Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

666 -10% korting bij de Yamaha dealer.


even meelezend hier ;)
doet Yamaha goed dan..NOT ;)
die shock kost bij ohlins zelf 599,- Euro klant prijs inclusief ! (Ik ben Ohlins dealer)
Bij Yamaha kost ie op de optie / accessoire lijst 666,- Euro .
Setje vorkveren van Ohlins bij Yamaha (dealer) 152,- Euro...Bij Ohlins 137,- Euro!

Niet heel netjes van Yamaha om echt overal aan te willen verdienen en zelfs nog marge op een klantadviesprijs te zetten waar ze al redelijke marge op hebben ;)
 
Laatst bewerkt:
Da's geen slechte prijs, wel een beetje duivels :p

Bitubo heeft trouwens ook front fork cartridges nu.. en ze kosten meer dan die van ohlins :/ '(

Neen hoor!

Bitubo cartridges kosten 641,- Euro
Andreani cartridges kosten 750 ,- Euro
Ohlins Nix30 cartridges 1215,- Euro


;)
 
Andreani's kosten maar maar 527 (via omniaracing.com)

De Bitubo's zijn inderdaad niet duurder, maar er zijn er precies 2 verschillende sets op de markt? Straks nog eens verder uitpluizen.
 
Cool! thanx voor de tip, ter hoogte van waar heb je hem ongeveer gemonteerd?


Ik heb een Tracer dus misscien iet anders maar bij deze.
full
 
Andreani's kosten maar maar 527 (via omniaracing.com)

De Bitubo's zijn inderdaad niet duurder, maar er zijn er precies 2 verschillende sets op de markt? Straks nog eens verder uitpluizen.
ah...je bedoelt die "andere "set.

Ja er zijn idd twee verschillende sets bitubo
de "dure" bitubo set waar jij op doelt zijn ECH29 gascartridges.
Bitubo heeft ooit een race applicatie gemaakt voor in MT09 vorken en die cartridges in de prijslijst gezet.
ECH29 is een full race closed cartridge systeem vergelijkbaar met een closed cartridge TTX25 Ohlins SBK en niet vergelijkbaar met de open NIX30 cartridge van Ohlins.

Het is idd verkrijgbaar voor MT09 vorken maar totally overdone voor een MT09...wordt normaal toegepast in fietsen zoals Yamaha R1 en dan al op echt raceniveau.
Setje is niet goedkoop ...samen met het bijbehorende shockje ben je paar duizend euro verder.
 
Dat verklaart inderdaad veel :) maar nog niet waarom die andreani's 750 zouden kosten }) :+


@Andy, netjes :)

je hebt me aan t twijfelen gebracht nu omtrent die andreani's nu
Ik zie op de andreani site dat ze 509,- ex btw kosten..kom je op 623,-(komt wel nog een (duur) flesje ohlins 1309 olie bij )
ik ga eens even wat facturen checken...ff zien wat wij ervoor betalen als we ze inkopen
 

Had ik al eerder gespot van LSL :) . Welk stuur heb je precies gemonteerd? Is het de XD2?

Waarom heb je dat gedaan? Vanwege de zitpositie of de looks? Kan me namelijk voorstellen dat je iets verder voorover komt te zitten. Ik kom van een Bandit 650A af en ik moest erg wennen aan de rechtop-zitpositie van de MT. Zeker bij harde acceleratie krijg je snel een 'knik' in de rug, je bovenlichaam kantelt dan makkelijk naar achteren. Bij de Bandit had ik dit niet (die accelereerde ook iets minder), maar daarbij kon je je beter schrap zetten doordat je iets verder voorover zat.

Ziet er verder goed uit!
 
Weet iemand hier toevallig of de origineel uit de fabriek gemonteerde ketting een eindeloze ketting was? (dus zonder duidelijk herkenbare sluitschakel?).
Ik heb mijn brommer nu zo'n 10.000 km en de teller staat op 14000 de ketting en tandwielen zien er optisch nog wel aardig uit, maar er zit zeker 1 schakel in de ketting die niet helemaal meer strak komt na een rondje met het handje aan het achter wiel hengelen.
Toen ik eea aan het bestuderen was viel me op dat de ketting geen duidelijk herkenbare sluit of klink schakel had, vandaar de vraag.

Dat de ketting geklonken is is evident. Dr is alleen geen sluitschakel te ontdekken, aangezien alle pennen massief zijn. Uit mijn hoofd gebruikt Regina ook zulke sluit schakels bij de kettingsets.

Heb zelf 26.000 met de originele set gereden, maar ook vervangen vanwege vaste schakels. Toen ik de ketting eraf had, kon je pas goed merken hoe vast de schakels zaten: Je kreeg ze met de hand niet meer bewogen! Ik hoef niet uit te leggen dat dit voor de belasting op de uitgaande as niet zo geweldig was.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb er sinds zaterdag 600km op zitten, maar het buddyseat is echt ruk van zo'n mt-09, wat heb ik pijn in mijn achterwerk zeg.
Een comfort buddyseat staat op mijn verlanglijst!
 
Nou ik heb er sinds zaterdag 600km op zitten, maar het buddyseat is echt ruk van zo'n mt-09, wat heb ik pijn in mijn achterwerk zeg.
Een comfort buddyseat staat op mijn verlanglijst!
Ze zijn te dun om comfort tebieden,daarom heeft deze ook 2cm extra vulling.
De mt07 heeft het ook en met een hoger zadel zitten de knieën ook wat minder in een hoek.
 
Nou ik heb er sinds zaterdag 600km op zitten, maar het buddyseat is echt ruk van zo'n mt-09, wat heb ik pijn in mijn achterwerk zeg.
Een comfort buddyseat staat op mijn verlanglijst!

Ik heb op mijn Tracer Sargent zadel kost wat maar wat een genot om op te zitten.
 
Vandaag begonnen met de vering van mijn ' 17 langzaam af te stellen.Eerst de veerspanning afgesteld...kijken hoe dat morgen rijdt.Voor 2 zichtbare hele ringen,achter in standje 5 gezet,denk dat hij naar 6 moet. :P .

Mss ook handig te vermelden, 2m en 95 Kg

Ben benieuwd hoe deze afstelling bij jullie staat.

Ben je misschien nog verder gekomen met je afstelling, ik heb momenteel alleen de veervoorspanning achter strakker gezet, dat was al een flinke verandering, alleen nu wil ik misschien ook met de voorvork aan de slag. Mijn gewicht is ongeveer gelijk aan die van jou. :]
 
Het afstellen van de originele vering op 95kg is maar een lapmiddel.
Ik heb mijn vering afgesteld voor 85kg en merk dat de voorveren te slap zijn en achterveer ook. ( Wordt vanavond vervangen door een ohlins schokdemper)
 
Terug
Bovenaan Onderaan