Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Na 4 jaar tuono vanaf volgende week weer terug bij suzuki. 2007 gsxr1000. Gekocht in duitsland. Vrijdag ophalen, 2 augustus naar de keurimg, weekje later kenteken.
heb 8 jaar en 460000km met een 1000k5 gereden en die beviel uitstekend. Nooit iets aan gehad. Topkwaliteit. Hoop dat de k7 van dezelgde kwaliteit is.

Iemand ervaring met het verwijderen van de kat ? Wordt het middengebied er beter door ?
 
Na 4 jaar tuono vanaf volgende week weer terug bij suzuki. 2007 gsxr1000. Gekocht in duitsland. Vrijdag ophalen, 2 augustus rdw keuring, weekje later kenteken.
heb 8 jaar en 46000km met een 1000k5 gereden en die beviel uitstekend. Nooit iets aan gehad. Topkwaliteit. Hoop dat de k7 van dezelgde kwaliteit is.

Iemand ervaring met het verwijderen van de kat ? Wordt het middengebied er beter van ?
 
Na 4 jaar tuono vanaf volgende week weer terug bij suzuki. 2007 gsxr1000. Gekocht in duitsland. Vrijdag ophalen, 2 augustus naar de keurimg, weekje later kenteken.
heb 8 jaar en 460000km met een 1000k5 gereden en die beviel uitstekend. Nooit iets aan gehad. Topkwaliteit. Hoop dat de k7 van dezelgde kwaliteit is.

Iemand ervaring met het verwijderen van de kat ? Wordt het middengebied er beter door ?

460000 km? Dan heb ik nog 435000 probleemloze kilometers voor de boeg! :+
Idd zonder kat wordt ie erg luid. Ik rijd daarom liever met de db killer erin. Dan hoor je ook meer een mooie combi van inlaatgeluid en uitlaatgeluid. Anders hoor je alleen maar die sonore dreun uit de uitlaat
 
Iemand ervaring hoe de foutcode SD eruit te krijgen? Ik weet dat het de code voor de stuurdemper is. Maar de stekker zit goed vast. Moet ik kappen verwijderen om er goed bij te kunnen? Wel viel mij op dat de demper wat kan bewegen. Lijkt speling te hebben in verticale richting.

Tijdens het rijden merk ik niets ervan maar t lampje is storend.
 
Iemand ervaring hoe de foutcode SD eruit te krijgen? Ik weet dat het de code voor de stuurdemper is. Maar de stekker zit goed vast. Moet ik kappen verwijderen om er goed bij te kunnen? Wel viel mij op dat de demper wat kan bewegen. Lijkt speling te hebben in verticale richting.

Tijdens het rijden merk ik niets ervan maar t lampje is storend.
Mogelijk een sluiting in de stekker, probeer deze eens los te maken en schoon te maken ?
Je kan er waarschijnlijk net bij vanonder de koplamp en anders de topkuip eraf dan kun je er zeker bj.

Dat beetje speling verticaal is normaal, hebben ze vanaf nieuw al.
 
Na 4 jaar tuono vanaf volgende week weer terug bij suzuki. 2007 gsxr1000. Gekocht in duitsland. Vrijdag ophalen, 2 augustus naar de keurimg, weekje later kenteken.
heb 8 jaar en 460000km met een 1000k5 gereden en die beviel uitstekend. Nooit iets aan gehad. Topkwaliteit. Hoop dat de k7 van dezelgde kwaliteit is.

Iemand ervaring met het verwijderen van de kat ? Wordt het middengebied er beter door ?
Gaaf :t

K7 is van dezelfde kwaliteit, basis van het blok is ver gelijk aan dat van de K5
De cat remt iets koppel inderdaad maar met een fatsoenlijk slip-on of vol systeem en een remap, flash of PC5 oid loopt hij nagenoeg gelijk aan je oude K5 met een iets sterker eindschot.

Ik had een Akra slip on (1 demper) deze komt gelijk ipv de cat en het geluid was goed te doen, met killer zelfs vrij stil.
De K7 kun je nog laten remappen met yoshibox, vanaf 2012 gaat dat niet meer heb ik me laten vertellen, is de goedkoopste oplossing denk ik.

Ik heb 63000 km probleemloos op een K7 gezet, en er zijn er meer met hoge km standen dus indien er fatsoenlijk mee om is gegaan (goed warm rijden en daarna gewoon knallen/ gas geven) dan kunnen ze zeker veel km's hebben. :]
 
Mogelijk een sluiting in de stekker, probeer deze eens los te maken en schoon te maken ?
Je kan er waarschijnlijk net bij vanonder de koplamp en anders de topkuip eraf dan kun je er zeker bj.

Dat beetje speling verticaal is normaal, hebben ze vanaf nieuw al.
Thanks! Bij stuuruitslag naar links kan ik ook bij de aansluiting komen van de zijkant. Twijfel nu dus of we over dezelfde stekker praten? Zit vrijwel direct op de stuurdemper
 
Ik heb destiids op mijn k8 1000 ook die sd code gehad. Bij mij was een van de kabeltjes van de stekker(stuurdemper) losgekomen
 
Euvel gevonden, een cm van het stekkertje af is 1 vd twee kabeltjes gebroken. Dat kon ik eerst niet zien door kousje om de bekabeling. Het zit allemaal wel rete strak die bekabeling dus vrees dat er een nieuw kabeltje tussen moet. En dat doe ik niet zelf. Ik en elektra is brandgevaar :P

Nog 1000km tot zijn 18skm beurtje. Na de vakantie maar laten fiksen
 
Euvel gevonden, een cm van het stekkertje af is 1 vd twee kabeltjes gebroken. Dat kon ik eerst niet zien door kousje om de bekabeling. Het zit allemaal wel rete strak die bekabeling dus vrees dat er een nieuw kabeltje tussen moet. En dat doe ik niet zelf. Ik en elektra is brandgevaar :P

Nog 1000km tot zijn 18skm beurtje. Na de vakantie maar laten fiksen
Mooi dat je het in ieder geval weet :t
 
Akrapovic systeem hangt eronder, PC-V aangesloten en Pair systeem afgekoppeld.

Binnenkort naar Frederiks, ben benieuwd.
Gaat me meer om de afstelling dan om de pk's maar altijd weer mooi om te zien.

Leovince systeem komt na een poetsbeurtje te koop, mocht er iemand interesse hebben
Past op de K9 t/m L6 :)
 
Mocht iemand nog een goed onderhouden schadevrije Gsxr 1000 k7 zwart zoeken.
Ik heb de mijne te koop gezet bij Motor City Amsterdam: KLIK
sm4wbd.jpg


Km-stand: 24500
Motor is afgesteld met Yoshibox bij Dynojet Van Der Meer in uithoorn.
Volledige onderhoudshistorie zit erbij.
Banden zijn nog zeer goed, tevens heb ik zelf recent de remblokjes vervangen voor nieuwe Brembo Sinter remblokken.

Reden verkoop: Ik ben bij een motormerk gaan werken en kan daardoor een supersport leasen van de zaak.
Voor meer informatie ben ik beschikbaar per PB!
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand nog een goed onderhouden schadevrije Gsxr 1000 k7 zwart zoeken.
Ik heb de mijne te koop gezet bij Motor City Amsterdam: KLIK
[afbeelding]

Km-stand: 24500
Motor is afgesteld met Yoshibox bij Dynojet Van Der Meer in uithoorn.
Volledige onderhoudshistorie zit erbij.
Banden zijn nog zeer goed, tevens heb ik zelf recent de remblokjes vervangen voor nieuwe Brembo Sinter remblokken.

Reden verkoop: Ik ben bij een motormerk gaan werken en kan daardoor een supersport leasen van de zaak.
Voor meer informatie ben ik beschikbaar per PB!
Mooie K7 :t

Ik heb op de L4 van de week het akrapovic systeem gemonteerd, tevens powercommander erop en pair afgekopeld.

Binnenkort naar Frederiks om af te laten stellen :t
540.jpg
 
Mooie K7 :t

Ik heb op de L4 van de week het akrapovic systeem gemonteerd, tevens powercommander erop en pair afgekopeld.

Binnenkort naar Frederiks om af te laten stellen :t
[afbeelding]

Dank!
Je Akra-systeem is ook heel vet. Wordt die uitlaatbocht nog blauw? *D
Afstellen is het dubbel en dwars waard.
Waarom pair afkoppelen, vindt je die naverbranding niet mooi om te horen? :$
 
Mocht iemand nog een goed onderhouden schadevrije Gsxr 1000 k7 zwart zoeken.
Ik heb de mijne te koop gezet bij Motor City Amsterdam: KLIK
[afbeelding]

Km-stand: 24500
Motor is afgesteld met Yoshibox bij Dynojet Van Der Meer in uithoorn.
Volledige onderhoudshistorie zit erbij.
Banden zijn nog zeer goed, tevens heb ik zelf recent de remblokjes vervangen voor nieuwe Brembo Sinter remblokken.

Reden verkoop: Ik ben bij een motormerk gaan werken en kan daardoor een supersport leasen van de zaak.
Voor meer informatie ben ik beschikbaar per PB!

Niet dat we nieuwsgierig zijn maar mogen we ook weten welke supersport het gaat worden?
Succes enne... mooi optrekje daar achter je.
 
Dank!
Je Akra-systeem is ook heel vet. Wordt die uitlaatbocht nog blauw? *D
Afstellen is het dubbel en dwars waard.
Waarom pair afkoppelen, vindt je die naverbranding niet mooi om te horen? :$
klein beetje roffelen of gorchelen doet de Suzuki altijd wel, maar die grote klappen af en toe brengt wat onrust in de motor en kost je alleen maar dempwol ;)
Is voor de milieu eis (euro) om onverbrande benzine alsnog te laten verbranden.
Heb een stekker en afdop van smart-moto uit Griekenland besteld, deksels zelf heb ik laten zitten maar de slang vanaf de airbox is eraf en het klepje ook. Ik heb nu een slang tussen de 2 klepjes zitten zodat die niks doen.

ZX10R ook geen straf, nieuwste model vind ik geslaagd, smoelt net wat beter als de 2010/2011 variant vind ik.
 
Amai dat maakt hem gewoon af :9~ :} heel mooi geworden. Ben benieuwd naar je afstelling.
Ja ik zelf ook wel, heb bij Frederiks de K7, S1000RR en de GSX-S toen op de bank gehad en afstellen doet die super, pk waardes lijken daar soms wat optimistisch maar gaat me om de afstelling.

En de L2-L6 modellen schijnen net wat beter te profiteren van een vol systeem als ik de testen/filmpjes moet geloven.

@Ruud, mooi dat die zo snel verkocht is :t
Snel om een L7 :9 :P
 
Persoonlijk voel ik met nieuwere motoren er steeds meer voor om de ecu te flashen ipv een piggy back systeem erop. Het achteraf corrigeren van de ecu met een piggy back is een soort mosterd na de maaltijd en geeft interne strijd in de ecu zelf.
 
Persoonlijk voel ik met nieuwere motoren er steeds meer voor om de ecu te flashen ipv een piggy back systeem erop. Het achteraf corrigeren van de ecu met een piggy back is een soort mosterd na de maaltijd en geeft interne strijd in de ecu zelf.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik heb nog geen negatieve effecten ervaren door een piggy-back systeem. Nooit gemerkt dat de ecu daar last van heeft.

Voordeel vind ik dat je het afkoppelt en weer kan verkopen, of als je de motor origineel wilt maken het er ook van tussen haalt en je bent ready to go.

Het goed laten flashen van je ecu kost ook best wat geld, en er zijn er weinig die het echt goed kunnen, laten flashen zonder run met metingen zou ik sowieso zelf nooit laten doen.
Met flashen kun je wel meer dat begrijp ik.
Je leest op de US forums dat ze het zelf doen en met mappen via de mail de motor flashen, dan denk ik dat je je erg goed moet inlezen en weten waar je mee bezig bent, iedere motor is tenslotte weer anders en met andere modificaties.

Ik heb dik 60k km's gereden met een PC3 zonder storingen, altijd liep die perfect.
Met de S1000RR, de S en nu weer de L7 en PC5, ook nooit problemen mee.
De k8 een bazzaz en ok dat liep allemaal prima.

Maar normaals ieder moet doen waar die zich goed bij voelt :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan