
 
Laatst bewerkt:
Vraagje waar monteren jullie de GPS zodat het dashboard nog 100% zichtbaar is?
Wreed lastig dat je geen zicht hebt over snelheid en toerental
 
Had positie van klem ondertussen ook al in het midden vh stuur gezet, thx.
(Ik wil de bar nog vrijhouden voor een dashcam oid)
Heb nog een oude mappy gps is nog met bol & klem, is al wat gedateerd,scherm is niet goed afleesbaar bij fel zonlicht en updates van maps is al een eeuwigheid geleden, bluetooth doet het niet meer, maar al bij al werkt het ding nog behoorlijk en geraak ik nog op bestemming.

Ga nog investeren in zo'n nieuwe TomTom Rider450, als er nog eens wat geld overschiet op't eind van de maand :-)
 
Morgen ritje naar Luxemburg, de Tracer eens testen in zijn natuurlijke habitat, tussen de caravans met Nederlanders door :-)
 
Rustig hier... Ik mag binnenkort ook de tracer ophalen en wil graag led knippers. Iemand de knipper relais toevallig al vervangen hier?
 
Mijn achterband is vervangen met 12800 was echt op, 10k beurt gelijk gedaan hopelijk is de de harde tik die ik hoorde bij drempels ook verdwenen. Kentekenplaat hing laatst los, zat nog aan 1 boutje vast dus misc even checken bij je eigen tracer...
 
Iemand al een after market uitlaat geïnstalleerd?
Ben zelf aan het denken aan de SC-projects omdat deze samen met een Rapid Bike wordt geleverd, hoewel FT-Ecu toch een resem meer mogelijkheden bied, zoals oa FAN-temp setpunt verlagen. Hierdoor loop het motorblok minder heet dan met standaard settings.
 
Terug
Bovenaan Onderaan