Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Morgen ben ik met de MT op het politie circuit in Lelystad te vinden, meer van jullie die erbij zijn?
 
Veel plezier! Ik ben er helaas niet
Ik ben onlangs op het midland circuit in Lelystad geweest, misschien dat het nog gaat lukken op het politie circuit te rijden voordat het dicht gaat.
 
29 juli naar midland en 20 augustus naar het politiecircuit.
vanaf september gaat het circuit dicht ivm uitbreiding van het vliegveld, helaas helaas
 
Ik ben van plan 12 augustus nog een keer naar het politiecircuit te gaan, dan rijden ze hem in tegengestelde richting.
 
Voor volgende maand trouwens een tripje naar de Eifel gepland met een paar man *O* *D . Aankomende weken maar wat routes bekijken/uitzoeken. Altijd erg leuk rijden daar :) .
 
Wat een prachtige uitlaat. Succes met de verkoop!

Overigens: Rijd je met oordoppen? Allicht dat dat je probleem kan verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Niks mis met deze uitlaat.
Veel Duitsers zetten er een CAT tussen die nog wat
schijnt te dempen omdat dit verplicht is in Duitsland.
Voor sommige een nadeel maar was voor hem een voordeel
geweest want de CAT schijnt het geluid goed te dempen op
deze uitlaat.

Zolang je hem met een Sc-Project niet op zijn staart trapt
valt het wel mee. Maar als je flink gas geeft en hij zet zijn
keel open heb ik ook wel af en toe een schaamte gevoel.
Zou ik dan weer stil staan er naar de MT kijken vind ik dat
rauwe er wel bij passen.

ik heb geen last van mijn oren als ik de DB-Killer er maar in laat :P
 
Laatst bewerkt:
Hey, thanks voor de replies.
Ik vind het visueel denk ik de mooiste uitlaat die je kan krijgen voor de MT / XSR, daarmee blijft hij lekker kort. Ik rij ook met oordoppen, maar vind het eigenlijk vervelend om met een extra hulpstuk te moeten rijden, zeker op langere afstanden.
In deze uitlaat is de DB killer gelast. Mijn broer heeft de MT-07 specifieke uitlaat van SC (zelfde uitlaat, maar dan met carbon kapje en uitneembare db killer) en met db killer geïnstalleerd klinkt hij bijna precies hetzelfde als de uitlaat die ik nu aanbied. Het is precies zoals Marski omschrijft. Rauw en een tikkeltje agressief. Op zich echt tegek, maar ik rij er ook mee naar werk en dan voel ik me er niet zo comfortabel mee. Puur een smaak ding overigens, want de afwerking van de uitlaat is echt tegek al zeg ik het zelf.
 
Laatst bewerkt:
Hoe was het gister op het politie circuit in Lelystad?

Zoals verwacht in 1 woord: super! Heel blij dat ik op tijd de Hyperpro set onder de motor heb laten zetten, hij gedroeg zich voorbeeldig! Moest wel opletten dat ik de motor goed rechtop duwde in de bochten want stepjes tegen de grond is even schrikken.

Het rijden op het circuit werkt echt verslavend, 2 augustus ben ik er dus weer te vinden! Als Lelystad straks gesloten is moet ik kijken naar een ander circuit, de instructeur adviseerde me Zolder te proberen. Volgens hem nog wel te doen met de MT. Iemand daar wel eens gereden? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb de originele foto's besteld maar hier alvast een voorproefje:
leukopdefoto_1058392.JPG

leukopdefoto_1058414.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zoals verwacht in 1 woord: super! Heel blij dat ik op tijd de Hyperpro set onder de motor heb laten zetten, hij gedroeg zich voorbeeldig! Moest wel opletten dat ik de motor goed rechtop duwde in de bochten want stepjes tegen de grond is even schrikken.

Het rijden op het circuit werkt echt verslavend, 2 augustus ben ik er dus weer te vinden! Als Lelystad straks gesloten is moet ik kijken naar een ander circuit, de instructeur adviseerde me Zolder te proberen. Volgens hem nog wel te doen met de MT. Iemand daar wel eens gereden? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb de originele foto's besteld maar hier alvast een voorproefje:
[afbeelding]
[afbeelding]

Gaaf man! Mooie foto`s ook. Je hangt er zo te zien al goed naast. Met die stepjes herken ik, ook met de Hyperpro vering. De MT blijft niet veel grondspeling hebben. En dan heb jij de slijtnokjes er al af, tenminste als ik de foto zo zie?!

Ik heb tijden geleden een keer een 4-uurs race op Circuitpark Zolder gereden. Was toen wel een uitdaging, had toen nog niet zoveel circuit ervaring en nog nooit op dat circuit gereden :X .

Het is ieder geval een stop en go baantje met weinig echt lange rechte stukken (leuk om te rijden ieder geval). Voor de MT-07 dus prima. De Sacramentsheuvel (heuveltje in het circuit) is ook wel een uitdaging. Als je daar in een te hoge versnelling over heen rijdt, dan gaat je voorwiel omhoog. Wat ik alleen minder vond waren de uitloop zones op een aantal stukken. Daar wil je er niet af vallen/af glijden :X .

Assen is trouwens ook leuk, maar voor de MT-07 denk ik wat minder. Meer lange rechte stukken en meer vloeiende langere bochten. Ik wil het ieder geval wel eens proberen. Als ik al die foto`s zo langs zie komen begint het circuitrijden wel weer te kriebelen. Al heb ik mijn racertje helaas verkocht :P .
 
Gaaf man! Mooie foto`s ook. Je hangt er zo te zien al goed naast. Met die stepjes herken ik, ook met de Hyperpro vering. De MT blijft niet veel grondspeling hebben. En dan heb jij de slijtnokjes er al af, tenminste als ik de foto zo zie?!

Ik heb tijden geleden een keer een 4-uurs race op Circuitpark Zolder gereden. Was toen wel een uitdaging, had toen nog niet zoveel circuit ervaring en nog nooit op dat circuit gereden :X .

Het is ieder geval een stop en go baantje met weinig echt lange rechte stukken (leuk om te rijden ieder geval). Voor de MT-07 dus prima. De Sacramentsheuvel (heuveltje in het circuit) is ook wel een uitdaging. Als je daar in een te hoge versnelling over heen rijdt, dan gaat je voorwiel omhoog. Wat ik alleen minder vond waren de uitloop zones op een aantal stukken. Daar wil je er niet af vallen/af glijden :X .

Assen is trouwens ook leuk, maar voor de MT-07 denk ik wat minder. Meer lange rechte stukken en meer vloeiende langere bochten. Ik wil het ieder geval wel eens proberen. Als ik al die foto`s zo langs zie komen begint het circuitrijden wel weer te kriebelen. Al heb ik mijn racertje helaas verkocht :P .

Thanks! Ja, slijtnokjes zijn er inderdaad af nadat ik bijna gelanceerd werd door die dingen in een krappe bocht op de Lekdijk..

Goed om jouw ervaring met Zolder te lezen. Heb je veel geracet? Als ik naar Zolder ga, ga ik een training volgen met voorrijders etc. Ik vind mijzelf nog niet geschikt om zelfstandig hard te gaan op een circuit, zeker niet een dat ik niet ken.
 
Laatst bewerkt:
Zolder is een super leuk baantje dat je snel in je hooft hebt en op een dag flinke stappen kan maken kwa progressie. Er zit van alles in, lange doordraaiers, gekoppelde bochten, chicanes, haakse bochten.
Ik heb er geen ervaring mee met de motor alleen met de auto. Maar zoals Wim zegt en een stop en go baan. Ik vond dat in ieder geval super leuk.
 
Wat voor motorolie gebruiken jullie voor de mt07? 10W40? Ervaring met merk?
Nu heeft mijn vriendin een mt03 1 cilinder kan ik dezelfde olie gebruiken denken jullie?
 
Net de gaskleppen van de MT gesynchroniseerd. Echt een aanrader om te doen of laten doen! Pas daarna merk hoe dit verloopt over tijd. Nu pakt de motor weer silky-smooth op :D

Hieronder een korte how-to voor de geïnteresseerden. Op FZ-07 staat ook een instructie maar dit is voor non-europese modellen. Let op, als je het gevoel hebt dat dit buiten je kunnen ligt ga dan naar een motorzaak oid.

Waarom synchroniseren: Dit zorgt ervoor dat je motor soepel reageert op de gashendel. Vooral bij kleine beetjes gas (kleine klep-openingen).

Benodigdheden:
- 4mm doorzichtige slang (binnendiameter)
- 2x t-stuk
- plank
- lange / spitse tang
- kleine platte schroevendraaier
- zaklamp
- Haakse schroevendraaier (ik heb hem via Louis.nl gekocht)

full

full

full



1) Maak een manometer van 6 meter doorzichtige slang. Vul deze met een vloeistof. Ik heb motorolie 10W40 gebruikt maar vond dit te dik. Het duurt namelijk heel lang voordat alle luchtbellen uit de slang zijn. Volgende keer gebruik ik sla- of olijfolie.
zet op beide uiteindes een T-stuk.

2)Prepareer 2 stukjes slang met wat krimpkous oid eromheen. Deze komen straks op de messing nipples aan het blok. De krimpkous kan de slang wat tegen de hitte beschermen.

full


3) Warm de motor op. Ik ben 5 minuten gaan rijden. stationair kan ook maar duurt wat langer.

4) De volgende stappen gaan over het aansluiten van de manometer op de motor. Doe dit volgens het onderstaande schema. Nummer 7 kun je vervangen voor je zelf gemaakte manometer.

full


5) we beginnen links: verwijder de slang die bovenop het inlaatspruitstuk zit. Ik vond dat dit het makkelijkste ging door de slang iets op te wippen met een kleine platte schroevendraaier en vervolgens eraf te schuiven met de dunne lange tang. Plaats hier vervolgens een stukje slang (4mm) met de krimpkous.

full


6) sluit het doorzichtige slangetje aan op het T-stuk. De slang die je van messing nippel hebt afgetrokken sluit je ook aan op het T-stuk. (ik had niet de juiste T-stukken dus heb het iets creatief opgelost, maar het idee is het zelfde).
full

full


7) rechts: Deze kant zit wat meer vol gebouwd met zooi je kunt er dus minder makkelijk bij. Schuif ook hier met de platte schroevendraaier de slang op de bovenkant van het inlaatspruitstuk iets omhoog en verwijder deze met de tang. Hieronder wat fotos van de slang die je los moet maken. bij mij had die een gele stip.
full

full

full



8) sluit op de nipple de 4mm doorzichtige slang met krimpkous aan. en sluit deze en de originele slang beide aan op het T-stuk. Zie ook het overzicht/ schema in stap 4.
full

full


9) nu is alles aangesloten en kan het synchroniseren beginnen. Als eerste wil je kijken hoe het er nu voor staat. Start de motor en geef wat gas tot 2500 toeren voor max 1 sec. Houd daarna het vloeistof niveau in de manometer in de gaten. Waarschijnlijk is het niveau in beide slangen nu niet gelijk/even hoog. Dit betekend dat er een vacuüm verschil is in het inlaattraject. Je gaat dit in de volgende stap aanpassen door aan de rechter mix-schroef te draaien. Let op dat je de stelschroef aan de linker kant ongewijzigd laat. Let er ook op dat de vloeistof niet te ver richting de motor gaat. wanneer dit dreigt te gebeuren: ze de motor even uit en laat de vloeistof zakken.
full


10) Gebruikt een haakse schroevendraaier om de rechter stelschroef te verdraaien. Ik heb geen goeie foto kunnen maken van de stelschroef. Hij zit ±2 cm achter de nippel.
Herhaal stap 9 en maak kleine aanpassingen aan de stelschroef. Kijk eerst welke kant je moet op draaien om het vloeistof niveau te balanceren. Wanneer dit het geval is zet je de motor uit en test je nogmaals of je afstellen goed is gelukt. Een klein verschil in niveau (±2cm) is niet erg. De mano meter is extreem gevoelig en het is bijna onmogelijk om het precies tegelijk af te stellen.

full



11) verwijder de slangen van de manometer en sluit de 2 originele slangen weer aan op de nippels (links + rechts). Maak een testritje en voel het verschil:)
 
Thanks! Ja, slijtnokjes zijn er inderdaad af nadat ik bijna gelanceerd werd door die dingen in een krappe bocht op de Lekdijk..

Goed om jouw ervaring met Zolder te lezen. Heb je veel geracet? Als ik naar Zolder ga, ga ik een training volgen met voorrijders etc. Ik vind mijzelf nog niet geschikt om zelfstandig hard te gaan op een circuit, zeker niet een dat ik niet ken.

Ik heb in 2010 en 2012 in de KNMV-cup geracet. Voor de rest wat circuitdagen. Erg leuk om gedaan te hebben :) . Bij de organisaties die ik ken is het ook verplicht om - als je de eerste keer een circuitdag doet - met een voorrijder te rijden en je in de beginnersgroep in te schrijven. Zo ben ik ook begonnen. Gelukkig ook maar, een circuit is een stuk breder en anders rijden dan op de openbare weg.

Even een foto van een paar jaar geleden. Genomen op het TT-circuit van Assen in bocht de Bult:

full
 
Ik heb in 2010 en 2012 in de KNMV-cup geracet. Voor de rest wat circuitdagen. Erg leuk om gedaan te hebben :) . Bij de organisaties die ik ken is het ook verplicht om - als je de eerste keer een circuitdag doet - met een voorrijder te rijden en je in de beginnersgroep in te schrijven. Zo ben ik ook begonnen. Gelukkig ook maar, een circuit is een stuk breder en anders rijden dan op de openbare weg.

Even een foto van een paar jaar geleden. Genomen op het TT-circuit van Assen in bocht de Bult:

[afbeelding]

Heel gaaf! Als mijn enthousiasme voor het circuit rijden door blijft zetten zie ik mijzelf binnen enkele jaren ook wel een circuitbike kopen. Met de MT is leuk, maar niet ideaal.

https://youtu.be/xKrFYt9bAx8 Nog een filmpje van afgelopen zaterdag waar ik de eerste ronde voorop rij en wat goede foto's. Mocht je tips hebben op houding/lijnen hoor ik het graag (mag via PM)!

12260_1058414.JPG

12260_1058392.JPG

12260_1058363.JPG
 
Laatst bewerkt:
Damn mooie foto's allemaal.
Zie ik mijzelf nog niet doen maar wel leuk om te zien.
 
Heel gaaf! Als mijn enthousiasme voor het circuit rijden door blijft zetten zie ik mijzelf binnen enkele jaren ook wel een circuitbike kopen. Met de MT is leuk, maar niet ideaal.

https://youtu.be/xKrFYt9bAx8 Nog een filmpje van afgelopen zaterdag waar ik de eerste ronde voorop rij en wat goede foto's. Mocht je tips hebben op houding/lijnen hoor ik het graag (mag via PM)!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Je zithouding is goed. Je hangt er goed naast om de motor rechter de bocht door te krijgen. Zo reed ik in het begin van mijn circuitperiode ieder geval niet ;) .

Zou je eerst concentreren op de bochten (op welk moment insturen, weer op het gas en dergelijke). Naarmate je wat langer rijdt komen rem punten en dergelijke vanzelf wel en dan zal het ook harder gaan. Op een gegeven moment zul je dan ook aan een circuit motor gaan denken. Daar ben ik helaas te laat mee begonnen :o . Heb de eerste jaren op mijn straat CBR600RR circuitdagen gereden. Op het circuit zette ik er dan altijd een andere kuip op.
Naarmate ik steeds harder ging en steeds meer risico`s ging nemen ging het dus ook mis en vloog ik in de Strubben in Assen door de lucht heen (mijn achterwiel gleed ineens 180 graden weg (lowsider)). Eén geluk bij een ongeluk dat de schade - dankzij mijn circuitkuip - nog wel meeviel. Al had ik helaas een grote kras op mijn achterbrug -O- .

Motto is dus als je echt wil racen/circuitdagen doen, schaf dan een daarvoor geschikte motor aan. Het jaar daar op had ik een andere motor aangeschaft. Eigenlijk net te laat dus.

Zal een andere keer ff goed naar het filmpje kijken als ik tijd heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mt07 zadel liggen die 2cm extra vulling heeft en afgewerkt is met carbon kunstleer en licht grijze bies en stiksel.
Hij kost 85euro.
Ik plaats morgen wel een foto want ik zit nu in de bus.

Voor info of een goed bod kan je mij een PB sturen.
 
KoVandaag de LSL streetbar gemonteerd.
Moet zeggen, het zit best lekker zo'n ietswat breder stuur en geeft meer een streetfighter gevoel/idee.
Net nog een klein stukje gereden, rijdt goed moet ik zeggen

20170728_221432.jpg


Voor de rest heb ik nog een Mivv GP Carbon in de aanbieding van een maand oud
Klinkt geweldig en een mooie pijp!

osekzvpod1vml.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan