Carburateur vering smeren met ...?

AkV

Rookie
15 jul 2017
2
0
Beste MF'ers,

Wie o wie kan mij te woord staan mbt smeermiddelen. Ik heb mijn carburateur schoongemaakt om de plek voor de begrenzer te vinden, maar nu is de vraag, waarmee smeer ik deze twee veren weer (Blauw omcirkelt)? Deze twee draaien rond in de lengte om met de opgebouwde spanning de gashendel weer dicht te draaien wanneer deze los wordt gelaten.

Nu zat er een zwarte brei op, wat ik dacht kogellagervet te zijn, maar out en vies maar nu kwam mijn vader met het idee van 'molykote' (dat spull met grafiet).

Ik ben momenteel op vakantie en kan geen werkelijke foto's geven maar dit zou moeten helpen. Verder zit er nu synthetische motorolie voor de auto overheen maar ik denk niet dat dit de juiste oplossing is...

Met vriendelijke groet, / Kind Regards,
Alexander Vogels

full

full
 
[afbeelding]


[afbeelding]

Maar een pot vaseline kost bij de Action iets van 69 cent en daar doe je je hele leven mee.


Silconen gebaseerde producten moet je alleen gebruiken bij metaal-kunststof/rubbers combinaties. Siliconen is inert en is een pain-in-the-ass om weer te verwijderen. Andere niet siliconen gebaseerde smeermiddelen zullen niet meer hechten tot dat de siliconen volledig verwijderd is. Daarnaast kan het maar een beperkte mechanische belasting verdragen.

Siliconen is goedkoop en wordt daarom veel gebruikt, maar het is een waardeloos smeermiddel voor metaal op metaal toepassingen.

Keramische pasta is geen smeermiddel. Niet gebruiken. Doel van keramische pasta is op vlakken te scheiden zelfs bij een hoge temperatuur. De olie dient alleen maar als transportmiddel en zal binnen afzienbare tijd verdampen. Mechanische stabiliteit van pasta's is ruk. Heb je geen reet aan voor deze toepassing.
 
die veren hebben ook geen mechanische belasting, moeten gewoon schoon zijn zonder roest of zand etc.

Maar kopen jullie allemaal maar een speciale carb-veren-smeermiddel of Motorex volledig synthetische olie voor jullie carbveren :W :W
 
Laatst bewerkt:
+1

Kwaliteits PTFE kun je ook als poetsolie gebruiken omdat het zeer dun is. Vervolgens stoot het langer vocht af dan Wondermiddel 40 en het smeert ook beter.

PTFE is een vaste smeerstof en heeft geen reet te maken met de basisolie. De basisolie kan ook heel hoog visceus zijn. Relatie tussen een laag visceuze olie en PTFE is er niet.
 
PTFE is een vaste smeerstof en heeft geen reet te maken met de basisolie. De basisolie kan ook heel hoog visceus zijn. Relatie tussen een laag visceuze olie en PTFE is er niet.

Betreft een drager (in dit geval een vol syntheet van lage viscositeit) waarin het droge smeer bestanddeel PTFE zit. De eigenschappen die daar bij horen sluiten ontzettend goed aan op smering van een lullig carburateur veertje (zowel theoretisch als praktisch)..

Ik mis overigens nog de weerlegging van het gebruik van eerder benoemd ooievaarskuitenvet :+
 
Laatst bewerkt:
Break free.
Dat is t goeie spul.
👍

Break Free zeker niet! Jaren geleden al onderzocht in vergelijk met een concurrent.

Zie pics. Eerste pic laat gesepareerde Break Free zien na 1 uur. Rechts een concurrent met nog steeds onvolledige separatie na 7 weken!

Tweede pic links Break Free na 20x opschudden volgens protocol, rechts concurrent na 4x opschudden met zelfde protocol.

Glij-eigenschappen en COF (wrijvingscoefficient) zijn goed, maar er zijn betere producten op de markt
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan