Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Hierbij dan mijn visuele bijdrage van afgelopen weekend. altijd als ik terug kijk dan denk ik...geef toch eens gas!! Let op..mijn snelheidsmeter is gecorrigeerd met een Speedohealer, mss wel teveel!
 
Laatst bewerkt:
Haha je was blijkbaar wel een mooi mikpunt voor andere rijders ; ) Leuk filmpje! Ja de topsnelheid ligt niet heel hoog. Lijkt me wat lag. Heb zelf een qstarz gps logger mee tijdens het rijden.

Heb je nog getallen van wat je gemeten hebt aan de achterkant. Kan ik eens vergelijken.
 
Wat bedoel je met...getallen aan de achterkant?
De correctie die ik in de Speedohealer heb zitten, is de afwijkende tandwiel verhouding plus 5% standaard tellerafwijking. Die 5% is mss niet nodig nu we met 200/55 band rijden. Origineel destijds was 190/50 geloof ik. Zal ook eens met gps controleren.
 
Laatst bewerkt:
Om de achterkant op de hoek te krijgen die je wilt kun je rekenen met de volgende formule.
Het hoogte verschil tussen de draaipunten is gelijk aan:
tangens van de hoek x de horizontale lengte.
Als je wilt mikken op 12,7 graden dan moet je de horizontale lengte tussen de draaipunten vermenigvuldigen met tan12,7
In mijn geval betekend dat dan: 0,225 x 580mm = 130mm
Als je niet weet wat de tangens is, dan kijk je gewoon op je rekenmachine of je de knop met "tan" ziet staan. Bij de iPhone moet je 'm dan op zijn kant draaien voor uitgebreide functies in de rekenmachine.
succes!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje,

Heeft er iemand ervaring met een gear indicator op de Blade :?
Ja, werkt net als bij mijn vorige motor, R6, een beetje hakkelig. Springt een beetje op en neer tijdens terug schakelen. Dat kun je op dat filmpje van een paar Posts terug goed zien...tis niet dat ik zo terug schakel.. ;)
Is een Gipro
 
Laatst bewerkt:
Hoi met tangens ga ik mij redden :) dit is gemeten met de motor op de grond? Ik heb op dit moment een negatieve veerweg (sag) van 30mm. Zal ook eens meten hoe het nu bij mij staat. Je hebt ook rij hoogte linealen die je op het frame monteert en die gebruik je als vast punt en dan kun je ook verschillen tussen banden eruit halen. Alleen ik zie nog niet hoe een hogere achterband invloed heeft op de swing arm hoek..

Ik heb sinds kort een pz racing gear indicator. Die is plug and play. Doet het netjes.
 
Hoi met tangens ga ik mij redden :) dit is gemeten met de motor op de grond? Ik heb op dit moment een negatieve veerweg (sag) van 30mm. Zal ook eens meten hoe het nu bij mij staat. Je hebt ook rij hoogte linealen die je op het frame monteert en die gebruik je als vast punt en dan kun je ook verschillen tussen banden eruit halen. Alleen ik zie nog niet hoe een hogere achterband invloed heeft op de swing arm hoek..

Ik heb sinds kort een pz racing gear indicator. Die is plug and play. Doet het netjes.
Als het de bedoeling is dat de hoek in uitgeveerde toestand gemeten moet worden dan zal ik de boel nog eens nakijken.

Hogere achterband geeft in principe een iets kleinere hoek, maar dat gaat mij veel te ver...
 
Heb gisteravond even ingeveerd gemeten kom ik tot 110 milimeter verschil ongeveer. Wat ik overal lees is meten terwijl de motor uit de vering is en de banden net de grond raken. Andere optie is de voor en achter even het verschil tussen onbelast en belast meten. Kun je ook wel het verschil terug rekenen lijkt me.
 
Ben afgelopen weekend in duitsland op circuit Bilsterberg geweest. Was een leuke baan maar wel een uitdaging om snel te leren, veel hoogte verschil en blinde bochten. Hierbij een korte impressie:

Ik moest na de crash op Spa ook een nieuwe kuipset. Heb gekozen voor een crc kuip. Ziet er mooi uit maar de pasvorm voor de ruit is niet ok, moest ik een eindje bij snijden en de onderkuip is vrij krap en geeft ook niet de mogelijkheid een standard te grbuiken.
 
Onze motor is volledig standaard.
Wel alles eraf wat niet nodig is en Kevin wint zaterdag jl wel eventjes de nk sportcup 1000 met 1.51 over de hele wedstrijd.
Terwijl hij nog maar net 17 jaar is geworden.
Ik zeg altijd, ga eerst hard met een standaard motor en dan zien we wel.
Wel leuk, een 17 jarige op een oude blade het hele veld naar huis rijden. En het merendeel rijdt met panigale, zx10 en R1 :P
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn knappe tijden. Assen is inderdaad ook een stuurcircuit en dat gaat best aardig met de blade. Zelfs op Spa kon ik op camelstraight redelijk bij blijven. Alleen een s1000rr maakt daar serieus meters.
 
Dat gaat niet verkeerd Willem. Ziet er idd uit als een lastig baantje. Het lijkt wel lekker te lopen, mooi vloeiend. Goed voor het betere stuurwerk.
 
Volgens je site racet hij al 8 jaar op nationaal en europees niveau. Dus helemaal een broekie is hij ook niet. Wat is de reden dat hij nu al op een 1000 rijdt en niet nog eerst een paar jaar 600?
 
Laatst bewerkt:
Ben afgelopen weekend in duitsland op circuit Bilsterberg geweest. Was een leuke baan maar wel een uitdaging om snel te leren, veel hoogte verschil en blinde bochten. Hierbij een korte impressie:

Ik moest na de crash op Spa ook een nieuwe kuipset. Heb gekozen voor een crc kuip. Ziet er mooi uit maar de pasvorm voor de ruit is niet ok, moest ik een eindje bij snijden en de onderkuip is vrij krap en geeft ook niet de mogelijkheid een standard te grbuiken.

Mooi he, ik was er ook met een zwarte 600rr met Red Bull stickers. Welke groep reed Je?
 
Ik reed in de groep advanced. De eerste twee sessies vielen een beetje in het water. Blijkbaar was de omvalsensor los gekomen na de crash in Spa. Iedere keer in de laatste bocht viel de motor uit. In sessie drie wel lekker gereden. Sessie 4 konden we na 2 rondjes van de baan omdat er olie lag. En sessie 5 weer gereden. Reed uiteindelijk een 1.59.5.
 
Volgens je site racet hij al 8 jaar op nationaal en europees niveau. Dus helemaal een broekie is hij ook niet. Wat is de reden dat hij nu al op een 1000 rijdt en niet nog eerst een paar jaar 600?

Vorig jaar heeft hij een paar keer gereden met een geleende Suzuki GSXR 600K5.
De eigenaar wilde dot jaar zelf een paar circuit dagjes pakken en we besloten om zelf een racer te kopen.
Kevin wilde zelf meteen een 1000.
En die vonden we.
Hij begint er nu goed mee overweg te kunnen.
En hiervoor heeft hij met de minibike.s geracet.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje.

Ik heb gisteren mijn blok van mijn cbr1000rr opgeblazen op zandvoort. Er zit nu een gat aan de voorzijde van mijn blok zo groot als een tennisbal?

Kan ik nu beter het blok laten (ben zelf niet zo handig) openmaken en kijken wat er hersteld moet worden of gelijk een 2e hands blok gaan zoeken op het internet?
Iemand nog een blok over :(

groet
 
Vraagje.

Ik heb gisteren mijn blok van mijn cbr1000rr opgeblazen op zandvoort. Er zit nu een gat aan de voorzijde van mijn blok zo groot als een tennisbal?

Kan ik nu beter het blok laten (ben zelf niet zo handig) openmaken en kijken wat er hersteld moet worden of gelijk een 2e hands blok gaan zoeken op het internet?
Iemand nog een blok over :(

groet

Ander blok.
Onderzoek wel even waarom je blok is stuk gegaan
 
Heb nog wel een blok liggen. Ligt wel uit elkaar dus weet niet of je dat ziet zitten.
 
Hierbij weer eens een update van mij.
Begin juli licentiecursus gedaan en meegedaan bij de zac sportcup 1000.
Ik had nog aangegeven dat mijn pr ruimschoots voldoende was voor de racecup maar ik werd ingedeeld aan de hand van m'n rondetijd welke gereden was tijdens de cursus.
goed, twee keer de race gewonnen :+ en nu dan wel ingedeeld voor de race cup mocht ik weer een wedstrijd meedoen.

11 augustus op Zandvoort geweest en m'n pr aangescherpt naar 1:57.7
Misschien dat er de 30ste nog een bezoekje aan zandvoort gedaan wordt, als het weer redelijk lijkt.
Daarna gaat de blade de verkoop in, ik heb er 6 jaar mee gereden en het is weer eens tijd voor iets anders.
Ik nijg naar een 600 cc fiets, lijkt me ook weleens leuk.
Wanneer dat niet bevalt kan ik altijd weer terug naar een 1000 :)

Voor geïnteresseerden een film van de MSLcup 11 augustus
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan