KTM 390 Duke

kijk, zo maak je stemming.

ja, er schijnt inderdaad ergens in Europa een koplamp spontaan uit te zijn gegaan.
en natuurlijk neemt een fabriek dan het zekere voor het onzekere en roept modellen terug.

maar om nou meteen de kwaliteit in twijfel te trekken omdat "De nieuwe 2017 versie is alweer teruggeroepen"........

mijn vriendin rijdt een 2017 390 en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het binnen zijn categorie een erg fijn ding is.
en dat zeg ik nu al, terwijl we nog in de inrijfase zitten.
bovendien zijn de nieuwe generaties KTM technisch dik in orde.
 
kijk, zo maak je stemming.

ja, er schijnt inderdaad ergens in Europa een koplamp spontaan uit te zijn gegaan.
en natuurlijk neemt een fabriek dan het zekere voor het onzekere en roept modellen terug.

maar om nou meteen de kwaliteit in twijfel te trekken omdat "De nieuwe 2017 versie is alweer teruggeroepen"........

mijn vriendin rijdt een 2017 390 en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het binnen zijn categorie een erg fijn ding is.
en dat zeg ik nu al, terwijl we nog in de inrijfase zitten.
bovendien zijn de nieuwe generaties KTM technisch dik in orde.

Was een beetje sarcastisch richting @KoenWitjes. Hij snapt 't wel ;)

Nou zijn er meestal wel wat kleine dingetjes bij de introductie van nieuwe modellen, niet alleen bij KTM natuurlijk, maar daar heb je garantie voor he. :)
 
ik moet mezelf hier even corrigeren.
na een bezoek aan de dealer blijkt namelijk dat je bij een 390 niet in kan breken in het systeem om op een vermogensbank de mapping handmatig aan te passen, zoals dat bv wel kan bij een 690.
eventueel kan er bij gebruik van een Akra demper wel een Akra mapping ingezet worden,
alleen............voor het 2017 model is die er (nog) niet :N .

als er iemand is die ervaring heeft met bv een power commander of een ander soort fuel controler, dan hoor ik het graag.
 
Op het vorige model had ik een PowerTronic, die zijn relatief eenvoudig aan de sluiten, niet te duur en werken goed. Ik weet echter niet of de versie voor het vorige model Duke 390 ook op de huidige past. Zal eens vragen.
 
390 is denk ik de meest probleemloze motor die er is gemaakt bij ktm, veel plezier met je motor

Denk ik .... :)

Ik ben dol op mijn Duke'je maar als je een probleemloze motor
wilt hebben kun je beter een Japanner pakken. Er zijn hier al
aardig wat grote en kleinere problemen voorbijgekomen.
Waar KTM het vooral laat liggen is de afwerking en afstemming.
Perfect afgestemde mapping, practisch werkende vering (geen slipstick),
geen fietsen die zich anders gedragen dan de fiets waarop je test reed,
vreemde vibraties in het motorblok waardoor zaken los trillen, etc.
 
Laatst bewerkt:
Mijn duke staat over 4 weken klaar,
hoop niet dat ik er teveel aan ga hebben O-)

Heb er zin in!

Hebben jullie er een navigatie op toevallig? Nog tips? Merci!!
 
Laatst bewerkt:
Het 2016 model heeft een 20 tal verbeterpunten tegenover het 2013-2015 model. Ik neem aan dat ze deze puntjes in het 2017 model hebben meegenomen.

En @Richard, ik heb een TomTom Rider 410.
Bevalt prima!
 
Nog een klein vraagje, de motor is een 870mm breed (breedste gedeelte is het stuur?)
ik ga de motor in een schuur zetten (groot zat), enkel is de deur 800mm breed. Voorzien jullie problemen? Schuin insteken? Wat aanklooien? :9
 
Denk ik .... :)

Ik ben dol op mijn Duke'je maar als je een probleemloze motor
wilt hebben kun je beter een Japanner pakken. Er zijn hier al
aardig wat grote en kleinere problemen voorbijgekomen.
Waar KTM het vooral laat liggen is de afwerking en afstemming.
Perfect afgestemde mapping, practisch werkende vering (geen slipstick),
geen fietsen die zich anders gedragen dan de fiets waarop je test reed,
vreemde vibraties in het motorblok waardoor zaken los trillen, etc.
Bedoel ook nirt dat het het meest probleemloze merk is dat is het absoluut niet! Vandaar dat ik en mijn vriendin lekker 4jr garantie hebben afgesloten bij aanschaf. Maar over het algemeen zijn de 390 modellen de motoren met minste problemen tov hun grotere broers.
 
Op het vorige model had ik een PowerTronic, die zijn relatief eenvoudig aan de sluiten, niet te duur en werken goed. Ik weet echter niet of de versie voor het vorige model Duke 390 ook op de huidige past. Zal eens vragen.

dank je tzrider voor je reactie.
op hun site heb ik gezien dat er al een 2017 unit is.
zou je iets specifieker kunnen zijn over wat je bedoelt met "werkt goed".
 
Hallo allemaal,
na bijna 7 jaar weer terug op dit account en actief in het forum.
sinds kort trotse eigenaar van een KTM Duke 390 met akra!
heerlijke motor om op te beginnen, na eindelijk m'n a2 te hebben gehaald.
DB killer moet er nog uit maar dit is een hele opgave met popnagels uitboren dus dat heb ik naar de lange baan geschoven.
het geluid is nog best luid als die goed warm is, en ploft ook een beetje!
WDQzksk.jpg
 
Ziet er prachtig uit!
Ik krijg de mijne over een paar weken.

Is het een mooi geluid stationair? Als de DecibelKiller eruit is, heb je dan kans op aanhouding & bekeuringen hier in Nederland? :/ Ik wil hem er namelijk ook uit hebben. Bij aflevering eruit laten halen, pompnagels eruit en boutgaatjes erin oid *O*
 
Dankje!
Ja hoor, alleen wel wat zacht.
Als die hoger in de toeren komt gaat die pas herrie maken.
Het is een mooie diepe roffel.


Volgens mij kan je er wel boetes voor krijgen als je boven een aantal Db zit, geen idee hoe hard het geluid van een 390 zonder Db-killer is, heb het nog niet gehoord!


Hopelijk krijg je hem snel, is echt een gaaf motortje!
 
Die snelheidsmeter van de nieuwe 390 Duke is verschrikkelijk nauwkeurig. Gister even de GPS er naast gehouden bij diverse snelheden en ze kwamen ongeveer overeen met de GPS-snelheid. Hooguit bij 120km/u, dat het dan 119 op de GPS was, maar bij 130 ook netjes 130. Meestal wijkt het wel een beetje af, bij de 390 nagenoeg niet. Fijne cockpit, nog fijner dan die van de laatste 690 Duke. Misschien wel omdat de toerenteller weer een beetje rond is ofzo. :+
 
Hallo allemaal,
na bijna 7 jaar weer terug op dit account en actief in het forum.
sinds kort trotse eigenaar van een KTM Duke 390 met akra!
heerlijke motor om op te beginnen, na eindelijk m'n a2 te hebben gehaald.
DB killer moet er nog uit maar dit is een hele opgave met popnagels uitboren dus dat heb ik naar de lange baan geschoven.
het geluid is nog best luid als die goed warm is, en ploft ook een beetje!
[afbeelding]
Hoe groot ben jij ? O-)
 
Ik ben 1.75, ik kan ook met platte voeten aan de grond, dit is een beetje een rare foto.
Is een gewone spijkerbroek, en normale schoenen.
Beschermende kleding volgende week ophalen :)
Heb wel de ktm two4ride jas gekocht, fijne jas met bescherming
 
Terug
Bovenaan Onderaan