Suzuki GSXR 1000 vs Yamaha R1 en Fireblade 954RR

klopt, ik moest ondertussen nog even mijn motorrijbewijs halen anders kon ik de motor niet naar huis rijden, dat is wat me ook tegen hield want ik ben op 3 juli voor de eerste keer geslaagd zodat ik mijn rijbewijs een week later kon ophalen en zodoende dan pas een motor kon gaan halen, daarvoor reed ik al wel zonder rijbewijs op mijn honda XR600 maar enkel hier in de polder

ik ben toen bij het ophalen van mijn rijbewijs gelijk van het gemeentehuis naar een motorzaak gereden om proef te rijden op een fireblade en daarna heb ik deze gekocht dus heb er verder geen gras over laten groeien.

maar goed, gisteren een tweede paddockstand gekocht bij Datona,
en een medewerker daar had mijn bestelling om onverklaarbare reden op hold gezet terwijl die gewoon uit voorraad leverbaar was., ik kreeg vandaag dus niks thuis en heb de bestelling meteen ook maar geannuleerd omdat ze op zaterdag niet bezorgen wat overigens wel in hun woorwaarden staat dat ze op zaterdag bezorgen maar ze wisten het zelf niet eens.volgens mij zitten die gasten daar allemaal aan de pillen ofzo

op deze manier wil ik ook nooit meer iets kopen bij zo'n flutbedrijf..intussen bij een andere winkel een paddockstand gekocht die morgen wel geleverd gaat worden.
 
Doe het de eerste keer wel met een 2e persoon erbij :P Paar keer oefenen en dan kan je het ook alleen


Ik kan het nu al alleen :9

gisteren nieuwe paddockstand achter binnen gekregen en vandaag maar eens uitgetest. de voorkant ging met niks omhoog nu de achterkant ook stabiel stond in de paddock. beide wielen komen mooi van de grond zodat ik ze tegelijk eraf kan halen voor de banden wissel.

de voorpoot keerringen wil ik toch zelf eerst proberen te vervangen. ik heb nu verschillende how to do op YouTube gezien over hoe het moet. zelfs zonder seal driver is het mogelijk om ze erin te beunen,

2ms0ck5.jpg
 
ik heb de voorpoot er nu vanonder en open maar er zitten best veel diepe krassen in het chroom van de veerweg bij de keerring, als dit maar niet de reden is dat hij lekt?
 
Dat dacht ik ook maar dan moet de vorige eigenaar dat toch ook wel geweten hebben? hij zegt van niet maar er zitten echt veel voelbare krassen in,

en aan de andere poot voel ik dat niet,

ik ga er nu zelf maar even niks meer aan doen voordat ik olie en keerringen etc ga bestellen, en het eerst bij de motorzaak laten zien..

in het ergste geval word het dan dus een andere poot maar waar haal je die eventueel vandaan?
 
Dat dacht ik ook maar dan moet de vorige eigenaar dat toch ook wel geweten hebben? hij zegt van niet maar er zitten echt veel voelbare krassen in,

en aan de andere poot voel ik dat niet,

ik ga er nu zelf maar even niks meer aan doen voordat ik olie en keerringen etc ga bestellen, en het eerst bij de motorzaak laten zien..

in het ergste geval word het dan dus een andere poot maar waar haal je die eventueel vandaan?

Afhankelijk van hoe diep de krassen zijn kun je de poten ook polijsten.
 
hier een foto ervan ,hoe zou ik dat het beste eruit kunnen poetsen??

2qw20sh.jpg


ben inmiddels wel verder gegaan met helemaal uit elkaar halen,
was nog een hels karwei als je niet over de juiste tools beschikt. maar dan moet je improviseren met je fantasie.. en dat is weer gelukt..

(op het blauw geanodiseerde zit nog restjes tape tegen beschadigingen erom gedaan..)

2qnp16f.jpg


nu alles netjes klaar gelegd voor de nieuwe keerring,moet nog besteld worden,denk dat ik Athena of Ariete keerringen ga halen,

k9uaeq.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb wel eens een voorvork gepolijst van honda XR maar dat waren alleen de buitenpoten.
in de baknschroef zetten met bescherming en dan steeds heen en weer over drwars gaan met schuurpapier.


deze krassen kan je voelen met je nagel, maar ga je met wp 1200 niet het chroom eraf schuren of dof maken?
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je Er aan schuurt vergroot je ook de speling tussen de afdichting en de vork. Blijft het dan niet net zo hard lekken? De afdichting beschadigt dan misschien niet maar als die niet perfect afsluit heb je er niks aan.
 
Daar zeg je ook weer wel wat ja, ik ben er ook nog niet helemaal mee weg om eraan te gaan schuren al denk ik wel dat nieuwe keerringen vooral in het begin waarschijnlijk nog iets strakker zitten dan oude. maar ik kan helemaal niks vinden op internet over chrome van binnenpoten polijsten door op te schuren?

zou graag eens eerst wat meer info willen vinden daarover met eventueel foto's of filmpjes van hoe het is en precies gedaan word..

wel las ik verhalen over laten slijpen en opnieuw verchromen.
ook zou chrome te hard zijn om het te gaan polijsten?

sommigen hadden het over krassen afdichten met epoxy of opvullen met nagelak of krassen opvulmiddel voor autolakken. helaas werd er verder niks bij verteld dus ik weet ook echter niet hoe lang zoiets blijft zitten dan?

verder is het ook een beetje een gok omdat ik nog niet weet of de keerring wel echt lekt door de krassen.dus ja,wat het beste te doen nu..?
 
Laatst bewerkt:
heb wel eens een voorvork gepolijst van honda XR maar dat waren alleen de buitenpoten.
in de baknschroef zetten met bescherming en dan steeds heen en weer over drwars gaan met schuurpapier.


deze krassen kan je voelen met je nagel, maar ga je met wp 1200 niet het chroom eraf schuren of dof maken?

Oei als je ze goed kunt voelen da's niet helemaal fris -O-

Ik durf je niet te adviseren om grof te gaan schuren.

Ik weet dat men ook 600 ervoor neemt maar dat advies geef ik je niet .Puur omdat ik met die korrel geen ervaring heb.
 
Daar zeg je ook weer wel wat ja, ik ben er ook nog niet helemaal mee weg om eraan te gaan schuren al denk ik wel dat nieuwe keerringen vooral in het begin waarschijnlijk nog iets strakker zitten dan oude. maar ik kan helemaal niks vinden op internet over chrome van binnenpoten polijsten door op te schuren?

zou graag eens eerst wat meer info willen vinden daarover met eventueel foto's of filmpjes van hoe het is en precies gedaan word..

wel las ik verhalen over laten slijpen en opnieuw verchromen.
ook zou chrome te hard zijn om het te gaan polijsten?

sommigen hadden het over krassen afdichten met epoxy of opvullen met nagelak of krassen opvulmiddel voor autolakken. helaas werd er verder niks bij verteld dus ik weet ook echter niet hoe lang zoiets blijft zitten dan?
Dat zijn prutsers
verder is het ook een beetje een gok omdat ik nog niet weet of de keerring wel echt lekt door de krassen.dus ja,wat het beste te doen nu..?

Toch oppoetsen met 1000 of 1200 en de nieuwe seals proberen.

Anders moet je die ene poot laten verchromen ( 120 euro ongeveer) maar dan moeten er ook nieuwe glij-bussen erin.

Oh ja neem daarvoor OEM de rest is bagger.

Reken op 80 euro.
 
Laatst bewerkt:
opnieuw laten verchromen wil ik niet gelijk laten doen, dan eerst maar proberen op te poetsen, zal het vandaag ook eens even navragen bij de techniek winkel hier waar ze wp schuurpapier verkopen..
 
Je kan ook gewoon even kijken of je de hele poot niet kan vervangen. (of nieuwe binnenpoot)
Even zoeken op motor-parts online of ebay.

Vork van een 929rr is volgens mij hetzelfde, dus daar kun je ook naar zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de poot vandaag laten zien bij een techniek zaak, iemand heeft er daar naar gekeken en vond het nog wel meevallen. hij vertelde dat de poot bij 1 van zijn Suzuki motoren er erger aan toe was met krassen en nog niet lekte als je maar een goede keerring hebt. hij garandeerde mij dat die dus niet zou gaan lekken op die krassen die er nu in zitten.ook heb ik de motorzaak gebeld en die vertelde mij ook al verhalen van voorpoten waar zelfs het chrome eraf was en nog niet lekte.

inmiddels de oude keerring eruit en er zit allemaal gelige troep tussen de afdichtingen. waarschijnlijk van water met olie.ook bij het veertje bovenkant poot allemaal vuil ertussen en dat aan de bovenkant waar de vorkolie erin komt????..en het veertje aan de onderkant bij de stofkap is nog helemaal mooi schoon??? dus dan zou het misschien eerder door vuile olie zijn gekomen die lekkage en krauwen??. van binnenuit bevuild en lek gegaan dus? de olie die uit de poot kwam was ook echt heel smerig en heel erg grijs,drapperig ook.
2vnkto8.jpg


dus ik heb nu keerringen van Athena met dubbele afdichting besteld en een liter vork olie erbij bij mlm parts en ga het dan maar gewoon proberen.
 
Laatst bewerkt:
na een middagje poetsen zijn de krassen eruit!

maar niet met schuurpapier!! gewoon met commandant no 4 en dan een lappenschijf op een boormachine.is echt heel mooi geworden en blinkt als een spiegel.
 
Je houdt ons goed op de hoogte, vaak interessant om te lezen.

Daarnet wilde ik mijn overpad gebruiken, staat er ook zo'n 954 geparkeerd. Aan de nieuwe buurman gevraagd of hij zijn spiegel nog wat verder kon inklappen, dan hoef ik mijn buik niet zo ver in te houden. Mag er een proefritje op maken.
 
Je houdt ons goed op de hoogte, vaak interessant om te lezen.

Daarnet wilde ik mijn overpad gebruiken, staat er ook zo'n 954 geparkeerd. Aan de nieuwe buurman gevraagd of hij zijn spiegel nog wat verder kon inklappen, dan hoef ik mijn buik niet zo ver in te houden. Mag er een proefritje op maken.


Het gaat de goede kant op, ik ga de andere poot ook gelijk meepakken,

alleen moeten de poten ook nog afgesteld worden op druk? zag dat er een soort ventiel onderaan zit..
hoe werkt dat precies.. kan iemand dat misschien uitleggen?
 
Dat is een vak op zich.

http://www.hksuspension.nl/images/stories/Informatie/HK-Suspension_Basisveringtechniek_WEB.pdf

Jezelf inlezen en wat aan die knoppen gaan draaien (als je eenmaal op een rijtje hebt welke draaiknop wat doet) kan er voor zorgen dat je verschil merkt en het wellicht iets beter maakt.
De kans dat je het niet beter maakt is aanzienlijk en de kans dat je goed afstelt is heel klein.

Maar bij bijvoorbeeld HyperPro kan je zo langsrijden zonder afspraak en dan stellen zij meteen de boel af op een "basis" afstelling. Het is wonderbaarlijk in deze tijd, maar zij doen dat gratis!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan