Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Kan alleen via de plug links onder het zadel.

Daar had ik al naar gezocht. Ik kan het niet vinden. Heb het zadel er ook al afgehaald. Is dat standaard bij dit type? Eigenlijk heb ik ook geen idee hoe die plug eruit ziet.
Wel bijzonder dat de 2 reacties op mijn vraag elkaar tegenspreken.

Ik lees verder van andere merken met een DIN dat je die wel via die aansluiting kunt laden.
 
Daar had ik al naar gezocht. Ik kan het niet vinden. Heb het zadel er ook al afgehaald. Is dat standaard bij dit type? Eigenlijk heb ik ook geen idee hoe die plug eruit ziet.
Wel bijzonder dat de 2 reacties op mijn vraag elkaar tegenspreken.

Ik lees verder van andere merken met een DIN dat je die wel via die aansluiting kunt laden.
ik zei dat ik 't niet 100% zeker wist ;)
 
Daar had ik al naar gezocht. Ik kan het niet vinden. Heb het zadel er ook al afgehaald. Is dat standaard bij dit type? Eigenlijk heb ik ook geen idee hoe die plug eruit ziet.
Wel bijzonder dat de 2 reacties op mijn vraag elkaar tegenspreken.

Ik lees verder van andere merken met een DIN dat je die wel via die aansluiting kunt laden.

Hij zit niet echt "onder" het zadel, maar aan de linkerkant aan de buitenkant onder het zadel. Je moet hem zo kunnen zien zonder dat je het zadel demonteert.
 
Laatst bewerkt:
Opladen kan prima naast het contactslot, ook die aansluiting zit rechtstreeks op de accu als in niet geschakeld met contact... heb mijne altijd zo geladen.
 
Hij zit niet echt "onder" het zadel, maar aan de linkerkant aan de buitenkant onder het zadel. Je moet hem zo kunnen zien zonder dat je het zadel demonteert.

Ik ga op zoek, dank je.

Opladen kan prima naast het contactslot, ook die aansluiting zit rechtstreeks op de accu als in niet geschakeld met contact... heb mijne altijd zo geladen.

Toch wel dus? Kan dit bevestigd worden door meer ervaringsdeskundigen?
 
Mijn tijger wordt af en toe aan de lader gehangen via de DIN plug naast het contactslot. 2012 roadie. Als je de extra optie voor DIN plug links onder het zadel hebt, loopt die via dezelfde zekering. Zie tekeningen werkplaats handboek, zekering 5 van voorste fusebox 15A en loopt via de hoofdzekering 30A naar de accu.
 
Mijn tijger wordt af en toe aan de lader gehangen via de DIN plug naast het contactslot. 2012 roadie. Als je de extra optie voor DIN plug links onder het zadel hebt, loopt die via dezelfde zekering. Zie tekeningen werkplaats handboek, zekering 5 van voorste fusebox 15A en loopt via de hoofdzekering 30A naar de accu.

Dank je voor de info.
 
Vanmiddag heb ik links onder het zadel een los zwart stekkertje gevonden. Maar of dat de goede is?
Ik ga dan maar voor een degelijke lader met verloopstekker die in de plug naast het contactslot past. Geen montage voor nodig, lekker makkelijk.

Vandaag bezig geweest met de plaatsing van mijn Tutoro oiler. Eerst de OSCO van de vorige eigenaar eraf gehaald. Waarom? De Tutoro is automatisch en geeft continue olie tijdens het rijden en de OSCO is niet continue en handmatig en kan dus vergeten worden. Nou zit ik helaas met een gaatje in de afdekking van de ketting waar het nippeltje van de OSCO doorheen stak. En die cover is meegespoten gif groen/geel. Even nadenken hoe dat mooi te dichten is. Ben bang dat anders het smeer me om de oren vliegt. En even nadenken hoe het slangetje van de oiler netjes geleid kan worden langs de brug. Lekker prutsen dus.
 
Kapje eraf, goed schoonmaken aan de binnenkant en dan buitenop het kapje een stukje tape, vervolgens van binnenuit het gaatje vullen met iets van plamuur.. wachten tot het uitgehard is en dan de tape eraf en met een lakstiftje in dezelfde kleur maken :)
 
Aangezien de motor totalloss is heb ik wellicht nog wat interessante accesoire's/onderdelen voor jullie;

Mivv Suono full carbon demper met DB killer
SW-Motech navigatie beugel (voor bovenop de teller)
originele frame afdek dopjes(swingarm achterbrug)
Datatool Triumph alarm (S4C1, plug en play)
originele ongebruikte uitlaat beschermkap
originele ongebruikte handvaten

Alles is als nieuw en niet te zien dat het gebruikt is. Motor was ook pas enkele maanden oud uiteraard.

Meer info per PB/Marktplaats :)
 
Aangezien de motor totalloss is heb ik wellicht nog wat interessante accesoire's/onderdelen voor jullie;

Mivv Suono full carbon demper met DB killer
SW-Motech navigatie beugel (voor bovenop de teller)
originele frame afdek dopjes(swingarm achterbrug)
Datatool Triumph alarm (S4C1, plug en play)
originele ongebruikte uitlaat beschermkap
originele ongebruikte handvaten

Alles is als nieuw en niet te zien dat het gebruikt is. Motor was ook pas enkele maanden oud uiteraard.

Meer info per PB/Marktplaats :)
linkjes?
 
Middag heren,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren. Zaterdag komen ze mijn motor ophalen, en mijn oog is gevallen op de Tiger 800. Ik heb een mooie uit 2011 op het oog, waar ik zaterdag misschien even op ga proefrijden als het weer meezit. Zijn er nog zaken om rekening mee te houden? Zwakke punten ter controle? Las net even vluchtig door dit topic en las iets over een scheurend frame bij een schuivertje. Ik heb nog nooit een Triumph in bezit gehad, maar het 3 cilinder blok spreekt me erg aan. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de machine? Als ik wat Google kom ik weinig bijzonders tegen...
 
Middag heren,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren. Zaterdag komen ze mijn motor ophalen, en mijn oog is gevallen op de Tiger 800. Ik heb een mooie uit 2011 op het oog, waar ik zaterdag misschien even op ga proefrijden als het weer meezit. Zijn er nog zaken om rekening mee te houden? Zwakke punten ter controle? Las net even vluchtig door dit topic en las iets over een scheurend frame bij een schuivertje. Ik heb nog nooit een Triumph in bezit gehad, maar het 3 cilinder blok spreekt me erg aan. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de machine? Als ik wat Google kom ik weinig bijzonders tegen...
Laat je vooral leiden door de proefrit en de technische, optische en onderhoudssstaat van de Tiger. Iedere tweedehands fiets is natuurlijk uniek.

De Tiger 800 staat bekend als een betrouwbare en vrijwel probleemloze fiets.
Aandachtspunten: Als je veel off-road in stoffige omgevingen gaat kan de steppenmotor verstopt/vervuild raken, en inderdaad is het gelaste frame (m.n. de steps van de passagier die uitsteken) bij een schuiver een zwak punt. Maar zolang je glimmende kant boven houdt, is het een topfiets! Het standaard ruitje is compleet ruk en zorgt bij de meesten voor veel turbulentie rond de helm.

Uit de MotoPlus: "Onder de streep kunnen we niets anders dan concluderen dat Triumph met de Tiger 800 een opwindende allrounder op de wielen heeft gezet. Wie een goedmoedige, bekwame en goed uitgeruste avontuurlijk motor voor elke dag zoekt, wordt met de snorrende Tiger 800 in ieder geval goed bediend. MOTOPLUS CONCLUSIE: De Triumph Tiger 800 is een makkelijk te rijden, bekwame machine voor alledaags gebruik. Goed uitgerust en doordacht geconstrueerd bovendien. Ondanks de wat eenvoudige remmen en de simpele veerelementen voert functionaliteit de boventoon en daarmee heeft de Tiger 800 goede kaarten in handen in de almaar drukker wordende middenklasse."

Uit de MotoPlus 50.000km duurtest: "Typisch Tiger: of het nu in Toscane is, een ritje woon/werk of een robbertje passenvechten, op de Tiger staat het plezier voorop. [p. 56 links] Alle goede dingen komen in drievoud: de cilinderkop is nog in uitstekende staat. De klepzittingen zijn nauwelijks verbreed en lekken slechts licht. [p. 56 rechts] Oorzaak en gevolg: door de gescheurde bougiedop van de rechter cilinder corrodeerde de binnenzijde. De daardoor veroorzaakte onregelmatigheden in de ontsteking veroorzaakten waarschijnlijk de afzetting op de kleppen van de bijbehorende cilinder. De kleppen van de andere cilinders hadden in ieder geval geen afzetting. [p. 58] Als nieuw: de versnellingsbak van de Tiger schakelde vanaf de eerste kilometers lekker soepel en verkeert na 50.000 kilometer nog in nieuwstaat. Oorzaak onbekend: ondanks een verbogen stalen koppelingsplaat en wat sporen op de korf functioneert de koppeling nog probleemloos. [p. 59] Ondanks de zichtbare loopsporen op het zuigerhemd (afbreuk smeerfilm) is de slijtage verwaarloosbaar. Rijkelijk aangebracht vloeibaar pakkingsmateriaal, waarvan een deel zich rond de aanzuigtrechter van de oliepomp bevond. De olievoorziening kwam overigens niet in gevaar."

Ook leuk om te kijken:

En als je wat meer tijd hebt en avontuurlijk bent:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al sinds het begin van de tiger 800, sinds april 2011 in het bezit van een roadie.
Nu zo'n 40.000 km verder en geen problemen gehad.
Nu alleen een sensor van de versnellingsindicator die af en toe niet de juiste versnelling weergeeft.
Dit is wel een zwak puntje van de eerste gereratie. Mijne laat ik binnenkort maar vervangen.
 
Tip: neem er een met een zwart frame, kan ook uit 2011 (einde), dat noemen ze al een 2012 model.
Verschillende dingen aangepakt sinds eerste uitvoering. Frame coating belangrijkste.
 
Allen bedankt voor het reageren. Het is hem niet geworden. Het rijdt niet slecht, voel alleen niet de klik die ik graag zou voelen. Mis wat beleving.
 
Goedenavond allemaal,

In tegenstelling tot S(R)avage was ik na een proefrit wel enthousiast, dus ik denk dat onze CBF600 binnenkort moet plaatsmaken voor een Tiger 800 (2011/2012, met zwart frame ;)). Ik ben stiekem al wel aan het kijken voor een andere demper en zag via de link op de vorige pagina [url="http://www.worldoftriumph.com/triumph-accessories/tiger-800-accessories/tiger-800-674841/tiger-800/arrow-slip-on-silencer.html“]deze Arrow~[/url]. Wat hebben jullie erop zitten en vanwaar de keuze?
 
Goedenavond allemaal,

In tegenstelling tot S(R)avage was ik na een proefrit wel enthousiast, dus ik denk dat onze CBF600 binnenkort moet plaatsmaken voor een Tiger 800 (2011/2012, met zwart frame ;)). Ik ben stiekem al wel aan het kijken voor een andere demper en zag via de link op de vorige pagina [url="http://www.worldoftriumph.com/triumph-accessories/tiger-800-accessories/tiger-800-674841/tiger-800/arrow-slip-on-silencer.html“]deze Arrow\[/url]. Wat hebben jullie erop zitten en vanwaar de keuze?
deze Arrow ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan