Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt wel besmettelijk. Ik zit alles van onderen te bekijken (bij de motor) valt me op dat er een scheurtje in diezelfde bocht zit maar dan aan de binnenkant.....
@ Rik: Waar heb je een nieuwe besteld? Zie dat TLM niet op voorraad heeft.

Misschien kan ik het nog laten lassen maar goed, of dat kan en hoe lang dat houdt....

Die van mij was doormidden en nog met een extra scheur. Nieuw is hij net geen 200 euro en de pakkingen zijn rond de 25 euro per stuk

Ik heb hem besteld bij motosparepartner maar die belde vanmorgen dat hij op nalevering staat, kan een week, maar ook een maand duren! Dus de bestelling maar weer geannuleerd. Eerst op vakantie en hopelijk als ik terug kom is ie klaar bij HMI.
 
De Moto Guzzi fabriek is heel de maand Augustus dicht dus onderdelen die nu besteld worden komen pas in September binnen.

Groet,

Vlegel
 
Bij mij alles weer netjes dichtgelast. Zit er weer onder. Wel even pielen om t netjes er onder te hangen. Linker uitlaat bocht even moeten lossen om t in elkaar te schuiven.
 
Update mbt elektrisch verstelbaar scherm

Helaas nog niet opgelost :-(

Ik las dat de bevestigingen van het scherm aan het bewegingsmechanisme wel aangedraaid mochten worden, maar niet vastgezet... Het blok waaraan het scherm beweegt moet - na montage - met de hand te bedienen zijn. Dat was bij mij niet het geval.

Dat gedaan en de zaak verder gesmeerd; helaas werkt het nog steeds niet.

Ik heb het idee dat er een deel van de spindle if afgebroken; er is geen breukschade te zien, maar het lijkt het enige wat resteert als oorzaak.

De boel maar weer dichtgeschroefd. Het scherm is nu in ieder geval met de hand omhoog en omlaag te zetten. Middenstanden helaas niet. En de twee sjieke bedieningsknoppen aan het stuur lachen me de hele tijd uit ;-)
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje terug stond er bij Boonstra een sloop Norge. Misschien is het tijd om eens naar een ander mechaniek uit te kijken. Uitgelachen worden is te veel.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tips!

Ik ga met hulp van een vriend nog 1 poging wagen. Daarna inderdaad maar eens uitzien naar een vervangende oplossing.
 
Goedemorgen Guzzi liefhebbers, Dit is het enige topic wat volgens mij hier op mf een beetje actief is.

Ik rij momenteel een BMW F 800 R en heb een deal gemaakt bij een motorzaak in zwaagdijk (Niwa) om mijn BMW in te ruilen voor een Guzzi Sport 4v uit 2011 met 22200 op de klok.

Ik ben helemaal verliefd op de motor en het is de bedoeling dat ik de motor zaterdag a.s. ga ophalen. Maar, tot mijn schrik las ik heel erg veel horror verhalen over de 4v motor i.v.m. tappets nokkenassen.) die nog gebruik maken van de platte nokkenassen.

De dealer verteld mij dat het voornamelijk ligt aan het gebruik van verkeerde olie, tevens verteld de dealer mij dat ''alle modificaties'' zijn gedaan. Ze vragen 8500 voor de motor.

Kan iemand mij vertellen hoe waarschijnlijk het is dat de klepstoters/nokkenassen al vervangen zijn voor de goede? De motor heeft inmiddels 4 eigenaren gehad.

Het betreft een zwarte met het kenteken MZ-NS-07.

Ik kan de koop nog annuleren maar lijkt mij handig als ik dit voor de afleverbeurt doe. Is het wellicht een idee dat ik vraag of zij willen kijken naar de motor zelf om te kijken of hij daadwerkelijk de modificatie heb gehad? Onderhoudsboekjes zijn spoorloos maar de motor is wel dealeronderhouden...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar ook mijn motor gekocht, afspraken zijn niet na gekomen, dus pas hier mee op.
Ik heb van mijn garantie afgezien, maar wel met hem overlegd dat hij er net zo naar kijkt en afleverde alsof hij wel onder garantie weggaat.
Toen we hem ophaalden zat de overlegde tankring er niet op, op mijn vraag waarom niet we hebben toch veel mail verkeer gehad waarom zeg je het dan niet?
Daar kon hij ff geen antwoord op weten, ik baalde al zo dat ik zonder koffie bij hem wegging.
Verder deed de manometer het niet , deze stond op driekwart waardoor ik dus met de meter op half vol stil kwam te staan.
Dank zij hulpvaardige mensen die benzine voor me hebben gehaald toch thuis kunnen komen.
Na het tanken liep de motor veel beter, trok als een beer, dus daar zat hele oude benzine in.
Onderweg nog stilgevallen door het alarm wat erop zat, deze heb ik zelf moeten reactiveren, de verkoper wist niet eens dat het erop zat , daar kwamen we achter bij de sleuteloverdracht toen ik vroeg naar alle boekjes en rekeningen.
Deze wou hij eerst ook niet meegeven.

Lang verhaal, voor jou als je hier een motor koopt zeker zonder boekjes vraag dan verlengde garantie op blok en versnellingsbak en cardan, voor die 8,500€ zou ik zeker een jaar exstra garantie willen op papier.
 
Tja Niwa is officieel dealerbedrijf voor Italiaanse motoren. Je krijgt toch garantie op de motor neem ik aan? Dan is het toch geen probleem. Modificaties zijn voor een dealer na te gaan, kennelijk is dit gebeurd.

Ik heb er mijn Breva 2006 gekocht jaren geleden. Ze kunnen wat stug en moeilijk in de omgang zijn maar er is daar een oudere monteur die erg goed is met Italiaanse motoren. Ze maken altijd even een proefritje voordat de motor weggaat na een beurt.

Ik vroeg toen of bij mijn motor de serie was met het slechte cardanlager, er werd toen gezegd dat de mijne daar ruim buiten viel met serienummer en dat klopt na al die jaren ook wel.

Kun je die modificatie controleren door het klepdeksel los te halen en te kijken? Dat is namelijk in 5 minuten gefixt.
 
Tja Niwa is officieel dealerbedrijf voor Italiaanse motoren. Je krijgt toch garantie op de motor neem ik aan? Dan is het toch geen probleem. Modificaties zijn voor een dealer na te gaan, kennelijk is dit gebeurd.

Ik heb er mijn Breva 2006 gekocht jaren geleden. Ze kunnen wat stug en moeilijk in de omgang zijn maar er is daar een oudere monteur die erg goed is met Italiaanse motoren. Ze maken altijd even een proefritje voordat de motor weggaat na een beurt.

Ik vroeg toen of bij mijn motor de serie was met het slechte cardanlager, er werd toen gezegd dat de mijne daar ruim buiten viel met serienummer en dat klopt na al die jaren ook wel.

Kun je die modificatie controleren door het klepdeksel los te halen en te kijken? Dat is namelijk in 5 minuten gefixt.

3 maanden garantie. dus kan altijd zelf controleren en zodoende nog garantie claimen. Ik heb er ook wel een goed gevoel over zeker gezien de prijs die ik betaal.
 
3 maanden garantie. dus kan altijd zelf controleren en zodoende nog garantie claimen. Ik heb er ook wel een goed gevoel over zeker gezien de prijs die ik betaal.

Het bedrijf bestaat al jaren ook in de crisisjaren zijn ze blijven bestaan terwijl andere bedrijven in de omgeving gekrompen zijn of helemaal weg zijn inmiddels..
 
Ik heb gevraagd of ze het bij de afleverbeurt fysiek willen controleren. Ook heb gevraagd dit via de mail te bevestigen of de modificaties zijn uitgevoerd. Het is niet mijn doel om gelijk al garantie te gaan claimen maar indien ze slijtage vertonen moet dat gebeuren.

Edit: Ik heb nog even contact gehad met MG zelf en die stellen dat er geen modificatie geregistreerd is. Maar hij stelde zelf al de vraag of deze überhaupt geregistreerd zou worden. Wel iets moet pluggen maar dat is gelijk in 2011 gebeurt. De motor heeft zijn beurten bij 1500km en 10.000 gehad. dat is bekend bi MG. dus in principe alleen nog de beurt van 20.000 op papier krijgen en er is een sluitende onderhoudshistorie dus een eventuele claim zou mogelijk moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
3 maanden garantie. dus kan altijd zelf controleren en zodoende nog garantie claimen. Ik heb er ook wel een goed gevoel over zeker gezien de prijs die ik betaal.

Je zou ook overeen kunnen komen dat ze die motor afleveren inclusief modificatie. Je hebt drie maanden garantie maar die problemen hoeven zich niet altijd direct voor te doen. En volgens mij is de MG policy dat je de onderdelen wel vergoed krijgt uit een soort van coulance maar het arbeidsloon niet.

Kijk anders eens op mgcn.nl daar staan wel draadjes over dit onderwerp.
 
Je zou ook overeen kunnen komen dat ze die motor afleveren inclusief modificatie. Je hebt drie maanden garantie maar die problemen hoeven zich niet altijd direct voor te doen. En volgens mij is de MG policy dat je de onderdelen wel vergoed krijgt uit een soort van coulance maar het arbeidsloon niet.

Kijk anders eens op mgcn.nl daar staan wel draadjes over dit onderwerp.

Lastige is de deal is al gemaakt en ik er later pas achter kwam dus vraag me af of ik dr modificatie er nog uit kan handelen. ik bel ze morgen even op en vraag of de modificatie wel of niet gedaan is. probleem is dat ik de guzzi heel graag wil.

EDIT:

De laatste 20k beurt wordt geregistreerd. Mocht het ooit voorkomen dan vergoed Guzzi in iniedergeval de onderdelen. Het wordt lastig voor de motorzaak als zij nog niks kunnen claimen omdat de motor geen kuren vertoont.
 
Laatst bewerkt:
Tja, we begrijpen het allemaal, maar het is een probleem dat je deze motor heel graag wilt. Daar zijn ze bij NIWA intussen ook wel achter. Maar het model met de verkeerde nokkenas constructie heet toch 8v?

En verder, wat is het ergste dat er kan gebeuren...misschien dat je uiteindelijk de modificatie zelf moet (laten) doen. Dat is toch wel te overzien?
 
Die heb ik gezien ja. Ik was daar omdat ik ook n hele mooie Cali Stone zag staan. Volge s mij komen beide uit Italie.
Maar ze zeggen dat het zo druk is dat er alleen na een koopovereenkomst pas kan worden proefgereden.
Dat doe ik dus niet want ik wil eerst weten hoe iets rijdt. Ook al is t ook n Guuz.
 
Ondertussen kindermotorkleren gescoord. Wil nog wel zo'n buddybeltwant daardoor zit mn zoon en safe en voelt hij goed wat ik doe.
 
Tja, we begrijpen het allemaal, maar het is een probleem dat je deze motor heel graag wilt. Daar zijn ze bij NIWA intussen ook wel achter. Maar het model met de verkeerde nokkenas constructie heet toch 8v?

En verder, wat is het ergste dat er kan gebeuren...misschien dat je uiteindelijk de modificatie zelf moet (laten) doen. Dat is toch wel te overzien?

Ergste wat kan gebeuren is dat ik het arbeidsloon moet betalen a 500 euro. dat is nog wel te overzien.
 
Die heb ik gezien ja. Ik was daar omdat ik ook n hele mooie Cali Stone zag staan. Volge s mij komen beide uit Italie.
Maar ze zeggen dat het zo druk is dat er alleen na een koopovereenkomst pas kan worden proefgereden.
Dat doe ik dus niet want ik wil eerst weten hoe iets rijdt. Ook al is t ook n Guuz.

Koopovereenkomst tekenen voor proefrit???????????
Je wil toch weten wat je koopt.
Hier ooit ook z'n dealer gehad was snel failliet.
Iedereenliep zonder proeft en koop weg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan