Honda MSX125

Ja hoor, het is gebeurd... ;(

Voor volgende week had ik de eerste beurt staan inclusief nieuwe banden en je raadt het al, ik ben zojuist onderuit gegaan (in de regen). Ik wist dat de banden fabriek af slecht waren en had dus zo veel mogelijk de regen ontweken. Het was nu droog maar er lagen her en der nog wat plassen water. Ritje ging goed maar op een gegeven moment reed ik over een rotonde (25km/h) en gleed mijn voorwiel onder me weg :/

Scahde is beperkt tot een verbogen koppelingshendel, afgebroken knipperlicht, geschaafde schakelpook, stepje, zijstandaard en wat krassen op het blokje. Allemaal dingen die ik toch al wilde vervangen, maar dat had niet perse nu al gehoeven... :')
 
Omdat ik toch een video wilde opnemen het gelijk daar in verwerkt :P.

Hele video of Temperatuurmeter op het stuur vanaf 3:39

Leuke video.
Blij dat je melding maakt van mijn vraag en het antwoord daarop.
Maar ik moet eerlijk zijn dat ik je moeilijk begreep in het filmpje.
(vooral omdat mijn geluid uit een slechte speaker van mijn scherm komt). |(
Maar hoe ik het gehoord heb, zit de temp sensor vast met een wasser op je originele temp sensor?
Als ik het correct verstaan heb dan veronderstel ik dat daarmee een sluitring bedoeld wordt?
Maar ik zie niet goed in hoe dit dan de temp kan lezen van de olie in de motor. :$
 
Maar hoe ik het gehoord heb, zit de temp sensor vast met een wasserwasher op je originele temp sensor?
Ja dat heb je goed begrepen.

Het schermpje zit op mijn stuur, daaraan zit een snoer. Aan het einde van het snoer zit een (2e) temperatuursensor die vastzit op een washer (Engelse woord voor sluitring). Deze 2e temperatuursensor meet dus de temperatuur van de washer.

De washer zit over de originele temperatuursensor die in het blok gedraaid zit. De originele temperatuursensor zit op een plek in de cilinder waar er altijd olie bevind. Omdat deze interne sensor in de olie zit wordt deze sensor de temperatuur van de olie. De cilinder zelf heeft natuurlijk ook +/- dezelfde temperatuur als de olie omdat de olie en de cilinder temperatuur uitwisselen, als de cilinder warmer zou zijn zou het de olie opwarmen, als de olie warmer zou zijn zou het de cilinder opwarmen.

Door de washer(sluitring) op de sensor te zetten wordt de washer +/- dezelfde temperatuur als de originele sensor. De 2e sensor meet daar de temperatuur van en dat zie je dus terug op het scherm.

ik zou niet weten hoe ik het anders uit moet leggen :P
 
nee, ok. nu ben ik het zeker dat ik alles correct verstaan heb.
Waar heb je deze kunnen kopen want ik vind altijd dezelfde die redelijk kostelijk is.
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling van valblokken is dat je ze op je frame monteert zodat een kracht het frame in gestuurd wordt. Wanneer je ze bevestigt op het blok heb je grotere kans het blok te beschadigen, maar wanneer je zo hard gaat dat de kracht groot genoeg is het blok te vervormen zal dit ook het geval zijn voor het frame. De vraag is dus of het uberhaupt wel zin heeft als je het doet om de motor heel te houden, bij hoge snelheid maakt het namelijk geen klap uit. Bij lage impact (motor laten vallen, stukje glijden zonder stoeprandje te raken glijdt de motor op de valblokken in plaats van op de kuipdelen/onderdelen wat vooral financiële misère voorkomt. Ik zie nergens waar je ze bevestigd bi jde voorbeelden, maar was zelf van plan valdoppen/paddock-stand-houders-dingen-doppen voor op de beide assen te kopen met nog een valblok op het frame.
 
Wat een gave MSX'en staan hier zeg. :} Ik ben ook aan het kijken om er een te kopen voor erbij. Afgelopen maand een XJ6n gekocht als motor voor 'afstanden', maar het kriebelt al erg lang om een MSX erbij te kopen. Nou vind ik het model vanaf 2016 erg stoer, helaas wel redelijk prijzig voor erbij. Tweedehands staat er verder niet zoveel dus dan denk ik toch volgende maand maar eens kijken voor een nieuwe :).

Wat is jullie ervaring met de MSX? Is hij een beetje betrouwbaar, ook op termijn? Bekende problemen?


Mocht iemand er nog een weten te staan hoor ik het graag! :]
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling van valblokken is dat je ze op je frame monteert zodat een kracht het frame in gestuurd wordt. Wanneer je ze bevestigt op het blok heb je grotere kans het blok te beschadigen, maar wanneer je zo hard gaat dat de kracht groot genoeg is het blok te vervormen zal dit ook het geval zijn voor het frame. De vraag is dus of het uberhaupt wel zin heeft als je het doet om de motor heel te houden, bij hoge snelheid maakt het namelijk geen klap uit. Bij lage impact (motor laten vallen, stukje glijden zonder stoeprandje te raken glijdt de motor op de valblokken in plaats van op de kuipdelen/onderdelen wat vooral financiële misère voorkomt. Ik zie nergens waar je ze bevestigd bi jde voorbeelden, maar was zelf van plan valdoppen/paddock-stand-houders-dingen-doppen voor op de beide assen te kopen met nog een valblok op het frame.
hetgeen ik dacht dus... :) ok ik zal het in gedachten houden.

Trouwens iemand nog pinkers voor een SF liggen? Die van vooraan, vandaag op mijn gras voorrem genomen... :/
 
Wat een gave MSX'en staan hier zeg. :} Ik ben ook aan het kijken om er een te kopen voor erbij. Afgelopen maand een XJ6n gekocht als motor voor 'afstanden', maar het kriebelt al erg lang om een MSX erbij te kopen. Nou vind ik het model vanaf 2016 erg stoer, helaas wel redelijk prijzig voor erbij. Tweedehands staat er verder niet zoveel dus dan denk ik toch volgende maand maar eens kijken voor een nieuwe :).

Wat is jullie ervaring met de MSX? Is hij een beetje betrouwbaar, ook op termijn? Bekende problemen?


Mocht iemand er nog een weten te staan hoor ik het graag! :]
in België heb ik mijn msx gevonden bij Caset
Het zijn nearly new occassies. Regelmatig MSX bij, zowel nieuw als oud model.

http://www.caset.be/nl/tweedehands
 
Naar aanleiding van de vraag over valdoppen ben ik nog even op zoek gegaan op het internet, hier is een hoop achtergrondinformatie te vinden: Sliders: Everything you wanted to know and some stuff you didn't - RevZilla

TLDR: ze bevestigen op het punt waar het blok bevestigd is aan het frame zodat de kracht verdeeld wordt over deze twee. Wanneer deze dus beschadigen had een valdop hoe dan ook niet geholpen. Daarnaast heb je een hoger risico dat de doppen ergens achter blijven haken bij een glijder, vooral bescherming op lage snelheden/stilstand dus.

@xx-momo-xx Ik heb die van mij pas net, dus er valt nog niks te zeggen over die van mij!

Heeft iemand een redelijk geprijsde (NL) (web)winkel waar ik accesoires voor de msx kan kopen? Hendels, valdoppen, de hele rataplan.
 
Laatst bewerkt:
Ik had inderdaad al een aantal mooie gevonden met weinig kms. Echter ook gelezen dat je voor invoeren iets van 6000km moet hebben gereden, dat lijkt me misschien wat veel. Heb jij hier ervaring mee?
Neen, daar zou ik zelf nooit aan gedacht hebben.
Maar veel is dat nog niet voor een msx.
Net ingereden zou ik denken ^^
 
Even voorstellen: ik ben Louis (cardiobiker) uit Hamont (B. 2 weken geleden ook een Honda MSX 125 gekocht. Voornamelijk om mee te nemen naar de camping en op vakantie.
Hij is van 2015 en heeft slechts 1900 km gelopen. Ik ben begonnen met het plaatsen van een GPR uitlaatje omdat ik toch meer geluid wil ( ik kon het niet laten)

29907499kf.jpg

De pasvorm vond ik niet geweldig.De uitlaat is gasdicht, maar het uitlaatje hangt iets te laag. Ik denk dat de bocht niet helemaal goed gebogen is.
Zit nog te denken over een chimera inlaat van Hardracing, maar heb hier allerlei dingen gelezen over het resetten van de ECU. Daar moet ik me toch nog eens in verdiepen.....
 
Morgen gaat die van mij naar de garage voro de eerste 1000km beurt (vanwege garantie, anders had ik het graag zelf gedaan). De kilometers gaan hard!

Ik heb deze hendels zojuist besteld (na een onfortuinlijk ongelukje in de regen op een rotonde):
full
 
Even voorstellen: ik ben Louis (cardiobiker) uit Hamont (B. 2 weken geleden ook een Honda MSX 125 gekocht. Voornamelijk om mee te nemen naar de camping en op vakantie.
Hij is van 2015 en heeft slechts 1900 km gelopen. Ik ben begonnen met het plaatsen van een GPR uitlaatje omdat ik toch meer geluid wil ( ik kon het niet laten)

[afbeelding]
De pasvorm vond ik niet geweldig.De uitlaat is gasdicht, maar het uitlaatje hangt iets te laag. Ik denk dat de bocht niet helemaal goed gebogen is.
Zit nog te denken over een chimera inlaat van Hardracing, maar heb hier allerlei dingen gelezen over het resetten van de ECU. Daar moet ik me toch nog eens in verdiepen.....

Dat uitlaatje vind ik een goeie toevoeging. Maakt hem toch meer JOUW motor en trekt net even iets meer aandacht. Het is dat ik twee uitlaten wilde, anders was het denk ik ook een GPR geworden.

Dat die bevestiging aan de achterkant niet past begrijp ik helemaal niks van (er van uitgaande dat de uitlaatbocht goed aangesloten is op de cilinderkop). Als je onderuit gaat zou ik haast bang zijn dat de uitlaatbevestiging het niet houd en breekt met alle gevolgen van dien. Maar we gaan er maar even van uit dat je hem overeind houd :P.

Met 14-37 trekt hij wel echt als een malle op. Eigenlijk is dat een beetje een kartbaan verhouding. Je gaat daar namelijk erg veel topsnelheid verliezen. Maar je voorbandje optrekken moet niet moeilijk zijn haha. Wheelie machien. Maar dat is juist misschien wel leuk als je hem alleen voor op vakantie gebruikt.
 
Morgen gaat die van mij naar de garage voro de eerste 1000km beurt (vanwege garantie, anders had ik het graag zelf gedaan). De kilometers gaan hard!

Ik heb deze hendels zojuist besteld (na een onfortuinlijk ongelukje in de regen op een rotonde):
[afbeelding]

Oooh daar had ik nog helemaal niet op gereageerd. Maar damn wat balen. Hard gelach. Deze hendels zullen in ieder geval niet breken haha

Je gaat er ook gelijk nieuwe bandjes op laten zetten denk ik? *D

nee, ok. nu ben ik het zeker dat ik alles correct verstaan heb.
Waar heb je deze kunnen kopen want ik vind altijd dezelfde die redelijk kostelijk is.

Ik denk eigenlijk niet dat het echt nodig is, maar het kan ook niet echt kwaad om te hebben. Het heeft mij ook ff wat tijd gekost om ze weer terug te vinden (een week lol). Ik kon namelijk ook alleen maar de KOSO Temp sensors vinden. Maar degene die ik er op heb zitten is een Trail Tech TTO en ik had hem gekocht voor 30 euro (hij was 50% toen) http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/surface-mount/temperature/742-et1-5296
 
Ik denk eigenlijk niet dat het echt nodig is, maar het kan ook niet echt kwaad om te hebben. Het heeft mij ook ff wat tijd gekost om ze weer terug te vinden (een week lol). Ik kon namelijk ook alleen maar de KOSO Temp sensors vinden. Maar degene die ik er op heb zitten is een Trail Tech TTO en ik had hem gekocht voor 30 euro (hij was 50% toen) http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/surface-mount/temperature/742-et1-5296
Ok, bedankt voor de moeite. Lijkt mij niet slecht om te weten. Ik heb op sommige momenten toch het gevoel alsof hij te warm draait.
 
Oooh daar had ik nog helemaal niet op gereageerd. Maar damn wat balen. Hard gelach. Deze hendels zullen in ieder geval niet breken haha

Je gaat er ook gelijk nieuwe bandjes op laten zetten denk ik? *D

Jazeker :) Aleen konden ze de City Grips niet meer bestellen (levering vanaf begin augustus vanuit Michelin) :?
Dus nu gekozen voor de Power Pure in maatje 120/70 voor en 140/70 achter.

De hendels krijg ik vandaag of morgen in de post
 
Ik had mijn City grips bij een brommer zaak vandaan gehaald, wellicht had je dat ook kunnen doen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan