Ervaring Automototrading

Dan nog, er staan voldoende verhalen over een slechte service zoals het niet mogen proefrijden zie het bericht van Haagse Wouter. Zelf gaan ze er in hun (verkoop) praatje, ook hier in dit forum, helemaal prat op de service. Dat mogen ze dan wel eens gaan naleven lijkt mij.

Hij schrijft toch dat zij zelf bepalen wie er proefrijdt en wie niet. Als ik een motor verkoop en er komen mensen op af waarvan ik het idee heb dat die de motor niet gaan kopen, enorm gaan afdingen of gekloot dan kan je het ook vergeten. Tenzij wij er van te voren samen al (onder voorbehoud) uitkomen.

Ik vind dat dus niets vreemds. Ik vind het vreemd dat men voor een duppie op de eerste rang wilt zitten en als zij dat niet zitten, gaan lopen zeiken.

Ga naar een dealer.
 
Laatst bewerkt:
Voorstel was de motor terug te nemen.
een zzr1200 van hetzelfde jaar en daarop moeten bijbetalen is niet een gelijkwaardige motor "aanbieden"
Compensatie voor het onderhoud is geen optie met een verschil in kilometerstand van deze orde van grootte.

Maar de discussie zal ik verder offline voortzetten.
 
Ik weet niet hoe de "benadeelden" er uit zien / zich gedragen, maar ik kan me prima voorstellen dat AMT kritisch kijkt naar degene die ze een motor mee geven (en dat benoemen ze ook gewoon). Ga anders een dag in een showroom staan, moet je eens zien wat voor idioten er op sportfietsen af komen.

Met je eens.
Een serieuze klant met serieuze interesse moet uiteraard kunnen proefrijden. Maar er zitten best wel risico's aan het uitlenen van motoren, zoals diefstal en schade. Dat een zaak een proefrit weigert aan mensen die alleen even willen weten hoe het rijdt vind ik niet zo gek.

Ander punt is dat er ook zaken zijn die alleen een proefrit toestaan onder voorwaarde dat je de motor koopt.....
 
.....................
Wilt u zelf uw eigen mening over ons bedrijf opdoen, bent u van harte welkom. De koffie staat klaar!
Nette reactie!
Ergens tussen jullie verhaal en dat van de klant zit een gapend gat wat ik/wij niet kunnen invullen, maar jullie reactie is prima.
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen......
 
Ik heb bij AMT mijn huidige motor gekocht.
Via de website gevonden, een afspraak gemaakt. Netjes teruggebeld door AMT met de bevestiging.

Op de dag van de afspraak samen met een collega Fazerist naar AMT gegaan en de proefrit gemaakt.
Op wat kleine zaken na die we tijdens de rit vonden en IK voor lief heb genomen de deal rond gemaakt.

Mjjn ervaring: keurig netjes geholpen voor een nette motor en prijs.
Kom er graag terug.

Hermen
 
Ik heb in Mei, dit jaar een motorfiets bij AMT gekocht met drie maanden garantie. Gebreken zijn nu, inmiddels nog niet opgelost.
Ik wil verder nog geen informatie geven omdat ik AMT voor de laatste keer een kans geef om de problemen op te lossen.
Als dit lukt zal ik dat hier ook vermelden, als we er niet uitkomen zal ik in ieder geval mijn deel van het verhaal plaatsen.

Ik ben nu eventjes van huis voor een paar daagjes maar waarschijnlijk weet ik volgende week meer, tot nu toe geen reactie van AMT gehad op mijn laatste mail
 
om even oma weg te jagen een update van mijn kant.

na drie jaar dan toch overeenstemming weten te bereiken met AutoMotoTrading, Kwestie opgelost
 
Alle problemen leken opgelost door AMT totdat ik na een week of twee, nadat ze de KTM voor de laatste keer nagekeken wederom problemen had, accu snel leeg, ze hadden er een nieuwe in gezet, naar later bleek van een bromfiets ofzo, cappaciteit drie keer zo klein als nodig was en na herhaaldelijk opladen bleek de KTM geheel spanningsloos te blijven.
Uiteindelijk niet meer terug gegaan naar ATM, kan hun "vakmanschap"helaas niet waarderen maar naar Goedhart.
Hier bleek dat de gehele kabelboom vervangen moest worden, alle aansluitingen weggecorrodeerd, veel geknoei geweest aan de bedrading, accu dus inderdaad niet geschikt. Geschatte schade rond de 1500 Eurootjes.
Ik kan me niet voorstellen dat een montuer in een zaak die deze motorfiets al zo vaak uit elkaar heeft gehaald ivm problemen niet heeft gezien wat er allemaal mis is. Ze lappen het zaakje een beetje amateuristisch op, nemen geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen en gevolgschade en proberen, naar mijn idee, buitenlandse sloop motoren op te knappen om ze hier voor een aanzienlijk bedrag, te slijten.
Voorlopig zou ik zeggen, mijdt deze zaak. Niks kopen daar, niet voor onderhoud erheen en gewoon het bestaan negeren.
Eigenlijk zou er actie ondernomen moeten worden tegen dit soort praktijken. Ben inmiddels wel van plan om eens op een 'drukke' aanloopdag bij dit zaakje met een aantal jongens, ter plaatse wat 'reclame' te maken.
Video busje op afstand stand by en kijken wat we kunnen doen om deze motorzaak wat naamsbekendheid te geven.
Ben pissig en op zoek naar wat lol
Misschien zouden we met een aantal gedupeerden, er zijn er genoeg een "Anti ATM" Facebook pagina kunnen oprichten?
Geintreseerden mogen zich hierbij aanmelden. Ik heb de tijd maar ze gaan gewoon meemaken aan wie ze deze KTM verkocht hebben :-(
 
Opvallende reacties allemaal hier. Ik heb er 3 jaar geleden een motor gekocht. Was een oud dingetje en niet al te mooi maar daar was de prijs ook naar. Motorisch geen enkel probleem mee gehad. Wel werd ik, +- 4 maanden toen ik de motor voor een gebroken gaskabel wegbracht bij een andere zaak, er op gewezen dat de achterband nogal verdroogd was (zijkanten). Toen ik 'm kocht was wel opgevallen dat er wat vet zat aan de zijkant van de band maar die verkoper vertelde me dat bij het inspuiten van de ketting ook de band was geraakt. Stom natuurlijk dat ik geen argwaan had maar ik moest hier ineens aan denken. Bandje was bij aankoop wel veilig genoeg dus heb er verder niets mee gedaan. Blijft wel een beetje uitgekookt natuurlijk.
 
Hij schrijft toch dat zij zelf bepalen wie er proefrijdt en wie niet. Als ik een motor verkoop en er komen mensen op af waarvan ik het idee heb dat die de motor niet gaan kopen, enorm gaan afdingen of gekloot dan kan je het ook vergeten. Tenzij wij er van te voren samen al (onder voorbehoud) uitkomen.

Ik vind dat dus niets vreemds. Ik vind het vreemd dat men voor een duppie op de eerste rang wilt zitten en als zij dat niet zitten, gaan lopen zeiken.

Ga naar een dealer.

Om toch even te reageren.
Het is aan iedereen zelf om te bepalen wie wel of niet mag proefrijden.
Dat heb ik nooit ter discussie gesteld of als vervelend ervaren. Echter is het wel vervelend wanneer je een afspraak met iemand maakt en deze niet wordt nagekomen.
Het ging dus nooit over het wel of niet proefrijden maar over het niet kunnen vertrouwen dat afspraken worden nagekomen door de zaak. Bovendien kost het ook nog is tijd en brandstof om op de locatie te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een hele slechte ervaring met AMT motoren.
ze komen hun afspraken niet na.
Ze vervangen niet de afgesproken onderdelen die niet in het zicht zitten.
En het duurde bijna 4 weken voordat ik mijn motor weer terug had omdat ze steeds geen tijd hadden voor mijn motor of ze moesten "weer" spullen bestellen :N .

Mijn advies: Breng nooit je motor daarheen als je wilt dat het goed gebeurd
 
Wat zouden motorbedrijven hier toch graag hun verhaal kwijt willen over slechte klanten....
maar die zijn er natuurlijk niet, en alleen oude vrouwtjes rijden op motoren, en ze hebben allemaal heel voorzichtig gereden, nooit een schuivertje gemaakt, nooit een wheely, en natuurlijk alle rekeningen voorhanden om te bewijzen dat er alleen door ervaren goed opgeleide monteurs aan gesleuteld is..
Ik snap niet dat er nog in het techniek topic vragen gesteld worden, want ze gaan toch allemaal naar de dealer, en als er mankementen of slijtage aan zit te komen of al is, dan ruilen we die echt niet in zonder te vertellen wat er aan mankeert..
En ja er zijn nu eenmaal landen waarde motoren goedkoper zijn, en ja daar mag een handelaar toch gebruik van maken, dat doe ik zelf al jaren met mijn auto's en motoren....

Je hebt zelf verstand zat, dus als je niet kunt herkennen aan b.v. de voetsteunen, of andere slijtageplekken dat een motor 120k heeft gelopen ipv 39k, vind ik dat van zowel de motorzaak als de koper gewoon dom...

Maar we willen allemaal de aankoop prijs terug als we een motor inruilen, en de motor die we kopen is altijd veel te duur, dus zoeken we een goedkopere...

Als ik een motor koop, dan schrijf ik een mailtje,:
Als je motor is zoals in de advertentie, en bij een proefrit goed presteert, dan geef ik er xxxx euro voor....
Dan kan de verkoper ja of nee zeggen, en als hij ja zegt ben ik nog nooit verder als de straat op en neer gereden, de rest is mijn risico.
niet meer zeiken, niet meer terugkijken, als een motor met 150k op de teller gewoon goed is, wat is dan het probleem?
 
Wat zouden motorbedrijven hier toch graag hun verhaal kwijt willen over slechte klanten....
maar die zijn er natuurlijk niet, en alleen oude vrouwtjes rijden op motoren, en ze hebben allemaal heel voorzichtig gereden, nooit een schuivertje gemaakt, nooit een wheely, en natuurlijk alle rekeningen voorhanden om te bewijzen dat er alleen door ervaren goed opgeleide monteurs aan gesleuteld is..
Ik snap niet dat er nog in het techniek topic vragen gesteld worden, want ze gaan toch allemaal naar de dealer, en als er mankementen of slijtage aan zit te komen of al is, dan ruilen we die echt niet in zonder te vertellen wat er aan mankeert..
En ja er zijn nu eenmaal landen waarde motoren goedkoper zijn, en ja daar mag een handelaar toch gebruik van maken, dat doe ik zelf al jaren met mijn auto's en motoren....

Je hebt zelf verstand zat, dus als je niet kunt herkennen aan b.v. de voetsteunen, of andere slijtageplekken dat een motor 120k heeft gelopen ipv 39k, vind ik dat van zowel de motorzaak als de koper gewoon dom...

Maar we willen allemaal de aankoop prijs terug als we een motor inruilen, en de motor die we kopen is altijd veel te duur, dus zoeken we een goedkopere...

Als ik een motor koop, dan schrijf ik een mailtje,:
Als je motor is zoals in de advertentie, en bij een proefrit goed presteert, dan geef ik er xxxx euro voor....
Dan kan de verkoper ja of nee zeggen, en als hij ja zegt ben ik nog nooit verder als de straat op en neer gereden, de rest is mijn risico.
niet meer zeiken, niet meer terugkijken, als een motor met 150k op de teller gewoon goed is, wat is dan het probleem?

Zie topic: KLAGEN OVER KLANTEN

:P
 
ik ben van plan een motor te halen die aangeboden wordt bij amt motoren en het gaat om een yamaha xt 660 x.
ik lees goede en slechte berichten over deze zaak.
de prijs was 3950 en heb een bod gedaan van 3000 die direct is geaccepteerd.
dit vind ik wel vreemd.
graag lees ik jullie bevindingen hierover.
gr mitchell
 
ik ben van plan een motor te halen die aangeboden wordt bij amt motoren en het gaat om een yamaha xt 660 x.
ik lees goede en slechte berichten over deze zaak.
de prijs was 3950 en heb een bod gedaan van 3000 die direct is geaccepteerd.
dit vind ik wel vreemd.
graag lees ik jullie bevindingen hierover.
gr mitchell
grote boog er omheen is alles wat ik zeg
 
ik ben van plan een motor te halen die aangeboden wordt bij amt motoren en het gaat om een yamaha xt 660 x.
ik lees goede en slechte berichten over deze zaak.
de prijs was 3950 en heb een bod gedaan van 3000 die direct is geaccepteerd.
dit vind ik wel vreemd.
graag lees ik jullie bevindingen hierover.
gr mitchell

wat zegt je gevoel?

gut-feeling.001.png
 
Als 1000 minder direct wordt geaccepteerd, geeft dat iig te denken.

Bij een "gewone" dealer hoef je daarmee niet aan te komen. Zelfs 100 willen die er op voorhand vaak niet af doen. Òf ze willen een motor (maar al te) graag kwijt.

Daarom zeg ik: Effe goed nadenken.......................
 
Een vrij late reactie van mij maar ik zou zeggen doe het niet!
Zelf heb ik ook slechte ervaring met amt, afspraken niet na komen en dergelijken.
Collega's van mij hebben er ook slechte ervaringen mee helaas.
 
Laatst bewerkt:
Honda VFR
Na veel zoeken uitgekomen bij AMT motors veel reacties gelezen goed& minder goed dus toch maar eens zelf daar gaan kijken
Via de telefoon een afspraak gemaakt
Gevraagd of ik een proefrit kon maken en mij motor kon inruilen
Proefrit kon alleen als je met AMT overeen was gekomen over de prijs en aankoop van de motor ( vond ik zelf een beetje raar ) inruil geen probleem
Bij aankomst was de VFR precies zo als hij was beschreven zeer netjes
Open en eerlijk gesprek met de verkoper over prijs inruil en proefrijden overschrijven en betalen Alles goed dus gekocht ( zonder garantie ) Toen proefrijden start de motor niet om dat de alarm de accu heeft leeg getrokken geen gezeik meteen nieuwe accu erin
Resultaat goed bedrijf eerlijk en open
Na een gesprek begrijp ik ook hun verhaal er zijn zo veel mensen die alleen willen rijden en dag of paar uur weg blijven en met lege tank terug komen en dan zeggen ik bel nog en nooit meer bellen
Ik ben zeer tevreden met me VFR en het bedrijf
Gr mark de jongh
 
Terug
Bovenaan Onderaan