iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Probleem is het niet, meer iets van tijd en zin die ontbreek. En vaak twijfels bij de betrouwbaarheid van de bronnen van gebruikte programmatuur en software. Wat is er makkelijker om een "mooi" programma te maken om illegale zaken te kunnen downloaden en dan gelijk maar even de computer van de gebruiker te analyseren, surfgedrag, etc.

Teveel kans op misbruik, dus kost het me veel tijd om een zandbakomgeving op voldoende niveau te moeten maken en waarom? Omdat me nauwelijks gebruikte Rage een kaartupdate nodig heeft? Euuhhh, waarom moeten we illegale software/kaarten downloaden om een Rage te kunnen gebruiken?

Ik ga de Rage dan ook maar verkopen zonder kaartupdate.



Euhm die kaarten kun je ook gewoon legaal aanschaffen hoor! O-)
 
Wat is de link waar je die kan kopen legaal voor de Rage?

Wie is hier de gps expert? _O-

Je kunt toch gewoon de kaarten van gorider of becker enz enz enz kopen. Deze systemen werken met het zelfde kaart materiaal als de Rage.

https://www.goridergps.com/map-updates/
Overigens is gorider vaak wel iets verlaat met nieuwe kaarten!

Ik denk ook dat gorider hiermee gaat stoppen aangezien ze zich gaan richten op Android toestellen aangezien dat de toekomst is.
 
Laatst bewerkt:
:) Kaarten voor een app of ander apparaat gps merk apparaat kopen is legaal, echter, kopieer je die daarna naar een Rage (wat geen GoRider is, maar er wel op lijkt), dan is dat niet legaal meer.

Net geprobeerd om die legale update te downloaden, maar je moet een password hebben en geen mogelijkheid om die te kopen. Moet ik vast eerst registreren, euhh, dit is een Rage... ;)
 
:) Kaarten voor een app of ander apparaat gps merk apparaat kopen is legaal, echter, kopieer je die daarna naar een Rage (wat geen GoRider is, maar er wel op lijkt), dan is dat niet legaal meer.

Net geprobeerd om die legale update te downloaden, maar je moet een password hebben en geen mogelijkheid om die te kopen. Moet ik vast eerst registreren, euhh, dit is een Rage... ;)


Nee je koopt een licentie voor de betreffende kaart en krijgt de software aangeleverd in dit geval van gorider. Gorider doet hiervoor weer een betaling richting igo. En je dient altijd de kaart op je toestel te kopiëren.

Zie het als een muziek cd of je die nou afspeelt in je dvd of in je cd speler. Het maakt niet uit aangezien jij betaald hebt om gebruik te mogen maken van de cd.
 
laat het nou in licentie land niet zo zijn als in je CD of DVD speler..
je koopt geen licentie, je koopt gebruiksrecht.

voor audio en Video is vaak vastgelegd dat dat in huiselijke sferen afgespeeld mag worden, maar niet in cafe's e.d.

voor licenties is het vaak zo dat er een koppeling bestaat (zoals een OEM) tussen hard/software.

de kans is dus aanwezig dat als jij de kaart koopt voor merk X voor noem het maar even 30 euro. je deze niet mag gebruiken op apparaat Y.

weet niet of dat hier het geval is hoor maar software is helaas geen CD
 
Goedemiddag, mn go rider extensa se loopt vast (met de motorcycle edition) en de reset-button achterop helpt niet; uitzetten en opnieuw aanzetten ook niet.
Zodra ik op navigeren druk en de motorcycle edition wordt gestart, dan loopt het balkje niet door.

Hebben jullie tips wat ik doen?

M.vr.gr.
 
ini file in je profile folder, geloof ik, is stuk/corrupt.
Heb dit vaak gehad en kopieerde dan van de backup weer de juiste. En dan ging het weer.
Later had deze file zelfs op mijn systeem staan zodat ik dit geintje ook ondeweg kon uithalen.
 
ini file in je profile folder, geloof ik, is stuk/corrupt.
Heb dit vaak gehad en kopieerde dan van de backup weer de juiste. En dan ging het weer.
Later had deze file zelfs op mijn systeem staan zodat ik dit geintje ook ondeweg kon uithalen.

Bedankt voor je reactie. Maar ik heb geen back-up gemaakt.
Ik gebruik de navigatie niet zo veel....
 
Hup, oma aan de kant!
Heb ondertussen de 2017 kaarten gevonden er er op gekwakt. Mochten er nog liefhebbers zijn, kan ik evt een pb sturen met een link.
 
Hallo,

Ik wil graag een route in mijn Igo primo motor editie zetten.
Ik heb een route van GPX omgezet naar KML en in mijn map route gezet maar op een of andere manier
zie de navigatie hem niet.
Verleden jaar heb ik voor het laatst een route gemaakt en toen lukte het wel.
Zou het kunnen dat het aan het programma ligt die het bestand omzet?
Mijn oude laptop is stuk en dat programma werkte perfect alleen weet ik de naam niet meer.

Welke KML converte gebruiken jullie?

Mvg,

Igor
 
Hallo Igor,

Je kunt dit doen met het programma tyre of de gratis versie van My route app dus gpx laden in tyre of mra en dan opslaan als Kml bestand.
Bij een Kml bestand vind je het bestand terug in je navigatie onder de naam van je eerste en laatste routepunt.
Dus als je je eerste routepunt hernoemt naar bv Maastricht en je laatste routepunt naar bv 2017, dan vind je de route terug onder de naam. Maastricht 2017
De route moet in de map userdate/ content/ route.
 
Long time no see, maar ik wou nog even vermelden dat de Rage i.c.m. met iGo Primo mij probleemloos half Australie heeft doorgeloodst. Nogmaals bedankt!
 
Daar gaat het niet om: gaat over de website waar de software gedownload kan worden.
Die is plat inderdaad. Wellicht einde verhaal? Hozzira is nooit meer on-line geweest.
Hoop dat alles goed met hem gaat.
 
Wellicht zou je iets meer kunnen vertellen wat daar allemaal staat? Ik vind het geen manier van doen. Mensen naar een website sturen in het Roemeens?

Het gaat om de download-website van de maker van de MotorEditie: http://download.weerdmeester.eu/moto_edit_1.9.zip

Wellicht heeft iemand nog ergens de download zip opgeslagen en kan hij of zij hem beschikbaar maken.
 
Thnx!

Ik heb het inmiddels gevonden, inderdaad op een roemeense site oid, maar werkt wel :). Ik had alleen het ini bestand nodig omdat hij niet meer opstartte. Maar wel belangrijk dus om een backup te bewaren!

Verder ook bedankt voor de link naar de maps, die kon ik ook goed gebruiken :)
 
Goedemorgen, voor mijn aanstaande roadtrip in Amerika ben ik op zoek naar de kaarten voor de Motor editie, van Amerika, iemand enig idee waar ik die kan kopen/vinden ?
alvast bedankt !
 
Oh nee, dat heb ik eens eerder gezien. Maatje van me had een navi, uit China, voor in de auto uit gekocht. Er zou 128mb in zitten maar bleek uiteindelijk maar 64mb te zijn.

Maar goed, je kan toch ook andere programma's opstarten op de Rage toch? Als in, je kan snelkoppelingen aanpassen?

Download even http://werner.keilholz.free.fr/downloads/MyBoot.zip

Koppel de Rage aan je pc, maak op de schijf van de Rage even een map aan, MyBoot bijvoorbeeld, en plaats de bestanden uit de zip download daarin.

Start je Rage op, wijzig de snelkoppeling naar je navi en verwijs deze naar de MyBoot.exe.
Start MyBoot op door op de snelkoppeling te drukken, klik 1x op de knop Windows en je komt in Windows CE. Ga nu naar Start > Settings
Start daar de snelkoppeling "System" en rechts zie je hoeveel geheugen je hebt. Daar zou iets moeten staat als 121600 KB, kan iets meer of minder zijn, maar als het ONDER de 100000 is heb je te weinig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh nee, dat heb ik eens eerder gezien. Maatje van me had een navi, uit China, voor in de auto uit gekocht. Er zou 128mb in zitten maar bleek uiteindelijk maar 64mb te zijn.

Maar goed, je kan toch ook andere programma's opstarten op de Rage 9toch? Als in, je kan snelkoppelingen aanpassen?

Download even http://werner.keilholz.free.fr/downloads/MyBoot.zip

Koppel de Rage aan je pc, maak op de schijf van de Rage even een map aan, MyBoot bijvoorbeeld, en plaats de bestanden uit de zip download daarin.

Start je Rage op, wijzig de snelkoppeling naar je navi en verwijs deze naar de MyBoot.exe.
Start MyBoot op door op de snelkoppeling te drukken, klik 1x op de knop Windows en je komt in Windows CE. Ga nu naar Start > Settings > Control Panel.
Start daar de snelkoppeling "System" en rechts zie je hoeveel geheugen je hebt. Daar zou iets moeten staat als 121600 KB, kan iets meer of minder zijn, maar als het ONDER de 100000 is heb je te weinig.
Volgens mij ben je wel op een **** manier bezig om je **** onder de aandacht te brengen. Staat het water je zo nader tot aan je lippen? :(

edit: gepast opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan