Kymco AK550

Woensdag ben ik nog op de scooter naar mijn werk geweest. Ik had al een aantal weken weinig tot geen energie. Ik dacht rustiger aan doen. Voor de zekerheid maar eens bloed prikken bij de huisarts. Want ja je kunt ook een vitamine tekort hebben of noem maar op.

Donderdagochtend bloed laten prikken. Donderdagavond opgenomen in het ziekenhuis kreeg gelijk die nacht een bloedtransfusie. Vrijdag de uitkomst dat ik acute leukemie heb. Gisteren met de ambulance van het lokaal ziekenhuis overgebracht naar het VUMC en daar lig ik nu. Ze willen deze week met chemo beginnen.

Dus woensdag ging ik nog op de scooter naar mijn werk, donderdagochtend even bloed prikken en binnen 48 uur deze uitkomst.

Ik ben 41 jaar en heb al hetzelfde meegemaakt bij mijn vader moeder en vriendin en nu ben ik aan de beurt. Ik heb daarover ook het nodige geschreven in ander topic.
 
Aiii, dat is schrikken man.....wist ik niet.

Heb het met een collega meegemaakt.

Sterkte, heel veel sterkte en hou je haaks!
 
Ja dat is zeker schrikken en dank jullie wel voor je medeleven.

Vandaar mijn reactie van flikker die olie erin hij doet het er maar mee, rije mot ie.

Dat is niets persoonlijks naar jullie en ik probeer alles te blijven volgen hier.
 
Had nog geen tijd gezien om op het "pleur der maar in" te antwoorden.
Maar snap um nu wel.
Laat je ondanks deze extreme tegenslag s.v.p. niet helemaal uit het veld slaan en probeer enigszins ondanks dat dat niet makkelijk zal zijn positief te blijven dit, voornamelijk om niet te zuur te eindigen, dit ondanks hoe moeilijk dat ook is qua opgaven.

Beste Mojave hopelijk komt er nog een engeltje voorbij.

Mvg. Jan
 
Had nog geen tijd gezien om op het "pleur der maar in" te antwoorden.
Maar snap um nu wel.
Laat je ondanks deze extreme tegenslag s.v.p. niet helemaal uit het veld slaan en probeer enigszins ondanks dat dat niet makkelijk zal zijn positief te blijven dit, voornamelijk om niet te zuur te eindigen, dit ondanks hoe moeilijk dat ook is qua opgaven.

Beste Mojave hopelijk komt er nog een engeltje voorbij.

Mvg. Jan
Ik heb er vertrouwen in en ga ervoor om deze strijd te overwinnen.
 
Sathu

image.php
 
tjonge mojave wat een nieuws indeed zeg.

jij gaat inderdaad niet bij de pakken zitten.
wat vervelend zeg dat je hier al meerderen ervarigen mee hebt bah.

sterkte en super veel warmte en steun van je naasten toegewenst kerel
 
Dank jullie wel voor de steun.

Vanavond met een medepatient zitten praten die er wel een beetje hetzelfde in zit. Het betreft een vrouw, ze vertelde hoe ze tussen de kuren door naar huis mocht en hoeveel intenser ze het leven nu ervaart. Ze heeft al meerdere keren vertelt hoe heerlijk ze het vindt de wind over haar kale kop. En dat als vrouw.

Daar hou ik aan vast. Ik hoop weer op de motor te komen. Oke dan zal ik mijn helm opzetten :)

Jij werkt in de psychiatrie begrijp ik Sossa? Hier in het ziekenhuis is op alle vlakken alle ondersteuning aanwezig, dat is heel goed geregeld.
 
Mojave,

welgemeend sterkte gewenst bij deze onheilstijding!

Ik had 2 weken terug de onvoorziene meevaller om 2 dagen met een nagelnieuwe (260km op de teller)demo AK te Mogen rijden; m'n Integra was binnen voor een onderhoud en wissel ketting/tandwielen maar van die laatste was een verkeerde set geleverd.
Die AK is een belevenis; ik reed vroeger met een ATLANTIC en korte tijd met een SRV850, en met géén van beiden is er vergelijk. Hoewel het weer wennen was aan een echte vario, viel me toch de souplesse van de motor op, zonder het bitse dat een SRV kenmerkt.De afwerking is to en de materiaalkeuze zéér stevig (wel wat anders dan een Aprilia).
De wielbasis leek me behoorlijk lang en zorgt voor zeer stabiel rijgedrag, dan toch op degelijke ondergrond. Op een 2,7km lange kasseistrook (aan niet meer dan 70) was ik mijn tandvullingen bijna kwijt, dit terwijl ik dat met de Integra nog comfortabel aan 100 doe.De grip van de METZELER banden was zowel in regen als droog zeer goed.
Het kortere bochtenwerk (zeker met de voeten ver vooruit) valt nog mee maar is duidelijk minder scherp dan een SRV en Integra; misschien is dit gedeeltelijk eigen aan de lange wielbasis. Remmen doet ie zeer kort - die brembos bijten echt, maar ik voelde nooit de ABS ingrijpen.
In de opbergruimte onder het zadel kon ik geen enkele van mijn helmen kwijt(Scorpion 900 systeemhelm / Shark RAW), maar dat ligt zeker aan mijn grote kop. De LED verlichting is prima maar de displays zijn in volle zon zo goed als niet af te lezen, hoe je ook gaat verzitten. De wind/regenbescherming is prima. Het verbruik lag, mede door enthousiast gassen op 5,2L/100 Km. Mijn sushi-brommer is met 3,5l tevreden...
In België is de volle nieuwprijs 9850€. Daarvoor koop je ook een nieuwe Integra, maar zeker geen TMax.
 
en Mojave, nog effe vergeten: naar 160 gaat ie als de brandweer - sneller durfde ik niet op secundaire wegen. M'n garagist reed er ondertussen wel al 185 (teller) mee op het circuit van Zolder.
 
Met de scoot op het circuit. Dat zie je hier niet zo vaak.

Ik dacht dat ze in Italië racen en scooter cups hebben.
 
Mooi verslag Djazz.

en ja de wielbasis is een fractie langer als van b.v. de Tmax, terwijl de overall lengte van de AK550 juist weer korter is.
Al met al is het een behoorlijke kleine/compacte verschijning, waarbij het compacte iets minder gunstig uitpakt in de breedte als de 30mm. minder brede Tmax 2017

L x B x H

AK550
2165 x 795 x 1400 mm.
Wielbasis 1580 mm.
Zithoogte 785 mm.

Tmax 2017
2200 x 765 x 1420 mm.
Wielbasis 1575 mm.
Zithoogte 800 mm.

De vervelende cockpit spiegeling komt (niet verwonderlijk) gewoon ook weer even voorbij in jou verslag ;)

Ik zou zeggen:
Kymco sloop het eruit en stop er wat anders in of iets dergelijks :?

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan