Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen dames en heren.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Gsx 1100 f van 91.
Met 50.000 km op de klok.
Zijn er nog echt specifieke dingen waar ik op moet letten.
Gr Qken
 
Laatst bewerkt:
De vakantie is weer voorbij en de situatie thuis is weer wat rustiger geworden. Zodoende ook weer tijd om hier eens te kijken. Zo te zien heb ik maar een 10 pagina's gemist.
Jammer genoeg is het weer nu iets minder, maar het wordt tijd om weer veel te gaan rijden.
Wel moet ik zeggen dat ik erover denk om eens een ander stuur te monteren.
Wat hebben jullie voor ervaringen met een ander stuur op de GSX600F.
superbike/normaal. andere adapter/kroonplaat en dan normaal buis stuur, of een superbike stuur.

Dan gaat het mij om de rechtere zithouding en minder last van schouder/rug.
 
De vakantie is weer voorbij en de situatie thuis is weer wat rustiger geworden. Zodoende ook weer tijd om hier eens te kijken. Zo te zien heb ik maar een 10 pagina's gemist.
Jammer genoeg is het weer nu iets minder, maar het wordt tijd om weer veel te gaan rijden.
Wel moet ik zeggen dat ik erover denk om eens een ander stuur te monteren.
Wat hebben jullie voor ervaringen met een ander stuur op de GSX600F.
superbike/normaal. andere adapter/kroonplaat en dan normaal buis stuur, of een superbike stuur.

Dan gaat het mij om de rechtere zithouding en minder last van schouder/rug.

De GSX heeft van zichzelf meer een hang houding dan bijvoorbeeld een SV, die een gebogen buisje als stuur heeft (tenminste, de mijne.. geen idee of iemand daar ooit een ander stuur op heeft gezet. Het achterspatbord is compleet gewisseld en er zit andere voorvering op dus geen idee hoe origineel die nog is.)
De SV heeft voor mij een houding waarin ik nèt niet rechtop zit, maar ook niet kan leunen op het stuur. Daar krijg ik last van, omdat ik eigenlijk net nergens steun heb. Bij de GSX krijg ik na een rit van een paar uur wel wat last van mijn armen maar niet van mijn rug.
Ga je richting een sportbike stuurtje kijken dan wordt het meer een hang machine. Van verhalen (geen persoonlijke ervaring) meegekregen dat die pas comfortabel worden vanaf zo'n 100 km/h omdat je dan in de wind hangt. Tot die tijd ben je bezig met een halve push-up/ plank.
Als je rechter op wilt zitten ga dan voor iets waardoor je ècht rechtop zit. Want net niet rechtop zorgt ervoor dat je het steunpunt dat je stuur was kwijt bent en half/half steun heb van je zitting.
 
Ja ik heb vaker last van mijn schouders,rug. De laatste paar keren leek het even mee te vallen. Maar ik heb eigenlijk ook een pauze gehad in de hoeveelheid motorrijden. Nu was ik aan het kijken naar zo'n stuuradapter en dan een normaal stuur erop. Kost ongeveer 250 euro. Dan komt het stuur natuurlijk iets hoger en lijkt mij iets meer naar je toe.
 
Ja ik heb vaker last van mijn schouders,rug. De laatste paar keren leek het even mee te vallen. Maar ik heb eigenlijk ook een pauze gehad in de hoeveelheid motorrijden. Nu was ik aan het kijken naar zo'n stuuradapter en dan een normaal stuur erop. Kost ongeveer 250 euro. Dan komt het stuur natuurlijk iets hoger en lijkt mij iets meer naar je toe.
Hoi Bjorn, doe je wel wat aan sport om die schouders/rug sterker te maken?
De GSX-F heeft al een redelijk goede houding van zichzelf, het stuur zit niet onder de kroonplaten.
Of is het iets chronisch zoals artritis? (Heb ik zelf)

Of ben je +1.90 meter lang?

Ik ben zelf geen fan van een andere zithouding op een sportieve motor zonder de geometrie te veranderen.

Met een superbikestuur komt er minder druk op het voorwiel.
Dus dan krijg je een beetje wiebelig gevoel in de motor.

Dus er zijn dan wat meer aanpassingen nodig.
Een langere schokbreker aan de achterkant of de vorkpoten doorsteken.
Maar dat laatste gaat ten koste aan de grondspeling.

Anders een keer proefrijden op een GSX-F750.. Dit scheelt volgens mij twee centimeter.. Of een VFR750/800.
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het zegt. Ik heb jaren geleden sport gedaan om de rug sterker te maken, dit leek eerder averechts te werken. Wel doe ik soms oefeningen voor de rug om alles soepel te houden. oefeningen die ik via een fysiotherapeut heb gekregen.

Bij mij is het iets chronisch en soms ben ik zelfs bang dat ik iets van een geknelde zenuw in mijn schouder/arm heb. Dit weet ik niet zeker. Wel weet ik dat ik al zeker 6 jaar met rugproblemen rond loop. Ook een tijd lang verkeerd/zwaar werk gedaan. Natuurlijk verkeerd getild ook.

Over het algemeen valt de pijn tijdens het rijden mee. Maar met langere ritten heb ik steeds meer pijn. Ook kan ik niet goed tegen de trillingen in het stuur tijdens snelweg rijden. Dan gaan mijn handen tintelen.
 
Ik zit te kijken naar een GSX600F 25kw als A2 motor. Nu vroeg ik me af hoe de zithouding is en of ik lang genoeg ben. Ik ben zelf 1,75m.

Ook vroeg ik me af of er veel voorkomende mankementen zijn of iets waar ik op moet letten?
 
Ik zit te kijken naar een GSX600F 25kw als A2 motor. Nu vroeg ik me af hoe de zithouding is en of ik lang genoeg ben. Ik ben zelf 1,75m.

Ook vroeg ik me af of er veel voorkomende mankementen zijn of iets waar ik op moet letten?
De GSX is een motor voor mensen met korte pootjes, zoals ik. (1,73 btw) Zithouding is licht hangend. Goed 2 uur onafgebroken vol te houden, maar geen toerkanon waarmee je even op en neer naar München doet.
 
Ik zit te kijken naar een GSX600F 25kw als A2 motor. Nu vroeg ik me af hoe de zithouding is en of ik lang genoeg ben. Ik ben zelf 1,75m.

Ook vroeg ik me af of er veel voorkomende mankementen zijn of iets waar ik op moet letten?

Ik ben 1.72. Ik kom goed met de voeten aan de grond. Zithouding valt ook reuze mee. Het is geen houding zoals op een racer, maar ook geen houding die je op een echte toermotor hebt.
Prima motor. Mankementen kan ik mij eigenlijk maar weinig bedenken. Mij is altijd gezegd, dat het een motor is die praktisch niet kapot te krijgen is, zolang je gewoon normaal onderhoud doet.

En hier zitten een aantal die-hards onder ons die over de 100000 ermee rijden, telkens opnieuw.
Ik heb een 1992 type. Die van mij heeft pas 26000 gelopen, maar ik heb hetzelfde type ook al gezien met 130000 op de teller. 8-)
 
Ik zit te kijken naar een GSX600F 25kw als A2 motor.
Welkom in het GSX F topic *O*
Nu vroeg ik me af hoe de zithouding is en of ik lang genoeg ben. Ik ben zelf 1,75m.
Ik ben 1.82 klein en zit als gegoten op een GSX F. Bij een stop kan ik beide voeten plat op de grond zetten en zijn mijn knieën nog niet gestrekt.
Mijn 1,55m grote vrouw kan alleen met 1 voet aan de grond als ze met haar kontje naast het zadel gaat hangen (wat ik best wel een sexy zicht vind ... :P

Alle lengten daartussen zitten best goed op een GSX F ;)

Ook vroeg ik me af of er veel voorkomende mankementen zijn of iets waar ik op moet letten?
De verbinding van uitlaatcollector aan de buis van de einddemper. Die is erg roestgevoelig.
En de balhoofdlagers, die krijgen snel last van een dood punt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1.723km in 1 dag ;)

Al raad ik dat niet aan, maar met geen enkele motor dan :N
Met een ZX-10R 2004 in ene dag terug van de Stelvio pas.
En niet over de snelweg, pas in Duitsland het laatste stuk met de nodige files.
En er was een maat met een endurohelm en zijkoffers (file inhalen no go), waardoor cruisesnelheden boven de 130 km/u miet gewenst waren. :X

Toen ik thuiskwam om twee uur in de nacht ook geen centje pijn.
Eerst even MF bijlezen tot vier uur en daarna pas pitten. :+
Maar de fysieke gesteldheid was toen beter, veel duurtraining.

Na een week van huis was ik het rijden wel even zat :$ en de TT van Assen begon de volgende dag / ochtend. :9~

Moraal: e.a. valt of staat met de bestuurder. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu soms al zadelpijn en slapende / verkrampte handen als ik alleen maar naar Zandvoort rij. :+ ( 90 km)
 
Ff wat anders, de GSX is stiekem een beetje aan het deinen bij mij. Nou is niet al het asfalt waar ik overheen rij vlak en glad, grootste deel is toch deels verrampeneerd door boomwortels en 100 tons trucks, maar de gedeeltes die recent zijn aangepakt daar zou de GSX toch overheen moeten zweven.

Temeer daar de SV daar wel gewoon kalm blijft en de 33 elke hobbel doorgeeft(ietwat strak afgeveerd :+ )
Maar zelfs die blijft daar vrij rustig.

Het legt wat lastig uit maar... het is alsof de motor onnodig op en neer gaat op glad wegdek, de stevige hobbels en de nodige spoorwegovergangen worden dan weer vrij netjes weggefilterd en zelfs bij die spoorwegovergang stijf midden in een bocht is de motor goed te houden.

Wat zou er miss kunnen zijn?
 
Ff wat anders, de GSX is stiekem een beetje aan het deinen bij mij. Nou is niet al het asfalt waar ik overheen rij vlak en glad, grootste deel is toch deels verrampeneerd door boomwortels en 100 tons trucks, maar de gedeeltes die recent zijn aangepakt daar zou de GSX toch overheen moeten zweven.

Temeer daar de SV daar wel gewoon kalm blijft en de 33 elke hobbel doorgeeft(ietwat strak afgeveerd :+ )
Maar zelfs die blijft daar vrij rustig.

Het legt wat lastig uit maar... het is alsof de motor onnodig op en neer gaat op glad wegdek, de stevige hobbels en de nodige spoorwegovergangen worden dan weer vrij netjes weggefilterd en zelfs bij die spoorwegovergang stijf midden in een bocht is de motor goed te houden.

Wat zou er miss kunnen zijn?
Ik heb op zich zo geen problemen met hobbels.
Al heb ik anderzijds wel de indruk dat andere veren in de vorkpoten geen slecht idee zouden zijn*. Maar denk dat het dan ook beter is een andere veer achteraan te monteren.

Maar belangrijker is wel, ik denk dat ik maar eens een setje balhoofdlagers moet aanschaffen, en dan bij het volgende onderhoud, op 70.000km vervangen. Het dode punt wordt bj traag rijden steeds meer en meer voelbaar (lees: hinderlijker).

* (een fors persoonlijk gewichtsverlies zou misschien ook wel helpen :$ :$ )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi toertje ...

... heb de link gemaakt ruim vanaf de 30sec, idiote dansjes geskipped :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Verder zit ik nog wat GSX F filmpjes te bekijken.
Bij zijn ontmoeting (7:14 en 8:02) met die andere GSX F merk ik dat er twee koplampen branden. Nu vroeg ik mij af, hebben ze in GB ook dubbel lichtbeeld? Of staat zijn grootlicht gewoon mee aan?
Want, in de zijn filmpje is te zien dat het daar blijkbaar de gewoonte grootlicht aan te houden, ook als je tegenverkeer kruist (13:30, 14:20, 14:30, 14:45-14:49).

Iets verderop doet hij zijn grootlicht wél uit, en heb ik de indruk twee lichtbeelden te zien. Of zie ik dat gewoon helemaal verkeerd?

Op 15:14 doe hij zijn grootlicht wel weer uit voor de tegenliggers.

Dacht ooit gehoord te hebben dat het in Australië ook doodnormaal is je grootlichten aan te houden bij tegenverkeer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ff wat anders, de GSX is stiekem een beetje aan het deinen bij mij. Nou is niet al het asfalt waar ik overheen rij vlak en glad, grootste deel is toch deels verrampeneerd door boomwortels en 100 tons trucks, maar de gedeeltes die recent zijn aangepakt daar zou de GSX toch overheen moeten zweven.

Temeer daar de SV daar wel gewoon kalm blijft en de 33 elke hobbel doorgeeft(ietwat strak afgeveerd :+ )
Maar zelfs die blijft daar vrij rustig.

Het legt wat lastig uit maar... het is alsof de motor onnodig op en neer gaat op glad wegdek, de stevige hobbels en de nodige spoorwegovergangen worden dan weer vrij netjes weggefilterd en zelfs bij die spoorwegovergang stijf midden in een bocht is de motor goed te houden.

Wat zou er miss kunnen zijn?
De vering mag wel even nagekeken worden.
Ik vermoed minimaal versleten voorveren, maar het kan ook gewoon een servicebeurt zijn. ;)
(Bovenop de poten al wat ingedraaid?)

Opvolgende hobbels pakt hij niet? En een enkele wel?

Je kan een gratis check laten doen bij HK Suspension of bij Hyperpro.
Mijn ervaring is dat ze een goudeerlijk advies uitbrengen. :t

En de meeste motorzaken hebben er duidelijk minder verstand van.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Ben net wezen kijken naar de motor en tot nu toe zeer enthousiast! Ik ga hem van de week ophalen. Qua lengte en houding voelde het goed aan.

Wat me wel opviel is dat de zijstandaard in een bocht liep, hoort dit zo of is deze krom? Ook liep die wat onregelmatig stationair, maar is wel 25kw begrensd. Oh en de voorrem pakte wat laat maar dat kan ik prima oplossen.

Gaat om een GSX600F uit 1999.
 
Heb me via bol.com een kabelboom besteld en hoop er dit keer eindelijk mijn xenons weer mee aan de praat te krijgen ...
bol.com | H4 Bi Xenon Kabelboom

Ik had de hoop al opgegeven en via AliExpress ook al H1 LED's besteld:
Auto styling Auto H7 H4 LED Koplamp 80 W 16000LM 12 V 24 V H13 H11 H1 9005 Koplamp Pure White 6000 K Auto Licht Mistlamp Bollen G5 in Auto-styling Auto H7 H4 LED Koplamp 80 W 16000LM 12 V 24 V H13 H11 H1 9005 Koplamp Pure White 6000 K Auto Licht Mistlamp Bollen G5 van Auto Licht Montage op AliExpress.com | Alibaba Groep
Ik dacht in kan het maar eens proberen ... maar nu kwam in die kabelboom tegen op bol.com

En een setje canbusvrije T10 standlichtjes voor de auto vooraan besteld.
... en ook ineens een nieuw stoomstrijkijzer voor het vrouwtje erbij ... *


Uiteraard ga ik wel eens eentje van die LED's in een projector steken om te testen wat het effect is ...

... wordt vervolgd ...

* heb een beetje last van koopdrang ... nooit eerder zo problemen mee gehad ... en begin na AliExpress nu ook Bol.com leuk te vinden ... :')
 
Bedankt voor de reacties. Ben net wezen kijken naar de motor en tot nu toe zeer enthousiast! Ik ga hem van de week ophalen. Qua lengte en houding voelde het goed aan.

Wat me wel opviel is dat de zijstandaard in een bocht liep, hoort dit zo of is deze krom? Ook liep die wat onregelmatig stationair, maar is wel 25kw begrensd. Oh en de voorrem pakte wat laat maar dat kan ik prima oplossen.

Gaat om een GSX600F uit 1999.
Zal morgen eens kijken maar mijn zijstandaard, in denk dat die idd een kromming heeft dus is wel normal denk ik ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan