Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gisteren in de Ardennen m'n achterband lek gereden. Stond nog geen 4500 km op. Zijn nog de originele Dunlop D222's. Ik was van plan nadat deze versleten waren MPR4's erop te zetten, maar vind het een beetje zonde om een zo goed als nieuwe voorband af te danken en wil die er eigenlijk op laten zitten. Wat voor achterband raden jullie me aan?
Er zullen genoeg D222 bandjes bij de dealers liggen van Tracers die meteen beter rubber erop gezet hebben.

Kan nooit heel duur zijn. Een tweedehandse-nieuwe D222
 
Hallo forum leden, ik rij sinds april dit jaar op een Yamaha Blauwe Tracer 900, stel me graag even voor.

Ik ben 50, woon in Amsterdam en mij vorige brommer was een Suzuki DL 1000, de Yamaha is wel even wat anders.

De spec’s van mij Tracer
- Model 2017, Yamaha Blauw
- LED knipperlichten voor en achter
- Comfort zadel
- Korte Tracer kentekenplaathouder met LED verlichting
- Yamaha MT09 Motorblok beschermers
- Lucas verstelbare Rem en Koppeliing handgrepen.
- Tom Tom 410 met stuurhouder.
- Yamaha tanktas sport met originele tankring.
- Givi D2122s scherm
- Givi V47 topkoffer
- Givi Dolomiti zijkoffers met monokey systeem.

Oh ja, de standaard Dunlop D222 banden er naar 1000km afgegooid en een setje Metzeler Roadtec 01 laten monteren.

Ik heb nog Cosmo RAM mount (GPS tussen scherm en dashboard) liggen. Ben er nog niet over uit wat nu de beste positie voor de navigatie op het stuur of boven het dashboard.

Met het Givi scherm merk ik dat ook de handkappen tegen het windscherm aanschuren en met mijn 1.78 ben ik ook nog niet helemaal zeker over het windscherm zelf en de beste afstelling…

Ik puzzel en toer rustig verder, soms iets minder rustig :) *O*



full
 
Hallo forum leden, ik rij sinds april dit jaar op een Yamaha Blauwe Tracer 900, stel me graag even voor.

Ik ben 50, woon in Amsterdam en mij vorige brommer was een Suzuki DL 1000, de Yamaha is wel even wat anders.

De spec’s van mij Tracer
- Model 2017, Yamaha Blauw
- LED knipperlichten voor en achter
- Comfort zadel
- Korte Tracer kentekenplaathouder met LED verlichting
- Yamaha MT09 Motorblok beschermers
- Lucas verstelbare Rem en Koppeliing handgrepen.
- Tom Tom 410 met stuurhouder.
- Yamaha tanktas sport met originele tankring.
- Givi D2122s scherm
- Givi V47 topkoffer
- Givi Dolomiti zijkoffers met monokey systeem.

Oh ja, de standaard Dunlop D222 banden er naar 1000km afgegooid en een setje Metzeler Roadtec 01 laten monteren.

Ik heb nog Cosmo RAM mount (GPS tussen scherm en dashboard) liggen. Ben er nog niet over uit wat nu de beste positie voor de navigatie op het stuur of boven het dashboard.

Met het Givi scherm merk ik dat ook de handkappen tegen het windscherm aanschuren en met mijn 1.78 ben ik ook nog niet helemaal zeker over het windscherm zelf en de beste afstelling…

Ik puzzel en toer rustig verder, soms iets minder rustig :) *O*



[afbeelding]
Welkom :W
 
Iemand die de originele uitlaat vervangen heeft? Ik vind de originele toch net iets te stil (mensen kijken niet eens op als ze je van de baan rijden en je gas geeft). Maar de akropavic via Yamaha vind ik dan weer wat duur, vond hem bij mijn testrit wel een mooi geluid hebben.

En zo ja, naar welke uitlaten hebben jullie dan gekeken. Als je even googled, kom je best veel verschillende modelletjes tegen...
 
Iemand die de originele uitlaat vervangen heeft? Ik vind de originele toch net iets te stil (mensen kijken niet eens op als ze je van de baan rijden en je gas geeft). Maar de akropavic via Yamaha vind ik dan weer wat duur, vond hem bij mijn testrit wel een mooi geluid hebben.

En zo ja, naar welke uitlaten hebben jullie dan gekeken. Als je even googled, kom je best veel verschillende modelletjes tegen...
Leuk, uitlaten *D
Ben zelf ook aan het kijken (geweest). Vind de Akrapovic de mooiste einddemper hebben, maar bij het lijnenspel van de uitlaatbochten vind ik de Arrow het mooiste (lekker strak langs het blok).
De meeste bang-for-your-buck heb je volgens mij bij de Scorpion Serket. Deze kan aangesloten worden op de originele pijpen. Moet je wel even met de slijptol aan de gang.
 
Er zullen genoeg D222 bandjes bij de dealers liggen van Tracers die meteen beter rubber erop gezet hebben.

Kan nooit heel duur zijn. Een tweedehandse-nieuwe D222
@JAMF: Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik zal eens informeren.
 
(...)

Ik heb nog Cosmo RAM mount (GPS tussen scherm en dashboard) liggen. Ben er nog niet over uit wat nu de beste positie voor de navigatie op het stuur of boven het dashboard.
Gefeliciteerd met je Tracer.

Ik vind de navigatie boven het dashboard ideaal. Ik heb ook de Cosmo mount en een TomTom 40 en het zit zo perfect in het zicht en makkelijk te bedienen. Ik heb ook even met de navigatie aan het stuur gereden maar vond dat veel minder prettig. Ook meer last van schitteringen door de invallende zon.
 
Hallo forum leden, ik rij sinds april dit jaar op een Yamaha Blauwe Tracer 900, stel me graag even voor.

Ik ben 50, woon in Amsterdam en mij vorige brommer was een Suzuki DL 1000, de Yamaha is wel even wat anders.


Ik puzzel en toer rustig verder, soms iets minder rustig :) *O*

Welkom mede-Amsterdammer!
 
Leuk, uitlaten *D
Ben zelf ook aan het kijken (geweest). Vind de Akrapovic de mooiste einddemper hebben, maar bij het lijnenspel van de uitlaatbochten vind ik de Arrow het mooiste (lekker strak langs het blok).
De meeste bang-for-your-buck heb je volgens mij bij de Scorpion Serket. Deze kan aangesloten worden op de originele pijpen. Moet je wel even met de slijptol aan de gang.

Die Scorpion Serket had ik zelf ook al op het lijstje met te bekijken uitlaten gezet. Bijkomende vraag als ik iets aan de uitlaat verander, dien ik dan ook niets aan de luchttoevoer (luchtfilter) gasdosering aan te passen? Had dit ergens gelezen en lijkt me logisch dat de juiste tegendruk voor de moto belangrijk is en hij eventueel anders afgesteld dient te worden. In filmpjes met andere uitlaten zie je vaak poffende steekvlammen, deze wijzen lijkt me ook op een slechte naverbranding/afstelling.
 
(Bijna) alle aftermarket uitlaten vlammen behoorlijk zonder DB killer. Dit zal een gevolg zijn van de spagetti constructie binnen in de schoenendoos van de originele uitlaat.
[noobmodus]wordt de luchttoevoer niet automatisch aangepast?[/noobmodus]
Als ik naar de Akra kijk, vlamt deze ook behoorlijk. Toch wordt deze vanuit Yamaha als optie verkocht...
In verband met allerlei milieueisen wordt het zo hier en daar behoorlijk geknepen. Een ECU flash zou uitkomst bieden:
 
Het vlammen in de uitlaat komt door de luchtinjectie in de uitlaatpoorten (ook wel Yamaha AIS genoemd). Die injecteert zuurstof in de uitlaatpoorten, die i.c.m. onverbrande benzine naverbrand in de uitlaat/catalysator.

Omdat de originele demper een doos is met allerlei poortjes/pijpjes/schotjes etc. etc. hoor je de verbrandingsklappen (bijna) niet. Als je goed luistert dan hoor je ze bij gas dicht doen.

Een vervangingsdemper is in principe een geperforeerde pijp met dempingswol erom heen, waar je zo doorheen kunt kijken. De klappen zullen dus bij alle vervangingsdempers aanwezig zijn. Ik ga proberen de luchttoevoer dicht te zetten in de uitlaatpoorten, zodat er geen verse lucht meer wordt geinjecteerd.

Oja, bij het monteren van een Akrapovic uitlaat uit de accessoire catalogus gaat Yamaha (c.q. dealer) ook de benzinetoevoer niet aanpassen (ECU flash). Volgens mij doen er dat maar heel weinig merken, zoniet geeneen, bij het monteren van een andere uitlaat als originele accessoire. Dat afstellen wellicht beter is geloof ik wel.
 
Voor de mensen die een nieuwe Tracer hebben gekocht. Zoals eerder vermeldt, ga ik volgend voorjaar een andere motor kopen. KTM/BMW/Tracer. In geval van Tracer zal het een nieuwe zijn. Valt er nog wat te regelen bij geen inruil? Als ik nu een Tracer samenstel met aardig wat accessoires, staat daarbij: Excl montagekosten..Als ik een kleine 14k ga uitgeven, alles contant ben ik zeker niet van plan om dat ook nog eens te betalen. Anders kijken welke dealer de beste deal maakt? Hoe hebben jullie dit gedaan? Valt daar nog wat in te regelen?
 
Voor de mensen die een nieuwe Tracer hebben gekocht. Zoals eerder vermeldt, ga ik volgend voorjaar een andere motor kopen. KTM/BMW/Tracer. In geval van Tracer zal het een nieuwe zijn. Valt er nog wat te regelen bij geen inruil? Als ik nu een Tracer samenstel met aardig wat accessoires, staat daarbij: Excl montagekosten..Als ik een kleine 14k ga uitgeven, alles contant ben ik zeker niet van plan om dat ook nog eens te betalen. Anders kijken welke dealer de beste deal maakt? Hoe hebben jullie dit gedaan? Valt daar nog wat in te regelen?
Ik ken gebben motoren ( grootste yamaha dealer ) en daar hebben we de beste deal kunnen maken.

Hans van wijk gaf veel minder terug voor de inruilmotor ( 600rr 2008 ).

ik ken genoeg motorzaken ( lees personeel/eigenaren ) onderhand en bij Gebben kun je goed babbelen en zeker met al de opties die je aangeeft.

Maar probeer ook eens "kleine" ondernemingen/eenmanszaken, die kunnen ook vaak verassend veel korting geven.

gewoon op je gemak langs verschillende zaken die je aanspreekt gaan en de opties voorleggen die je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken gebben motoren ( grootste yamaha dealer ) en daar hebben we de beste deal kunnen maken.

Hans van wijk gaf veel minder terug voor de inruilmotor ( 600rr 2008 ).

ik ken genoeg motorzaken ( lees personeel/eigenaren ) onderhand en bij Gebben kun je goed babbelen en zeker met al de opties die je aangeeft.

Maar probeer ook eens "kleine" ondernemingen/eenmanszaken, die kunnen ook vaak verassend veel korting geven.

gewoon op je gemak langs verschillende zaken die je aanspreekt gaan en de opties voorleggen die je wilt.

Gebben is mijn "vaste" garage voor onderhoud. Al mijn motoren komen hier in onderhoud. Ik heb daar al aardig wat geld heen gebracht, haha! Opties die ik zou willen met aflevering o.a:

Quickshifter, verwarmde handvaten, zijkoffers, led v+a, comfortzadel en wat kleine dingen zoals racegaas en stickers op tank ter bescherming...

Edit..die taartschep mag er ook gelijk af...
 
Laatst bewerkt:
Hans van wijk gaf veel minder terug voor de inruilmotor ( 600rr 2008 ).

Heb de mijne bij van Meel gekocht.
Was ook bij van Wijk geweest.
2 klanten in de zaak 1 werd er geholpen door 1 van de vaste verkopers, de andere "klant" was ik.
Hans zijn zoon vond zijn mobiel veel interessanter dan een motor verkopen.
Ben een half uur binnen geweest, motor van zijn plek, er op, er onder, foto's maken etc..
Hij heeft me 1 keer aangekeken en dook weer terug in zijn mobieltje en was nog te beroerd om te knikken, groeten of het kantoortje uit te komen.
Gemiste kans heb mijn tracer dezelfde dag besteld bij Corne van Meel.
 
Voor de mensen die een nieuwe Tracer hebben gekocht. Zoals eerder vermeldt, ga ik volgend voorjaar een andere motor kopen. KTM/BMW/Tracer. In geval van Tracer zal het een nieuwe zijn. Valt er nog wat te regelen bij geen inruil? Als ik nu een Tracer samenstel met aardig wat accessoires, staat daarbij: Excl montagekosten..Als ik een kleine 14k ga uitgeven, alles contant ben ik zeker niet van plan om dat ook nog eens te betalen. Anders kijken welke dealer de beste deal maakt? Hoe hebben jullie dit gedaan? Valt daar nog wat in te regelen?

MotorCentrumWest waren mijn zij koffers gratis montage.
 
Hallo allemaal,

Sinds een klein maandje staat bij mij een tech-black Tracer 900 voor de deur, en stel me ook graag even voor.

Ik ben net 30, en heb mijn motor rijbewijs al ruim twee keer zo lang als de brommer zelf. Soort quarterlife crisis, maar dan goedgepraat omdat het ook een jeugddroom was en het nu voor woon-werk verkeer erg prettig is :Y (afgezien van de regenachtige dagen, maar m'n pak lijkt goed waterdicht). M'n vriendin heeft net een Ducati Monster 600 aangeschaft, dus we hebben wat leuke tochtjes op de planning staan!

De spec’s van mij Tracer
- Model 2017, Yamaha Tech Black
- Korte Tracer kentekenplaathouder met LED verlichting
- LED knipperlichten voor en achter (direct getest: niet bestand tegen voetballende kinderen op straat)
- Yamaha MT09 Motorblok beschermers
- Yamaha Handvatverwarming
- SW-Motech Jetpack (erg handig voor werk: meteen een rugzak)
- iPhone houder (waarom losse gps?)

Verder standaard uitgevoerd. Heb dan ook nog vrij weinig ervaring met brommers, dus weet bijvoorbeeld nog niet wat ik moet merken met andere banden, maar dat gaat vast nog komen..

full


Zit voor nu voornamelijk te kijken of ik nog iets verder uit de wind kan zitten - en zo kwam ik hier terecht. Heb m'n zadel nu laag en het scherm hoog staan. Hiermee geen last van turbulentie, maar met mijn 1.80 zit ik zo ruim boven de ruit dat het geen voordeel geeft op mijn hoofd en schouders. Waarschijnlijk de GIVI D2122S als ik dit forum 'n klein beetje doorscan, scheelt ook weer net 'n paar tientjes ten opzichte van de andere opties.
Was benieuwd of hier nog ervaringsdeskundigen zijn buiten de 250 pagina's die ik al gemist heb :)
 
Laatst bewerkt:
Hi Kennyvw98,
Mooi ding, goede kleur (heb ik ook :)
Qua ruit is er altijd het dilemma tussen goed er uit zien of goed werken. Ik heb de 2122DT er op staan, en dat bevalt me prima. Ik vind hem zelf -in de categorie vreselijk grote ruiten- nog de minst lelijke. smaak-zaak..
Ik kan op de snelweg nog naar de radio luisteren. (zadel hoog, 1m95)
Ik ben prima tevreden met de std vering en banden (zijn de meningen kennelijk erg over verdeeld).
Ik heb de veervoorspanning van de vork op 2 ringen gezet (was 6 af fabriek), ik merk in wegligging geen verschil, maar stabiliteit bij stoute snelheden wordt merkbaar beter (meer naloop).
 
same here, maar wil hem wel een keer uithalen.

Ben benieuwd of die dan ook zoveel herrie maakt als een MT07 met een aakr.

Als je dat inderdaad eens zou willen doen en het resultaat zou willen laten weten. Als dit origineel ook zo is moet ik mij er inderdaad niet zo'n zorgen over maken. De poffen hoor ik er nu inderdaad ook doorkomen met de originele uitlaat bij het lossen van de gas.

Dan wordt het alleen nog de moeilijke keuze welke uitlaat ik eronder ga gooien :-)
 
Hi Kennyvw98,
Mooi ding, goede kleur (heb ik ook :)
Qua ruit is er altijd het dilemma tussen goed er uit zien of goed werken. Ik heb de 2122DT er op staan, en dat bevalt me prima. Ik vind hem zelf -in de categorie vreselijk grote ruiten- nog de minst lelijke. smaak-zaak..
Ik kan op de snelweg nog naar de radio luisteren. (zadel hoog, 1m95)
Ik ben prima tevreden met de std vering en banden (zijn de meningen kennelijk erg over verdeeld).
Ik heb de veervoorspanning van de vork op 2 ringen gezet (was 6 af fabriek), ik merk in wegligging geen verschil, maar stabiliteit bij stoute snelheden wordt merkbaar beter (meer naloop).

Dag Kennyvw98,
goeje keuze de Tracer en is inderdaad een mooie kleurstelling die je gekozen hebt :-) Ivm de ruit volg ik Blarp. Ik rij met de Puig touring ruit en heb er nog even de originele ruit opgeplaatst, maar de touring ruit zat er toch snel weer op na enkele daagjes ritten met 100km autostrade te doen voor het werk. Het mooiste uitzicht hebben ze spijtiggenoeg niet en op warme zomerdagen voel je weinig verfrissing doordat je lichaam helemaal uit de wind zit. Mijn helm zit wel nog steeds in een turbulentiezone. Zadel hoogste stand, ruit hoogste stand en 1m85.

Met de vering en banden kan ik voorlopig nog leven. Vooral de levensduur bevalt me wel zit boven de 16000km en er liggen volgens mij nog steeds de originele bandjes op :o (tenzij vorige eigenaar de achterband al eens vervangen had). Maar hierna gaat er toch een ander setje onder, volgens mij kunnen de banden toch beter.

Vraagje past er in die SW-motech jetpack een rugzak en is hij makkelijk te plaatsen/verwijderen op de motor?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan