Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Inderdaad wie van de 4 was jij? Nogmaals mijn excuses dat ik in de weg reed ;)

Aahhh de Honda man ;) zaterdag nog crossen dan kom ik ff kijken

Gaan er nog mensen zondag naar assen?
 
Laatst bewerkt:
was zeker lache op pottendijk, waar kunne we de foto's terug vinden? in de een-na-laatste sessie stond een gast langs het rechte stuk plaatjes te schieten.
 
Laatst bewerkt:
was zeker lache op pottendijk, waar kunne we de foto's terug vinden? in de een-na-laatste sessie stond een gast langs het rechte stuk plaatjes te schieten.

Volgens mij was dat de vader van de jongen die op een Suzuki reed.

Kan het ook compleet fout hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat weekend van 12/13 Aug. een supermotard weekend is volgens de kalender juniortrack :] denk dat ik 1 van deze data mits het weer het toelaat ga rijden :)
Voorkeur zou dan de Zondag zijn :)
 
Helaas door de regen niet meer gereden :( . Was wel een geslaagd dagje, leuk je gesproken te hebben!

ben er wel achtergekomen dat 3 uur slaap, 2.5 uur enkelenreis en dan circuit rijden niet echt raadzaam is :)
 
Laatst bewerkt:
Beste Husky-rijders,

Ik meld me ook eens in dit topic. Momenteel rijdt ik op een ZX6R, maar met een kleine in huis merk ik dat langere tochten schaars worden en het merendeel lokale rondjes om de kerk worden. Daarnaast is de snelheid van de Ninja misschien niet meer helemaal wat ik zoek. Aangezien ik wel op zoek ben naar wat beleving, en een fiets met degelijke vering en remmen, kwam ik uit bij de supermotard (met kenteken). Ik heb nog nooit op eentje gereden, maar ik denk dat ik binnenkort eens een proefritje moet gaan plannen hier of daar.

Ik heb een paar vraagjes die jullie misschien voor me kunnen beantwoorden;

1) Zijn de 510 SMR en de SM630 de laatste supermotards, tot aan de nieuwe 701 of zitten daar nog modellen tussen? Ik krijg heel moeilijk een overzicht van de verschillende modellen.

2) Welke bouwjaren 510/630 hebben een zwarte voorvork? Ik vindt die beduidend mooier staan.
1_smr_510_182.jpg

7449_0.jpg


3) Het aanbod is zeer beperkt, zijn er nog insider tips voor websites of specifieke dealers met occasions?

4) Wat is jullie mening omtrent SWM; Gewoon een Husqvarna met andere stickers, of is het toch echt iets anders?
https://www.motoroccasion.nl/motoren/swm-sm-650-r-m1245324.html
swm-revived-with-chinese-money-and-bwm-era-husqvarna-technology-photo-gallery_13.jpg

581b6d9a35f833.27443336.jpg


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
1:
510/450 is een echt supermotard, een 630 is al wat lomper en zwaarder maar heeft nogsteeds de funfactor.

2:
510 heeft vanaf 2008 injectie en zwarte voorpoten.
foto 1 is een 07 of eeder
foto 2 is een 2009/2010 model (2008 is nagenoeg het zelfde alleen heeft enkele demper en wat kleine andere verschillen)

3:
probeer ook het buitenland be/du eens in de gaten te houden.
bij een buitenland aanschaf check dan goed of het frame en blok nummer bij elkaar horen en bij het kenteken horen.
dit waren bij mij de enige punten die ze controleerden bij het rdw.

4:
voor deze vraag kun je het beste even contact opnemen met smx racing. hij weet de verschillen wel op te noemen.
de basis komt overeen maar de kwaliteit van het spul durf ik zelf geen uitspraak over te doen.
ik had wel begrepen dat het meeste gewoon weer in de oude fabriek in italie word geproduceert.
diverse onderdelen kwamen als import vanuit china/japan weet ik veel
 
Laatst bewerkt:
Wil je echt alleen maar een Husqvarna? Er staat namelijk nu een husaberg tekoop voor niet veel geld op marktplaats. Uiterlijk misschien iets minder maar die heeft ook echt power.
 
1:
510/450 is een echt supermotard, een 630 is al wat lomper en zwaarder maar heeft nogsteeds de funfactor.
Ik neig nu meer naar de 630, het onderhoud en de actieradius van de 510 vindt ik toch wel een ernstige beperking.
Zit er nog iets tussen de 630 en de 701 in? De 630 eindigt al rond 2012 en de 701 begint pas vanaf 2017...
 
Laatst bewerkt:
Stickers kan je overal op plakken.

Hoeveel km denk je te gaan rijden per jaar

Als het rond de 5000 is zou ik toch zeker een 510 overwegen
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ongeveer 3.500km.pj. Dus vooral rondjes om de kerk (zuid-limburgse heuvelland/mergelland) en tochtjes naar de Ardennen/Eifel (+/- 200km).

Heb je een link van die Husaberg? Bedoel je die met groene monster stickers?
 
Laatst bewerkt:
Die ja de huidige eigenaar was vroeger erg actief hier op dit forum.

Met 3500km per jaar zou ik niet eens denken aan een 630 etc.
 
Op het Husaberg forum hier heeft iemand ook net een mooie sm te koop gezet, voor 2.5K. Ik heb ze allebei (2005 510 SMR en een 550 Husaberg sm) en moet zeggen dat ik de Husa net wat lekkerder vind rijden. Maar de Husk is net wat mooier, ook met gouden voorvorkpoten nog.
 
Laatst bewerkt:
Ik neig nu meer naar de 630, het onderhoud en de actieradius van de 510 vindt ik toch wel een ernstige beperking.
Zit er nog iets tussen de 630 en de 701 in? De 630 eindigt al rond 2012 en de 701 begint pas vanaf 2017...
De 650 strada of terra zit daar nog tussenin, gemaakt door BMW.
Ik rijd zelf een 630 en ben er, na 2 jaar, nog steeds heel erg blij mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan