Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik heb nog een compleet ABS systeem te koop, heeft er iemand van jullie interesse?
full


€200.- voor het complete systeem.
 
Vraagje, ik heb last van een veel te agressieve 'throttle response'. Ik dacht eerst vermoedelijk dat ik meer/minder freeplay moest op mijn gashendel maar na betere evaluatie voelt het (met compleet ontspannen armen en houding) dat ik als een veertje op m'n gas moet om vloeiend gas bij te geven.

Kan ik hier wat aan doen om de gashendel respons minder abrupt te maken?
 
Vraagje, ik heb last van een veel te agressieve 'throttle response'. Ik dacht eerst vermoedelijk dat ik meer/minder freeplay moest op mijn gashendel maar na betere evaluatie voelt het (met compleet ontspannen armen en houding) dat ik als een veertje op m'n gas moet om vloeiend gas bij te geven.

Kan ik hier wat aan doen om de gashendel respons minder abrupt te maken?

Ik heb een PC37 en die heeft dat ook. "Het gas uit - aan effect".

Bij minder gas stoppen die injectoren er abrupt mee ipv netjes minder inspuiten en afbouwen. Bij dan weer iets gas bij spuiten ze de hele boel vol met benzine waardoor je in ene ene ruk naar voren krijgt als je volgas aan die hendel draait. Heel vervelend in bochten ofzo.

Bij de GSXR 2006 generatie is dit nog extremer en bij die fiets komt het door de TPS die niet helemaal goed staat (ontwerpfout ofzo).

Bij deze fiets heb ik dat nooit uitgezocht. Wat helpt is de ketting goed strak houden (anders krijg je ook zo'n ruk wanneer je weer gas geeft) en het stationair hoger zetten kan ook wat helpen.

Misschien is de echte oplossing ook wel de TPS wat bijstellen bij deze motor, maar bij de GSXR kon dat niet echt. Het is bij die fiets een "mod".


En als je dit niet bedoelt dan weet ik het niet *D
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, ik heb last van een veel te agressieve 'throttle response'. Ik dacht eerst vermoedelijk dat ik meer/minder freeplay moest op mijn gashendel maar na betere evaluatie voelt het (met compleet ontspannen armen en houding) dat ik als een veertje op m'n gas moet om vloeiend gas bij te geven.

Kan ik hier wat aan doen om de gashendel respons minder abrupt te maken?



Je kan je eens focussen op de stand van je hand. Hoe heb je je gashendel vast en pak je over als je aan je hendel draait?


Of stel je gashendel af via de bekabeling
Iets meer vrije slag is ook wat meer souplesse en meer over pakken met de hand

Je kan vrij veel proberen door de slag van de kabels aan te passen
 
Ik heb een PC37 en die heeft dat ook. "Het gas uit - aan effect".

Bij minder gas stoppen die injectoren er abrupt mee ipv netjes minder inspuiten en afbouwen. Bij dan weer iets gas bij spuiten ze de hele boel vol met benzine waardoor je in ene ene ruk naar voren krijgt als je volgas aan die hendel draait. Heel vervelend in bochten ofzo.

Bij de GSXR 2006 generatie is dit nog extremer en bij die fiets komt het door de TPS die niet helemaal goed staat (ontwerpfout ofzo).

Bij deze fiets heb ik dat nooit uitgezocht. Wat helpt is de ketting goed strak houden (anders krijg je ook zo'n ruk wanneer je weer gas geeft) en het stationair hoger zetten kan ook wat helpen.

Misschien is de echte oplossing ook wel de TPS wat bijstellen bij deze motor, maar bij de GSXR kon dat niet echt. Het is bij die fiets een "mod".


En als je dit niet bedoelt dan weet ik het niet *D



Tps kun/je calibreren echter denk ik het bij Sander de afstelling is van de gas hendel ( vrije slag plus duw en trek kabel)

En hoe hij gas geeft/draait dus met de pols gaf geven of met de hele onderarm
En wel of niet overpakt met gas geven
 
Laatst bewerkt:
Tps kun/je calibreren echter denk ik het bij Sander de afstelling is van de gas hendel ( vrije slag plus duw en trek kabel)

En hoe hij gas geeft/draait dus met de pols gaf geven of met de hele onderarm
En wel of niet overpakt met gas geven

HJM en Turbo allereerst dank voor de respons!
Hoe ik gas geef heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht, ik doe het puur met pols voor zover ik weet en overpakken..? Kan ik geen beeld bij vormen.

Ik heb echter mijn throttle free play al wat bijgesteld naar vrijwel nihil en dat helpt al een stuk, nog steeds echter als ik soms 'normaal' op het gas ga reageert hij wat jerky, maar het is al een stuk minder (ik kan al gemakkelijker doseren)

Ik zal er ff op letten!
 
ik ben wel opzoek naar een ander tandwiel achter

dus als er iemand iets in de aanbieding heeft.......

43 of 44???

wie weet hoe veel verschil 1 tandje maakt?

kijk even op www.gearingcommander.com

daar vindt je de stock setup tandwiel verhouding van jouw motor

uit mijn hoofd is dat 16-42
het meeste wordt gezet naar 15-43
je kan inderdaad met 43 of een 44 tandwiel achter beginnen
 
Ik heb nu een R6 straatmotor *O*

Ben er niet zoveel mee van plan. Een hoger ruitje alleen en de originele spiegels er weer op.


Zaterdag ga ik een pc40 circuitmotor ophalen van een forumlid dus still going! :]
full
 
Ik zie dat ik het verkeerde plaatje heb geupload.

Bijna al mijn vrienden rijden Kawasaki. Vandaar dat zij graag willen dat dit een Zx drama R was.

De ellende in mijn leven.
 
kijk even op www.gearingcommander.com

daar vindt je de stock setup tandwiel verhouding van jouw motor

uit mijn hoofd is dat 16-42
het meeste wordt gezet naar 15-43
je kan inderdaad met 43 of een 44 tandwiel achter beginnen

heb idd 42 achter

tandwiel is zo te regelen heb ik al uitgevonden

nu ben ik nog opzoek naar een adapter waar je het tandwiel op doet
ik heb een extra set velgen en wil niet elke keer dat tandwiel helemaal overzetten


ik heb wel een adapter liggen voor een 05/06 dus als iemand daar interesse in heeft hoor ik dat graag ( met of zonder tandwiel 42)

iemand??
 
Ik heb nu een R6 straatmotor *O*

Ben er niet zoveel mee van plan. Een hoger ruitje alleen en de originele spiegels er weer op.


Zaterdag ga ik een pc40 circuitmotor ophalen van een forumlid dus still going! :] [afbeelding]


wat spijtig allemaal . *O* *O* *O*

hehe meld je dan ook in het pc40/36 race topic :P
 
Ja, daar lees ik soms wel eens mee.

Ik zal daar nu wel actiever worden.

11 augustus hopelijk rijden met MSL op Zandvoort. :]
 
Nope.

Dit jaar alleen Zandvoort voor mij tenzij er in september nog mooi weer is en er heel toevallig alleen dag Assen nog beschikbaar is ergens.
 
Mijn nieuwe kanon!
TK: Honda CBR600RR 2010

Aangezien ik verhuist ben en momenteel in een soort van vernieuwingsfase zit wat betreft spullen is dit apparaat toch hetgeen waarvan ik het meest blij ben geworden!!

En dan ligt die zijkant nog in elkaar ook. _O-

Ik denk zelf dat ik niet heel lang op die R6 zal rijden. Ik mis mijn straat CBR al weer. -O-

Het ziet er mooi uit zo'n Yamaha, maar het rijden is het toch nét niet vind ik. :/
 
Mijn nieuwe kanon!
TK: Honda CBR600RR 2010

Aangezien ik verhuist ben en momenteel in een soort van vernieuwingsfase zit wat betreft spullen is dit apparaat toch hetgeen waarvan ik het meest blij ben geworden!!

En dan ligt die zijkant nog in elkaar ook. _O-

Ik denk zelf dat ik niet heel lang op die R6 zal rijden. Ik mis mijn straat CBR al weer. -O-

Het ziet er mooi uit zo'n Yamaha, maar het rijden is het toch nét niet vind ik. :/

Dikkkkkk, deze was mij ook al opgevallen maar helaas (redelijk ver ook) boven budget.
Zeer jaloers, wanneer ga je weer de baan op?
 
Thanks! Ben er erg blij mee ook. Het nadeel is dat ik nu geen smoesjes meer kan gebruiken voor slappe rondetijden. :')

11 augustus is de bedoeling, maar helaas is de versnellingsbak van de ZX6R van de vriend waarmee ik altijd rij kapot gegaan vorige week. De kill time van de quickshifter stond vermoedelijk te laag (op 65ms, die Kawa bende kan niets hebben! :Z )

Ik heb gisteren voor hem via Ebay.com nieuwe onderdelen besteld en die zouden de eerste week van augustus binnen moeten komen. Hopelijk redden wij dat. Als hij niet kan ga ik denk ik ook niet. In m'n uppie vind ik minder leuk dus dan wacht ik ff totdat zijn motor weer klaar is.

In principe als die onderdelen binnen zijn dan zit dat blok dezelfde dag nog in elkaar. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het 11 augustus wordt. Is ook op een vrijdag dus dat is relaxt. Het wordt mn eerste dag dit jaar dus ik kan dat weekend wel gebruiken om bij te komen denk ik. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan