Verschil in gewicht remzuigers invloed op werking van rem?

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
427
109
Hoi,

Omdat ik een krent ben heb ik voor de revisie van 1 van mijn voorremklauwen van mijn Yamaha XTZ750 1 nieuwe zuiger gekocht omdat de andere nog gewoon goed is (twee zuigers per klauw).
Ik doe er wel per zuiger nieuwe stof en zuiger afdichtingen in, overigens.

Maar de aftermarket zuiger is denk ik twee keer zo zwaar als de originele. Heeft dit invloed op de werking van de rem? Komt die nieuwe dan langzamer naar buiten of is de druk in het systeem als je remt zo hoog dat het niet uitmaakt?
 
Hoi,

Omdat ik een krent ben heb ik voor de revisie van 1 van mijn voorremklauwen van mijn Yamaha XTZ750 1 nieuwe zuiger gekocht omdat de andere nog gewoon goed is (twee zuigers per klauw).
Ik doe er wel per zuiger nieuwe stof en zuiger afdichtingen in, overigens.

Maar de aftermarket zuiger is denk ik twee keer zo zwaar als de originele. Heeft dit invloed op de werking van de rem? Komt die nieuwe dan langzamer naar buiten of is de druk in het systeem als je remt zo hoog dat het niet uitmaakt?


Maakt niet uit , beide goed gangbaar maken is belangrijker .. :t
 
De druk op de zuigers is idd enorm hoog.
Heb eens horen vertellen als je je vinge4s ertussen zou kunnen steken en iemand trekt met normale kracht je remhandel dicht dat je je vingernagels de komende jaren niet meer zal moeten knippen.

Het is wel verstandig van je dat je de dichtings- en stofringen op beide vervangt.

Zowel de klauwen als de oude zuiger(s) wel goed kuisen en dat komt allemaal goed.
 
Wederom, bedankt!
De druk op de zuigers is idd enorm hoog.
Heb eens horen vertellen als je je vinge4s ertussen zou kunnen steken en iemand trekt met normale kracht je remhandel dicht dat je je vingernagels de komende jaren niet meer zal moeten knippen.

Het is wel verstandig van je dat je de dichtings- en stofringen op beide vervangt.

Zowel de klauwen als de oude zuiger(s) wel goed kuisen en dat komt allemaal goed.
 
De druk staat op het oppervlak(diameter zuigerbodem), deze is waar de vloeistof zit overal even hoog. De werking van de rem blijft hetzelfde. Het materiaal of dikte van de zuiger heeft geen invloed op de werking.
 
Ik kan me voorstellen dat het terugtrekken van de zuigers marginaal anders verloopt, dat de zwaardere ietsje trager terug gaat en daardoor de remblok op de plek van de zwaardere iets sneller slijt.............

Tevens denk ik dat het van een dusdanig kleine invloed heeft dat je dit niet gaat merken. :)

laat het ons over een jaartje weten ;)

db
 
De druk op de zuigers is idd enorm hoog.
Heb eens horen vertellen als je je vinge4s ertussen zou kunnen steken en iemand trekt met normale kracht je remhandel dicht dat je je vingernagels de komende jaren niet meer zal moeten knippen.

Het is wel verstandig van je dat je de dichtings- en stofringen op beide vervangt.

Zowel de klauwen als de oude zuiger(s) wel goed kuisen en dat komt allemaal goed.

Maat van mij reed in het ONK op Hengelo met een remdrukmeter en kneep 19 bar dus ja dat gaat pijn doen.
 
Laatst bewerkt:
Belangrijker is dat zuigers gelijkmatig aanspreken. In principe zou dat aan moeten komen op de dichtingen. Bij super high end spul tunen ze dat volgens mij..
 
Terug
Bovenaan Onderaan