Welke banden?

Sebazza

Rookie
14 mrt 2010
5
0
Winterswijk
Hallo allen,

Ik heb een Yamaha R6 '01 in circuit-uitvoering en binnenkort heb ik mijn 1e circuitdag / training. Nu zitten er Pirelli Supercorsa's onder, en deze lijken me prima als het droog is, maar in Nederland weet je het nooit... Een 2e setje velgen met regenbanden wordt me iets te prijzig. Iemand nog tips over een alternatief voor de Supercorsa's welke het bij regen ook redelijk doen? Ik zat zelf te denken aan de Metzeler Sportec M7RR.

Alvast bedankt!

Groeten, Bas
 
als een 2e set velgen en (2e hands?) regenbanden je te prijzig zijn, moet je je misschien afvragen of dit wel de juiste sport is voor je :p

motorracen is een materiaalsport. door in de juiste dingen te investeren wordt het echt een stuk leuker. iets duurder dan je dacht misschien, maar achteraf zul je er blij mee zijn. halve oplossingen leiden over het algemeen alleen maar tot frustratie of erger nog, stoppen met deze mooie hobby.

Je hoeft overigens niet echt een extra set velgen te hebben; je kan regenbanden er op het circuit ook gewoon op laten leggen. kost je een beetje tijd met sleutelen, maar ook dat is iets wat je moet leren.
plus een paar tientjes voor de bandenman...

succes en hou het heel :)
 
Bedankt voor je reactie en ik snap je punt. Alleen begin ik net en wil eerst kijken of het wat voor me is. Daarbij ligt waarschijnlijk mijn tempo nog niet zo hoog dat ik het voordeel van de circuitbanden er uit haal.
 
het goedkoopst zijn 2e hands bandjes, pirelli supercorsas of metzeler racetecs.
en als je ze kan vinden ook 2e hands regenbanden. zoek dan naar bridgestones, maar pirell/metzeler is ook goed.
tot max een jaartje of 3 oud, dan zijn ze echt nog prima, en goedkoper dan straatbanden.
prima om mee te beginnen!

supercorsa's hoeven ook niet perse bandenwarmers en zijn de meest user-friendly "race" bandjes die je maar kan vinden. je kan er trouwens ook prima mee op straat rijden, doen er genoeg (ik inclusief).

opleggen op het circuit voor een tientje bij de bandenman.
 
er is altijd vraag naar een extra setje velgen, dus mocht het inderdaad niks voor je zijn kan je ze zo weer verkopen voor dezelfde prijs . op je plaat gaan omdat je niet de juiste spullen hebt is duurder dan een setje velgen. goedkoopste oplossing is dan in het begin gewoon niet rijden op een natte baan
 
Hallo allen,

Ik heb een Yamaha R6 '01 in circuit-uitvoering en binnenkort heb ik mijn 1e circuitdag / training. Nu zitten er Pirelli Supercorsa's onder, en deze lijken me prima als het droog is, maar in Nederland weet je het nooit... Een 2e setje velgen met regenbanden wordt me iets te prijzig. Iemand nog tips over een alternatief voor de Supercorsa's welke het bij regen ook redelijk doen? Ik zat zelf te denken aan de Metzeler Sportec M7RR.

Alvast bedankt!

Groeten, Bas
Ja, goeie keus.
Dat was je vraag toch...?
 
Dat was inderdaad mijn vraag maar ook of er misschien iemand nog andere alternatieven heeft. Er is behoorlijk veel keus wat banden betreft, dus dan zijn ervaringen van andere (circuit)rijders zeer welkom.
 
Als het je eerste circuitdag is ben ik benieuwd of je tempo hoog genoeg is om temp in de circuit banden te houden(in de regen). Kijk ook naar wat sportiever straat rubber. Pirelli Rosso III's zijn bijvoorbeeld een mooie hybride band en zijn te gebruiken in alle condities. Kan je prima mee uit te voeten als beginner. Verkijk je niet op de invloed van je eigenkunnen dure banden betekend zeker als beginner niet perse betere tijden.
 
Als je snelheid nog niet al te hoog is zijn de S20/21 ook fijne banden (droog en regen) ga je serieus harder dan zullen deze bij droog weer aan de limiet komen, maar dan nog blijven ze goed controleerbaar.
 
Afgelopen maandag mijn 1e circuittraining gehad op Zandvoort (niveau 1+). Omdat de weersvoorspellingen goed waren heb ik de Supercorsa's eronder gelaten. Ging perfect! Mochten deze aan vervanging toe zijn, ga ik waarschijnlijk voor de Pirelli Rosso III. Het circuitrijden is trouwens zeer verslavend... ;)
 
Afgelopen maandag mijn 1e circuittraining gehad op Zandvoort (niveau 1+). Omdat de weersvoorspellingen goed waren heb ik de Supercorsa's eronder gelaten. Ging perfect! Mochten deze aan vervanging toe zijn, ga ik waarschijnlijk voor de Pirelli Rosso III. Het circuitrijden is trouwens zeer verslavend... ;)
Een circuitfiets aanschaffen voor je een circuitdag hebt gereden :} ik zeg goed bezig. :Y
Het was afgelopen Maandag een zeer geslaagde dag topweer volle bak etc:
Banden op jouw niveau is verre van belangrijk net als vering.
Met een goede straatband met circuiteigenschappen kan een snelle rijder op Zandvoort 2.00 rijden of eronder ;)
 
M7RR is prima om mee te beginnen. De RC390 Cup rijdt er als het goed is wedstrijden mee.
Eventueel Pirelli Diablo Rosso 3 of Rosso Corsa.
 
Een circuitfiets aanschaffen voor je een circuitdag hebt gereden :} ik zeg goed bezig. :Y
Het was afgelopen Maandag een zeer geslaagde dag topweer volle bak etc:
Banden op jouw niveau is verre van belangrijk net als vering.
Met een goede straatband met circuiteigenschappen kan een snelle rijder op Zandvoort 2.00 rijden of eronder ;)
Precies daarom is de Rosso ook een erg goede band voor de sportieve straatrijders die ook op het circuit betere grip willen hebben als de band erg warm wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan