Het grote kleine Kawasaki KLX250 topic

Bij mij zit er een uitwasbaar schuimfilter in.
Edit: K&N ben ik geen fan van, dingen laten meer stof door dan gewenst, heb ik me laten zeggen door ervaren Woestijnridders.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk maar eens een foto gemaakt van mijn motor.
full


En een klein filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een klx 250, model met injectie.

Heeft iemand er een te koop staan of gaat er binnenkort een te koop zetten?
 
Te koop KLX250 2009 met 5170km altijd in verwarmde schuur gestaan, nieuwstaat.
Achterband bijna aan vervanging toe.
full
 
Hey allen,

Net een KLX 250 van 2009 gekocht met 2500km op de teller.

De bedoeling is dat dit mijn lichtgewicht vewegistan reismotor wordt.

Enig minpuntje voor mij:
De vorige eigenaar heeft een stukje uit de uitlaat geslepen waardoor hij "beter trekt", wat ik persoonlijk niet zo belangrijk vindt. Wat ik wel belangrijk vind is dat dat ding nu een geweldig kabaal maakt, en dat hoeft voor mij niet zo.... .

Hierbij ben ik dus op zoek naar:
* ofwel een volledige orginele uitlaat (eventueel te ruilen+opleg tegen de uitlaat met dat pijpje uit geslepen, moest je zulk iets van plan zijn),
* ofwel suggesties voor een aftermarket uitlaat die legaal is, en waar een hitteschild op kan (ivm bagage).

suggesties?

Alvast bedankt!

Rob
 
Hey allemaal,

een weekje geleden een kawasaki klx250 van 2009 gekocht. Ik had 1st een kawa z750 van 2009 maar aangezien de motor enkel gebruikt werd voor woon/werk verkeer (7km enkel) door gebrek aan tijd (aan het bouwen) heb ik deze verkocht en de klx gekocht omdat het meer een allemansvriend is. Momenteel liggen er nog noppenbanden op maar dit is niet zo gezellig rijden voor straatgebruik. Ik ben dus op zoek naar andere banden en heb mijn oog laten vallen op heidenau k60 scout. Nu vroeg ik mij af of deze banden passen op mijn motor of zal ik andere wielen moeten kopen?
 
Die heb je wel in die maat.

Ik zou even wachten tot de anakee wild in die maat beschikbaar is.
 
Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

90/90-21 voor
120/80-18 achter
Ik weet niet of je met een 120/80 de motor teveel "op zijn kop" zet. Dwz de achterkant komt te hoog tov de voorkant waardoor de motor een nerveus gedrag krijgt.

Ik heb nl nogal wat onderzoek gedaan om er een goed passende Offroadband op te krijgen. De meeste 120/80 noppenbanden zijn te hoog.De banddiameter gaat dan over de 700mm. Je kunt dan langere dogbones monteren die het verschil enigszins opvangen, maar dan wordt de kettingloop weer wat kritischer.
Momenteel ligt er bij mij een 110/80 pirelli MT21 op. De diameter van die band is 680mm en daarmee stuurt de motor als vanouds. De band oogt echter erg smal. En ik ben er nog niet uit wat er de volgende keer op komt. Ik wil iets meer breedte.

Probeer een band te krijgen waarvan de diameter tussen de 655 en 680mm ligt, is mijn advies.
Btw, een 4,50 band(ouder maatvoering) is veel breder dan een 4,60 (nieuwe maatvoering). Een oude 4,50 gaat richting 140mm, een nieuwe 4,60 is ongeveer 120mm breed. (ervaringsdeskundig geworden) :X EditEen 4.10x18 kan dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Heb een KLX 250 op het oog voor erbij :).

Had alleen nog wat vragen. Er staat bouwjaar 2010, maar het frame is zwart. Is het dan een overjarige model van 2009? Dit had ik ergens gelezen.

Hij kost 3400 met 3100km, het lijkt me toch wel wat aan de dure kant voor de leeftijd?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk ook wat rond naar een 250 dualsport (ik wil alleen nog iets verkopen) en wat betreft de prijzen heb je gelijk, maarrrr in Duitsland zijn ze nog duurder. Gelukkig is er weinig vraag naar dit soort motoren in Nederland 😁. Prijs is dus redelijk markt conform. Wellicht valt er nog wel wat te onderhandelen.
Over specificaties kan ik je niets vertellen, maar lijkt me niet zo van belang.
 
Van de week de grootste verrassing ooit.

Ik had op een KLX gereden, maar terwijl ik erover dacht was hij helaas al verkocht. Nu was ik afgelopen week op vakantie en stond er bij terugkomst opeens een nog jongere KLX in de schuur. Cadeau van vriendlief, omdat ik er zo enthousiast over was *O* :}. Veel te gek natuurlijk, maar wat een super verrassing!
 
Laatst bewerkt:
👍Die snapt het. Have fun en aan fun kun je geen prijskaartje hangen.
 
Laatst bewerkt:
Gratis , klx 250, tasje, gereedschap, luchtfilter, boekjes etc
gratis afhalen in Geldrop

GRATIS
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan