Geen vin nummer

B07

MF veteraan
17 jul 2017
2.037
511
Spijkenisse
Er staat geen vin nummer op het balhoofd bij me stuur.
Het gaat om een KTM 300exc uit 2003.
Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar en, de eigenaar daar voor, die vertelden mij dat het frame ge poedercoat is en, dat er dus verf over het vin nummer zit waardoor die niet te zien is.

Nu had ik ergens gelezen dat bij dit model het vin nummer heel oppervlakkig in de lak zit en, er niet diep ingeslagen zit, dus een beetje schuren om het weer zichtbaar te maken zou dan niet gaan, kan iemand vertellen of dit verhaal klopt?

Er zit ook geen sticker of plaatje op en, ik vrees als ik naar de RDW ga dat het kenteken ongeldig word verklaard, want volgens mij doen ze dat als ze de identiteit van het voertuig niet kunnen vaststellen?
 
Heb 5 minuten waterproof geschuurd met korrel 800 maar zie nog niks, misschien moet ik nog even door schuren .

Dat rondom afplakken vind ik een goeie, dat ga ik ik ook doen :)

Moest jij door schuren tot je de oude laag/kleur weer zag ?

Staaldraad-wiel-borstels-voor-font-b-dremel-b-font-accessoires-voor-rotary-gereedschap-t-vormige-roestvrij.jpg


Met zo'n ding heb ik het dus gedaan. Werkte goed!

Bij mij zat er geen oude laag onder omdat het frame eerst gestraald is, voordat het gepoedercoat werd.
Dus door "geborsteld" tot aan het metaal.
 
ik had het eigenlijk al op gegeven, omdat ik dacht dat het nummer alleen in de lak zou zitten en, hoe meer ik schuurde hoe doffer alles werd ,de 2 lettertje die ik in het begin nog redelijk kon zien werden ook steeds vager tot ik ze helemaal niet meer zag, toen dacht ik het heeft geen zin meer waarschijnlijk raak ik hierdoor eerdaags me mooie motor kwijt.

door de ervaring van Tigger7211 :} :t die met zijn KTM ook door moest tot het staal, ben ik nog even door gaan schuren en, ja hoor daar kwam die tevoorschijn .
n5r2hj.jpg

29ghmgy.jpg




bedankt jongens
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat ziet er beter uit zo. Ik zou dat netjes afplakken met een stukje plakband, spuitbusje zwart eroverheen en de tape eraf.

Dan een beetje blanke lak eroverheen en klaar, niks meer aan doen.


Zo moet het inderdaad .. :t


ps- zo zie je maar weer, veel heisa en achteraf niks aan de hand .. ;)
 
Laatst bewerkt:
*O*
Mooi dat het gelukt is.

De mat zwarte verf (spuitbus) van de Action komt aardig in de buurt van de originele KTM kleur.

Ik heb er later nog een stukje tape over het nummer geplakt, omdat ik niet het risico wou lopen dat het nummer er af zou slijten door kabels o.i.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan