Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Hoi, ik lees hier al een tijdje mee want ik ben een beetje rond aan het kijken voor een V strom.
Rij nu op een GSR600 maar wil nog wat meer rechtop en wat meer uit de wind zitten. :]

Ik blijf wel het merk trouw maar ga nu voor "iets meer motor" 8-)

Het kan dus zijn dat er af en toe wat vragen van mijn kant komen. :W

Gr Stefan
 
Hier ook een mee-lezer..Heb momenteel geen motor na een Tiger 800 ABS te hebben gereden. Volgend voorjaar wil ik weer een motor aanschaffen. Het gaat wel een Adventure worden. Ben me aan het oriënteren op: KTM 1090/1190, BMW 1200 GS, Tracer 900, V-Strom. Budget is +/- 12 tot 13,5k.

Het zijn allemaal totaal verschillende motoren en ook vermogen scheelt veel. De V-Strom heeft het minste vermogen met 100 pk en is ook geen lichte fiets. Ga ik dit merken? Bochtenwerk, koppel en kracht? Vereiste is dat de motor die ik aanschaf alle elektronische hulpmiddelen heeft. Abs, esa, traction, rijmodi etc...Bedoeling is om de motor een tijdje te houden.

Gr Patrick
 
Hoi Patrick,

Ben vorige week met me 650je in de Eiffel/Luxemburg geweest.
Was helemaal niks aan het handje!
Echt een fijne alles kunner .. :D
En de 650 is heel stuk zuiniger , scheelt ook heel stuk !
Rij nu veel meer met de motor.
krijg er geen genoeg van.. hahahaha
 
Hoi Patrick,

Ben vorige week met me 650je in de Eiffel/Luxemburg geweest.
Was helemaal niks aan het handje!
Echt een fijne alles kunner .. :D
En de 650 is heel stuk zuiniger , scheelt ook heel stuk !
Rij nu veel meer met de motor.
krijg er geen genoeg van.. hahahaha

Goed om te horen! Maar ik zou dan voor de 1000 versie gaan. Mijn Tiger 800 had 95pk en ik vond dat soms wel te weinig vergeleken met mijn vrienden met een 1200 GS en 1190 Adventure...
 
Zekers !

Oh oke, dat kan.
Soms zit het ook tussen de oren he Pk's... :P
Ken wat gasten die rijden, Gsen zo uit de bocht. :D

Maar moet je maar effe proef rijden, dan kom je er wel achter hihihi..
Tis wel verslavend , zo 2 Piter !
 
givi airflow scherm op mijn v stom geplaatst , is echt een verbetering en inderdaad een v stom 650 is inderdaad zuinig met brandstof *O* *O* :W :] :]
 
13,5 k te verbranden.
Daar koop je een nieuwe DL1000 voor of een ouwe 1200GS met veel kilometers.

Tel uit je winst.....

De nieuwe Vstroms rijden erg goed.
Africa Twin trouwens ook. :+
 
Laatst bewerkt:
13,5 k te verbranden.
Daar koop je een nieuwe DL1000 voor of een ouwe 1200GS met veel kilometers.

Tel uit je winst.....

De nieuwe Vstroms rijden erg goed.
Africa Twin trouwens ook. :+

Appels met peren he! Inderdaad zou het dan een 2013 1200 GS worden met 15k..Of een nieuwe DL1000, of 2017 model. Ik ga de motor aanschaffen in april/mei. Kan ook een 2017 model dan nemen met al wat extra's. Koffers, uitlaat, valbeugels etc...

Ook is een KTM 1090 zeker nog een optie hoor. Dan ook eentje van een jaar oud...

Heb de V-Strom even ge-reviewd en kwam van motorforum een review tegen. Ze vonden toch wel dat je moet werken op de Strom om hem de bochten in te gooien. Wel genoeg koppel...

Luxe probleem/keuze, maar wil juist een goede keuze maken. De Africa Twin ook een test van gezien. Zowel automaat als schakelen. Daar vonden ze toch de 95pk iets te weinig..
 
Appels met peren he! Inderdaad zou het dan een 2013 1200 GS worden met 15k..Of een nieuwe DL1000, of 2017 model. Ik ga de motor aanschaffen in april/mei. Kan ook een 2017 model dan nemen met al wat extra's. Koffers, uitlaat, valbeugels etc...

Ook is een KTM 1090 zeker nog een optie hoor. Dan ook eentje van een jaar oud...

Heb de V-Strom even ge-reviewd en kwam van motorforum een review tegen. Ze vonden toch wel dat je moet werken op de Strom om hem de bochten in te gooien. Wel genoeg koppel...

Luxe probleem/keuze, maar wil juist een goede keuze maken. De Africa Twin ook een test van gezien. Zowel automaat als schakelen. Daar vonden ze toch de 95pk iets te weinig..

Als vermogen belangrijker is dan betrouwbaarheid zit je idd beter bij de BMW en KTM.
Kwestie van keuzes.
 
Ik vat het toch op als: Wil je vermogen, moet je bij KTM en BMW zijn, maar voor betrouwbaarheid bij Suzuki. Dus zeg je dat een BMW en KTM minder betrouwbaar zijn dan een Suzuki. Hoe moet ik het anders lezen? Ik google me te pleuris, haha! Elke motor heeft wel iets. Ik denk ook na over een nieuwe Tracer 900, maar daar lees ik ook genoeg over. Ik heb geen haast en wil vooral ook gaan proefrijden op verschillende motoren.
 
had voor de suzuki v strom een bmw r 1150 rt , hoopjes problemen mee gehad , 80000 op de teller remsysteem terugroep actie , halsensor defect , brandstofpomp defect , 2 maal , startmotor tanden afgebroken, snelkoppelingen tank poreus (lek) achtervering defect nu met mijn suzuki v strom 3500 km gereden tot nu toe nul ,nul problemen en ook een stuk zuiniger in verbruik
 
Je mist een 0? Want na 3500km kun je natuurlijk nog helemaal niets zeggen over de betrouwbaarheid. :?

Ik rijd ondertussen zo'n 35.000km op een DL1000 uit 2002 (eentje uit een 'slecht' jaartal dus) en heb buiten normaal onderhoud nog niets geks meegemaakt overigens. Vorig jaar maart gekocht met 42.500 op de teller, die staat nu op bijna 77.000.
 
Laatst bewerkt:
Dan mag ik na 115.000 km wel wat zeggen O-)

Bij ca 60K begaf de dynamo het. Die is onder garantie vervangen. Een paar maanden terug is deze nogmaals vervangen n.a.v. een terugroepactie.
Verder is de L2 zeer betrouwbaar gebleken. Bij 102K is de koppelingskabel vervangen, die begon een beetje te rafelen. Maar dat lijkt me op zich niet echt eenzwak punt. ik ben happy.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, ik heb een USB oplader gekocht die ik op m'n stuur wil monteren. Op welke plek/kabel kan ik deze het beste aansluiten? Liever niet direct op de accu natuurlijk. Is er ergens een guide die laat zien welke kappen er af moeten en welke kabels je nodig hebt?
 
Ik verkoop mijn VStrom, sinds ik dat ding heb merk ik dat ik niet meer met plezier op de motor zit. Dit komt hoofdzakelijk door de turbulentie.

Ik heb hier nog een hele mooie GIVI airflow liggen, 3x gebruikt. Ik heb zelfs de noppenfolie en de originele verpakking er bij. Doe een PM als je interesse hebt :-)

Wat heb ik voor de Strom in de plaats gekocht? Een mooie CB600 Hornet. Ik hoop dat ik daar meer plezier aan mag hebben :-)
 
:W

Eindelijk maar eens hier voorstellen dan. Zojuist een 2007 V-Strom DL 650 in de Rhino uitvoering gekocht bij Korteland Motoren (motor schijnt bij Goedhart vandaan te komen)

Ik ga het topic maar eens verder doorspitten, en de V-Strom maar eens wat beter leren kennen!

full
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber heb ik nog een nieuw koplamprooster voor de V-Strom 650 van het 2e type te koop (2011 - 2016).
Je kunt me via PB een berichtje sturen als je belangstelling hebt.

Groeten Gertie
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan