XJ900F blok in XJ700 Maxim?

honda user

MF'er
16 jun 2015
45
0
landgraaf
~Hallo mede forum gebruikers heb een vraag ??

Het blok van mijn xj 700 maxim is in de soep gelopen Helaas :( :(

Nu wil ik er een blok van een xj 900s onder hangen zou moeten passen toch .

De carburateurs pak ik ook van een xj 900 en de cdi unit ook maar moet ik ook de kabelboom en de bochten van de uitlaat meenemen of zelfs liever een complete uitlaat.

Zodat ik achteraf niet voor verrassingen komt te staan want hier in het zuiden van ons kikker land zit niet vlug een sloop waar ik terecht kan voor onderdelen dus neem ik liever alles in een keer mee.

Hoor het wel grts Johnny

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Na drie dagen sleutelen schuren spuiten polijsten is het morgen dan zo ver.

Dan gaat het xj900 motorblok onder het xj700 maxim frame.
full
 
Mocht je dit blok er toch niet onder krijgen, denk dan eens aan een XJ700X blok.
Het frame is nagenoeg hetzelfde en het blok zou er (met de XJ700X airbox) zo in moeten passen.

Dan ga je wel van lucht- naar watergekoeld, maar daarvoor heb je dan wel een 1e generatie Genesisblok (20 klepper) met bijna 100 PK.....
 
Blok licht er onder uit morgen het nieuwe blok even afbouten met rvs boutjes en donderdag gaar het 900 cc blok onder het frame van de Maxim.

Hou jullie op de hoogte over de verdere verloop van de ombouw van 700 naar 900 cc

Grts Johnny


8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
full
 
nee niet echt maar vertrouw op de goden maar weet je misschien hoe het kan dat de choke niet blijft uit getrokken deze gaat van zelf weer terug en neem aan dat het niet de bedoeling is of

Ik heb 2 XJ700X'n gehad en van beiden moest ik de choke handmatig terugzetten. Eigenlijk heb ik mij nooit afgevraagd of dit zo hoorde, dus nee een antwoordt heb ik niet voor je.
Beetje WD40 misschien?
 
Ik heb diverse punten gemeten en is precies het zelfde . en de xj 900 is niet meer dan een opgeboord 700 blok is te lezen op diverse media.

Oja en het probleem met de choke is op gelost door in twee gaat m4 te tappen en boutjes er in en choke blijft mooi open staan zoals het hoort zie foto.

oja nog een vraagje kun je ook meerdere foto`s plaatsen ??

Grts Johnny
8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
full
 
nee niet echt maar vertrouw op de goden maar weet je misschien hoe het kan dat de choke niet blijft uit getrokken deze gaat van zelf weer terug en neem aan dat het niet de bedoeling is of


Ik vrees dat je de verkeerde carbs bij dat blok hebt, en ten 2e zijn je carbs niet compleet.

Als dat blok origineel zwart was zoals op je foto heb je waarschijnlijk een blok met motorcode 31E. Die komt waarschijnlijk uit een grijs ingevoerde 900seca. Das een blok met 853 cc en daar horen 35mm carburateurs op. Choke bediening loopt dan via een kabel naar je stuur.
Als jij carburateurs hebt met een chokeknop aan de zijkant van je carbs komen die waarschijnlijk van een 4BB, en dat zijn 36mm carburteurs. Dat 31E blok zal er best op lopen maar het is niet zoals het hoort.
De chokestang van deze carbs wordt gelockt door carb 2 en 3, die hebben een gaatje op de voorkant van de carbs waar die chokestang in glijdt. In dat gaat horen een veertje en een kogeltje te zitten. De chokestang heeft wat uitsparingen waar die kogeltjes in gedrukt worden door die veertjes. Als die carbs al eens uit elkaar geweest zijn zijn die veertjes en kogeltjes waarschijnlijk verdwenen, want als je niet weet dat die dingen erin zitten rollen ze al snel van je werkbank af.
Als veertjes of kogeltjes ontbreken wordt je choke dus niet in positie gelockt en trekken de choke veren in iedere carb de choke weer dicht.

edit :

ik kijk nu pas goed naar die foto van je carbs, die grote glimmende schroef hoort daar niet!! Zie mijn foto, de rechtercarb heeft dat gaatje, de linker niet, en zo hoort het dus. Die schroef die er bij jou in zit is er waarschijnlijk ingedraaid om de choke wat stroever te laten schuiven.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je de verkeerde carbs bij dat blok hebt, en ten 2e zijn je carbs niet compleet.

Als dat blok origineel zwart was zoals op je foto heb je waarschijnlijk een blok met motorcode 31E. Die komt waarschijnlijk uit een grijs ingevoerde 900seca. Das een blok met 853 cc en daar horen 35mm carburateurs op. Choke bediening loopt dan via een kabel naar je stuur.
Als jij carburateurs hebt met een chokeknop aan de zijkant van je carbs komen die waarschijnlijk van een 4BB, en dat zijn 36mm carburteurs. Dat 31E blok zal er best op lopen maar het is niet zoals het hoort.
De chokestang van deze carbs wordt gelockt door carb 2 en 3, die hebben een gaatje op de voorkant van de carbs waar die chokestang in glijdt. In dat gaat horen een veertje en een kogeltje te zitten. De chokestang heeft wat uitsparingen waar die kogeltjes in gedrukt worden door die veertjes. Als die carbs al eens uit elkaar geweest zijn zijn die veertjes en kogeltjes waarschijnlijk verdwenen, want als je niet weet dat die dingen erin zitten rollen ze al snel van je werkbank af.
Als veertjes of kogeltjes ontbreken wordt je choke dus niet in positie gelockt en trekken de choke veren in iedere carb de choke weer dicht.

edit :

ik kijk nu pas goed naar die foto van je carbs, die grote glimmende schroef hoort daar niet!!
[afbeelding]


Hij laat de foto zien omdat hij dit aangepast heeft om het door jouw genoemde probleem (waarschijnlijk) op te lossen.

Dit is wat hij onder de foto zette:

Oja en het probleem met de choke is op gelost door in twee gaat m4 te tappen en boutjes er in en choke blijft mooi open staan zoals het hoort zie foto.
 
Mocht je dit blok er toch niet onder krijgen, denk dan eens aan een XJ700X blok.
Het frame is nagenoeg hetzelfde en het blok zou er (met de XJ700X airbox) zo in moeten passen.

Dan ga je wel van lucht- naar watergekoeld, maar daarvoor heb je dan wel een 1e generatie Genesisblok (20 klepper) met bijna 100 PK.....

Eerlijk gezegd snap ik ook niet, waarom TS niet voor een XJ700X heeft gekozen. Past zo in zijn frame, wat een top blok is dat. Ook wel de kleine Vmax genoemd :)
 
Frame gespoten kabel boom hier en daar bij gewerkt door nieuwe isolatie er om heen te draaien en krimpkous.

En morgen is de dag van het oordeel gaat i passen of niet hou jullie op de hoogte.

Heb bewust gekozen voor een xj900f blok heb het niet zo staan op de vloeistof gekoelde motoren.

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Nou ja slechte ervaring mee kocht me eens een vmax bij een dealer tweede hands wel te verstaan was meteen verliefd op de black max wat een beest.

Proefrit gemaakt liep mooi en een power als je aan het draaide en dan boven een bepaald toerental werd je gelanceerd maar goed.

Max gekocht een week later stond hij dan ook klaar na een afleverings beurt je kunt het wel ik zo trots als een pauw met die muscle bike naar huis.

Een maal thuis aangekomen ging ik alles controleren want je betaald geen katte pis voor zo`n beurt en jaar hoor dat had ik weer OLIE in de KOELVLOEISTOF dus ik door het lint .

Motor terug naar de dealer en die zei alles komt goed maar ik had er geen vertrouwen meer in.

Zelf sleutel ik al jaren en weet wat het voor een gedoe is bij een v motor en zeker bij vmax om de koppen eraf te halen.

Had dan wel garantie en hoop gedoe en na een maand was de Max weer klaar volgens hun.

Dus ik weer naar huis met de Max en ging weer alles checken maar er zat nog steeds olie in de koelvloeistof.

Dealer gebeld maar die zei dat het evt rest olie was dus heb ik zelf maar diverse keren het blok , radiator gespoeld tot dat hij schoon was.

En toen weer een stuk rijden met als resultaat weer olie in de koelvloeistof. Heb de motor ook terug gebracht naar de dealer en de zaak ongedaan gemaakt.

Dat is de reden waarom ik geen vloeistof gekoelde motor meer wil


8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Hij laat de foto zien omdat hij dit aangepast heeft om het door jouw genoemde probleem (waarschijnlijk) op te lossen.

Dit is wat hij onder de foto zette:

Oja en het probleem met de choke is op gelost door in twee gaat m4 te tappen en boutjes er in en choke blijft mooi open staan zoals het hoort zie foto.

Was niet helemaal scherp blijkbaar,

Maar wat is nu de motorcode van het nieuwe blok?
 
Nou ja slechte ervaring mee kocht me eens een vmax bij een dealer tweede hands wel te verstaan was meteen verliefd op de black max wat een beest.

Proefrit gemaakt liep mooi en een power als je aan het draaide en dan boven een bepaald toerental werd je gelanceerd maar goed.

Max gekocht een week later stond hij dan ook klaar na een afleverings beurt je kunt het wel ik zo trots als een pauw met die muscle bike naar huis.

Een maal thuis aangekomen ging ik alles controleren want je betaald geen katte pis voor zo`n beurt en jaar hoor dat had ik weer OLIE in de KOELVLOEISTOF dus ik door het lint .

Motor terug naar de dealer en die zei alles komt goed maar ik had er geen vertrouwen meer in.

Zelf sleutel ik al jaren en weet wat het voor een gedoe is bij een v motor en zeker bij vmax om de koppen eraf te halen.

Had dan wel garantie en hoop gedoe en na een maand was de Max weer klaar volgens hun.

Dus ik weer naar huis met de Max en ging weer alles checken maar er zat nog steeds olie in de koelvloeistof.

Dealer gebeld maar die zei dat het evt rest olie was dus heb ik zelf maar diverse keren het blok , radiator gespoeld tot dat hij schoon was.

En toen weer een stuk rijden met als resultaat weer olie in de koelvloeistof. Heb de motor ook terug gebracht naar de dealer en de zaak ongedaan gemaakt.

Dat is de reden waarom ik geen vloeistof gekoelde motor meer wil


8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Hieruit begrijp ik dat je een Kever of 2CV als vierwieler hebt? ;)
 
Nee hoor als auto heb in een zweed namelijk een S60.

En wil je even meedelen dat ik het blok van de xj 900 onder het maxim frame heb hangen.

Geen problemen alleen moet ik de versnellings- pook aanpassen is te lang zie foto.

En de lucht filterkast gaat er niet dus kelkjes erop komen via wisch.

Morgen kijken of we hem aan de praat krijgen vonken doet hij maar benzine is het probleem hoop ik.

Cardan ook helemaal geen problemen.

Met andere woorden past gewoon alleen de oliekoeler daar moet ik ook nog wat op verzinnen met vast zetten.

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan