Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Meteen een vraagje trouwens: vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens in een echte ouderwetse file gestaan zonder mogelijkheid tot filteren (veel te smal).
Ca 1 kilometer vooruit gekropen.

Toen ik de parkeergarage in reed viel me op (zonder wind die langs mn benen waaide) hoe ontzettend veel hitte er van het blok af kwam. De temp meter stond bijna tegen rood aan. Ventilator stond gewoon aan (had ik eerder al aan horen springen).
Dit lijkt mij verre van gezond. Iemand een idee wat dit kan zijn? Niet werkende thermostaat?
 
Hoi allemaal,

Ik ben Jasper uit Amsterdam en sinds kort ook trotse eigenaar van een TDM 850 :]

Zal daarom dit forum zo nu en dan bezoeken en ben benieuwd of er zo nu en dan tochtjes worden gehouden met de groep? Hieronder een foto ;)


full
 
Jasper,

Mooie kleuren combi! Is het eerste type of niet?

Ik rijd eigenlijk amper in groepen. Maar pak wel vaak routes van gpstracks.

Ik heb van de week een gebruikte uitlaat bij Pieter opgehaald. Niet moeders mooiste maar daar doe ik in de winter wel wat aan :). Het is een Devil uitlaat. Heel dik geluid komt er uit en zelfs zonder killer maakt hij eigenlijk amper lawaai. Wanneer ik 80 in de 5 rijd hoor ik de uitlaat amper. Zelfde geld voor 140 op de snelweg.

Hij is eigenlijk alleen erg aanwezig wanneer je het gas vol open gooit. En dat zonder killers :)

1.jpeg
 
Mooie kleuren combi! Is het eerste type of niet?


[afbeelding]~[/quote]

Hoi Spides,

Dankjewel en ja is eerste versie. Wil er ook nog wel een ander uitlaatje op gaan hangen, want nu hoor ik echt helemaal niks :P
En gaat natuurlijk ook een hoop gewicht schelen *O*
 
Een vraagje:

Ik heb zwarte beschadigde stuureinden.

Ik heb alles geprobeerd om hen los te krijgen.

Zitten echter muurvast.

Wie weet een oplossing
 
Een vraagje:

Ik heb zwarte beschadigde stuureinden.

Ik heb alles geprobeerd om hen los te krijgen.

Zitten echter muurvast.

Wie weet een oplossing

Vijlen, schuren, plamuren en tot slot verfje. Of beschadiging accepteren :9
Dit valt vast niet onder "alles" geprobeerd.....
 
Laatst bewerkt:
Hey Mensen, Ik heb nog een Middenbok voor een 3VD of 4TX liggen, in redelijke staat, deels de verf er af geborsteld omdat ik hem opnieuw wilde verven, maar toen overleed mijn TDM.

Heeft er hier iemand nog interesse? 35 euro incl. Verzenden. Bij interesse graag een PB.

Groeten Durk
 
ik zit te kijken voor een woonwerk fiets (voor in de winter) en ik zag een tdm 850 uit 91 voorbij komen met 95.000 op de teller.

is dit ook zo een motor die "net ingereden" is of zouden er al dingen zijn die ik aandachtig zou moeten bekijken.

en hoe zit het met onderhoudsinterval ? naar hoeveel KM zouden kleppen gesteld moeten worden of ander groot onderhoud wat buiten olie verversen en filtertjes vervangen valt?

en wat zijn grofweg de kosten hiervan. \

alvast bedankt :) :]
 
Ze willen nog wel eens olie verbruik hebben door dat de zuigerveren een beetje versleten raken. Op zich geen probleem, alleen in combinatie met een dry-sump systeeem is dit meten een beetje vervelend. Daardoor rijden ze wel eens rond met te weinig olie aan boord.
Verder een heerlijke fiets. zit goed rijdt heerlijk trekt goed (veel beter dan je bij 75 pk verwacht..) wel vervelende turbulentie van de ruit bij 130+.

Onderhoudsinterval kan ik je niet alles van vertellen, hij kreeg bij mij om de 2 jaar een beurt en ik reedt +/- 3000 km per jaar.
 
Probleempje... Gisteren zag ik dat na een voor mij ongebruikelijk lange periode van stilstand een olieplas onder de voorband van mijn motor (TDM900 uit 2009) lag. De remschijf, band en voorvork zijn nat van de olie dus ik neem aan dat de voorvorkkering lek is.

Nu heb ik 2 vragen:
Kan ik zo nog rustig naar een motorzaak rijden of riskeer ik een ongeluk (en moet ik dus een aanhanger/transport regelen)?
Is het aan te bevelen om, als de vork dan toch open moet, maar gelijk hyperpro vering te nemen? (met andere woorden: hoe zijn de ervaringen, brengt dat een duidelijke verbetering in veergedrag van de TDM?)

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
 
is er een manier om zo een "slechte" versnellings bak te checken ??
en er zou op 85000 groot onderhoud zijn gedaan inclusief kleppen stelling maar om de hoeveel KM hoort dit te gebeuren en weet iemand hoeveel me dit zou gaan kosten om het te laten doen ?
 
Kleppen stellen na 42.000 km. Klein beurtje elke 6.000, iets groter elke 12.000. Kosten kan ik je niet precies vertellen. Klein beurtje is niet heel duur, kleppen stellen wel want dat is gewoon veel werk.
 
is er een manier om zo een "slechte" versnellings bak te checken ??
en er zou op 85000 groot onderhoud zijn gedaan inclusief kleppen stelling maar om de hoeveel KM hoort dit te gebeuren en weet iemand hoeveel me dit zou gaan kosten om het te laten doen ?
In zijn 3e versnelling flink acceleren, wanneer deze er uit schiet dan lekker laten gaan.
 
In zijn 3e versnelling flink acceleren, wanneer deze er uit schiet dan lekker laten gaan.

Zo wie zo even goed door de versnellingsbak heen schakelen. Als je dan tussen de versnellingen komt zit het niet goed. Schakelen vraagt bij een TDM wel een stevige beweging.
 
Kleppen stellen na 42.000 km. Klein beurtje elke 6.000, iets groter elke 12.000. Kosten kan ik je niet precies vertellen. Klein beurtje is niet heel duur, kleppen stellen wel want dat is gewoon veel werk.

Een TDM heeft toch gewoon elke 10.000 km een onderhoudsbeurt nodig? :?
 
volgens de gebruikers handleiding van de 900.

CONTROLE OF ONDERHOUDSBEURT KILOMETERSTAND, JAARLIJKSE CONTROLE.
1000 km (600 mi)
10000 km (6000 mi)
20000 km (12000 mi)
30000 km (18000 mi)
40000 km (24000 mi)
 
Vrienden met de TDM.
Ik breek even in bij jullie, ben zelf geen TDM rijder (ken de TDM wel, stond een paar jaar met de XJR-Owner-stand vlak bij de TDM-stand, rijd nu zelf een Tracer...), maar mijn maat heeft onlangs een 850 uit '95 met 55K op het klokkie gekocht.
Nu heeft hij een vreemd probleem: motor liet 'm een paar weken geleden staan: motor smoorde ineens en sloeg af, niet meer aan te krijgen. Weekje stil gestaan, toen iemand er bij om te kijken wat er aan de hand is. Tijdens het starten komt er koelvloeistof uit de collector (heet dat zo?) van de uitlaat en hij slaat niet aan. Volgens mijn maat gaat het echt om mooie schone koelvloeistof. Vandaag heeft hij de motor terug gebracht waar hij hem vandaan heeft. Die startte de TDM gelijk (was een foefje volgens hem) motor liep goed, ook bij gasgeven, maar nog wel koelvloeistof uit de collector.
Komt dit iemand van de kenners bekend voor hier?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan