Bluetooth Headsets

Sena SMH5 zal onderhand ook wel goed betaalbaar zijn. Dat gebruik ik inmiddels ook al heel wat jaartjes met tevredenheid
 
Vraag voor de BT-S2 gebruikers: Heb hem juist geïnstalleerd en het valt me op dat de microfoon altijd aanstaat. Is dit altijd zo? Als je hem solo gebruikt is dit niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik lees juist weer dat de Sena beter is alleen niet zo water bestendig.....


Tja zou nie weten in welk opzicht. Heb een smh5 smh10 en 20s gehad... Maar geen 1 haalt het in welk opzicht dan ook in vergelijking bij de packtalk die ik nu heb!

Althans de packtalk moet je even aan wennen, aangezien hij zo uitgebreid is. Als ik dan toch een kritiek puntje moet benoemen.... :Y
 
Tja zou nie weten in welk opzicht. Heb een smh5 smh10 en 20s gehad... Maar geen 1 haalt het in welk opzicht dan ook in vergelijking bij de packtalk die ik nu heb!

Althans de packtalk moet je even aan wennen, aangezien hij zo uitgebreid is. Als ik dan toch een kritiek puntje moet benoemen.... :Y

Hahaha dat was 1 vd punten de gebruiksaanwijzing. Ik ga nog even verder lezen vooral omdat je ervaring hebt met alle.

Wat is verschil tussen Packt en Smart
 
Laatst bewerkt:
Hahaha dat was 1 vd punten de gebruiksaanwijzing. Ik ga nog even verder lezen vooral omdat je ervaring hebt met alle.

Wat is verschil tussen Packt en Smart

Voor de gebruiksaanwijzing hebben ze een handige handleiding voor op je mobiel inmiddels. Mocht je even iets niet weten kun je het daar zo mee uitzoeken.

Grootste verschillen tussen de packtalk en smartpack zijn het bereik 5 of 8km max, 4 of 15 personen dmc gesprek, en heeft de packtalk dmc bridge. (houd in je kunt andere merken toevoegen in dmc gesprekken.)

In mijn ogen maken die laaste paar tientjes dan ook niet meer uit op zo'n bedrag. En zou ik de packtalk aanschaffen.
 
Voor de gebruiksaanwijzing hebben ze een handige handleiding voor op je mobiel inmiddels. Mocht je even iets niet weten kun je het daar zo mee uitzoeken.

Grootste verschillen tussen de packtalk en smartpack zijn het bereik 5 of 8km max, 4 of 15 personen dmc gesprek, en heeft de packtalk dmc bridge. (houd in je kunt andere merken toevoegen in dmc gesprekken.)

In mijn ogen maken die laaste paar tientjes dan ook niet meer uit op zo'n bedrag. En zou ik de packtalk aanschaffen.

Heeft de packtalk ook dubbele koppeling navigatie en telefoon net als de Sena?
 
Heeft de packtalk ook dubbele koppeling navigatie en telefoon net als de Sena?


Jup.

Audio overlay werkt dus ook! Bij de packtalk kun je zelfs wisselen wat tussen wat je uit welke speaker wilt horen! 8-) en nee daar heb je niets aan! Maar het kan hahaha!
 
Iemand nog een defecte Sena 20s liggen of in ieder geval de basis plaat waar de unit op geklikt wordt?

Ik zoek er nog 1 voor mijn 2de helm en aangezien er hier een paar waterschade hebben dacht ik het hier eens te vragen ;)
 
Heeft de packtalk ook dubbele koppeling navigatie en telefoon net als de Sena?

MR. R. Mocht je intresse hebben om samen een Packtalk aan te schaffen dan scheelt dit ook weer aanzienlijk.

een Duopack kost namelijk 440 wat neer komt op een unit prijs van 220 ipv de bijna 270 voor een single unit.
Ik heb destijds een duo aangeschaft met me broertje en alles zit hier gewoon dubbel in.
Ik zoek er nu nog 1 voor me vriendin :P
 
MR. R. Mocht je intresse hebben om samen een Packtalk aan te schaffen dan scheelt dit ook weer aanzienlijk.

een Duopack kost namelijk 440 wat neer komt op een unit prijs van 220 ipv de bijna 270 voor een single unit.
Ik heb destijds een duo aangeschaft met me broertje en alles zit hier gewoon dubbel in.
Ik zoek er nu nog 1 voor me vriendin :P

Ok, ik ga ff kijken of ik het er door heen krijg.... ;) Haast?
 
Cardo Freecom 4 of Sena SMH5?

Zijn geen intensieve gebruikers, gaat alleen om te kunnen communiceren als vriendin en ik samen rijden.
Hebben ook een TomTom Rider 400 dus die instructies kunnen eventueel ook geluisterd worden dan, maar communiceren is hoofdzaak.

Is het bereik van de Freecom echt zoveel groter dan dat van de SMH5?
 
Cardo Freecom 4 of Sena SMH5?

Zijn geen intensieve gebruikers, gaat alleen om te kunnen communiceren als vriendin en ik samen rijden.
Hebben ook een TomTom Rider 400 dus die instructies kunnen eventueel ook geluisterd worden dan, maar communiceren is hoofdzaak.

Is het bereik van de Freecom echt zoveel groter dan dat van de SMH5?

Ik zou dan voor de Freecom 4 gaan.
Waarom? (punten die ik belangrijk vind)

1. Kan met 4 andere tegelijkertijd gekoppeld worden ipv 1 van de smh5.
2. Dit is wel het belangrijkste vind ik, hij kan met 2 toestellen tegelijkertijd gekoppeld worden dus je hoort de intercom en eventueel navigatie tegelijkertijd. Dit kan de smh5 niet.
3. Koppelen met andere merken dat kan de smh5 niet.
4. Bereik is 1.2 km ik denk in de praktijk 600 meter ongeveer echter is die van de smh5 150 meter in een bebouwde omgeving is mijn ervaring.
5. De Freecom is een veel nieuwer toestel terwijl de smh5 al erg oud is. Waardoor met het oog op de toekomst ik denk dat de Freecom meer updates krijgt en zo ook met nieuwere toestellen beter zal blijven samenwerken.
 
Vraag voor de BT-S2 gebruikers: Heb hem juist geïnstalleerd en het valt me op dat de microfoon altijd aanstaat. Is dit altijd zo? Als je hem solo gebruikt is dit niet nodig.

het is mij nog niet op gevallen maar ik ga het over 2 weken weer voluit testen/gebruiken ivm de motorvakantie. ;)
 
Ik heb een enkele gekocht> Mijn ervaring is dat het vrijwel niet hoorbaar is en dat de helmbevestiging nogal zwak is, ik reed twee keer met het zendertje aan het draadje. Ik kocht het via een andere leverancier, klachtprocedure heel omslachtig, moest foto's maken en wat al niet. Daarom het ding maar weggegooid, strop van een 35 euro .
Misschien hebben anderen wel goede ervaringen, ik niet in elk geval.


 
Een update over de Freed Conn 2 pcs FreedConn TCOM SC Bluetooth Motorcycle Helmet Intercom Moto BT Interphone Headset with LCD Screen FM Radio-in Helmet Headsets from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Vandaag van Stuttgart naar NL gereden. Ongeveer 9 uur in de regen op de autobahn.
De headset viel uit na ongeveer 5 uur in gebruik. Dit is veroorzaakt door de regenwater die erin is gekomen. Ik heb eerder in de regen gereden en het deed prima, maar uren lang in de regen is blijkbaar toch iets teveel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan