Yamaha MT-10

Sinds deze week ook in het bezit van een MT10 *O*
Mooi blauw met een touring pakket.

360.jpg


Van de week een quickshifter gemonteerd :}

Nu een beetje aan het kijken voor een andere uitlaat.
Ik wil echter geen enorme herrie, dus de linkpijp vervangen word hem niet.
Ook is een e keur belangrijk ivm tripjes naar Duitsland en een mogelijk circuit bezoekje.

Hebben jullie tips? Ik begreep dat je met alleen een slip on niet heel veel bereikt omdat de demping in de cat zit?? Maar wat is er dan wel mogelijk :?
 
Lekker man. Gefeliciteerd!
De voornaamste demping zit inderdaad in de kat. Beestachtig veel winst qua geluid toename is er inderdaad niet met een slip-on. Wel wat, maar niet veel. Tegelijkertijd zou ik persoonlijk ook niet veel meer willen qua geluid. Ik zelf zit zelfs te denken om die standaard demper zwart te laten coaten en dan vind ik het wel welletjes.

Hoe dan ook, hier vind je wat leuke uitlaten voor de MT-10, hier ook en hier nog de mooiste(ff doorscrollen naar beneden).
 
Sinds deze week ook in het bezit van een MT10 *O*
Mooi blauw met een touring pakket.

[afbeelding]

Van de week een quickshifter gemonteerd :}

Nu een beetje aan het kijken voor een andere uitlaat.
Ik wil echter geen enorme herrie, dus de linkpijp vervangen word hem niet.
Ook is een e keur belangrijk ivm tripjes naar Duitsland en een mogelijk circuit bezoekje.

Hebben jullie tips? Ik begreep dat je met alleen een slip on niet heel veel bereikt omdat de demping in de cat zit?? Maar wat is er dan wel mogelijk :?


Gefeliciteerd, mooie brommert.
Ik heb een Arrow einddemper. Hij levert net iets meer sound dan de originele.
Er schijnen ook al setjes te zijn voor de originele demper. Er wordt dan ee ander binnenwerk gebruikt.
Als je de linkpijp gaat gebruiken, dan moet ie ook goed afgesteld worden. Persoonlijk is mij dit veel te luid..
full
 
Thnx ik lees op het engelse/Amerikaanse forum dat er ook mensen zijn die de exup klep open zetten. Schijnt onderin de toeren meer geluid te geven. Iemand dit al geprobeerd?

Op YouTube vind ik wel wat filmpjes van alleen slip ons.
Wat ik zo hoor zijn de laser gp en de sc project best luid voor de legale slip on.
Echter hebben ze beide weer geen db killer om te dempen bij een circuitdagje.
En ik ben er nog niet uit of ik ze wel mooi vind haha
Vin de de remus best wel mooi, alleen klinkt die zelfs zonder db killer vrijwel het zelfde als standaard als ik het filmpje beluister.

Kwam trouwens op eBay wat bescherming voor de radiator en oliekoeler tegen.
Deze http://www.ebay.nl/itm/Yamaha-MT-10...560192?hash=item466776f600:g:Ni8AAOSwSHZWduue
Mooi prijsje en zien er goed uit!
Iemand deze toevallig al?
 
Thnx ik lees op het engelse/Amerikaanse forum dat er ook mensen zijn die de exup klep open zetten. Schijnt onderin de toeren meer geluid te geven. Iemand dit al geprobeerd?

Zou ik niet doen. Kost vermogen. Lees even de bijdrage van P.H. Ritzen, een paar pagina's terug, op dit forum.
 
Heb dit zelf geprobeerd, 't creert een lelijke dip tussen de 3000 en 5000 tpm. Na een ritje van 25km de exup weer in ere hersteld.

Alle dempers zonder CAT geven min of meer dezelfde hoeveelheid ''lawaai'' i.v.m. E-Keur.
 
Katvervanger ,, de MT10 is nu ruim een jaar op de markt en kijk eens op marktplaats daar staan regelmatig katvervangers te koop voor de 10 , en dat is niet omdat ze zo'n subtiel geluid produceren heb er zelf een katvervanger onder gehad en er ook weer snel onderuit gehaald .
 
Thnx voor de tips.
De kat blijft voorlopig lekker zitten met de klep dicht.

Dan maar een mooie slip on zien te vinden...
Binnenkort maar eens het hele topic door nemen 😁
 
y4m8kDX5xfQdcOQFJBGVmXL2Ssy6eAvLIcx0SiCKQL6Z8FGwdUcwTnqO1GJ_0u-60SXrknGblLreyY7mqjw-FKEPSL4jABpIsTrqHysnToZGIAs1OnPxI5wDs5zauoYy_-nKgQxwvWkI2_HkY82NwVwCyEC6dRg7l4awYoXXP4nY4f26tO1T8OTdsm2AVhp6rWmJE6Eh2meIU2JgRBo7Nkd5Q


Ter overname aangeboden MT-10 Dark side of Japan Shirt XL. Heb een L en XL toegezonden gekregen vanuit Yamaha. De L zit mij perfect vandaar de XL ter overname. De prijs is €5,- euro (compensatie verzenden en verpakken).
 
[afbeelding]

Ter overname aangeboden MT-10 Dark side of Japan Shirt XL. Heb een L en XL toegezonden gekregen vanuit Yamaha. De L zit mij perfect vandaar de XL ter overname. De prijs is €5,- euro (compensatie verzenden en verpakken).

Hoewel ik geen Yamaha rijd mag je het mij toesturen...ik verzamel namelijk exclusieve shirts...
 
Ben benieuwd.
Ik heb een laser gp slip on besteld.
Hoop hem van de week binnen te krjjgen.
Kreeg een leuke korting en vond die wat ik van de filmpjes op youtube hoorde het mooiste geluid geven.

Vanavond nog even een fly by filmpje gemaakt met standaard uitlaat. Kan ik mooi vergelijken als de laser erop zit 8-)
 
Toevallig gisteren nog staande gehouden door de Heren Motorpolitie Amsterdam..... B|

Ondanks drie keer vragen "wat zeg je?" want catvervanger en akra, dus best luid...... mocht ik toch doorrijden met de belofte dat ik me een beetje zou gedragen :W


Toch best tof, die mannen van de motorpolitie in Amsterdam :Y

Straks spiegels halen, morgen de foto's? ik doe mijn best!
 
Grrrrrr. spiegels passen niet goed en komen tegen de tank aan.
Nog even geen foto's dus.

Even wachten op andere, deze kunnen wel op de caferacert :o)
 
Na 41 jaar supersportbikes gereden te hebben gereden en kort geleden de diefstal van mijn overigens ook nieuw aangeschafte BMW S1000RR Sport en na flink nadenken gekozen voor een naked bike. Ondertussen ben ik sinds een week de eigenaar van een splinter nieuwe MT-10 Tech Black met Akrpovic einddemper. Ook de zijkofferset en rack aangeschaft. Die monteer ik alleen voor weekendjes weg.Aantal rode Gillestooling accessoires van Yamaha geplaatst zoals stuureinden radiatordop etc. Verder een seatcowl en een bellypan geplaatst van Ermax.
Velglinten MT-10 van Racevinyl en tail tidy heb ik al liggen maar moeten nog geplaatst worden.
 
Na 41 jaar supersportbikes gereden te hebben gereden en kort geleden de diefstal van mijn overigens ook nieuw aangeschafte BMW S1000RR Sport en na flink nadenken gekozen voor een naked bike. Ondertussen ben ik sinds een week de eigenaar van een splinter nieuwe MT-10 Tech Black met Akrpovic einddemper. Ook de zijkofferset en rack aangeschaft. Die monteer ik alleen voor weekendjes weg.Aantal rode Gillestooling accessoires van Yamaha geplaatst zoals stuureinden radiatordop etc. Verder een seatcowl en een bellypan geplaatst van Ermax.
Velglinten MT-10 van Racevinyl en tail tidy heb ik al liggen maar moeten nog geplaatst worden.
Gefeliciteerd!

Was een naked van BMW geen optie? :)

Heb je al foto's? ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb diverse motoren de revue laten passeren, waaronder de Triumph Speed Triple,BMW S1000R,
BMW S1000XR en KTM Super Duke. Na enkele proefritten gekozen voor de MT-10.
full
 
Blijft altijd lastig, keuzes maken. Allereerst moet het uiterlijk van een motor je aanspreken en ik viel dus eigenlijk voor de "transformerlooks" van de MT-10, eigenlijk hetzelfde waarom ik toen ben gevallen voor wat velen de "schele" BMW noemden. Daarnaast heb ik de hoeveelheid motor die je krijgt afgezet tegen wat je ervoor moet betalen. Als je dan naar het rijgedrag en de prijsverhouding van die motoren gaat kijken dan kom je al snel tot de ontdekking dat ze allemaal wel iets hebben maar dat je MT-10 wel erg veel motor levert voor een aanzienlijk lager bedrag. De MT-10 is echt gewoon een "beastieboy", hij maak echt de hoolygan in je los en is erg makkelijk te rijden en te sturen. Om diezelfde reden heb ik gekozen voor de MT-10 ABS (standaard met QS) en niet voor de SP versie. Die vond ik qua kleur eigenlijk het mooiste, Die öhlins veren en het kleuren tft-scherm zijn natuurlijk prachtig maar zonder is de MT-10 echt ook een prima motor, het verschil merk je eigenlijk alleen op het circuit. Om dus eigenlijk alleen maar €3000 te betalen voor de kleur van de SP dat ging mij zelfs iets te ver. Uiteindelijk dus gekozen voor de MT-10 ABS en deze met een hoop accessoires behangen. zoals de kofferset, de diverse accessoires met rode accenten van Yamaha, een MT-10 standaard verbreder, een Akrapovic met MT-10 logo, een seatcowl en bellypan van Ermax in de kleur tech black. Een tail tidy en een achterlicht met geïntegreerde knippers (Savage, via Aliexpress). Ook nog rimstripes en een tankpad met MT-10 logo aangeschaft via Racevinyl. Als alles er uiteindelijk opzit plaats ik nog wel een paar foto's. De seatcowl en bellypan van Ermax kan ik iedere MT-10 rijder aanraden. Kost wat maar dan heb je ook iets en het geeft je motor net wat meer "ballen". Verder kan ik iedereen aanraden voor kleine zaken zoals bobbins etc eens te kijken op Ali-express. Ze hebben accessoires voor allerhande typen motoren. Ze bieden ook natuurlijk ook wielen, uitlaten etc aan maar dat gaat mij dan weer net een brug te ver.

Zo hopelijk heb ik jullie vragen beantwoord. Mvgr.


PS. Gelukkig heeft iedereen een andere smaak dat maakt kijken naar motoren zo leuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan