Kosten woonwerk met de motor

Precies de reden dat ik niet zo veel meer meer met de motor naar het werk ga,
het werd me gewoon te kostelijk.

T vreet die dure banden ( snelweg.. vierkant.. rijd voor geen meter meer als je daarna de polder in duikt om bochtjes te pakken )

Ook het brandstof verbruik liep uit de klauwen, ok.. groot deel eigen schuld.. heb wat moeite met m'n rechter hand te beheersen, lukt me veel beter om het normaal te houden met de voet.
Op mijn manier van rijden, drinkt die VFR 1 op 10 weg, en ja.. Daar kom ik nog niet eens aan met m'n 6 cylinder duitser op normale kruis snelheid...
- die doet dan 1-12 tot 1-14 -

( ik reken géén afschrijving, ik schrijf m'n oude brikken/blikken af op het moment dat ze afgerekend zijn )


Al met al, ja, leuker, nee, duurder..
Daarnaast vertik ik het een koffer op m'n brommer te schroeven dus ook makkelijker m'n
werk materiaal mee te nemen.
 
Dat is voor mij idd de rede om oudere fietsen met weinig km's te kiezen.
Ik heb vorig jaar op het punt gestaan om een nwe Z800 te kopen, maar ik rij 20.000 per jaar, wie wil er na 4 jaar een Z800 kopen met 80.000 km erop?
Ik denk dat het verstandig is om woon werk met een oudere fiets te doen,met weinig km op de teller bij aanschaf, is het meteen niet erg als er pekel schade op komt, of dat je met sneeuw onderuit gaat (ik heb afgelopen jaar ook op m'n snuffert gelegen doordat het opeens was gaan sneeuwen toen ik aan het werk was en niet voorspeld was).

Maar dit zijn allemaal persoonlijke voorkeuren uiteraard.
:^

Hetzelfde hier.

Bij mijn eerste motor die fout gemaakt door een bijna nieuwe motor te kopen. Na 1.5 jaar had ik er 30k bij gereden waarvan het overgrote deel saaie woon \ werk kilomters waren. Het ding uiteindelijk uit financieel oogpunt verkocht, want dat ging veel te rap en bovendien deed het pijn aan mijn hart op het einde die saaie woon \ werk kilometers op mijn mooie Suzuki.

Sindsdien enkel leuke maar vooral wat oudere motor gekocht waarbij de emotionele band een stuk minder is en ook de afschrijving gezien de leeftijd. Binnenkort ga ik weer voor een nieuwe woon \ werk fiets en dat wordt er 1 van rond 2006.

Ik rijd altijd op supersports. Rond 2006 zijn er veel vernieuwd welke vervolgens zo'n 10 jaar later nog bijna hetzelfde zijn. Dat scheelt dus weer. *O*
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Deze haal ik vrijdag op! Lease constructie via mijn werk. 34km ww (enkele reis)

De laatste jaren ging het echt fout wat betreft motorkosten.
De stap naar Europees (BMW) heeft mij de das omgedaan. :(

Ik deed deze route daarom al geruime tijd met de auto.


ok, 34km in precies 1 uur. (inclusief pontje)
Dat is een kwartier langer dan met de auto of motor. (wat ik ook altijd binnendoor deed)

Bizar eigenlijk, 0,35kw versus 78kw.
 
Laatst bewerkt:
zo rij nu al een tijdje met de motor naar het werk :]
ik heb bij termaat in nijmegen een mooi maar vooral veelzijdig revit pak gekocht.
ik zit nog te twijfelen of ik een extra motor er bij haal voor de winter.
want ja daar wil ik eigenlijk niet veel meer als 5a 8 honderd euro aan uitgeven dus dan moet je maar net iets leuks tegen komen :P
 
Woon-Werk afstand: +-30 km enkel reis

Fiets + Trein + Tram + Lopen: €11,98, 1:15 uur(had eerst studenten-ov dus toen gratis)
Motor: €5,30 (alleen benzine) 0:30 uur
Auto: €6,40 (alleen benzine) 0:40 uur (niet in bezit dus kan ik niet vaak doen)
Fiets (inclusief pond): €0,10 (extra broodje eten) 1:15 uur (tijdens WWverkeer vorige week brak de achter-as doormidden :t dus kan nu niet fietsen)


Dus:
Voordeligste: Fiets
Snelste: Motor

Fiets is evensnel als OV, kan je dus nagaan hoe "slecht" het is OV eigenlijk is
 
Fiets is evensnel als OV, kan je dus nagaan hoe "slecht" het is OV eigenlijk is

Hahah had een aantal trajecten waarbij OV er 2x zo lang over deed. (en dat zonder wachttijden)
(Station 's Hertogenbosch -> Jacob Catsstraat is er een van)
 
Laatst bewerkt:
Met de motor moet je nog wel 2x 5 minuten rekenen om al je motorkleding aan en uit te doen. Althans, zo doe ik dat wel als ik reistijd bereken.
 
Met de motor moet je nog wel 2x 5 minuten rekenen om al je motorkleding aan en uit te doen. Althans, zo doe ik dat wel als ik reistijd bereken.
Ah ben je er zo een die er een heel ritueel van maakt? Ik ben letterlijk in een minuut klaar. Broek, jas, laarzen, nekdingetje. Maar soms zie je ze wel eens staan die echt net doen alsof ze zich voorbereiden op een maanreis :X
 
Ah ben je er zo een die er een heel ritueel van maakt? Ik ben letterlijk in een minuut klaar. Broek, jas, laarzen, nekdingetje. Maar soms zie je ze wel eens staan die echt net doen alsof ze zich voorbereiden op een maanreis :X

En waar laat je het dan?

Ik heb op de zaak zo'n kluisje, daar moet het ook nog in opgeruimd worden.....

Ik heb zeker wel 5 minuten nodig op de zaak ja.
 
Ah ben je er zo een die er een heel ritueel van maakt? Ik ben letterlijk in een minuut klaar. Broek, jas, laarzen, nekdingetje. Maar soms zie je ze wel eens staan die echt net doen alsof ze zich voorbereiden op een maanreis :X

Absoluut niet. Spullen aan en gaan, maar daarvoor moet ik eerst naar de schuur, broek over mijn andere broek aan of naar de kledingkast om mijn motorspijkerbroek of leren broek te pakken en om te kleden, oordoppen goed in doen, hoes van de motor afhalen en opvouwen, soms de GPS uit de meterkast pakken en in de motor klikken, motor de tuin uit duwen, gekloot met bril in de helm proppen, regelmatig de bandenspanning checken voor ik weg ga, alles bij elkaar kost toch 5 minuten.
Een auto stap je zo in zonder extra tijd lijkt me. Al heb ik geen autorijbewijs, maar zo lijkt het me in ieder geval. :P
 
Laatst bewerkt:
En waar laat je het dan?

Ik heb op de zaak zo'n kluisje, daar moet het ook nog in opgeruimd worden.....

Ik heb zeker wel 5 minuten nodig op de zaak ja.
Ik ben 10 minuten bezig incl. haar kammen, overhemd aan en spullen ophangen aan de kapstok.

In de ochtend ben ik iets van 5 min. bezig.
 
Absoluut niet. Spullen aan en gaan, maar daarvoor moet ik eerst naar de schuur, broek over mijn andere broek aan of naar de kledingkast om mijn motorspijkerbroek of leren broek te pakken en om te kleden, oordoppen goed in doen, hoes van de motor afhalen en opvouwen, soms de GPS uit de meterkast pakken en in de motor klikken, motor de tuin uit duwen, gekloot met bril in de helm proppen, regelmatig de bandenspanning checken voor ik weg ga, alles bij elkaar kost toch 5 minuten.
Een auto stap je zo in zonder extra tijd lijkt me. Al heb ik geen autorijbewijs, maar zo lijkt het me in ieder geval. :P

Ook met de auto zou men diezelfde tijd kwijt zijn. Tenminste, als men dat zou doen wat men met de motor eigenlijk ook doet.

Velen zullen bij de motor voor iedere rit, althans zeer regelmatig, BRAVOK toepassen. Denk maar niet dat er iemand daadwerkelijk bij de auto eenzelfde rondje maakt voor iedere rit of echt regelmatig. Mijzelf inclusief hoor. Ik controleer mijn bandenspanning, remmen, olie etc ook niet voor iedere rit. Misschien eens per maand, maar dan houdt het ook wel snel op. Verlichting controleer ik dan weer wel dagelijks, maar dat ligt aan het feit dat ik een garage heb en ik dus in een oogopslag kan zien of al mijn lichten het doen als ik de auto start en de verlichting aan zet. Dat kost dan wederom geen extra tijd.
 
Hoes van de motor bij dagelijks gebruik? De mijne staat buiten en nooit onder een hoes (gaat 'ie harder van roesten). Dus, tanktas erop, slot eraf en in de tanktas en gaan.

Met omkleden ben ik ook altijd zo klaar. Maar het uitkleden op locatie kost soms wel wat meer tijd (ik rijd op kisten en krijg m'n broek niet uit zonder de kisten eerst uit te trekken). Maar doorgaans red ik dat prima in de tijd die m'n computer nodig heeft om op te starten.
 
10 minuten per dag * 5 dagen * 45 weken * 40 jaar / 60 minuten / 24 uur / 7 dagen = 9 weken

In diezelfde tijd kun je een mooie roadtrip maken.
 
10 minuten per dag * 5 dagen * 45 weken * 40 jaar / 60 minuten / 24 uur / 7 dagen = 9 weken

In diezelfde tijd kun je een mooie roadtrip maken.

Zo kunnen we nog wel ff door gaan:
Toilet: 5x a 4 minuten = 20 minuten, mwa geen idee of dat een beetje klopt eigenlijk
* 365 dagen * 80 jaar = 58 weken. Dus als je niet meer naar het toilet gaat kan je een volledig jaar op vakantie, dat is pas een mooie roadtrip.
Of gewoon 2x zo snel p*epen, heb je 29 weken over om wat anders te doen. Of niet, want de baas betaald toch :X
 
Mja, beetje geneuzel inderdaad. Ik reed voorheen dagelijks naar Alkmaar. Geen file dus met de auto sneller op m'n werk dan met de motor omdat ik mij inderdaad niet hoefde om te kleden. Maar dat scheelde echt geen 10 minuten per dag.

Aan de andere kant heb ik afgelopen halfjaar veel naar Zoetermeer moeten rijden. Iedere dag file. Dan heb je de extra tijd voor omkleden zo weer terugverdiend. Als je al die tijd toch bij elkaar gaat optellen joh, dan kun je een dikke roadtrip maken! ;)
 
Kosten zijn bij mij niet de hoofd reden.
Rijd dagelijks Deventer <> Arnhem, A1 erg druk, X-Beekbergen dagelijks een ramp (nu is hij nieuw, verwacht een grote verbetering, maar met de zomer rust is dat nog niet te testen.
Op 't werk is parkeren een issue, werk aan de rand van het centrum, de paar openbare plekken (op loop afstand) zijn om 06:40 uur vergeven, de enkele keer met de auto ligt er een vouwfiets achterin.
Nu parkeren op de stoep naast de voordeur, scheelt me minimaal 2x 20min lopen/fietsen per dag, + files die ik mis loop.
Daarnaast is ut scootje redelijk zuinig, rij voor ca 14 euro 2 dagen heen en weer, kost het me met de auto al snel per dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan