alleen reizende dames

Spukkie

Die hard MF'er
16 nov 2016
358
195
Belfeld
Afgelopen maand ben ik voor het eerst solo op een meerdaagse tour geweest.
5dagen ca 1400km door duitsland, frankrijk en belgie.
Dit is mij prima bevallen op een paar kleinigheden na.

Ik vroeg me af of er hier nog meer dames zijn die allen op reis gaan en wat jullie ervaringen zijn.
 
Ja ik, 2 jaar geleden 10 dagen weg geweest richting Italië/Zwitserland/Oostenrijk. In Florance mijn broer opgezocht die daar op vakantie was en de eerste 2 dagen met iemand samen gereden, verder alleen. Alleen reizen heeft zeker voordelen maar vind met zijn tweeën toch een stuk gezelliger. Aanstaande zondag vertrek ik richting de Pyreneeën, Kroatië of Roemenië (afhankelijk van het weer) waarschijnlijk ook weer alleen, ik ga er niet vanuit dat ik op zo'n korte termijn nog iemand vind die mee wilt :+
 
Met de motor ben ik nog nooit alleen op reis geweest, maar met het vliegtuig wel. Is me prima bevallen. Het enige land wat ik zelf niet alleen aandurfde was India en ik was dan ook blij dat een goede vriend mee wilde. Begreep van een paar meiden daar dat het alleen reizen ze ook niet zo goed beviel.. Heb daar wel mensen gesproken die motor reden, maar vooral op stukken waar weinig mensen wonen was het wel spannend toen ze pech kreeg. Ineens staan er allemaal Indiërs om je heen namelijk (die zitten echt overal, zo bijzonder), waarvan je maar moet afwachten of ze behulpzaam zijn.

Verder geen moeilijkheden gehad, maar dat was wel allemaal in Azië. In Vietnam een stuk gereisd met een motor (achterop), dat was waanzinnig gaaf! Zou dat zo alleen doen, als ik nu de kans had :-).
 
@katja met zn tweeen is zekere gezelliger al vond ik t totaal niet vervelend alleen. Wat ik vervelender vond is dat bij de meer uitdagendere stukken route je er toch alleen voor staat mocht er iets gebeuren.
 
@katja met zn tweeen is zekere gezelliger al vond ik t totaal niet vervelend alleen. Wat ik vervelender vond is dat bij de meer uitdagendere stukken route je er toch alleen voor staat mocht er iets gebeuren.

Daarom ga ik in September weer met Mutzz.. 8 dagen, 4.000km.
Beregezellig en daarbij zou ik bepaalde stukken niet alleen willen rijden.
Een GSA krijg ik niet opgetild mocht ik op het onverharde een keer een misser hebben.

Verder heb ik niets tegen alleen reizen.. heb dat in het verleden wel gedaan. Ook leuk.
Toch reis ik liever met iemand anders. Puur om de lol.
 
Het onderweg idd een keer omkiepen op t onverhard is idd ook mijn grootste punt waardoor ik bepaalde delen van mn oorspronkelijke route toch maar gewijzigd heb om maar niet voor evt. Problemen te komen.
Zo dat is een hele tour in 8 dagen. Waar ga je heen als ik vragen mag?
 
Het onderweg idd een keer omkiepen op t onverhard is idd ook mijn grootste punt waardoor ik bepaalde delen van mn oorspronkelijke route toch maar gewijzigd heb om maar niet voor evt. Problemen te komen.
Zo dat is een hele tour in 8 dagen. Waar ga je heen als ik vragen mag?

We rijden via het Aostadal richting het zuiden van Frankrijk - Italië.
Bijv. Col dei Morti, Colle Valcavarra, Col de Nivolet, Clue d'Aiglun, Clue d'Auban, Gorges de Daluis.
Dan gaat het weer iets Noordelijker en via Vercors (o.a. Combe Laval, Col de Rousset) en Jura naar Vogezen en richting huis.
Ik heb ongeveer 10 onverharde stukken er tussen. Variërend van 10 kilometer tot 40 kilometer.
Sommige stukken zijn optioneel en bij slecht weer kunnen we die skippen.

Eerste dag wordt een dag met zoveel mogelijk kilometers zuidwaarts. Wellicht eventueel afspreken met bevriende GS dames in Zwitserland.

Voor de rest zien we wel waar we uitkomen per dag. Vorig jaar hebben we een dag uitval gehad. Ik ben overvallen met het Norovirus. Dat kostte 24 uur om daar doorheen te komen. Daardoor hebben we toen een stuk van de toenmalige route geskipped.
 
Oh dat klinkt geweldig. Een flinke trip wordt dat:) Ik ben pas net begonnen met langere trips maar zou zeker ook graag zon tour willen doen met leuke onverharde stukken. Hopelijk komt t er voor mij ook nog eens van om zoiets te doen.
 
Gelezen:)
Mooi verhaal, leuk geschreven, geweldige reis en maakt de honger naar een volgende trip alleen maar groter:)
 
Ik ga vaak alleen weg.
Lekker met de moto en een tentje. Je leert zo fantastische mensen kennen :)
 
Ik ga vaak alleen weg.
Lekker met de moto en een tentje. Je leert zo fantastische mensen kennen :)

Op zich heb je wat sneller aanspraak als je in je eentje bent (als je daarvoor openstaat).
Maar ook dat is relatief.. het moet wat vanuit jezelf komen. Ik sta altijd met alles en iedereen te kleppen. Gezellig. *D
 
Ik ga ieder jaar in juni een week alleen met de motor of scooter op pad. Heerlijk vind ik dat. Tot nu toe in Tsechië, Italië en Frankrijk geweest.
Ik overweeg voor volgend jaar de Faroër Eilanden.

Deutsche Alpenstrasse:

Stelvio pas:
 
Ik ben net 2 weken terug van mijn eerste solo motor vakantie. Heb 2 weken door Noorwegen gereisd, zo enorm vet!
Heb op een Facebook-pagina een reisverslagje van elke dag bijgehouden: link


Een vakantie met andere kan gezelliger zijn maar ik heb mij geen moment alleen gevoeld en het solo reizen is me eigenlijk erg goed bevallen. Heerlijk om eens alleen rekening met mezelf te houden, ik had ook het idee dat ik alles veel bewuster mee maakte omdat je alleen maar bezig bent met motorrijden en genieten.

Ik doe alleen niet aan gepland off road routes :X heb ik ook niet echt t type motor voor maar vind asfalt genoeg *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan