Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
De DVT blokken hebben veel PK , ik dacht ca 160 pk. Maar deze komen er heel zacht in. Dit was naar mijn gevoel te mak.
De Speed voelt net wat aggressiever aan.
PS Ik was een Aprilia Tuono gewend. Als je vanaf een Tuono op de Multi strada stapt dan merk je niets van de extra PK's . Veel te lief door de electronica.
Die ik heb gereden van voor het DVT blok (Testastretta 11°) heeft 150 PK in Touring en Sport stand. Maar als je echt wil gassen dan moet je 'm wel in Sport zetten. Met tunen is er nog wel meer uit te halen want het is eigenlijk gewoon een superbike blok. Dat spreekt mij dan wel weer aan, zo'n sportieve fiets waar je ook rustig met z'n 2en een flinke rit kan maken met koffers erop en toch flink mee kunt gassen :)
 
Ik kan het beamen :9~ En de multi is echt veel rapper als een Speed. Althans wel als mijn oude R in Vorige week samen met mijn broer even wezen testen maar op alle vlakken is de Duc sneller. Bocht uit is de duc sneller, In 5 naast elkaar op het gas. In 6 vol op het gas. En topsnelheid. Echter is de speed veel stabieler op snelheid. En tja aan het geluid van de Speed valt niet te tippen O-)
 
Op zich vond ik hoe het vermogen erin komt nog wel meevallen, zo extreem is het niet vergeleken met een driecilinder. En het nieuwste model met DVT blok schijnt nog soepeler te zijn. Ik denk dat ik zo'n 1100 Evo gewoon te langzaam zou vinden. Of is die heel erg licht?

Ik kon trouwens bijna niet geloven dat zo'n Multistrada ongeveer hetzelfde weegt als mijn Speed. Zo'n Multistrada is een stuk groter, dan denk je meteen dan zal ie ook wel zwaar zijn, maar dat valt dus reuze mee.
Incl. vloeistoffen weegt die 1100evo dacht ik 190kg. En max koppel al bij 6000rpm van 103Nm. Werd om die reden ook vergeleken met speed triples. Speed triple is wel iets meer sport gericht dan de monster.

Vanochtend ook weer 1.5u met de gixxer op pad geweest. Voldoende koppel en pks, maar dan moet je hoog in de toeren blijven. Dus eigenlijk alles in zijn 2 rijden en soms naar zijn 3. En even door dorpjes enzo pffft dan zien je knieeen en polsen wel af. Dus vandaar dat ik weer een naked of all road wil. Hoeft dan niet eens een pk pakhuis te zijn :) denk dat jullie op de speeds mij zoek rijden. Op een circuit kan het anders zijn, maar daarbuiten? En ik rij max 1 a 2x circuit. Dan pak ik voortaan de cbr600f van de mrs.
 
1P1gAuY.png


Naked, enkelzijdige swingarm, 3-cilinder, dubbele koplampen... Dat moet een Speed zijn 8-)
 
Ik kan het beamen :9~ En de multi is echt veel rapper als een Speed. Althans wel als mijn oude R in Vorige week samen met mijn broer even wezen testen maar op alle vlakken is de Duc sneller. Bocht uit is de duc sneller, In 5 naast elkaar op het gas. In 6 vol op het gas. En topsnelheid. Echter is de speed veel stabieler op snelheid. En tja aan het geluid van de Speed valt niet te tippen O-)
Ik heb het gevoel dat mijn Speed toch echt sneller is dan een Multistrada :Y
Mijn Speed is dan ook wel erg snel voor een Speed heb ik het idee en ook nog met groter achtertandwiel.
Misschien ligt het ook deels aan de zithouding en windbescherming dat de beleving anders is.
 
Incl. vloeistoffen weegt die 1100evo dacht ik 190kg. En max koppel al bij 6000rpm van 103Nm. Werd om die reden ook vergeleken met speed triples. Speed triple is wel iets meer sport gericht dan de monster.

Vanochtend ook weer 1.5u met de gixxer op pad geweest. Voldoende koppel en pks, maar dan moet je hoog in de toeren blijven. Dus eigenlijk alles in zijn 2 rijden en soms naar zijn 3. En even door dorpjes enzo pffft dan zien je knieeen en polsen wel af. Dus vandaar dat ik weer een naked of all road wil. Hoeft dan niet eens een pk pakhuis te zijn :) denk dat jullie op de speeds mij zoek rijden. Op een circuit kan het anders zijn, maar daarbuiten? En ik rij max 1 a 2x circuit. Dan pak ik voortaan de cbr600f van de mrs.
Ik kan zoveel motoren bedenken die daar aan voldoen.
Persoonlijk zou ik voor iets tussen een naked en een SM gaan......of lichte, maar goed-sturende allroad.
Of zoiets als een Tracer waar je niet van gecharmeerd bent.

Ik vind mijn GS heerlijk, zekers voor vakantie e.d. (koffers er op en gaan) maar feitelijk vind ik hem te zwaar om er een echte funbike van te maken.......dat was echt het grote pluspunt van de Speed, de funfactor.

Die superbikes zijn leuk voor op het circuit/snelweg, maar met de tegenwoordige boetes kun je nergens meer lol hebben op zoiets.
Zelfs met een Speed is het lastig met al die 60km-zones.

Een cbr600f voor op het circuit vind ik dan net weer te weinig vermogen, maar dat komt omdat ik anders gewent ben. ;)



[afbeelding]

Naked, enkelzijdige swingarm, 3-cilinder, dubbele koplampen... Dat moet een Speed zijn 8-)

Da's geweldig spul, mooi gemaakt. :Y
 
Ik kan zoveel motoren bedenken die daar aan voldoen.
Persoonlijk zou ik voor iets tussen een naked en een SM gaan......of lichte, maar goed-sturende allroad.
Of zoiets als een Tracer waar je niet van gecharmeerd bent.

Ik vind mijn GS heerlijk, zekers voor vakantie e.d. (koffers er op en gaan) maar feitelijk vind ik hem te zwaar om er een echte funbike van te maken.......dat was echt het grote pluspunt van de Speed, de funfactor.

Die superbikes zijn leuk voor op het circuit/snelweg, maar met de tegenwoordige boetes kun je nergens meer lol hebben op zoiets.
Zelfs met een Speed is het lastig met al die 60km-zones.

Een cbr600f voor op het circuit vind ik dan net weer te weinig vermogen, maar dat komt omdat ik anders gewent ben. ;)Da's geweldig spul, mooi gemaakt. :Y
Die Tracer vind ik wel mooi en stond hoog oo mijn lijst. Maar lees over veel problemen met vering en stabiliteit bij hoge snelheden. De 2017 versie schijnt er minder problemen mee te hebben.

Ben nog niet met goof op t circuit geweest maar qua gewicht en pks moet dat best gaan. Maar ik ben ook geen topper ;) rij 2.13 op Assen :P
 
Laatst bewerkt:
Die Tracer vind ik wel mooi en stond hoog op mijn lijst. Maar lees over veel problemen met vering en stabiliteit bij hoge snelheden. De 2017 versie schijnt er minder problemen mee te hebben.
Gooi je er wat Hyperpro onder ofzo :)
 
Aan de speed gixxer of goof zal t ook niet liggen :P

Heb nu 4x gereden op circuit. Daar ligt t vooral aan. 1x met de 2008 speed. Andere keren op de gixxer waarvan 1x Assen een wildwaterbaan was geworden. Had wel de snelste tijd van de dag van degenen die op straatbanden reed met 3.00 _O-
 
Mannen! Ik ga jullie verlaten ;) vandaag de Speed ingeruild, tuono opgehaald.. Blijf wel meelezen uiteraard :Y

Heb de LED lampen nog liggen, teab :Y
 
Mannen! Ik ga jullie verlaten ;) vandaag de Speed ingeruild, tuono opgehaald.. Blijf wel meelezen uiteraard :Y

Heb de LED lampen nog liggen, teab :Y

veel plezier met de tuono en hou het rubber op de weg :] 8-)

nog 3 daagjes werken en dan ga ik met de triple op vakantie :] 18 dagen lekker sturen over kleine weggetjes en berg passen. eerst via het zwarte woud of de vogeze naar zwitserland en dan door naar de dolemieten of route de grand alpes (dat ligt aan het de regen) en dan weer binnen door terug. :] })
 
Nog geen goede, maar het is deze kleurstelling met dezelfde opties, maak nog wel ff eentje zsm :Y
full
 
veel plezier met de tuono en hou het rubber op de weg :] 8-)

nog 3 daagjes werken en dan ga ik met de triple op vakantie :] 18 dagen lekker sturen over kleine weggetjes en berg passen. eerst via het zwarte woud of de vogeze naar zwitserland en dan door naar de dolemieten of route de grand alpes (dat ligt aan het de regen) en dan weer binnen door terug. :] })


Lekker hoor, veel plezier!
 
veel plezier met de tuono en hou het rubber op de weg :] 8-)

nog 3 daagjes werken en dan ga ik met de triple op vakantie :] 18 dagen lekker sturen over kleine weggetjes en berg passen. eerst via het zwarte woud of de vogeze naar zwitserland en dan door naar de dolemieten of route de grand alpes (dat ligt aan het de regen) en dan weer binnen door terug. :] })
Dat heb ik net gedaan met de cabrio . Geweldig gehad . 4500km plezier en heel veel binnendoor :Y :Y
Als het op de route uitkomt , pak dan stukje Slovenie mee . Het Trichafski park . Prachtig. Veel plezier
 
Dat heb ik net gedaan met de cabrio . Geweldig gehad . 4500km plezier en heel veel binnendoor :Y :Y
Als het op de route uitkomt , pak dan stukje Slovenie mee . Het Trichafski park . Prachtig. Veel plezier

met de cabrio is ook leuk. ik heb een gele megane cabrio van 1997 8-)
maar slovenie ligt behoorlijk van de route, helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan