Garmin Zumo deel 7

Ik moest even zoeken naar de juiste locatie in Italië.

Inderdaad zelfs in Mapsource stuurt die je een weg op zonder naam.
Ik heb het geprobeerd met CN NT2017.2 en de instellingen voor te vermijden wegen ook allemaal geprobeerd.
Zelfs als je aangeeft voorkeur voor snelwegen, blijft hij toch het weggetje nemen en niet de SP58.

(Strada Provenciale Di Faedo)

Alleen een extra via point op de SP58 laat je de SP58 volgen, beetje jammer '(
Het is een mooi voorbeeld van een korte route van slechts 3 km

Barco N46 11 59.7 E11 08 32.5
Faedo N46 11 33.4 E11 09 43.9 (TN Italie)
 
Ik moest even zoeken naar de juiste locatie in Italië.

Inderdaad zelfs in Mapsource stuurt die je een weg op zonder naam.
Ik heb het geprobeerd met CN NT2017.2 en de instellingen voor te vermijden wegen ook allemaal geprobeerd.
Zelfs als je aangeeft voorkeur voor snelwegen, blijft hij toch het weggetje nemen en niet de SP58.

(Strada Provenciale Di Faedo)

Alleen een extra via point op de SP58 laat je de SP58 volgen, beetje jammer '(
Het is een mooi voorbeeld van een korte route van slechts 3 km

Barco N46 11 59.7 E11 08 32.5
Faedo N46 11 33.4 E11 09 43.9 (TN Italie)

Ik heb net tijdens de vakantie 4500 km ineen cabrio door 8 landen gereden. Waaronder Frankrijk / Oostenrijk en Italie.

Het voorbeeld in Italie is een van de vele situaties die we tegenkwamen. Ik kan mij niet herrinneren dat dit in voorgaande jaren zoveel voorkwam.
Het lijkt erop dat er iets gewijzigd is sinds de mogelijkheden er zijn om "route opties zoals bochten " in te stellen.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt een zumo 550.
Weet iemand toevallig of op pen 3 van de motorhouder de volledige accu spanning hoort te staan?
Word de spanning dan in de navi zelf terug geregeld?

Ik hoop dat iemand mij helpen kan,
Bij voorbaat dank!
 
Vraag mbt Zumo 595

Wat ik de laatste weken merk is dat de zumo "shortcuts" neemt in plaats van de weg te volgen. Alsof de "kortste weg" als optie staat ingegegeven.

De instelling is snelste route. Hiervan verwacht je niet dat je door een dorp of over een geasfalteerd karrespoor gestuurd wordt .

Met name in Oostenrijk / frankrijk en Italie dirigeerde de zumo mij diverse keren een geasfalteerd karrespoor op in plaats van de weg te volgen.
Ook diverse keren door een stad/ dorp centrum.

Ook basecamp laat dit zien. Test zelf maar eens met hetvolgende
Noord ITALIE Van Barco naar Faedo . De Route zou via de SP58 moeten gaan. Echter bij mij neemt hij een shortcut even na de kruising met de SP131. Dit is echter een geasfalteerd karrespoor (25%) met de vermelding inrijden verboden. Zie maps

Google Maps

Hebben jullie dezelfde ervaringen.

Hierbij de reactie van garmin (op mijn melding van de situatie)
Thank you for contacting Garmin International.

When it happens, the “side road” usually has an incorrect speed limit assigned to it. We ask our data vendor to repair them as we discover them or have them pointed out to us.

This seems to happen more in Italy than other countries, unfortunately. I will make sure this one is passed along.

Thanks so much.
 
Ik heb al 2 keer meegemaakt dat mijn navigatie (590LM) na het missen van een soft-routepunt (en herberekenen uit) qua resterende tijd en kilometers van de geplande route (via basecamp gemaakt en geladen) compleet de mist in gaat en ik nog ruim 5000 km zou moeten rijden (zie afbeeldingen). Het is gebeurd bij verschillende kaart-versies en versies van de Garmin software zelf. Na het opnieuw laden van de route gaat het weer goed.
Iemand dezelfde ervaring ?
full

full
 
Ik heb al 2 keer meegemaakt dat mijn navigatie (590LM) na het missen van een soft-routepunt (en herberekenen uit) qua resterende tijd en kilometers van de geplande route (via basecamp gemaakt en geladen) compleet de mist in gaat en ik nog ruim 5000 km zou moeten rijden (zie afbeeldingen). Het is gebeurd bij verschillende kaart-versies en versies van de Garmin software zelf. Na het opnieuw laden van de route gaat het weer goed.
Iemand dezelfde ervaring ?
[afbeelding]
[afbeelding]

Ja is mij idd ook vaker overkomen,route opnieuw opstarten en het werkt weer !
Maar wat de orzaak is,geen idee ?
 
Vraag mbt Zumo 595


Ook diverse keren door een stad/ dorp centrum.



Hebben jullie dezelfde ervaringen.


Ja. Bij het kiezen voor snelste route tussen A en B stuurt de 595 mij telkens door het centrum. ook als er ringwegen e.d. aanwezig zijn. Het is behoorlijk achterlijk.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt een zumo 550.
Weet iemand toevallig of op pen 3 van de motorhouder de volledige accu spanning hoort te staan?
Word de spanning dan in de navi zelf terug geregeld?

Ik hoop dat iemand mij helpen kan,
Bij voorbaat dank!

Ik dacht het wel, is om de accu in de Zumo te laden.
Vond ooit eens dit plaatje met layout en gemeten waardes.
All numbered values are voltage with ignition switched on (second test probe of the multimeter earthed to frame).
'E' = continuity to earth (second test probe of the multimeter earthed to frame).
'N' = no voltage or continuity to ground.

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag even verbaasd gestaan over mijn Zumo 220.

Ik had een route gemaakt van Rotterdam naar Antwerpen over de A4 en in Belgie de A12.
Ik moest onverwacht wat voorbij Rilland wegbrengen, dus zo'n 25 km van de route af. Op de terugweg de route opnieuw opgestart en nee aangegeven op navigeren naar begin.
Bijna gelijk bij vertrek kreeg ik bovenin een vlaggetje met 24 km te zien :} en na een km of 5 rijden een paarse lijn, de route naar de geprogrammeerde route die dan ook feilloos opgepikt werd *O*
 
Laatst bewerkt:
Bestaat er in Mapsource of BaseCamp de mogelijkheid om een bepaalde weg uit te schakelen, dus niet gebruikt mag worden om opgenomen te worden in de route.

Het gaat om dit stuk weg, de oprit van Melsele naar de E34 richting Antwerpen.

full
full

Dit is zoals het in Mapsouce/Basecamp ingevoerd is. Op het rechterplaatje is te zien dan de parallelweg hier van de snelweg afbuigt. Het stukje rechtuit is een grasbaan onder het viaduct door.

Als ik in de Zumo kijk in de map \GPX\current.gpx dan wordt er dit van gemaakt:

full
full


Ik wordt voor de oprit al de parallelweg (Zaveldam) opgestuurd waarbij ik aan het eind over een stukje gras en vangrail de snelweg E34 op moet.

Wat ik ook probeer met viapunten op de goede oprit, die worden bij het importeren in de Zumo gewoon genegeerd met dit gekke resultaat.
 
Laatst bewerkt:
in beide bestaat die functie. Een zone of een wegdeel markeren als verboden gebied.

Te vermijden gebied.
In Mapsource of Basecamp gaat het goed, alleen de Zumo maakt er gehakt van :(

Als je in de Zumo het bestand \GPX\current.gpx aanklikt dan wordt dat (bij mij) gepend in Mapsource. Je kan dan met behulp van een viapunt de route verleggen naar de goede oprit. Bij het opslaan als current.gpx lijkt het goed te gaan. Weer opnieuw opvragen en de foute route zit er weer in.
 
Laatst bewerkt:
Ja, omdat dat niet de methode is :)

Eerst de route in je toestel via het scherm wissen, dan aansluiten, dan de route aanpassen in MapSource en deze opnieuw in de 550 zetten, waarbij je zeker moet weten dat de route er dan niet 2x op staat in 2 verschillende bestanden.

De current is een kopie van verborgen intern geheugen en wordt iedere keer overschreven als je de usb kabel in de zumo stopt (en niet per ongeluk op annuleren drukt).

M.a.w. de current alleen gebruik om te zien wat er in de zumo staat, maar niet om er wat naartoe te sturen.
 
Ja, omdat dat niet de methode is :)

Eerst de route in je toestel via het scherm wissen, dan aansluiten, dan de route aanpassen in MapSource en deze opnieuw in de 550 zetten, waarbij je zeker moet weten dat de route er dan niet 2x op staat in 2 verschillende bestanden.

De current is een kopie van verborgen intern geheugen en wordt iedere keer overschreven als je de usb kabel in de zumo stopt (en niet per ongeluk op annuleren drukt).

M.a.w. de current alleen gebruik om te zien wat er in de zumo staat, maar niet om er wat naartoe te sturen.
Ik heb andere ervaringen met het inwendige van de Zumo.

in de map \temp.gpx komt het bestand wat je vanuit het programma naar je toestel stuurt. Dit is een exacte kopie.

Op het moment dat je die route importeerf komt deze te staan in het map \current.gpx en is dan wel of niet herberekend. Dat herberekenen bij importeren kan je volgens mij niet uitzetten.

Hierbij een stukje mapstructuur va de Zumo 220 als je die via de verkenner binnen gaat.

[GARMIN] apparaat in Windows verkenner
-- [System] verborgen map
---- [Diag]
------ "sys_log.bin"
---- [Eula]
------ [Dutch]
-------- "navteq.htm"
---- [Exdata]
------ "006-D0952..01.bin" t/m
------ "006-D0952..06.bin"
---- [RemoteSW]
------ "006B048201.bin"
------ "006B090100.GCD"
---- "fs.image.ver"
---- "gmapbmap.img/.sum"
---- "gmapprom.gma/.img/.sum/.unl" kaarten Europa
---- "GMAPTZ.img/.sum"
---- "Gupdate.gcd"
---- "locales.xml"
---- "traficprovider.xml"
-- [Garmin]
---- "Drive.ico"
---- "GarminDevice.xml"
-- [GPX]
---- [gpx]
------ [Archive] routes als track opgeslagen als \current.gpx te groot wordt
-------- "1.gpx" gereden tracks, genummerd 1 t/m xx
---- "3803227047.lpt" thuis bij <Favorieten> [695230249]
---- "current.gpx" routes opgeslagen bij <Aangepaste routes> + tracks
---- "temp.gpx" laatst geïmporteerde route in <Mijn gegevens>.
-- [Map]

Waarbij de steepjes even moeten dienen om verschil in map/submap en bestand aan te geven.
 
Laatst bewerkt:
Eerst de route in je toestel via het scherm wissen, dan aansluiten, dan de route aanpassen in MapSource en deze opnieuw in de 550 220 zetten, waarbij je zeker moet weten dat de route er dan niet 2x op staat in 2 verschillende bestanden.
zo heb ik het ook verschillende keren geprobeerd, maar elke keer komt het uiteindelijke resultaat met de foute route na het importeren.
De current is een kopie van verborgen intern geheugen en wordt iedere keer overschreven als je de usb kabel in de zumo stopt
Ik heb bij opties van Windows aangegeven dat hij ook verborgen bestanden moet weergeven. Zo is de hele submap \system een verborgen map. Ik zou niet weten waar je dan de originele \current submap zou moeten plaatsen. Alle routes die je bij aangepaste routes op het scherm van de Zumo ziet staan kan je hier terugvinden inclusief de tracs.
Je kan de submappen current.gpx en temp.gpx compleet verwijderen. Die worden bij het opstarten van de Zumo vanzelf weer aangemaakt.
M.a.w. de current alleen gebruik om te zien wat er in de zumo staat, maar niet om er wat naartoe te sturen.
Ik heb door het plaatsen van een via-punt de route in de submap \current.gpx kunnen veranderen. bij het afsluiten van de Zumo en weer opstarten blijkt deze verandering blijvend te zijn. Ik kan het in werkelijkheid pas volgende week meemaken.
 
Laatst bewerkt:
De zumo heeft een afzonderlijk werkgeheugen waarin het de routes opslaat. Zet je nieuwe routes op het toestel, dan zal de zumo deze inlezen (al dan niet na jouw opdracht) en deze in dat werkgeheugen zetten. Als je daarna alle GPX-bestanden wist, zijn de routes nog gewoon aanwezig in je routemenu.
Je kunt niets in Windows (of in welk besturingssysteem dan ook) aanpassen om dat werkgeheugen zichtbaar te maken, het is gewoon niet van buitenaf toegankelijk.
Current.gpx is trouwens geen submap, het is een bestand. Het wordt aangemaakt op het moment dat je je toestel aan de PC koppelt, dus niet wanneer je de zumo onaangekoppeld opstart.
Temp.gpx is ook een bestand en wordt niet door de zumo aangemaakt, wel door BaseCamp of MapSource.
 
Als ik via verkenner de mappen \current.gpx, \temp.gpx en evt. \archive wis ben ik ook alle routes in <aangepaste routes> op de Zumo kwijt. Ook heb ik dan niet de melding/vraag of ik een route wil importeren.
 
Goedendag allen,

Ik heb een vraag waar een vriend en ik niet uitkomen.
Hij heeft een Zumo 660 en een BT Scala Rider Q2. Als dat spul op tafel ligt is het kopppelen geen probleem en wordt het geluid aan de headset doorgegeven.
Zodra de Zumo in de houder is geplaatst komt er geen geluid meer uit de headset. Ook niet als er geen spanning op de houder staat.

Tot zover de bevinding van veel proberen, wie weet hier de oorzaak of nog beter de oplossing voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan