Op maat gemaakte oordopjes doen niks onder de helm... help?

Beetje spuug eraan en nadat je je helm hebt opgezet voordat je je riempje hebt vast gemaakt ze nog even een zetje geven.
Dat werkt bij mij in ieder geval...
 
Beetje spuug eraan en nadat je je helm hebt opgezet voordat je je riempje hebt vast gemaakt ze nog even een zetje geven.
Dat werkt bij mij in ieder geval...
Of je gaat gewoon terug en zorgt dat je oordoppen hebt die goed afsluiten. Daar betaal je immers voor.
 
Toevallig. Heb sinds 3 weken ook Pluggerz doppen op maat laten maken.
Had redelijk hetzelfde probleem, dat met helm op en bv even gapen, de doppen los gingen zitten en de demping weg was.

Ben terug geweest naar de winkel, verhaal uitgelegd en zijn nieuwe afdrukken gemaakt.
Maar deze afdrukken zijn dieper het oor in gegaan, de nieuwe doppen gaan nu dus ook verder het oor in en kunnen nu niet meer zo snel los gaan zitten.

Probleem is bij mij dan nu ook opgelost, de doppen blijven goed zitten en kan gapen / kauwen wat ik wil met de helm op.

Ik heb precies hetzelfde gehad; van mijn eerste set ging de linker dop vaak lekken als ik mijn helm ophad. Ik ben ook teruggegaan, en er is een nieuwe dop aangemeten, en deze is ook wat langer/dieper gemaakt dan de vorige.
Deze doppen zijn nu maar liefst 5 jaar probleemloos meegegaan. Nu beginnen ze weer te lekken en zijn ze aan vervanging toe.

Blijkbaar passen ze nèt, maar niet goed genoeg om te blijven afsluiten als je een beetje druk op je oor uitoefent. Goed dat je bent teruggegaan dus!
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd, mijn bevindingen.

Het is nog steeds bagger en ik gebruik nu weer de parapluutjes. Die passen zich tenminste aan aan de veranderende gehoorgang met de helm.

Ik heb gebeld met Pluggerz en ze hebben me beloofd dat het ze gaat lukken om ook voor mijn (volgens mijn vrouw vreemde) oren (maar heck, ze is er wel mee getrouwd!) goed passende oordoppen te maken die ook onder de helm werken.

Kortom: morgen opnieuw naar de audicien, dopjes terug en dan krijgen we poging 3. De volharding siert ze absoluut en als het lukt, ben ik de koning te rijk en heb ik niets dan lof voor Pluggerz. Ik hoop alleen wel dat het lukt vóórdat ook ik slachtoffer ben van een continue piep in mijn oren...

Keep you posted.
 
Ik heb ear soft fx 39 dB van 3M , zijn de meest performante oorpluggen die je kan hebben,gaan het geluid met 39 dB verminderen, zijn niet op maat maar passen altijd omdat je ze moet samenknijpen tussen je vingers en dan in je oor plaatsen waar ze terug uitzetten, succes

:^

Ik koop ze in bulk in op internet, kost bijna niks. Maximale demping, goed draagcomfort, hele dagen motorrijden met maximale concentratie.
 
:^

Ik koop ze in bulk in op internet, kost bijna niks. Maximale demping, goed draagcomfort, hele dagen motorrijden met maximale concentratie.

Ze denken dat ze duur moeten zijn jongens _O- ,,, Ik zeg het ook altijd `koop gewoon de
gele schuimpjes . die zijn het best ..

(en ja `ik heb al die andere klotezooi ook )
 
En omgevingsgeluiden dan?
wat wil je horen dan? als het geluid uit komt boven het gebulder van de wind (en dat is niet vaak) hoor je het met oordoppen net zo goed als zonder alleen hoor je het zachter want alles wordt gedempt. en dat maakt niet echt uit hoe veel je dempt als je oren nog goed zijn. en zijn je oren niet goed meer dan had je die geluiden zonder doppen ook niet gehoord. en zelfs met speciale filters in maatgemaakte doppen maakt de hoeveelheid dingen die je kan horen niet echt uit. ja die kunnen gemaakt worden zodat ze bepaalde frequenties meer dempen maar dat gaat vooral om hoge frequenties en windgebulder is nu niet echt een hoge frequentie.
 
wat wil je horen dan? als het geluid uit komt boven het gebulder van de wind (en dat is niet vaak) hoor je het met oordoppen net zo goed als zonder alleen hoor je het zachter want alles wordt gedempt. en dat maakt niet echt uit hoe veel je dempt als je oren nog goed zijn. en zijn je oren niet goed meer dan had je die geluiden zonder doppen ook niet gehoord. en zelfs met speciale filters in maatgemaakte doppen maakt de hoeveelheid dingen die je kan horen niet echt uit. ja die kunnen gemaakt worden zodat ze bepaalde frequenties meer dempen maar dat gaat vooral om hoge frequenties en windgebulder is nu niet echt een hoge frequentie.


Hier heb je alles wel mee gezegd .. :t zo is t ...
 
En omgevingsgeluiden dan?

Ik rij op zicht, niet op geluid. Zie ook de post hierboven. Wat voor iets superbelangrijks denk je te kunnen horen waarop je nog kunt anticiperen, een gillend kind, een sirene? Hoeveel omgevingsgeluid hoor je trouwens nog als je in een moderne auto rijdt en waarom zou je die geluiden die je dan mist opeens wel willen horen op de motorfiets? Als je boven de 80 km/h rijdt overstemt de windruis vrijwel alles.
 
Als je je gehoor niet nodig bent kun je dus ook wel zonder oordoppen... Solved!
 
En, hoe is dit afgelopen? Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een ander merk. Ben het gedoe meer dan beu, en geef dus graag geld uit aan Pluggerz...,als die het bij jou voor elkaar gekregen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nog niet. Ze liggen bij Pluggerz voor een derde poging. Zij denken dat ze het kunnen oplossen, maar ik vraag het me af.

Ik heb nu zo'n zak met 30 verschillende soorten wegwerpoordopjes en daar heb ik al een setje taps toelopende van 3M gevonden die 37dB verminderen. En die bevallen erg goed... Ben benieuwd of die otoplastieken daaraan kunnen tippen.

Zodra ik weer een stap verder ben, laat ik het weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan