Kymco AK550

En wéér een die Kymco links laat liggen om onder andere het reflecterende scherm (XCiting 400).

Quote van het Pan-forum:

"ik heb eerst nog de kymco exciting 400 i overwogen.
dus een demo model geregeld.
echter, ik zag mijn schouders meer in de spiegels en vond dat het dashboard niet goed af te lezen was met de zon erop schijnend (hou liever van echte wijzertjes)wel voldoende power !
maar de voornaamste reden.. zit hoogte 81 cm... dus zelfs hoger dan een transalp en ja een burgman is met 70 cm de laagste maar zo low hoef ik nog net niet te gaan"
 
Blijft onbegrijpelijk!! terwijl ze het wel kunnen ;)

Agility Maxi 300i
2015-Kymco-Agility-Maxi-300i-Instrument-Display.jpg


Downtown 350i
2015-Kymco-Downtown-350i-Instrument-Display.jpg


MyRoad 700i
2014-Kymco-MyRoad-700i-gallery003.jpg
 
Het is wel even meer als alleen glaasje wisselen, daar red je het niet mee, bol, hol, mat zal niet veel extra's opleveren

Hele cockpit moet op de schop.

Andere hoek, evt. conventionele meters, en zonwering direct om elke teller-unit of om de gehele cockpit-unit.
 
Laatst bewerkt:
Waarom kunnen andere fabrikanten het dan wel?

Een hol glaasje met een UV coating scheelt al meer dan de helft.

Mijn 15 jaar oude Pan heeft ook een lcd scherm (zwarte achtergrond, oranje letters/tekens) en heb nooit last met de zon.

Glaasje is hol, glimt niet en het 'dashboard' hangt er iets overheen.

Er is gewoon niet goed over nagedacht en dat hadden ze voor de lancering moeten doen, toen de eerste klachten binnenkwamen over het prototype meteen actie ondernemen.

Er zijn klanten die om deze redenen niet voor een AK kiezen, je krijgt er namelijk koppijn van.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel even meer als alleen glaasje wisselen, daar red je het niet mee, bol, hol, mat zal niet veel extra's opleveren

Hele cockpit moet op de schop.

Andere hoek, evt. conventionele meters, en zonwering direct om elke teller-unit of om de gehele cockpit-unit.
Krijg je het niet meteen 100% of heeft een ander scherm helemaal geen effect (als eerste stap)?
 
Ik denk dat kymco tijdens het ontwikkelen alleen maar in thuisland hebben gereden en daarom geen last hadden want daar staat de zon recht boven de bestuurder.
Maar hoe verder je van de evenaar naar de polen gaat hoe schuiner het zonlicht op alles schijnt [dus ook de cockpit] en daar hebben ze niet aan gedacht.
De oplossing is dus niet zo heel eenvoudig want het betreft dan een redesign van het geheel [tellers, tellerhoek, overkapping etc.]
 
Krijg net door van Kymco Nederland dat alle nog te produceren AK550 scooters vanaf augustus 2017 een verbeterd/aangepast display krijgen, geen woord over een fix voor de al verkochte scooters.
 
@ pvdniet
een uitspraak met de zelfde soort strekking deed ik ook een paar pagina's terug... begin daar nu ook wel wat meer in te zien.

@ Mario
Oh mooi we gaan het beleven.
 
Gisteren weer even naar Pels scooters & motoren aan de Veldzigt 55, te Utrecht (de Meern) gereden.

En de demo AK550 staat daar nog steeds te wachten voor nieuwschierige.

Ik was de vorige keer vergeten mijn helm te passen in de buddybak, en mijn maat L helm die b.v. niet in een Honda X-ADV past, past prima in de AK550 en dan is er nog voldoende ruimte over voor een lunchpakket en 3 tennisballen en een pakkie kaugom en gereedschap.
Mij helm een (Shark Evoline series 3) + Cardo G4 is een hele lastige voor in een buddybak, zo koste het mij in 2014 op een bronsTmax enkele minuten voor hij in de buddy paste en dat ging toen niet van harte, o.a. moest toen de Cardo er af voor hij in de buddy paste.

Ook nog even staan brainstormen over de spiegeling in de cockpit, en heel misschien kunnen ze het ook wel oplossen door de zonnekap rond de cockpit een andere vorm te geven?
Dat zijn nu 2 punten die omhoog staan, dus ben benieuwd of ze daar iets aan kunnen doen.

Ook nog even gevraagd hoe de klanten die op de demo hebben gereden het hebben ervaren.
En volgens Pels waren de proefrijders allemaal dik tevreden.

even een korte stop met peukie en banaan onderweg naar Pels
image.php


Diverse demo's bij Pels scooters & motoren, en boven staat het helemaal vol met mooie Vespa's
image.php
 
Laatst bewerkt:
Grotere zonnekap leek mij ook de meest simpele oplossing, iets waar een Integra ook een voordeel mee kan doen, niet dat deze slecht afleesbaar is maar al de verschillende kleurtjes vallen wel weg met veel daglicht.
 
Ik had zelf eerder het idee dat een andere zonnekap niet voldoende zou zijn, maar je weet maar nooit.
In gesprek werd er ook nog door iemand aangedragen om b.v. de cockpit verlichting van alle aanwezige icoontjes etc. harder te laten branden, zodat het bij daglicht beter afleesbaar is.

b04AAq.png


I9RJCY.png
 
Jan, heb je zelf op de AK gereden? Zo ja, wat zijn jouw bevindingen?
Ben zelf bij Pels geweest en vind de kleurstelling bedroevend. Met mijn 191 cm zat het stuur tegen mijn benen. Het zou een leuke upgrade voor Patricia zijn. Nu aan het kijken voor een NC 750 X DTC. Deze is wel in mooie kleuren verkrijgbaar en goedkoper.

Gr. Arno
 
Haj Arno

dan zal dat die van Patricia zijn geweest, ter inruil en met 2000km. op de teller?
Hoorde aldaar bij Pels denk ik zoiets.
Voor mijn maatje gelde het zelfde met zijn lengte zat hij ook 'net als jij' akelig dicht ofwel gevaarlijk met de knieën tegen het stuur aan, dit terwijl de beenruimte voorwaarts wel oké zou moeten zijn voor jullie als 190 boy's

De kleur ja dat Audi RS glimmend grijs vindt ik persoonlijk ook niet echt mooi, maar goed er is ook een mat zwarte en nog een mat bruine, en in het buitenland is er ook nog een zilveren.
Uiteindelijk is dit een demo, en ja dan staan ze er helaas niet in andere kleuren, de andere kleuren heb ik hier eerder met foto en kleur nr. in het topic staan.

Heb een paar weken terug even "kort" proef gereden bij een voor jullie bekende zaak op de mat zwarte versie en vond dit ondanks dat ik niet helemaal een mat freak bent wel een leuke kleur voor deze AK550

zie:
WebEngine in "Kymco AK550"

Mijn eerste indruk qua rijden was goed, loopt heel mooi en ligt perfect op de weg, helaas ben ik er niet al te lang op weg geweest.
Dus vindt niet dat ik een heel erg goed oordeel kan vellen.
Maar de algemene reacties qua rij eigenschappen zijn over het algemeen wel lovend.

Eigenlijk vindt ik de AK550 na 1 september te duur worden met 11,500 (nu nog 10,300)
Je kunt dan bijna net zo makkelijk doorstomen naar een ander merk waarbij je dan wel iets meer mag neertikken maar gelijk ook een merk met een nog beter imago voor terug krijgt
En dat brengt mij ook wel wat aan het twijfelen.
Dat gezegd hebbende is de NC 750 X DTC een motor met wel een leuke prijsstelling, voor de Honda X-ADV waar ik een tijdje terug op heb gereden geld dit dan weer wat minder met zijn 13,500.

Overigens is de discussie over prijs stellingen momenteel hot op het scooter gedeelte van MF want er zijn wel meer scooters stevig aan de prijs.

Mvg. Jan
 
Bedankt Jan voor de informatie en link.
Wat jij zegt over de prijs daar ben ik het volkomen mee eens. Als de AK 550 er in een ,voor ons, mooie kleur, wit of geel, verkrijgbaar was geweest dan hadden wij er meteen een gekocht tegen de nu geldende prijs. Straks is ie niet meer aantrekkelijk geprijsd.

Gr. Arno
 
De kogel is door de kerk. Het is een Honda NC 750 S DCT geworden. Vooralsnog erbij, maar misschien gaat de Xciting 400 in de verkoop.

Gr. Arno
 
Gefeliciteerd,
en hopelijk gaat Patricia wat meer rijden als op de Xc,
want die staat volgens mij nog steeds nagelnieuw te wezen.
Zo maar kans dat mijn volgende ook een DCT wordt, moet alleen nog even doorsparen.

Mvg. Jan
 
De MaxSym 600i vrijdag ingeruild voor een AK550 de zwarte uitvoering. Helaas wel een behoorlijke afschrijving. Een jaar oud en 18.000 km verder. Maar goed dan moet je maar niet nieuw kopen.
Moest wel snel beslissen om gebruik te kunnen maken van de promo korting. Groot onderhoud, riem en achterband waren aan de beurt dus dat heb ik mooi uitgespaard :) . Achteraf met de promo korting en besparing onderhoud valt de afschrijving eigenlijk wel mee.

Mijn MaxSym is dijk van een scooter met veel rij comfort die mij veel plezier gaf met woonwerk verkeer. Nu hoop ik dat ik geen spijt krijg :+ het is wel een hebbedingetje de AK550 :9

Nu hopen op een snelle levering pffff duurt wel lang, nu alweer 2 dagen :Z O-) ;)
 
Aha kijk eens aan, iemand die hem gaat doen :}

En net op tijd, aflevering zou dan ook nog voor 1 september moeten geschieden,
dus a.s. week kachelen?

Wel een overgang zeg, van oversized scooter naar compacte mini-scooter.

En je rijd aardig wat kilometers, dus dat zal met de AK ook wel weer snel oplopen, wat dat betreft zit je met de AK wel in de goeie hoek als het gaat om de periodieke service interval zoals olie wissel per 10.000 en luchtfilter per 20.000 etc.

Doe maar rustig aan met de AK inrijden want het geen ik hieronder schrijf is de bedoeling.

Running-in a new AK550 engine
◆ Run-in Period of a new engine is 300km;
keep speed under 80 km/h in this period.
◆ Avoid speeding-up rapidly.

High-speed riding in the run-in period may result in worn
engine parts.


Ben benieuwd naar je ervaringen.

Mvg. Jan

p.s.
de after market spulletjes komen langzaam op gang,
zo is onlangs Ermax ook op de markt gekomen met een hoog en laag windscherm.

image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande is ook weer een reden om NOOIT een demo te kopen!

Ik weet trouwens niet of het slim is van Kymco om de prijs te verhogen, volgens mij loopt het nu al niet echt storm....
 
De insteek van Kymco NL is in eerste instantie ook niet om hier een bestseller/verkoopkanon neer te zetten.
Ze weten kennelijk hier in NL donders goed dat onze motoscooter markt krap is.
De achterliggende gedachte van Kymco NL is om hier aan het publiek te laten zien waar Kymco ook toe in staat is.

Het geen ik hierboven zeg is door mij zo genoteerd na een gesprek met de technisch directeur.

Je hebt helemaal gelijk dat je met zulk soort inrij gegevens niet een demo wil kopen, want iedereen wil natuurlijk even proberen.
Toen ik dit een aantal weken geleden in de gebruiksaanwijzing las dacht ik er ook gelijk zo over dat je dan echt geen demo moet nemen.
Overigens heb ik het nog niet mee gemaakt dat er zo expliciet wordt geschreven dat je de 80km per uur niet mag overschrijden in de eerste 300km.


Hierbij ook nog wat dingetjes die ik de laatste 6 weken ben tegen gekomen

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Top man!!

Gefeliciteerd met deze bloedmooie scooter en veel rijplezier toegewenst :]

De MaxSym 600i vrijdag ingeruild voor een AK550 de zwarte uitvoering. Helaas wel een behoorlijke afschrijving. Een jaar oud en 18.000 km verder. Maar goed dan moet je maar niet nieuw kopen.
Moest wel snel beslissen om gebruik te kunnen maken van de promo korting. Groot onderhoud, riem en achterband waren aan de beurt dus dat heb ik mooi uitgespaard :) . Achteraf met de promo korting en besparing onderhoud valt de afschrijving eigenlijk wel mee.

Mijn MaxSym is dijk van een scooter met veel rij comfort die mij veel plezier gaf met woonwerk verkeer. Nu hoop ik dat ik geen spijt krijg :+ het is wel een hebbedingetje de AK550 :9

Nu hopen op een snelle levering pffff duurt wel lang, nu alweer 2 dagen :Z O-) ;)
 
Dit wordt mijn vijfde scooter. De eerste kocht ik in 2010 een Downtown 300i voor er bij. Er ging een wereld voor mij open. Fun en een big smile op de Downtown. De Bandit 1200s die ik toen had werd bijna niet meer gebruikt. Deze heb ik toen ingeruild voor een B-King en later een V-Strom 1000 2014 er bij gekocht voor de motor vakanties. Die twee vorig jaar ingeruild voor mijn huidige BMW S1000XR.
De Downtown heb ik na drie jaar verkocht en een Gladius gekocht. Deze heb ik toen ingeruild voor de V-Strom.
In 2015 ben ik van werkgever veranderd en had ineens woonwerk verkeer 84 km per dag. Auto was geen optie i.v.m. files. Dus kocht voor weinig een gebruikte MP3 250. Deze na een halfjaar weer verkocht want ik wilde een 500. Deze gekocht via speurders tweedehands. Na een jaar en 20.000 km verder ingeruild voor de MaxSym.

Ik ben ook geïnteresseerd in de BMW Evolution maar deze is nog te duur en weet niet wat deze doet bij eventuele inruil. De Tmax is ook een hebbedingetje maar ook te duur, Dan heb ik liever de BMW evolution.

Ik heb wel een drager besteld voor een topkoffer. Nu zag ik dat er ook al een drager is zonder stangen naar beneden. Dat is wel een mooiere oplossing. Ik wil ook nog een bredere windscherm om mijn handen uit de rijwind te houden.

Ik zal mijn ervaringen met de AK550 de komen tijd delen.
 
Ik zal mijn ervaringen met de AK550 de komen tijd delen.

dat stel ik zeer op prijs.
Ben om te beginnen ook wel nieuwschierig waar je hem hebt besteld.
De none OEM custom drager is via EBAY verkrijgbaar, al weken staat er nog 1 te koop
Met beugels is in mijn opinie ook niet bepaald fraai en doet afbraak aan de uitstraling.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan