Eerste motor maar welke?

Het lijkt mij niet dat een motorzaak je laat proefrijden zonder rijbewijs. Los van de motorzaak is het voor jezelf niet verstandig om zonder rijbewijs te rijden.
 
Het lijkt mij niet dat een motorzaak je laat proefrijden zonder rijbewijs. Los van de motorzaak is het voor jezelf niet verstandig om zonder rijbewijs te rijden.

Krijg je een ongeluk dan zijn zij hun motor kwijt want niet verzekerd met gebruik zonder rijbewijs, jij betaald zelf voor je medische kosten (1 standaard MRI om hersenletsel uit te sluiten is al 800.- laat staan een nacht blijven, ambulance en daadwerkelijke medische handelingen etc.) en mocht je iemand anders aanrijden met letsel werk je de rest van je leven om de letselschade terug te betalen en rij je dus nooit meer motor... niet echt he toekomstbeeld lijkt me?
 
Nee precies, maar dat is dus de reden dat ik geen proef kan rijden. Ik koop denk gewoon een niet al te dure Z750. Daar vermaak ik me voorlopig wel mee.
 
Waarom wil je per se de motor hebben voordat je je rijbewijs hebt? Eerder gaf je aan als je er maar een rondje op kunt rijden weet je het meteen. Als je je papiertje hebt kun je een paar proefritjes maken en kunnen ook binnen een week die occasion thuis hebben staan. Een Z750 is geen exotische oldtimer of special of zo, dat zijn courante modellen daar moeten er genoeg van zijn te vinden.
 
Tja zo ben ik. Mijn auto stond ook al voor de deur voordat ik mijn papiertje had. Dan kan ik er een uurtje per dag naar staren en de eerste seconde dat ik mijn papiertje heb spring ik erop. Iedere seconde langer wachten is kut.
 
Tja zo ben ik. Mijn auto stond ook al voor de deur voordat ik mijn papiertje had. Dan kan ik er een uurtje per dag naar staren en de eerste seconde dat ik mijn papiertje heb spring ik erop. Iedere seconde langer wachten is kut.


Had je je eerste vriendinnetje ook op ke 12??? _O- _O-
 
AVB gegaald!! Hoefde niks over te doen, mijn collega had 3 fout , uitwijk, langzame slalom en preciesie stop. Hij werd gematst en de examinator zei oke die rekenen we goed want zo fout was hij niet... echt geluk!
 
Ik ben langs mijn ouders geweest dienop vakantie waren in gelderland, ritje van 340km heen en terug op de mp3
Toen zijn we gelijk langs 3 dealers gereden waarvan 1 in duitsland. Het viel me op dat de prijzen van de 2ehands motoren niet gek veel goedkoper waren dan hier? Loont het om er eentje te importen?
Ik heb meerdere Z750's gezien en ik denk dat dit hem wel moet worden. Bouwjaar rond de 2008/9 en rond de 5K. Andere merken rond deze prijs uit dat bouwjaar zijn het gewoon net niet. Ik zag via marktplaats een bedrijf in Drenthe wat veel motoren rond die prijs te koop heeft waarvan een aantal Z750's. Ik denk dat we daar volgende week is heen gaan met een aanhanger :p.
Morgen mijn eerste AVD les 2 uurtjes.
Edit: Dat bedrijf heet Barbier Motorsport
 
Laatst bewerkt:
veel plezier bij Barbier Motorsport.
Daar hebben ze heel veel jappen staan.
Ben er ook geweest werd netjes een eerlijk geholpen.
 
Is het mogelijk om daar met een aanhamger naar toe te rijden en er gelijk eentje mee te nemen of werkt dat zo niet? Tis wel een eind rijden voor mij namelijk...
 
Is het mogelijk om daar met een aanhamger naar toe te rijden en er gelijk eentje mee te nemen of werkt dat zo niet? Tis wel een eind rijden voor mij namelijk...


Voor geld kan een hoop ;)

Misschien moeten ze alleen nog aflever beurt hebben,en moet je die dan zelf ff geven
 
De naam zegt het al, een afleverbeurt geven ze voor aflevering :)

Voor jou misschien wat onderhandelingsruimte als je zelf die beurt geeft. Ik verwacht niet dat ze heel veel van de prijs af zullen doen, maar je kunt altijd proberen en alle beetjes helpen. Plus dat jij het volgens mij niet erg vindt om iets aan je motor te doen.
 
Als jij al met een aanhanger het terrein op komt rijden, en ze weten dat je van ver moet komen... tsja, dan straal je wel uit dat je niet weg gaat zonder te kopen. En dat is niet echt bevorderlijk voor je onderhandelingspositie.
 
Als jij al met een aanhanger het terrein op komt rijden, en ze weten dat je van ver moet komen... tsja, dan straal je wel uit dat je niet weg gaat zonder te kopen. En dat is niet echt bevorderlijk voor je onderhandelingspositie.


Oftewel de aanhanger de straat ervoor ff afkoppelen ;)
 
Haha daar hebben jullie gelijk in, dan wordt het toch 2 keer rijden. Ik heb een paar Z750's op het oog waarvan de goedkoopste 4500. Waar moet ik op letten?
@Mojave, ik heb nooit begrepen wat ze nou precies bij een 'afleverbeurt' doen. Bij mijn mp3 was dat blijkbaar olie en remblokken. Voor de rest was mijn rechter voorwiel lager versleten en beide remschijven, oliedruksensor werkte ook niet
Ik doe het liever zelf inderdaad.

.
 
Laatst bewerkt:
Haha daar hebben jullie gelijk in, dan wordt het toch 2 keer rijden. Ik heb een paar Z750's op het oog waarvan de goedkoopste 4500. Waar moet ik op letten?
@Mojave, ik heb nooit begrepen wat ze nou precies bij een 'afleverbeurt' doen. Bij mijn mp3 was dat blijkbaar olie en remblokken. Voor de rest was mijn rechter voorwiel lager versleten en beide remschijven, oliedruksensor werkte ook niet
Ik doe het liever zelf inderdaad.

.
Voor mij is afleverbeurt wassen neus!
Banden op spanning, olie en koelwater op nivo en accucellen gevuld. Kan m'n schoonmoeder ook!!
Doe er maar een paar 100 euro vanaf, dan doe ik het zelf wel.

Geen onderhoudsboekje dan ook distributie vernieuwen.
Heb dat al eens met een auto gehad. Alles was oke!! Niet dus.
Na 200km riem gebroken. Gelukkig toen zonder erg. (meestal is dat een heel duur geintje!)

Als je zelf doet weet je ZEKER dat alles is gedaan wat nodig is................
 
Laatst bewerkt:
Ja toch of niet? Al zal de distributie ketting bij een motor nooit vervangen hoeven worden toch? Laten we er van uitgaan dat ik geen motor koop boven de 40K km's
 
Ja toch of niet? Al zal de distributie ketting bij een motor nooit vervangen hoeven worden toch? Laten we er van uitgaan dat ik geen motor koop boven de 40K km's
Een distributieketting kan wel degelijk breken.

Ik kan je melden dat ik bij een andere auto WEL de distributieketting gebroken heb gehad.
Die auto is in Italië op de sloop achter gebleven..................
 
Laatst bewerkt:
Geen onderhoudsboekje dan ook distributie vernieuwen.
Heb dat al eens met een auto gehad. Alles was oke!! Niet dus.
Na 200km riem gebroken. Gelukkig toen zonder erg. (meestal is dat een heel duur geintje!)

Als je zelf doet weet je ZEKER dat alles is gedaan wat nodig is................

Distributieriem is qua onderhoud heel iets anders dan een ketting. Riemen hebben een vervangingstermijn/limiet. Een ketting in principe niet.

Even een distributieketting uit voorzorg laten vervangen is een duur geintje.

Vooral Volkswagen en Peugeot hebben recentelijk erg veel gedonder gehad met distributiekettingen, maar dat had erg met de kwaliteit van de gekozen kettingen te maken. Bijna alle japanse vierpitters hebben een ketting, en daar is gemiddeld gezien weinig mis mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan