Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

d02500, heb je een PB gestuurd! Jappn, jou kan ik geen sturen. Als je je PB's aanzet krijg jij ook meer info.
 
Goedenavond,dit was zeer verassende voor mij .
Maar was blij verrast met uitvoering hiervan .
full
 
Weet iemand een makkelijke manier om een (achter) remschakelaar te vervangen?
De mijne is kapot, het stiftje gaat niet meer terug waardoor het remlicht altijd brandt.
Nu heb ik de mazzel dat ik er eentje heb liggen dus wil ik hem vervangen.
Na veel gepiel en een paar kapotte vingers heb ik de oude eruit weten te frummelen maar nu moet de nieuwe erin.
De klemmetjes van de elec draden heb ik al naar buiten gebogen maar nu moet die hele meuk weer in dat houdertje/ ringetje/gaatje.

ihj92fxweeta9.jpg


Misschien is/was het handiger om het hele motorblok er even uit te lepelen?
Of helemaal geen remlicht meer op de achterrem omdat je soms toch onnodig en onwetend je voet op het veel te grote rempedaal houdt.
De voorrem heeft uiteraard nog wel een schakelaar.
 
Heren,

Ik heb m'n suup weer in elkaar, maar kwam dit tegen:
b2hS1SoNVQ86dnw58


Bij het linksysteem komen de platen niet tegen die link. Klopt dit?
 
Weet iemand een makkelijke manier om een (achter) remschakelaar te vervangen?
De mijne is kapot, het stiftje gaat niet meer terug waardoor het remlicht altijd brandt.
Nu heb ik de mazzel dat ik er eentje heb liggen dus wil ik hem vervangen.
Na veel gepiel en een paar kapotte vingers heb ik de oude eruit weten te frummelen maar nu moet de nieuwe erin.
De klemmetjes van de elec draden heb ik al naar buiten gebogen maar nu moet die hele meuk weer in dat houdertje/ ringetje/gaatje.

[afbeelding]

Misschien is/was het handiger om het hele motorblok er even uit te lepelen?
Of helemaal geen remlicht meer op de achterrem omdat je soms toch onnodig en onwetend je voet op het veel te grote rempedaal houdt.
De voorrem heeft uiteraard nog wel een schakelaar.

Ellende dingen zijn het :+
Ik heb dat ding ooit al eens vervangen door de Kedo schakelaar die op de remleiding aangesloten wordt, nooit meer last mee gehad.

Item:
40949 of 40950
Welke van de 2 het nou moet zijn weet ik zo ff niet meer
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand een makkelijke manier om een (achter) remschakelaar te vervangen?
De mijne is kapot, het stiftje gaat niet meer terug waardoor het remlicht altijd brandt.
Nu heb ik de mazzel dat ik er eentje heb liggen dus wil ik hem vervangen.
Na veel gepiel en een paar kapotte vingers heb ik de oude eruit weten te frummelen maar nu moet de nieuwe erin.
De klemmetjes van de elec draden heb ik al naar buiten gebogen maar nu moet die hele meuk weer in dat houdertje/ ringetje/gaatje.

[afbeelding]

Misschien is/was het handiger om het hele motorblok er even uit te lepelen? Je hep gewoon 2 linkerhandendat is het !

Of helemaal geen remlicht meer op de achterrem omdat je soms toch onnodig en onwetend je voet op het veel te grote rempedaal houdt.
De voorrem heeft uiteraard nog wel een schakelaar.
 
Ellende dingen zijn het :+
Ik heb dat ding ooit al eens vervangen door de Kedo schakelaar die op de remleiding aangesloten wordt, nooit meer last mee gehad.

Item:
40949 of 40950
Welke van de 2 het nou moet zijn weet ik zo ff niet meer
Thanks, dat ziet er goed uit.
Als het niet lukt die andere te monteren ga ik zeker over op deze.

@4streekrules, moeilijk he? dat kwooten. :z
 
Goedeavond allemaal,
Ik ben sinds kort weer eigenaar van een super, in het verleden al één gehad maar een aantal jaar niet gereden. Nu zag ik er laatst weer één op MP voorbij komen en kon de verleiding niet weerstaan. Gekocht alleen nu heeft hij een raar euvel en misschien dat iemand mij op weg kan helpen. Als hij koud is start hij zonder problemen, veelal zonder choke echter na een eindje rijden 1,5/2km begint hij wat te stotteren en slaat hij af. Als je hem vervolgens in neutraal zet start hij gewoon en loopt prima maar op het moment dat je hem in de versnelling zet slaat hij af. Als je dan 5 min wacht en hem start dan kan je weer een stukje rijden maar begint het verhaal al vrij snel weer. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. Alvast bedankt
Addy
 
Ik zou de benzine toevoer verdenken. Neem een busje remmenreiniger mee en spray die in je inlaat als de motor weer eens uitvalt. Doet ie het daar wel op, kun je het in de brandstofaanvoer zoeken.
Dan is het een kwestie van 1 voor 1 dingen testen. Check eerst of er benzine uit je tank komt als je de kraan open zet, en start dan met de benzinepomp. Haal die er tussenuit en sluit je carbs eens direct op je benzinekraan aan. Met volle tank doet de zwaartekracht het werk van de pomp.
Als dat niet helpt moeten je carbs uit elkaar want dan zijn je membramen misschien gescheurd of zit er een sproeier verstopt.
Succes!
 
Hoe zwart zijn je bougies?
Gitzwart is een te rijk mengsel
Pikzwart ook

Denk dat je nieuwe aanwinst aan een carburateurrevisie toe is.
Als je een koude motor zonder choke kan starten staat hij veel te rijk afgesteld.
(Lees- alles is versleten waardoor hij te rijk loopt)
 
oké, ik zal eerst eens met de carburateurs aan de gang gaan. Brandstof toevoer is in orde tot aan de pomp. Brandstofslangen zijn vernieuwd en lopen goed door. Ik heb wel de bougies er uit gehad en één was inderdaad zwart/gitzwart/pikzwart.
 
Carburateurproblemen, naalden, naaldbuizen, dat hebben we hier al vaak langs zien komen.
Het zal lonen om het topic eens uitgebreid door te lezen!
Leuk werk voor een (hopelijk niet) regenachtig weekend, en dan eens bij b.v. Kedo gaan shoppen.
Succes ermee, een Suup die goed loopt is echt een fijne machine!
Doei,
Doudou
 
Het zal even uitgesteld moeten worden, ik zit helaas ook midden in een verbouwing/verhuizing. Word een mooi klusje voor het najaar, heb ik ook nog even de tijd om het topic door te lezen en het werkplaatshandboek. Mijn vorige heeft altijd goed gelopen, heerlijke machine vandaar dat ik deze voor 900 euro niet kon laten staan, hij ziet er nog goed uit alleen zal er wat aan gesleuteld moeten worden😜 Maar dat mag de pret niet drukken
 
Ben toe aan een nieuwe/andere schokbreker.. iemand nog tips of goede aanrader ?

Zit zelf qua prijs / kwaliteit te denken aan YSS schokker

maar hoor graag jullie ervaring(en)

gr Menno
 
Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet precies hoe het werkt, maar mijn dashboardverlichting doet het niet. Iemand enig idee? Rest van de verlichting doet het wel, misschien een zekering of stekkertje?
 
Hoi Paul.
Ik heb het schema niet bij de hand, maar ik betwijfel dat er een zekering voor de dashboardverlichting is. Een slechte of losse massa (los stekkertje? Misschien) lijkt me mogelijk.
Doei,
Doudou
 
Grote kans dat de lampjes zelf kapot zijn Paul. Ik neem aan dat je neutraal lampje en knipperlichtindicators het wel doen?

Ik rij al jaren met een donkere cockpit. Soms een beetje gokken hoe hard je rijdt maar verder geen last van..
 
Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet precies hoe het werkt, maar mijn dashboardverlichting doet het niet. Iemand enig idee? Rest van de verlichting doet het wel, misschien een zekering of stekkertje?

Wat je ook nog ff kunt controleren is je achterlicht. De suup heeft als veiligheids feature dat als je achterlicht kapot is/niet werkt de dashboard verlichting ook niet werkt. Best wel slim, aangezien een kapot achterlicht niet snel op valt, maar de dashboard verlichting wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan