Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
terwijl ik toch tamelijk road georienteerde banden had op de GS en hyperPro veren voor en achter, en de vering van een F 800 GS geen goedkope shit is.

heb dat ook gelezen , een 850 is een prettiger machine dan een 1100 , wat kan die 20 pk me schelen als je maar weinig inlevert onder aan de streep, maar ik krijg er een prettigere motor voor terug, iets zuiniger ook .

thx

filmpje mag natuurlijk niet ontbreken
 
Hier heeft de GS ook plaats gemaakt voor ééntje uit de "R" reeks.

Geen GS wegens te hoog, maar een dikke naked.
Het vorige model R1200R, omdat ze die liever ziet dan de nieuwe.. :X

Een Darkwhite van 2014, ingeschreven in 2015.


Veel plezier beleefd aan de GS, maar de nood aan net dat tikkeltje extra power, de krappe grondspeling en goesting in een onderhoudsvriendelijk cardan hebben er uiteindelijk toch voor gezorgd dat 'm de garage mocht verlaten.

Al hoop ik nu niet dat ze met de cylinders over de grond gaat schrapen. :/
 
Laatst bewerkt:
Het zal er morgen,zaterdag, van afhangen hoe die vorkpoten eruitzien en hoe evt. problemen worden opgelost.

Wordt dit deftig gedaan, dan gaat deze GS nog een aantal jaartjes mee...

Zo niet, dan zou er wel eens snel een KTM voor in de plaats kunnen komen, maar dan wel van bij een andere dealer, dan degene die m'n SUPER ADVENTURE 1290 S heeft geleverd.

Geen ernstige handelszaak, zo blijkt nu....

Mijn BMW-dealer is wel uitstekend, zodat ik morgen op een goede afloop hoop... :Y



....en mijn portemonnee OOK !!!!!
 
Komende zondag wil ik weer het Veluwe allroad ritje gaan ploffen. 10.30 uur bij de MacDrek Nijkerk. Mocht er iemand achter de Begonia's weg willen en niet bang zijn voor een stoffige brommer........ :P

 
Heeft iemand ervaring met het reviseren van de rempomp (voor) van een r1100gs uit '94? Ik ben of op zoek naar een nieuw cilindertje of een andere rempomp. Is de rempomp van een r1100r of r1150gs ook geschikt? Wil liever geen nieuwe pomp aanschaffen voor €360,-. Er lekt op dit moment remvloeistof uit mijn pomp. Tips of ideeën zijn welkom! Groeten Luuk
 
Vandaag controle van de vorkpoten van mijn 2015 GS LC met 18.000 km op de klokken.

Verdict : geen enkele spleet zichtbaar en er nieuwe bussen op geperst.... goed voor de dienst :Y


full
 
Heeft iemand ervaring met het reviseren van de rempomp (voor) van een r1100gs uit '94? Ik ben of op zoek naar een nieuw cilindertje of een andere rempomp. Is de rempomp van een r1100r of r1150gs ook geschikt? Wil liever geen nieuwe pomp aanschaffen voor €360,-. Er lekt op dit moment remvloeistof uit mijn pomp. Tips of ideeën zijn welkom! Groeten Luuk

Ik vrees dat er op dit topic niemand met voldoende technische kennis zit (zeker voor de 1100) om je verder te helpen... probeer eens hier: succes bijna verzekerd :

Techniek R11xxGS
 
Heeft iemand ervaring met het reviseren van de rempomp (voor) van een r1100gs uit '94? Ik ben of op zoek naar een nieuw cilindertje of een andere rempomp. Is de rempomp van een r1100r of r1150gs ook geschikt? Wil liever geen nieuwe pomp aanschaffen voor €360,-. Er lekt op dit moment remvloeistof uit mijn pomp. Tips of ideeën zijn welkom! Groeten Luuk

Heb je daar niet gewoon revisiesetjes voor?
 
Komende zondag wil ik weer het Veluwe allroad ritje gaan ploffen. 10.30 uur bij de MacDrek Nijkerk. Mocht er iemand achter de Begonia's weg willen en niet bang zijn voor een stoffige brommer........ :P


Erg verleidelijk. Hoe lang duurt de rit ongeveer?
 
Hé Dirk,

Het meten van de (niet aanwezige) spleet duurde 8 seconden (mogelijk 9)...

Het plaatsen van de bussen : ongeveer een half uurtje.

Oogt wel netjes en het geeft toch enige geruststelling...


Thanx !!
Ik zal binnenkort ook wel een brief krijgen.....dan kan ik er op wachten..
Trouwens ook een recall ontvangen voor mijn focus...komt een ander nokkenas tandwiel in...dat gaat iets langer duren vrees ik...
 
Thanx !!
Trouwens ook een recall ontvangen voor mijn focus...komt een ander nokkenas tandwiel in...dat gaat iets langer duren vrees ik...

Ai, welk jaar zag jouw focus het licht? Hebben nl net een 2010 model gekocht. De mondeo werd met zijn 193000km toch wat oud... ;(
Dé GS heeft vorige week een grote beurt gehad. Fors bedrag dat bij de dealer hoger zou zijn geweest (maar toch niet alles gedaan hebben). Zat wat achterstallig onderhoud bij dat de dealer in 2015 bij een grote beurt niet heeft gedaan :X
 
Thanx !!
Ik zal binnenkort ook wel een brief krijgen.....dan kan ik er op wachten..
Trouwens ook een recall ontvangen voor mijn focus...komt een ander nokkenas tandwiel in...dat gaat iets langer duren vrees ik...

Mijn dochter heeft een FOCUS van 2012, een 1600 cc diesel.

Wij hebben nog niks vernomen van een recall, maar de jouwe is jonger, geloof ik..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan